Werk & Studie alle pijlers

ziek gemeld op nieuw werk...

03-02-2010 20:58 52 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Onverstandig. Maak van jouw probleem niet het probleem van je werkgever.

Wat wil je verder met dit topic?
Wat een slappe hap zeg!

Als ik je had aangenomen had ik je ook per direkt weer ontslagen...

Sorry hoor maar je had je schoolplanning wel wat eerder kunnen bekijken..

Zo'n bedrijf rekent op je en er draait nu waarschijnlijk iemand anders voor op of de rest moet harder werken en minder tijd voor pauzes.

Ik heb zelf in een winkel gewerkt en had zooo de schurft aan die schoolmeiden zonder verantwoordelijkheidsgevoel.
Als ik jouw werkgever was, dan was jouw eerste werkdag meteen je laatste werkdag.
.
Het zegt in ieder geval wel wat over je instelling...
Fijn zulke werknemers, gatverdamme. Had er maandag ook zo eentje; 1e werkdag, niet op komen dagen, vage verontschuldiging, maar morgen zou ie er zijn. Yeah right, exit nog voor ie aan de slag was.

Zou jij ook verdienen. Weet je wat een zieke werknemer kost? Weet je wat je écht zieke mensen aandoet?
Ik zou even de naam van je werkgever weg halen ivm. herkenbaarheid zeker omdat je aangaf ze je al niet geloofde.

Overigens vind ik het terecht dat je je schuldig voelt zou het raar vinden als je je niet schuldig zou voelen.

Wanneer je wist dat je studie op nummer 1 zou staan zou ik geen nieuwe baan hebben aangenomen.
Goh,je bent een jaar niet ziek geweest..nou nou,wat een prestatie...als je het zo druk hebt met school moet je ook geen bijbaan nemen,nu moet iemand anders voor jou komen werken en zadel je je werkgever op met een probleem,lekker collegiaal ben je...
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Dance gril, zorg even dat je je werkgever verwijderd uit je post. Om herkenning te voorkomen.

Ik vind het ook niet getuigen van een goede planning, maar goed, dat weet je zelf ook wel. Feit is dat het bijbaantje voor jou redelijk onbelangrijk is, maar voor je collega's waarschijnlijk niet. In het vervolg wel wat beter over na denken voordat je ja zegt.
quote:dance_girl schreef op 03 februari 2010 @ 20:58:Ik heb een ontzettend drukke maand met school(presentaties, eindgesprekken etc) en heb morgen een heel belangrijk assesment. Deze moet ik halen anders krijg ik waarschijnlijk een halfjaar vertraging (zit in afstudeerjaar).

Tsja, dat wist je van tevoren. Het is rot dat je planning tegenvalt, maar je kunt moeilijk verwachten dat je werkgever er dus begrip voor zal hebben dat je je ziek meldt.

Bij een nieuwe werkgever heb je nog geen credits, daar zul je je eerst moeten bewijzen en je maakt nu een slechte beurt.

Je kunt nu verschillende dingen doen: hopen dat ze je coulant behandelen en nog een kans geven, eerlijk opbiechten wat er aan de hand is en je eventuele ontslag aanvaarden, of proberen met iets extra's je slechte beurt te compenseren.

Maar als je middenin je afstudeerjaar zit, is het de vraag of het je gaat lukken om nog veel extra voor deze werkgever te doen.
Stom !
.
Ik vind het niet netjes naar je werkgever toe.

Waarom ben je niet gewoon eerlijk geweest en bijv een maandje later gestart?
Stay with me, let\'s just breathe.
Terecht dat je je schuldig voelt. En je bent wél zo, want je hebt het gewoon gedaan!
Als je een stoere meid was geweest had je gebeld en de situatie uitgelegd in de hoop dat je vrij kon krijgen/ruilen. Als dat niet kon zat er niks anders op dan een nachtje doortrekken. Krijg je niks van.

Jouw werkethos is ver beneden de maat.
En hier heb je wel tijd voor?
quote:dance_girl schreef op 03 februari 2010 @ 21:09:

mijn prioriteit is school en ik had inderdaad beter moeten plannen. maar ik vind dat er een beetje overdreven word gereageerd. Dit is echt de eerste en de laatste keer dat ik dit doe en voel me er zeker schuldig over. Ik ben ook absoluut niet zo, dit is een uitzondering.

dance_girl: Maar wat wil je van ons horen? dat het allemaal goed komt?

Het was mooi stom, ik denk niet dat ze blij met je zijn.
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 03-02-2010 21:15
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
quote:dance_girl schreef op 03 februari 2010 @ 21:09:

mijn prioriteit is school en ik had inderdaad beter moeten plannen. maar ik vind dat er een beetje overdreven word gereageerd. Dit is echt de eerste en de laatste keer dat ik dit doe en voel me er zeker schuldig over. Ik ben ook absoluut niet zo, dit is een uitzondering.

Toon dan gewoon ruggengraat, vertel dat je een fout hebt gemaakt en neem een vrije dag op.

Maar wat wil je nou met dit topic? Horen dat je de juiste keuze hebt gemaakt?
.
Hoe oud ben je?

Het is niet handig van je, maar de wereld zal niet vergaan. Je bent geen vaste kracht en je wordt nog ingewerkt dus je zult inderdaad nog geen mensen moeten vervangen.

Het geeft alleen wel een raar beeld bij je werkgever, en die zal dit niet snel vergeten denk ik..

Probeer de komende tijd te laten zien dat je dit niet elke keer gaat flikken. Opbiechten zou ik geloof ik niet doen, dan rakel je het weer op. Zet je beste beentje voor en hoop erop dat je een tweede kans krijgt..
Waarom heb je, toen ze je aannamen, gezegd dat deze dag eraan zat te komen? Dan had je waaeschijnlijk op meer coulance kunnen rekenen.
quote:dance_girl schreef op 03 februari 2010 @ 21:05:

uhm neej hoor, k moet ingewerkt worden dus ik ben komende paar keer extra 'kracht' dus niemand hoeft nu harder te werken. Dus dat is niet van toepassing.

Maar mijn planning heb ik inderdaad niet goed gemaakt..Nee maar tegen de tijd dat jij wel als voltallig wordt ingezet moet de rest wel harder werken omdat jij geen tijd had om ingewerkt te worden.....
Een beetje overdreven vind ik de reacties ook wel. 'Je hebt geen werkethos', vast wel, maar ze geeft toch duidelijk aan dat school even heel belangrijk is? Ze had het handiger aan moeten pakken en misschien pas later moeten gaan werken, maar dit vind ik onnodig kort door de bocht. Ze is nog jong
Als je verstandig bent doe je alsof je buikgriep ofzo hebt gehad, blijft dat met volle overtuiging volhouden en je doet dit natuurlijk nooit weer, maar dat had je zelf ook al bedacht.

Oh, en niet te lang slapen vannacht. Studeer nog maar een paar uurtjes. Dan heb je morgen prachtig blauwe ogen waardoor je verhaal iets aannemelijker wordt.

Het kan trouwens goed zijn dat die dag niet betaald wordt. Bij veel werkgevers moet je tegenwoordig bij 1 dagje ziek gewoon verlof afgeven. Dat heb jij nog niet opgebouwd dus grote kans dat je de niet-gewerkte uren ook niet betaald krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven