Werk & Studie alle pijlers

Ziek thuis, voel me schuldig

16-08-2018 14:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Nu is het zo dat ik me vanmorgen ziek gemeld heb. Gister avond voelde ik me al niet top(loop al 2 dagen met een zere nek) maar ik ben vroeg mijn bed in gegaan. Vannacht werd ik wakker om een uur of 4, helemaal bezweet en misselijk. Na even wakker te zijn geweest toch even naar beneden om wat te drinken, maar dat kwam er net zo snel weer uit!

Ziek is ziek, maar ik voel me schuldig. Ik leg jullie even uit waarom.

Tussen 2 jaar geleden en mei 2017 ben ik 3 keer ziek geweest ongeveer. Dat waren dan geen hele weken maar losse dagen(of twee dagen). Er was erg hoge werkdruk en ik had al een jaar geen vakantie gehad. Toen ze een collega ontsloegen kon mijn vakantie niet meer door gaan en werd het me wat te veel. Ik was behoorlijk aan vakantie toe, en nu moest ik ook nog de uren opvangen van de collega die moest vertrekken.
Mijn leidinggevende heeft me er toen op aangesproken dat ik te vaak ziek ben(na dat ik een middag vrij wilde, vervanging was al geregeld), en ik heb toen ook aangegeven dat het me hoog zat en dat ik aan vakantie toe was!
Later dan gepland kreeg ik een weekje vakantie waarin ik me vooral lullig heb gevoeld door deze sitiuatie.

Nu is deze werkdruk situatie wel weer achter de rug, maar toch voel ik me na deze ziekmelding van vandaag niet op mijn gemak. Ik ben bang om er weer op aangesproken te worden terwijl in mijn ogen de situatie van vorig jaar niet echt eerlijk was. Ik voel me dan ook onrustig en wil zo snel mogelijk beter zijn.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil maar ik moest het even kwijt. Misschien hebben jullie nog tips voor me of ervaringen om te delen.

(Verder loopt alles uitstekend op het werk, volgens mij zijn ze prima tevreden over me en functioneer ik goed)
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Sommige leidinggevenden denken dat ze God zijn.
Tijdens mijn studie werkte ik in een groot callcenter; als je daar ziek was dan ging 1 of andere manager je bellen en je proberen uit te horen over wat je had enzo. En dan ook nog proberen er diep op in te gaan. Mafkees, hij was niet eens een arts, dus wat hij nou wilde? Je een schuldgevoel aanpraten in de hoop dat je er morgen weer bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven