Werk & Studie alle pijlers

Ziek voelen op het werk

09-08-2021 12:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik corona heb gehad heb ik regelmatig het gevoel van flauwvallen/overgeven als ik op mijn werk ben (privé ook vaak, maar als ik ga liggen in een prikkelvrije ruimte wordt het minder) Dit komt puur door vermoeidheid/zwakte en niet omdat ik iets verkeerds eet.

Vaak voel ik al aan het begin van de ochtend dat ik te vermoeid ben om iets te doen en dan word ik misselijk. Dat wordt steeds erger, word ook licht in mijn hoofd etc. Daardoor heb ik nu ook nog een angststoornis ontwikkeld omdat ik bang ben ziek te worden waar mijn collega’s bij zijn. Mijn team weet van mijn klachten af, maar maken mij achter mn rug om belachelijk omdat het al zolang duurt en ze het niet geloven.

Ik heb het hier ook met mijn psycholoog over (en bedrijfsarts weet het ook), maar de uren op het werk zijn echt een hel. Ook als ik even naar buiten loop of op de wc ga zitten trekt het niet weg. Mijn psych zegt dat ik mijn angst niet moet voeden, maar het is echt niet vol te houden zo.
Ziekmelden en op zoek naar een andere baan als je (grotendeels) hersteld bent.
Je hebt maar 1 leven. Werken kan je altijd, een gezond lijf heb je maar 1.

Echt, ga beter voor jezelf zorgen.
En deze collega's kan je beter kwijt dan rijk zijn.
Nope
Minkx schreef:
09-08-2021 13:48
Het lastige ervan is, is dat elk mens anders reageert op Corona. Hierdoor willen degenen die Corona hebben gehad en daar vrij weinig last van hebben gehad, nogal eens denken dat anderen zich aanstellen.

Ik vind het een kwalijke zaak dat de bedrijfsarts Corona, en dus ook jou, niet serieus neemt. Je kunt vragen om een second opinion. Dat recht heb je. Maar ik zou eerst even langs de huisarts gaan, en hem of haar om advies vragen. Het is mij in elk geval duidelijk dat jij de komende tijd rustiger aan moet doen. En dan bedoel ik niet af en toe een momentje rust tussen het werken door, nee. Ik bedoel: Minder werken. In elk geval niet meer dan waar jij de energie voor hebt.
Dit.

Vriendinnen hadden ook corona gehad veel last gehad. Herstel hangt ook af van je medische achtergrond (onderliggend lijden).
Hoe fitter je was voor de ziekte, hoe milder je herstel.
Vriendinnen zijn al met pensioen en ze hebben nu goede immuniteit (in combi met gezonde voeding, voldoende rust, vita en mineralen) voor een langere tijd, volgens onderzoek.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
LuckyLud schreef:
11-08-2021 12:40
Ik heb een kantoorbaan. Ik zou een nieuwe baan kunnen krijgen bij een ander bedrijf, maar vind dat lastig nu in mijn situatie.

Ik woon op mezelf, maar mijn moeder doet mijn boodschappen en huishouden 1x per week. Ik krijg van mijn ouders en 2 goede vriendinnen wel veel steun gelukkig, maar zij weten ook niet wat ze nog meer voor mij kunnen betekenen.

Ik weet dat (nog meer of zelfs volledig) ziek melden even (tijdelijk) de beste optie zou zijn, maar dat zorgt weer voor conflicten met leidinggevende waar ik de energie niet voor heb. Daarom blijf ik steeds gaan, maar dat werkt uiteraard ook niet.
Jouw leidinggevende heeft 0,0 te zeggen over jouw ziek zijn. Meld je gewoon ziek.
Gaat de bedrijfsarts moeilijk doen, zou ik de klachten nog zwaarder aangeven en eventueel via uwv onafhankelijk er iemand naar laten kijken. Al helemaal als je andere behandelaars het ook niet eens zijn met bedrijfsarts.
TinyTiny schreef:
11-08-2021 14:15
Jouw leidinggevende heeft 0,0 te zeggen over jouw ziek zijn. Meld je gewoon ziek.
Gaat de bedrijfsarts moeilijk doen, zou ik de klachten nog zwaarder aangeven en eventueel via uwv onafhankelijk er iemand naar laten kijken. Al helemaal als je andere behandelaars het ook niet eens zijn met bedrijfsarts.
Precies. Ik zou mijn huisarts ook melden dat de houding van je werkgever en collega's je herstel ernstig belemmeren. En ik zou me ziekmelden met de intentie om daar niet meer terug te keren.

Kom uit je hulpeloze stand en kies voor jezelf. Meld je ziek, werk aan je herstel, maak een plan, schakel je psycholoog in en ga op zoek naar een andere baan. Mijn werkgever mag stikken als ik jou was.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Jullie hebben echt helemaal gelijk. Mijn psycholoog zei zojuist ook dat ik voor mezelf moet kiezen en me ziek moet melden.

Dat ga ik dus meteen doen voor morgen en een afspraak maken bij de huisarts.

En inderdaad, hier blijf ik niet werken.
Jaja007 schreef:
11-08-2021 13:38
Dit.

Vriendinnen hadden ook corona gehad veel last gehad. Herstel hangt ook af van je medische achtergrond (onderliggend lijden).
Vriendinnen zijn al met pensioen en ze hebben nu goede immuniteit (in combi met gezonde voeding, voldoende rust, vita en mineralen) voor een langere tijd, volgens onderzoek.
Was het maar zo simpel. Ook veel gezonde mensen die maanden aan het herstellen zijn en amper opknappen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
LuckyLud schreef:
11-08-2021 14:29
Jullie hebben echt helemaal gelijk. Mijn psycholoog zei zojuist ook dat ik voor mezelf moet kiezen en me ziek moet melden.

Goedzo TO. Denk aan jezelf.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
11-08-2021 14:39
Goedzo TO. Denk aan jezelf.
Dankje! Ga ik doen.

Ik heb soms echt een schop onder m’n kont nodig van buitenstaanders om te beseffen dat dit niet langer gaat 😅
LuckyLud schreef:
11-08-2021 15:56
Dankje! Ga ik doen.

Ik heb soms echt een schop onder m’n kont nodig van buitenstaanders om te beseffen dat dit niet langer gaat 😅
Ik denk dat heel veel mensen dat hebben.
Ik heb een heel steunende werkgever, anders had ik hetzelfde probleem gehad vrees ik.
LuckyLud schreef:
11-08-2021 14:29

Goedzo! Ik wens je een goed herstel en uiteindelijk een leuke baan met nog leukere collega's!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Hier informatie over second opinion
https://www.bedrijfsartsensecondopinion ... id=2#faq_2

En de vereniging van bedrijfsartsen over long COVID

https://nvab-online.nl/actueel/nieuws/d ... a-covid-19

Sterkte toegewenst!
Jaja007 schreef:
Herstel hangt ook af van je medische achtergrond (onderliggend lijden).
onzin.

TO: goed dat je je ziek meldt. De leidinggevende mag niet bepalen hoe ziek je bent en hoeveel uur je kunt werken. Het belangrijkste voor iedereen dat je weer beter wordt. Dat je collega’s en je baas dat niet zien is jammer, maar je psycholoog en fysio zien wel dat het zo niet gaat.
Een zebra is geen paard met strepen
is het mogelijk op je werk om een noice cancel headset op te zetten?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
ieneminnie schreef:
11-08-2021 18:43
Hier informatie over second opinion
https://www.bedrijfsartsensecondopinion ... id=2#faq_2

En de vereniging van bedrijfsartsen over long COVID

https://nvab-online.nl/actueel/nieuws/d ... a-covid-19

Sterkte toegewenst!
Bedankt voor de links! Ik ga dit eens goed doorlezen.

De rest ook bedankt!

@vgm1980: helaas niet. Ik moet veel de telefoon opnemen.
@lollypopje: hoe vaak heb jij contact met je leidinggevende over hoe het gaat?

Omdat mijn meeste collega’s zo naar reageren heb ik maandenlang de gedachte gehad: ‘ik moet laten zien dat ik echt ziek ben en zelfs ziek worden op werk zodat ze zien dat het echt is’. Maar ik besef nu dat dat helemaal nergens op slaat. Niemand anders kan voor mij bepalen hoe ziek ik mij voel, want buiten de enorme wallen en bleekheid is er niks aan mij te zien.
Jij leeft voor jezelf en niet voor je collega's.. je moet het echt gaan loslaten hoe anderen over je denken want daar heb je 0 invloed op. Beter voor jezelf gaan zorgen. Echt aanpakken in therapie dit stukje want als je dat kan loslaten dan voel je je veel fijner.
Denk aan jezelf, neem rust, ziek en rust goed uit. Je krijgt echt wel weer een baan en je vindt altijd weer nieuwe, fijne collega's. Heb dat vertrouwen.

Als je in je hoofd constant bezig bent met wat je collega's er van vinden en hoe een ander denkt heb je ook niet de rust om uit te zieken en staat je lichaam constant onder spanning... = niet gezond....

Take care en ventileer bij je vriendinnen/mensen dichtbij.
@TO Elke paar weken bellen ze, minimaal 1x in de maand. Niet om druk te zetten, maar echt uit interesse.
Zelf heb ik daarnaast nog 1x in de 1a2 weken contact met mijn collega's via teams. Gewoon om via de chat een beetje te kletsen.

Ik heb gelukkig vanaf het begin veel steun gehad, dus ook van mijn collega's. Ondanks dat ze door mijn uitval de eerste maand echt extreem krap stonden.
@Limoen heb je helemaal gelijk in! Ben ook niet bang betreft mijn baan. En de afgelopen maanden heb ik de ware aard van de meeste gezien. Ik hoop inderdaad dat ik het snel los kan laten wat zij van mij denken.

@lollypopje: dat is wel fijn! En zeker dat ze geen druk op je zetten. Ik vroeg het even omdat ik benieuwd was wat een beetje de standaard is. Mijn leidinggevende wil minimaal 1x per week een update hoe het gaat en die pusht dus wel iedere keer voor meer uren. Terwijl de BA nadrukkelijk in het rapport heeft gezegd om niet op te bouwen tot volgende afspraak.
Lucky, als je leidinggevende dit weer gaat doen als je je ziekgemeld hebt, stel dan voor dat je elke vrijdag een mail stuurt. En zolang het niet gaat, gewoon herhalen. Ook als het wel telefonisch moet gaan, herhalen, herhalen, herhalen.

Nee, ik kom nog niet werken, ik ga nu eerst aan mijn herstel werken.

Ik snap dat je dat zou willen, maar gaat niet gebeuren.

Ik bespreek mijn medische staat alleen met de bedrijfsarts en mijn medisch team.

Als je iets valser wil zijn: Bedankt voor de belangstelling, zodra ik meer informatie voor je heb, hoor je het.

Voor de rest van je werkleven, onthoud dat geen enkel bedrijf of leidinggevende in rotsituaties zal schromen je op straat te zetten. Je moet altijd goed voor jezelf zijn en opkomen in dit soort situaties. Zakelijk zijn in je werkleven, emotioneel in je privé. Dat kan moeilijk zijn, maar zal je veel opleveren.

En nu klaar met dit prutbedrijf en werken aan beter worden. Succes met alles.
@TO wat naar.
Als de oorzaak corona is, zou ik je zeker aanmelden bij c-support, zij ondersteunen ook bij dit soort kwesties.

Mijn werkgever belt vaker dan van de arbo zou moeten, maar dat is echt uit interesse en meeleven. Heb ook diverse kaartjes gehad. Door jouw verhasl besef ik ook weer hoeveel geluk ik heb, wat eigenlijk bizar is, want dit zou de norm moeten zijn.

Daarbij denkt jouw werkgever totaal niet aan de langer termijn. Jou nu overdekop werken, omdat je het nog niet aan kunt, betekent dat het alleen maar langer duurt voor je weer volledig beschikbaar bent.
@Nadal: bedankt voor je bericht! Dat zijn inderdaad goede verwoordingen. Ik heb snel de neiging om uitleg te geven/me te verantwoorden en veel meer informatie te delen dan nodig is.

@lollypopje: ik heb twee weken geleden een intake gesprek gehad met c-support. Dat was heel fijn en ze zouden mij binnenkort weer terug bellen.

Ik heb nog geen enkele beterschapswens of kaart gekregen en het duurt nu al 7-8 maanden.
@TO :hug:

Hopelijk kan c-support je helpen. Al is het bizar dat dat nodig is.
LuckyLud schreef:
12-08-2021 12:18
@Nadal: bedankt voor je bericht! Dat zijn inderdaad goede verwoordingen. Ik heb snel de neiging om uitleg te geven/me te verantwoorden en veel meer informatie te delen dan nodig is.

@lollypopje: ik heb twee weken geleden een intake gesprek gehad met c-support. Dat was heel fijn en ze zouden mij binnenkort weer terug bellen.

Ik heb nog geen enkele beterschapswens of kaart gekregen en het duurt nu al 7-8 maanden.
Wat bizar! Realiseer je je wel dat het niet aan jou ligt? Wat een k*t bedrijf en collega's!
-Albert Einstein-
Jaja007 schreef:
Dit.

Hoe fitter je was voor de ziekte, hoe milder je herstel. ONZIN , ik heb juist jonge fitte collega's ziek zien worden
Goedzo TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven