Werk & Studie alle pijlers

Zijn er ook inkoop(st)ers in de zaal?

26-04-2010 20:30 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een werk gerelateerd vraagje

Ik doe de gehele inkoop voor een bedrijf en ik doe heel erg mijn best om het allemaal wat profesioneler te maken.

Aangezien het dat nog nooit is geweest vind ik dat best een moeilijke taak, maar wel een hele leuke uitdaging.

Nu moet ik met een leverancier een contract gaan samenstellen, m.b.t. de afname. Ik neem aan dat dit (vanuit ons) een raamcontract gaat worden.

Maar heeft iemand nog tips o.i.d.? Ik heb namelijk (helaas) niemand om dit aan te vragen, de inkoopster die hier voor mij zit valt zeg maar al achterover van haar stoel als ik over een raamcontract begin, daar heb ik dus niet veel aan.
als je al Nevi doet, ben jij of je bedrijf al lid. Dan kan Nevi je al standaardinkoopkontrakten leveren die je kan aanpassen.

Enne.... je mag echt meer zelfvertrouwen hebben hoor. Je hebt Nevi 1 al gehaald. Dat is al een heel goed resultaat als je weet dat 40% zakt. En door het halen van Nevi heb je genoeg instrumenten gehad om zoiets aan te pakken.

Dus kom op, beetje meer zelfvertrouwen in jezelf.

Ow, dat checklistje staat op pag 180 van contracteren:)
Wow Bertha, heb je dat allemaal overgeschreven?

Wat cool
@lieveranoniem, simpel overtikken hoor:)
quote:Bertha schreef op 26 april 2010 @ 21:21:

Checklist volgens Nevi (gewoon even kijken wat van toepassing is voor jouw situatie)

aansprakelijkheid...

...vrijwaing

weens koopverdrag uitgesloten of niet

wijzingen/aanvullenDat heb je toch niet echt helemaal voor me overgetypt?!
dat was voordat ik doorkreeg dat je zelf de module "contracteren" had gevolgd;) Vandaar dat ik later tikte op welke pagina het staat:)

Toch heeeeel erg bedankt, vind het erg lief dat jullie allemaal zo met me mee denken.

Ik weet dat ik iets meer vertrouwen zou moeten hebben, maar als het dan echt in praktijk gebracht moet worden is het toch best eng allemaal.
Tuurlijk is het eng. Elke eerste keer (en ook 2de en 3de keer) Maar dit is wel je kans om jouw toegevoegde waarde te laten zien. En je kans om de kennis die je opgedaan hebt toe te passen in je werk.

En het zal zeker niet makkelijk zijn als men het allemaal niet zo belangrijk vind. Maar als jij kan laten zien hoe je er kosten mee bespaar, hoe je vervelende situaties die het bedrijf geld had kunnen kosten, daarmee voorkomt, komt het echt wel goed.

Ik moet de eerste werkgever nog tegenkomen die liever niet bespaart op zijn kosten:)

Enne..nogmaals petje af dat je Nevi 1 al gehaald heb en bezig bent met Nevi2.
Enne...lees je eigen motto nog maar eens na:)
Ik ga binnenkort ook enthousiast beginnen aan NEVI 1. Schrik me een hoedje nu ik het percentage gezakten zie, 40 %. Oei!

Nici, hoe vond jij de opleiding? heb je de dag of de avond opleiding (of combi) gedaan.

Heb je nog tips over de studie voor me? Wat vond je van de studiebelasting? Ik las voor de avondopleiding dat het zo'n 3-6 uur aan voorbereidingstijd kost, kon je je daar in vinden?

En voor jou: lijkt het je niet handig om een stagiair van minimaal HBO niveau een goede opdracht bij jou op kantoor te geven? Bijv e-procurement inzetten, alle oude contracten nalopen of beginnen met het vastleggen van alle leverancier-gegevens.
quote:josje111 schreef op 26 april 2010 @ 23:23:

Ik ga binnenkort ook enthousiast beginnen aan NEVI 1. Schrik me een hoedje nu ik het percentage gezakten zie, 40 %. Oei!

Nici, hoe vond jij de opleiding? heb je de dag of de avond opleiding (of combi) gedaan.

Heb je nog tips over de studie voor me? Wat vond je van de studiebelasting? Ik las voor de avondopleiding dat het zo'n 3-6 uur aan voorbereidingstijd kost, kon je je daar in vinden?

En voor jou: lijkt het je niet handig om een stagiair van minimaal HBO niveau een goede opdracht bij jou op kantoor te geven? Bijv e-procurement inzetten, alle oude contracten nalopen of beginnen met het vastleggen van alle leverancier-gegevens.

Ik heb de avond opleiding gedaan, en ik denk dat ik wel zeker over de 6 uur heen zat. Ik vond het pittig maar erg leuk, daarom spendeerde ik er ook behoorlijk wat tijd aan.

Tips niet echt, probeer gewoon enthousiast te blijven dan is het makkelijker om er mee aan de gang te blijven.

Lijkt me heerlijk zon staigaire, alleen we hebben een personeels stop, dus helaas. Het is wel de bedoeling dat wanneer de personeels stop wordt opgeheven ik er iemand bij krijg voor administratieve ondersteuning, werk nu echt elke avond (op de vrijdag na) tot zeker 8 uur, en meestal ook nog de zaterdag. Maar ik vind mijn werk zo leuk, dat ik het niet eens echt erg vind.

Succes met NEVI!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven