Werk & Studie alle pijlers

Zo klaar met werk.

30-06-2017 14:48 9 berichten
Ik moet dit even van me af schrijven. Werk al bijna 20 jaar in een kleine supermarkt. Altijd met veel plezier. Vorig jaar zijn we overgegaan op een andere winkelformule, wat een verschil, voorheen was het allemaal gemoedelijk, nu allerlei regels, dit mag niet meer, dat moet nu zo ect. Nu ben ik er eind maart een paar weken wegens een operatie eruit geweest en nadat ik terug kwam kan ik niks, maar dan ook niks meer goed doen. Voorheen ook wel eens dingen te horen gekregen wat beter moest, wat ook prima is, maar nu spant het de kroon. Bestellingen die ik voorheen ook deed zijn ineens niet meer goed, de HCCP lijsten (ben ik coördinator van) worden ineens niet meer goed ingevuld. Voorheen was dat prima en doe nu niks anders. Wil ik naar huis gaan als ik klaar ben dan moet ik weer op kantoor komen om een half uur lang van alles aan te horen wat ik allemaal niet goed doe volgens de bazin . Het is volgens haar niet op mij persoonlijk gericht zegt ze dan. Ik probeer echt mijn werk goed te doen, maar ik weet niet meer hoe. Ben al aan het rondkijken naar wat andersen zit ook sterk te denken aan omscholing. Want zo verder gaat gewoon niet, slaap er slecht van, heb huilbuien ect. Heb ook collega's in vertrouwen genomen en eentje zei dat ze het het sinds de formulewisseling ook minder leuk vond. En volgens haar moest ik me er niet zoveel van aan trekken. Maar dat kan ik niet. Heb sterk het vermoeden dat ik te oud ben(41) en ze van me af moeten.
Geen raad, wel een :hug:
Het is rot als je het idee krijgt dat je het niet goed doet...kun je het gesprek aangaan? voor onderbouwing, of gewoon even je hart luchten?
Kan het zijn dat je inderdaad "te duur" wordt?
Dat ze je willen inruilen voor een 18-jarige?
En gewoon "een stok" aan 't zoeken zijn om je buiten te krijgen?
20 jaar is in supermarkt-termen "een eeuwigheid".

Of kan het zijn dat ze zelf gestresseerd raken door alle regels van het nieuwe systeem?

Ik zou inderdaad héél sterk beginnen rondkijken en maken dat ik weg was.
Alle reacties Link kopieren
Soms moeten er dingen veranderen binnen een bedrijf. Nu is dit blijkbaar bij jullie ook zo, je kunt 2 dingen doen: proberen flexibel te zijn en mee te buigen en te leren zodat het misschien ook daadwerkelijk nog wel beter en leuker zal worden op termijn. Maar geef het tijd energie en hou op met klagen. Of 2 ga weg.

Het gevoel dat ze van je af willen zal dan niet uit de lucht komen vallen, als je dan heel kritisch naar jezelf kijkt en jezelf de vraag stelt ben ik wel goed genoeg en wat heb ik er zelf aan gedaan? Kun je dan ook oprecht zeggen dat je dan "te duur" bent?
Volgens mij ben je dat alleen als je je werk niet goed doet namelijk...
Ja en?
Bah, wat een gluiperig gedrag van je collega/ werkgever.
snoopylynn schreef:
30-06-2017 15:09
Soms moeten er dingen veranderen binnen een bedrijf. Nu is dit blijkbaar bij jullie ook zo, je kunt 2 dingen doen: proberen flexibel te zijn en mee te buigen en te leren zodat het misschien ook daadwerkelijk nog wel beter en leuker zal worden op termijn. Maar geef het tijd energie en hou op met klagen. Of 2 ga weg.

Het gevoel dat ze van je af willen zal dan niet uit de lucht komen vallen, als je dan heel kritisch naar jezelf kijkt en jezelf de vraag stelt ben ik wel goed genoeg en wat heb ik er zelf aan gedaan? Kun je dan ook oprecht zeggen dat je dan "te duur" bent?
Volgens mij ben je dat alleen als je je werk niet goed doet namelijk...
TO moet meer krijgen dan het minimum jeugdloon. Leeftijd + werkervaring spelen mee in het salaris, ook bij de supermarkt. En dan is die meid van 18 of die jongen van 21 gewoon simpelweg goedkoper.

TO, ik zou in ieder geval een afspraak vragen met de bedrijfsarts, gewoon preventief. Want als dit zo doorgaat raak je overspannen, of erger. En ik zou idd gaan rondkijken naar ander werk, al is het maar bij een andere supermarkt. Het klinkt alsof alles beter is dan dit!
Ik zou begripvol overal op reageren en meer details willen. En die uitgebreid opschrijven.
En vragen of je dan weer op cursus mag want als het anders moet dan wil je wel graag weten hoe dan.
En andersom ook veel vragen. Gewoon verduidelijking.
Volgende keer als ze weer komt weer details vragen.
Kijken wat dat oplevert. Misschien werkt zij met een andere methode dan dat jij gewend bent en dan leer je nog eens wat.
Anders heb je een half uur erbij gepakt voor niks van HAAR tijd, en kijken hoe lang ze dat volhoudt.
Ik weet niet of de leegtijd zo belangrijk is. In de supermarkten waar ik regelmatig kom zie je werknemers van diverse leeftijden. Wat ik uit het bericht van TO wel haal is dat ze niet open staat voor de nieuwe manier van werken. Dat iets vroeger goed was wil niet zeggen dat dat altijd goed blijft. Misschien werd er helemaal niks meer verdient voordat de formule werd veranderd. Het kan wel gezellig zijn geweest maar dat is niet de eerste prioriteit van een bedrijf. Dus: zet je gewoon in en omarm de veranderingen (en vergeet het verleden). Grote kans dat dat helpt.
Volgens mij maakt je leeftijd niet zo veel meer uit, ik neem aan dat je niet meer dan 2 jaar geleden verdient?

Maar het is wel opmerkelijk dat ze ineens moeilijk doen als je net uit de roulatie was vanwege een operatie. Misschien zijn ze bang dat je teveel gaat kosten als je vaker ziek bent?

In dat geval is een zeer zorgvuldige dossieropbouw van groot belang. Van jouw kant dus. Dus bevestig vooral dingen schriftelijk en maak een logboekje aan. En als het je enigszins lukt: probeer je dan vast om te scholen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven