Werk & Studie alle pijlers

Zorg zonder diploma

17-01-2020 18:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar een (bij)baan in de zorg waar ik geen specifiek diploma voor nodig heb. Ik heb een havo diploma,ben 21 en ben bezig mijn vwo diploma te halen. Ik wil graag geneeskunde gaan studeren en probeer hiervoor mijn cv op te bouwen. Bij 1 van de 2 universiteiten van mijn keuze is je cv een van de belangrijkste onderdelen waar je punten voor krijgt om de opleiding uiteindelijk te mogen gaan doen. Er zijn natuurlijk meer dingen dan een baan in de zorg waar je punten voor krijgt en die dingen probeer ik ook allemaal te doen. Naast het opbouwen van mijn cv lijkt het mij ook gewoon leuk om ervaring op te doen en wil ik graag alvast dingen leren zoals de omgang met patiënten.

Ik google me suf, het enige wat ik tot nog toe heb gevonden is een baan als servicemedewerker. Ik heb hier op gesolliciteerd, maar ben toch op zoek of er ook nog andere opties zijn voor het geval dat ik daarvoor niet wordt aangenomen.

In mijn omgeving wist niemand iets, maar misschien hier wel.
Alle reacties Link kopieren
In welke regio? Al geprobeerd een lokaal verpleeghuis in te lopen en te vragen naar opties?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een verpleeghuis. De functie waar je bij ons geen specifiek diploma voor nodig hebt is gastvrouw, bij andere organisaties heet dit ook wel huiskamer medewerker.
Zij zorgen voor gezelligheid, eten en drinken in de huiskamers.
Voor het werk in de directe cliënten zorg zelf is minimaal een helpende ( niv 2) diploma nodig.
Alle reacties Link kopieren
Moet het een betaalde baan zijn of mag het ook vrijwilligerswerk zijn?

Als vrijwilliger is er genoeg te doen. Voorlezen aan kinderen, fietsen met gehandicapten, koffie schenken bij ouderen, liedjes zingen met dementen, etc etc.

als betaalde baan kan je als schoonmaker in een instelling of bij mensen thuis gaan werken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Huishoudelijk werk.
Huiskamermedewerker.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
17-01-2020 18:02
In welke regio? Al geprobeerd een lokaal verpleeghuis in te lopen en te vragen naar opties?
Rond Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
17-01-2020 18:03
Ik werk in een verpleeghuis. De functie waar je bij ons geen specifiek diploma voor nodig hebt is gastvrouw, bij andere organisaties heet dit ook wel huiskamer medewerker.
Zij zorgen voor gezelligheid, eten en drinken in de huiskamers.
Voor het werk in de directe cliënten zorg zelf is minimaal een helpende ( niv 2) diploma nodig.
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde met contact met patiënten inderdaad niet het verzorgen, dat gaat niet. Maar liever geen schoonmaak bijvoorbeeld, dat ik helemaal geen contact heb. Als servicemedewerker geef je bijvoorbeeld het eten en help je ook met het eten als dit nodig is. Ik ga kijken naar de opties als gastvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Zorg assistent zou je kunnen kijken bij verzorghuizen.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-01-2020 18:03
Moet het een betaalde baan zijn of mag het ook vrijwilligerswerk zijn?

Als vrijwilliger is er genoeg te doen. Voorlezen aan kinderen, fietsen met gehandicapten, koffie schenken bij ouderen, liedjes zingen met dementen, etc etc.

als betaalde baan kan je als schoonmaker in een instelling of bij mensen thuis gaan werken.
Vrijwilligerswerk doe ik al! Daarom graag betaald iets erbij wat ik als vervanging voor mijn huidige bijbaan kan doen.
Misschien heb je met schoonmaken meer contact met mensen dan ik denk. Want alleen schoonmaken krijg ik waarschijnlijk helaas geen punten voor.
Huishoudelijke hulp?
Alle reacties Link kopieren
In de thuiszorg is vaak werk genoeg. Vaak mensen die ook behoefte hebben aan een luisterend oor en goed voor je sociale praatje voor als je straks als arts aan de slag wil.

Overigens ook veel ouderen die een maatje zoeken, maar dat gaat vaak via vrijwilligerscentrales. Of gewoon viavia navragen of je iets kan doen. Vaak kun je in ziekenhuizen of revalidatie vrijwillig ook terecht om mensen naar de afdeling te brengen.
Thuishulp inderdaad. Daar zoeken ze (bijna) altijd wel mensen in. Vooral met de zomerperiode straks.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
17-01-2020 18:10
Zorg assistent zou je kunnen kijken bij verzorghuizen.
Die hebben wij ook sinds een jaartje, is niveau 1, wel verpleeghuis hier.
Niemand is onmisbaar
betaald?
lastig , schoonmaakwerkzaamheden

voor je CV
mee op vakantie als begeleider
Alle reacties Link kopieren
Alpha hulp kan zonder specifieke vooropleiding. Is schoonmaak bij hulpbehoevende mensen thuis. Is best leuk hoor als bijbaan. Ik zou het doen!!
Verder zou ik ook denken aan vrijwilligerswerk zoals bijv bij het Ronald Mcdonaldhuis. Altijd mooi op je cv. En je doet er ook iets goeds mee.
Al vrijwilligerswerk overwogen? Ik denk dat je daarmee meer kans maakt eerlijk gezegd.

Sorry lees nu dat je dat al doet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.amsta.nl/werken-bij-amsta/v ... rghelpende

Je hebt MBO werk- en denkniveau en bent bij voorkeur in het bezit van een zorgdiploma op niveau 2.

Geen eis dus blijkbaar bij deze stichting.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
in het ziekenhuis als
Afdelings assistente. Als je bezig met de studie geneeskunde, willen ze je ook graag bij bloedafname hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij Fokus heb je geen opleiding nodig. Je krijgt intern een cursus aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Hier heet dat huiskamer assistent je kookt dan (met of voor ) de bewoners en doet een spelletje,wandeling met ze .In het weekend werken er vaak studenten .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
https://www.homeinstead.nl/amsterdam/am ... id=2346431
https://www.homeinstead.nl/amsterdam/am ... id=2127105
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Roomservicemedewerker in het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Glencoco schreef:
17-01-2020 18:10
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde met contact met patiënten inderdaad niet het verzorgen, dat gaat niet. Maar liever geen schoonmaak bijvoorbeeld, dat ik helemaal geen contact heb. Als servicemedewerker geef je bijvoorbeeld het eten en help je ook met het eten als dit nodig is. Ik ga kijken naar de opties als gastvrouw.
In een vphuis geef je de bewoners denk ik geen eten ivm slikproblemen, allerlei dieetvoorschriften, verdikt drinken etc.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een EHBO diploma? Dan is EHBO-er bij evenementen of voetbalwedstrijden misschien nog een idee?

En -als je het trekt, wat ik niet zou kunnen- ik ken mensen die vrijwilligerswerk doen bij een hospice. Lijkt mij retezwaar, maar wel waardevol op een geneeskunde CV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven