Werk & Studie alle pijlers

zorgcoach

26-09-2011 14:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij de thuiszorg,meerendeels voor de huishouding bij mensen die het zelf niet meer kunnen.Nu vragen ze binnen ons bedrijf een zorgcoach,wie heeft hier ervaring mee.Of wie is er zorgcoach?Ik ben nl van plan om op deze baan te solliciteren.IK heb ondertussen wel begrepen dat het iig meer is dan huishoudelijk werk.Kortom, wie doet dit werk en bevalt het?
Dus je weet niet wat de baan inhoud maar je gaat wel solliciteren.
Ken wel zorgmanager, maar zorgcoach..geen idee?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:feeks schreef op 26 september 2011 @ 14:55:

Dus je weet niet wat de baan inhoud maar je gaat wel solliciteren.Ja ik weet ongeveer wel wat het inhoud.Het zelfde als wat ik nu doe,maar met meer administratie erbij.Wil gewoon ervaringen van andere meiden die dit werk doen.
Heb je een opleiding in de zorg?

Zorgcoach

Als u ziek bent of een aandoening heeft komen er in een keer veel dingen op u af: ziekenhuisbezoeken, onderzoeken, gesprekken met artsen en verpleegkundigen. U heeft veel vragen maar de tijd van de arts is beperkt dus u kunt niet alles bespreken. U krijgt wel veel folders maar u weet niet wat relevant is en wie u met uw situatie kan helpen. Uw Zorgcoach kan orde scheppen in deze chaos.

Uw Zorgcoach kan u bij de volgende zaken ondersteunen:

- persoonlijk gesprek om uw situatie in kaart te brengen

- begeleiding bij ziekenhuisbezoek

- begeleiding bij bezoek aan zorginstellingen

Persoonlijk gesprek

U bent ziek of heeft een aandoening en weet niet goed wat u nu moet doen. In een persoonlijk gesprek kan uw Zorgcoach met u bespreken wat uw mogelijkheden zijn. De Zorgcoach weet de weg in de doolhof van ziekenhuizen, zorginstellingen, thuiszorg en adviesorganisaties. De Zorgcoach kan u precies vertellen waar alles voor staat en waar u terecht kunt. Samen met u wordt uw situatie in kaart gebracht en wordt er een overzicht gemaakt zodat u weet wanneer u waar moet zijn en waarvoor en wie uw contactpersonen zijn.

Begeleiding bij ziekenhuisbezoek

Artsen gebruiken moeilijke medische termen en geven veel informatie in een keer. U wil het advies van de arts goed opvolgen maar kan zich niet meer goed herinneren wat precies besproken is. Het is bekend dat patiënten slechts 30% onthouden van wat een arts met hen bespreekt, terwijl deze gesprekken juist zo ontzettend belangrijk zijn! Uw Zorgcoach gaat met u mee naar het ziekenhuis en zorgt er voor dat alles wat de arts met u bespreekt ook voor u duidelijk wordt. Bovendien zal de coach voor u een verslag schrijven dat u per mail of post ontvangt. Als u na het gesprek met de arts nog vragen heeft kunt u deze met uw Zorgcoach bespreken.

Begeleiding bij bezoek aan zorginstellingen

Ook tijdens een bezoek aan een zorginstelling kan er veel in een keer op u af komen. Misschien moet u (tijdelijk) naar een verzorgingshuis of naar een revalidatiecentrum. Bij deze bezoeken kan uw Zorgcoach met u mee gaan om uw situatie goed uit te leggen aan de behandelaar en ook om te zorgen dat u precies begrijpt wat er gaat gebeuren. Hoe beter er van tevoren gecommuniceerd wordt hoe beter de zorg zal aansluiten op uw behoeften.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Misschien kan je eerst bellen voor meer informatie, meestal staat er in een vacature wel een contactpersoon. Ik neem aan dat je bepaalde dingen wel zou willen weten. Hoe een dag van een zorgcoach eruit ziet bijvoorbeeld. En of je eventueel een dag kan meelopen (of is het een nieuwe functie binnen je organisatie).

Het komt een stuk beter over als je weet waar je het over hebt bij een sollicitatie, als je kan laten zien dat je al van de hoed en de rand weet.

Succes.
Het lijkt mij een heel boeiend beroep maar vraagt volgens mij veel meer energie dan "alleen" huishoudelijk werk. Je moet constant alert zijn. Een cliënt moet ook wel eens al om 9u in het ziekenhuis zijn, of nog eerder . . . . om maar eens wat te noemen . . . . Veel geduld lijkt me, naast de nodige papieren, ook wel een goeie, net als levenservaring, en volgens mij moet je ook aardig de weg weten in zorgland . . . . Ik zou niet zomaar, zonder voorbereiding, solliciteren!
Het heeft volgens mij vrij weinig met huishoudelijk werk te maken, des te meer met organisatie. Wat voor opleiding heb je gedaan?
quote:elastiekje schreef op 26 september 2011 @ 15:50:

Het heeft volgens mij vrij weinig met huishoudelijk werk te maken, des te meer met organisatie. Wat voor opleiding heb je gedaan?Verleden jaar heb ik mijn diploma zorghulp niveau 2 gehaald.In de vacature staat,voornamelijk huishoudelijk werk met licht administratief werk erbij.Het lijkt me gewoon hartstikke leuk.Ik heb al gemaild maar nog niks terug gehoord
Ik vraag me heel erg af wat voor je motivatie je in je brief hebt gezet als je nog niet eens wist wat de vacature precies inhield.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven