Zou het toeval zijn?
vrijdag 8 maart 2019 om 16:58
De afgelopen jaren heb ik een aantal keer (zeg, 6 keer) gesolliciteerd bij een grote organisatie, op verschillende projecten/functies, en vaak ook op verschillende afdelingen.
Alleen heb ik nog nooit iets van die organisatie terug gehoord op al mijn sollicitaties, los van het automatische bevestigingsberichtje dat mijn sollicitatie is ontvangen. Geen afwijzingen of uitnodigingen.
Ik heb wel eens contact opgenomen met de contactpersoon op de vacaturetekst, soms krijg ik dan te horen: We zijn nog bezig met de selectie, soms zeggen ze: We hebben uw sollicitatie helemaal niet ontvangen! en soms is het gewoon al 'te laat', hebben ze al een keuze gemaakt voor iemand (dat kan natuurlijk).
Nu vraag ik me dus af, zou het toeval zijn dat ik nooit iets terug hoor? Is de organisatie gewoon slordig met sollicitaties? Of werkt er bij P&O iemand die ik ooit op zijn of haar tenen heb getrapt, zonder dat ik het weet?
Gewoon even benieuwd wat jullie denken
Alleen heb ik nog nooit iets van die organisatie terug gehoord op al mijn sollicitaties, los van het automatische bevestigingsberichtje dat mijn sollicitatie is ontvangen. Geen afwijzingen of uitnodigingen.
Ik heb wel eens contact opgenomen met de contactpersoon op de vacaturetekst, soms krijg ik dan te horen: We zijn nog bezig met de selectie, soms zeggen ze: We hebben uw sollicitatie helemaal niet ontvangen! en soms is het gewoon al 'te laat', hebben ze al een keuze gemaakt voor iemand (dat kan natuurlijk).
Nu vraag ik me dus af, zou het toeval zijn dat ik nooit iets terug hoor? Is de organisatie gewoon slordig met sollicitaties? Of werkt er bij P&O iemand die ik ooit op zijn of haar tenen heb getrapt, zonder dat ik het weet?
Gewoon even benieuwd wat jullie denken
vrijdag 8 maart 2019 om 17:05
Ik denk dit, of het is een criminele organisatie die er alleen is voor het witwassen. Zo'n vacature is er dan alleen voor de show.JollyRider schreef: ↑08-03-2019 17:03Ik denk dat ze een dekmantel zijn van de Oezbeekse maffia en jou aanzien voor een infiltrant van de AIVD
vrijdag 8 maart 2019 om 17:08
Tegenwoordig is het best normaal dat je niks meer hoort, hoe slordig of jammer ook. Dus het hoeft niks te betekenen.
Maar als je uiteindelijk nooit iets hoort terwijl je wel een echt goede kandidaat bent, dan zou ik mijn CV en brief een keer laten beoordelen. Mss springt ie er gewoon totaal niet uit. Maar dat hoeft tegenwoordig zeker niet de reden te zijn.
Maar als je uiteindelijk nooit iets hoort terwijl je wel een echt goede kandidaat bent, dan zou ik mijn CV en brief een keer laten beoordelen. Mss springt ie er gewoon totaal niet uit. Maar dat hoeft tegenwoordig zeker niet de reden te zijn.
vrijdag 8 maart 2019 om 17:17
Niet om je bang te maken maar ik heb dat dus echt weleens gehad
Dat ik solliciteerde en de grootste idioten werden aangenomen (die ik dus kende) en ik niet eens iets terug hoorde.
Later hoorde ik van zo'n idioot dat iemand die daar veel sollicitaties afhandelde zeker wist dat ik een andere voornaam had en onder een schuilnaam solliciteerde omdat ik een zeer genant arbeidsverleden van zou hebben, heel spannend verhaal met fraude en mishandeling enzo.
Lekker integer ook om dat tegen iedereen en zijn moeder te vertellen.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik daar dus nooit zou gaan werken, vond het wel smeuiig.
Iedereen in die club denkt dus dat ik een heel vreemd persoon ben, een vriend van me heeft er ook even gewerkt en is voor me gewaarschuwd
Toen hij probeerde het recht te zetten werd hij nog meer gewaarschuwd want ik ben uiteraard een heel manipulatief persoon.
Dat ik solliciteerde en de grootste idioten werden aangenomen (die ik dus kende) en ik niet eens iets terug hoorde.
Later hoorde ik van zo'n idioot dat iemand die daar veel sollicitaties afhandelde zeker wist dat ik een andere voornaam had en onder een schuilnaam solliciteerde omdat ik een zeer genant arbeidsverleden van zou hebben, heel spannend verhaal met fraude en mishandeling enzo.
Lekker integer ook om dat tegen iedereen en zijn moeder te vertellen.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik daar dus nooit zou gaan werken, vond het wel smeuiig.
Iedereen in die club denkt dus dat ik een heel vreemd persoon ben, een vriend van me heeft er ook even gewerkt en is voor me gewaarschuwd
Toen hij probeerde het recht te zetten werd hij nog meer gewaarschuwd want ik ben uiteraard een heel manipulatief persoon.
vrijdag 8 maart 2019 om 17:24
Mijn mails blijken soms in de spambox terecht te komen. Wellicht is dat ook met jouw mails het geval? Dat ze bij het bedrijf in de spambox komen. Omdat ze soms zeggen dat ze niks ontvangen hebben... Hoewel het feit dat je wel een ontvangstbevestiging krijgt daar ook weer niet bij lijkt te passen.
En ik ken ook iemand die bij een bedrijf gesolliciteerd heeft en die mail kwam ook niet aan, en na nogmaals mailen ook niet, zodat hij uiteindelijk de sollicitatie maar ouderwets per post heeft gestuurd.
En ik ken ook iemand die bij een bedrijf gesolliciteerd heeft en die mail kwam ook niet aan, en na nogmaals mailen ook niet, zodat hij uiteindelijk de sollicitatie maar ouderwets per post heeft gestuurd.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
vrijdag 8 maart 2019 om 18:12
Kunnen je mails in de spambox terecht zijn gekomen? Heb je een serieus e-mailadres?
Ladderzat@gmail.com is bijvoorbeeld niet echt geschikt om mee te solliciteren. Overigens ook niet om je mee in te schrijven bij de voetbalvereniging.
Ladderzat@gmail.com is bijvoorbeeld niet echt geschikt om mee te solliciteren. Overigens ook niet om je mee in te schrijven bij de voetbalvereniging.
vrijdag 8 maart 2019 om 18:28
vrijdag 8 maart 2019 om 18:46
Nou, dit. Ik zou er zelf achteraan gaan als je niets hoort. Schiet je wellicht niets mee op, maar daar zou ik me in ieder geval zélf beter bij voelen.
zaterdag 9 maart 2019 om 07:14
Dat weten wij natuurlijk ook niet; daar kunnen veel verschillende redenen voor zijn. Wat ik wel weet, is dat ik nooit (dus zeker geen zes keer) bij een organisatie zou solliciteren die zo met mensen omgaat. Simpelweg omdat ik niet voor zo'n organisatie zou willen werken en er totaal geen vertrouwen in zou hebben dat ze anders met hun medewerkers omgaan, als ze eenmaal in dienst zijn.