Werk & Studie alle pijlers

Zwanger solliciteren

07-12-2015 12:38 40 berichten
Hoihoi,

Sinds Januari zit in de ziektewet vanwege een ongeval en momenteel 13 weken zwanger, de muren komen al geruime tijd op mij af , niet fijn!!

Nu stuitte ik vandaag op een ontzettend leuke vacature, matcht op alle vlakken en ik breng nog wat extra's mee. Fantastisch natuurlijk maar heeft het nut om te solliciteren aangezien ik zwanger ben?!

Erg benieuwd naar jullie advies en\of ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je zwangerschap bij sollicitatie niet te melden, dus ik zou het zeker proberen.
Ja tuurlijk! Nee heb je, ja kun je krijgen.
quote:VergeetachtigeJan schreef op 07 december 2015 @ 12:41:

Je hoeft je zwangerschap bij sollicitatie niet te melden, dus ik zou het zeker proberen.Dat begrijp ik maar dat voelt wat oneerlijk aan, ik bedoel, stel dat beide partijen enthousiast zijn en vervolgens drop ik het bommetje
Ben je nog niet hersteld gemeld? Zo nee, dan vind ik het wel raar dat je gaat solliciteren en je niet eerst beter hebt gemeld. Blijkbaar ben je dan toch niet zo ziek.
Mag je solliciteren als je nog in de ziektewet zit?
quote:Pientjexxxx schreef op 07 december 2015 @ 12:50:

Ben je nog niet hersteld gemeld? Zo nee, dan vind ik het wel raar dat je gaat solliciteren en je niet eerst beter hebt gemeld. Blijkbaar ben je dan toch niet zo ziek.

Knap dat jij dit kunt bepalen vanachter je scherm!

Ik ben nog niet volledig hersteld en de vacature waar ik op wil reageren is voor een aantal uur per week.

Ik kan natuurlijk passief blijven afwachten en mijn reïntegratietraject afwachten om vervolgens over 6-8 maanden te beginnen met solliciteren en op die manier mooie kansen aan me voorbij te zien gaan

Of ik solliciteer en bij succes kan ik zo beter de arbeidsmarkt invloeien en verder werken aan mijn herstel.
Kan je doen, maar het kan geen kwaad om eerst te bellen met je contactpersoon van de uitkerende instantie en eventueel je arboarts om dit te bespreken.
In jouw geval zou ik zeker solliciteren. Je hoeft je zwangerschap niet te vermelden. Houd er wel rekening mee dat je contract misschin niet verlengt wordt als ze er uiteindelijk achter komen dat je dus zwanger bent en verlof moet krijgen.

Maar die baan is maar een paar uur per week, dus dan zal het allemaal wel meevallen denk ik. Ben je makkelijk vervangbaar? Bedraagt het werk wat je wil doen een lange inwerktijd?
Vandaar dat deze vacature zo'n mooie kans is; 12 uur per week voornamelijk vanuit huis.

Na bijna een jaar thuiszitten en constant tegen je eigen beperkingen aanlopen is het op een gegeven moment echt klaar.

Ik heb altijd gewerkt, vanaf mijn 14e en dan is het gewoonweg kut als je thuis je handje moet ophouden bij het UVW

In Januari begint mijn reintegratietraject, dat gaat zo'n 20 weken in beslag nemen, waarom nu zo'n mooie kans laten schieten?
quote:meaki schreef op 07 december 2015 @ 13:01:

Kan je doen, maar het kan geen kwaad om eerst te bellen met je contactpersoon van de uitkerende instantie en eventueel je arboarts om dit te bespreken.Die heb ik al gesproken, ik moet ook aantonen dat ik mij aan het oriënteren ben op werk dus zij juichen het juist toe.
quote:zusters schreef op 07 december 2015 @ 12:57:

[...]

Knap dat jij dit kunt bepalen vanachter je scherm!

Ik ben nog niet volledig hersteld en de vacature waar ik op wil reageren is voor een aantal uur per week.

Ik kan natuurlijk passief blijven afwachten en mijn reïntegratietraject afwachten om vervolgens over 6-8 maanden te beginnen met solliciteren en op die manier mooie kansen aan me voorbij te zien gaan

Of ik solliciteer en bij succes kan ik zo beter de arbeidsmarkt invloeien en verder werken aan mijn herstel.Als je weer (gedeeltelijk) kunt werken, dan ben je verplicht dit te melden bij je arbo-arts. Dus dan kun je wel heel lullig op mijn post reageren, maar als jij volledig ziek gemeld staat, maar wel degelijk in staat bent om een aantal uren te werken dan zit jij fout.
Als je zo graag weer aan het werk wilt, waarom wordt je juist nu zwanger?
quote:pommiaan schreef op 07 december 2015 @ 13:02:

In jouw geval zou ik zeker solliciteren. Je hoeft je zwangerschap niet te vermelden. Houd er wel rekening mee dat je contract misschin niet verlengt wordt als ze er uiteindelijk achter komen dat je dus zwanger bent en verlof moet krijgen.

Maar die baan is maar een paar uur per week, dus dan zal het allemaal wel meevallen denk ik. Ben je makkelijk vervangbaar? Bedraagt het werk wat je wil doen een lange inwerktijd?

Op ik makkelijk vervangbaar ben; Jawel, mits er voldoende capaciteit is om mijn taken bij een ander neer te leggen.

De inwerktijd is kort, mede omdat ik ervaring heb ik dit werk.
quote:Pientjexxxx schreef op 07 december 2015 @ 13:05:

[...]

Als je weer (gedeeltelijk) kunt werken, dan ben je verplicht dit te melden bij je arbo-arts. Dus dan kun je wel heel lullig op mijn post reageren, maar als jij volledig ziek gemeld staat, maar wel degelijk in staat bent om een aantal uren te werken dan zit jij fout.

Wie reageert hier nou als een ongestelde feeks?

Of je leest mijn posts even
quote:RedBaron schreef op 07 december 2015 @ 13:06:

Als je zo graag weer aan het werk wilt, waarom wordt je juist nu zwanger?

Ik wil werken omdat ik daar plezier uithaal, net zoals ik plezier haal uit deze zwangerschap.

Een financiële prikkel is er niet aangezien wij het goed hebben dus ik werk puur voor plezier n persoonlijke ontwikkeling en niet voor geld.
quote:zusters schreef op 07 december 2015 @ 13:09:

[...]

Of je leest mijn posts evenNou ja, zijn het je zwangerschapshormonen of zo? Zoek het lekker uit muts!
Zit je vanuit WW in de Ziektewet?

En verder: gewoon doen. Nee heb je en ja kun je krijgen. Ik neem aan dat reïntegratietraject dan niet doorgaat?
quote:Pientjexxxx schreef op 07 december 2015 @ 13:14:

[...]

Nou ja, zijn het je zwangerschapshormonen of zo? Zoek het lekker uit muts!

Nee hoor, ik word wel erg flauw van zulke reacties.

Maargoed, lezen is blijkbaar niet aan jou besteed. Ga lekker een ander topic trashen. Veel plezier!
Ja hoor je mag solliciteren vanuit de ziektewet. En ik zou het gewoon proberen TO. Niet geschoten is altijd mis. Gewoon je leven indelen hoe jij het wilt en waar jij je het beste bij voelt. Niemand bepaald wanneer jij zwanger wordt en of dit nu wel de goede timing is...

[...]

Nou ja, zijn het je zwangerschapshormonen of zo? Zoek het lekker uit muts!En bij jou is het je PMS? TO stelt een normale vraag!

[...]

Nou ja, zijn het je zwangerschapshormonen of zo? Zoek het lekker uit muts!

Doe ff normaal zeg.

Ontopic: volgens mij gaat het hier niet om de vraag of TO mag werken vanwege haar verplichtingen richting reintegratietraject/uwv/enz, maar of het handig is om te solliciteren tijdens een zwangerschap. En in antwoord op dat laatste: ik zou me er niet door laten ontmoedigen. Gewoon solliciteren (en dat dan wel even afstemmen met je contactpersoon bij UWV, maar je zwangerschap zou geen hindernis moeten zijn om wel of niet te solliciteren). Succes!
quote:tvandattum schreef op 07 december 2015 @ 13:16:

Zit je vanuit WW in de Ziektewet?

En verder: gewoon doen. Nee heb je en ja kun je krijgen. Ik neem aan dat reïntegratietraject dan niet doorgaat?

Nee, mijn contract had verlengd moeten worden alleen is niet gebeurt vanwege ongeval. Oude werkgever heeft hier een bepaalde regeling voor waar ik nu gebruik van maak: Ziektewet maar dan vanuit het bedrijf.

Mocht ik gaan werken dan gaat het traject alsnog door.

Ik ga in feite twee trajecten in; 1 heeft als doel om te leren omgaan\functioneren met mijn beperkingen in de breedste zin van het woord en het andere traject is gericht op begeleiding naar werk
@invasion en memete Thanks!

Ik ga het gewoon doen en maar zien waar het schip strandt.
quote:zusters schreef op 07 december 2015 @ 13:09:

[...]

Of je leest mijn posts even

Jij! Al vanaf je eerste reactie op Pientjexx. Geen idee of er in het verleden al dingen tussen jullie gebeurd zijn, maar in dit topic ben jij degene die onmiddellijk op de kast gaat zitten.

Een baan voor 12 uur per week, voornamelijk vanuit huis terwijl je gek wordt van het thuis zitten en de muren op je af komen klinkt trouwens ook niet ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven