Werk & Studie alle pijlers

ZZPér in de thuiszorg??

02-09-2011 14:05 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring in het werk in de thuiszorg? Aan welk uurtarief moet je dan denken? En zijn er ook ervaringen van mensen die als ZZP'er in de thuiszorg werken? Er zijn nl. zorginstellingen die steeds vaker mensen vragen om als zzp'er werkzaam te zijn. Wat is dan een redelijk uurtarief. Ik heb al een baan (voor 18 uur) maar er is i.v.m. de bezuinigingen geen mogelijkheid om meer te gaan werken dus ik wil dit ernaast gaan doen. Of is dit niet rendabel m.b.t. belasting e.d.?

Wat een vragen zeg, alvast bedankt.
Als ik het goed heb dan organiseert de Kamer van Koophandel bijeenkomsten voor mensen die in de zorg willen gaan werken als ZZP'er. Wie weet interessant voor je?
O bedankt voor je tip, dit zal ik eens gaan uitzoeken!
Mijn moeder werkt in de psychische thuiszorg.. Ondertussen al 16 jaar.. en zij verdiend +/- 1900,- netto per maand en zij werkt 35uur

De zorg betaald niet super.. Maar ze doet haar werk wel al 16 jaar met heel veel plezier..

Misschien heb je er iets aan..

Liefs,
Ik werk als oproepkracht in de thuiszorg en verdien nog geen 10 euro bruto per uur. Als je als zzp'er aan de slag wil zijn er legio sites waar je terecht kunt voor info. Waaronder een redelijk uurtafrief. Van wat ik weet is een gemiddeld uurtarief voor een zzp'er als huishoudelijk medewerker tussen de 10 en de 15 euro bruto per uur.
Het ligt helemaal aan je scholing. Als zzp-er schijn je flink meer te kunnen verdienen dan in loondienst.
Als ZZPer moét je veel meer verdienen dan in loondienst om evenveel over te houden. Je moet nl zelf belasting afdragen, krijgt geen dingen als vakantiegeld etc, en hebt geen recht op bv ww of WIA (tenzij je dat zelf verzekerd, maar dat kost een hoop geld). Verkijk je dus niet op die uurtarieven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven