100 jaar oude wieg

16-12-2015 11:44 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik lees al een hele poos mee op het forum maar wil nu voor het eerst zelf een topic openen.

Ik ben nu 29 weken zwanger en mijn man en ik zijn druk bezig met de kinderkamer inrichten en allerlei spulletjes aan te schaffen.

Nu heeft mijn man de wieg gekregen die al 100 jaar in zijn familie gebruikt wordt en die wil hij heel graag gebruiken voor onze baby. Maar ik vind dit eigenlijk maar niks. Het is een enorm rieten ding wat uit een groot onderstel bestaat en daarbovenop een mand met aan de zijkant opstaande kanten die een soort dakje vormen met gordijntjes die je dicht kan trekken. Ik zou zelf heel graag een moderne lichte wieg willen voor ons eerste kindje. Ik heb dit ook aan mijn man gezegd maar dan kijkt hij zo teleurgesteld en heb ik de neiging maar toe te geven. Ik ben ook niet zo goed in het 'onredelijke zwangere vrouw spelen' die haar zin wel doordrukt. Wat zouden jullie doen? Zou een 100 jaar oude wieg ook nog wel veilig zijn?
Ik zou hem accepteren en er zelf iets moois van maken, comfortabel matras, of anders verzin je later een excuus, bijvoorbeeld dat het kind er niet zo goed in slaapt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In ieder geval bedankt voor de tips en meningen. Ik weet nog niet wat we met de wieg gaan doen maar we komen er vast wel uit.
Ik hoop dat je open staat voor de mening van je man. En wat is 3 maanden nou. Als dat ding nou de komende 20 jaar in je woonkamer moet staan a la.
Wat bijzonder, zo'n honderd jaar oude familiewieg! ik zou toch echt zeker overwegen om hem wel te gaan gebruiken, iig bij jullie neer te zetten. Ik vind het zo jammer dat wij onze familiewieg en wandelwagen niet meer hebben en in de familie van mijn vrouw is er nooit zoiets geweest. Je kunt hem toch opnieuw bekleden en een matrasje erin leggen, dan lijkt het me een veilige wieg hoor. En dan bij jullie op de kamer of in de woonkamer zetten, dan kun je het kamertje zelf inrichten met wat jij mooi vindt. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Nyntje, waarom doe je het niet beiden? Zet je de familiewieg bij jullie op de slaapkamer voor de nachten en koop je een ledikant voor op de babykamer. Zo slaapt je baby overdag in het ledikant en 's nachts in de familiewieg. Zo hebben wij het ook gedaan. Op die manier zijn zowel jij als je man blij met de slaapplek van de baby?

Succes met je keuze, ik ben benieuwd wat je gaat doen .
anoniem_255623 wijzigde dit bericht op 17-12-2015 15:39
Reden: Typefoutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven