15 t/m 31 december, deel 2

21-10-2012 17:13 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joepie, we zijn compleet!

Allemaal één of twee prachtige kinderen rijker dus vanaf nu kletsen we niet meer over zwanger zijn, maar over onze kiddo's!

Naam Leeftijd UD KindjeGeslacht Bijzonderheden Goldmember 33 7 dec1e en 2e jongen en meisje 27 November 2012 Chloe84 28 15 dec1e jongen 16 December 2012 Sproet 32 15 dec2e jongen 19 December 2012 Welhello 28 19 dec1e meisje 16 December 2012 Frutje 32 20 dec 1e en 2ejongen en meisje 22 November 2012 xxxFamke 31 21 dec1e meisje 31 December 2012 Namaste2 34 21 dec1e jongen 25 December 2012 Uggla 30 21 dec2e jongen 30 November 2012 Mommy123 28 24 dec1e jongen 25 December 2012 Italiagirl 28 24 dec 1e jongen 31 December 2012 Oueddanielle 27 25 dec 1emeisje 11 December 2012 Max6 35 28 dec1e meisje 30 December 2012 Sasssa 29 28 dec 1ejongen 11 Januari 2013 Rasoptimist 39 29 dec1e jongen 27 December 2012 Kuzu 24 31 dec1e jongen 31 December 2012 Elinaa 38 1 jan 2e jongen 11 December 2012
This is not kosher!
@ras. Dat doet hij hier ook heel vaak, dan rekt hij 1 kant helemaal op. Soms best een beetje pijnlijk Kan mij voorstellen hoor dat je nog even van het verlof wil genieten, zou ik ook hebben als ik jou was. Maar hier ben ik het wel een beetje zat dat uitrusten. Die onderzoeken zijn inderdaad niet echt relaxt en sommige bloedonderzoeken ook grofweg onzin. Ik zei gisteravond tegen italiaman dat ik het gevoel heb dat artsen hier een bepaald % verdienen op de kosten van onderzoeken. Hij had aan dat dit wel eens zo zou kunnen zijn, aangezien dit met medicatie ook het geval is. Zo moet ik nu bv weer bloedonderzoek doen voor hepatitis, hiv en syfilis. Nou sorry, als ik dat rond 3 maanden zwangerschap niet had, heb ik dat nu ook niet. Zeker hiv en syfilis niet, hep kun je ook via eten en drinken oplopen natuurlijk. Kijk als ze randgevallen van de samenleving extra testen, ok. Bv prostituees etc. Maar een gewoon stel met een kinderwens, mag je er toch vanuit gaan dat die in 6 maanden tijd niet ineens dat soort ziektes oplopen. En nog meer van dat soort onzin testen. Maar dan aan de andere kant, moet ik wel zelf mijn bloeddruk in de gaten houden. (daar verdienen ze natuurlijk niets aan) Was gisteren echt een beetje pissig op die vent. Speelt ook nog mee dat ik al maanden op facturen aan het wachten ben van de consulten. Iedere keer heeft hij een andere smoes. Waarschijnlijk wil hij niets declareren, maar ik wel, want via mijn werk ben ik hier ook privé verzekerd. Typische situatie ook weer voor Italië, artsen, tandartsen, garages etc willen maar al te graag zonder factuur werken, zodat ze geen belasting hoeven te betalen....
Toen de zwemwekker hier thuis om 04:45 ging was het nog helemaal stil, maar inmiddels zijn er een hoop mede-wakkeren zie ik! Ik zou wel weer terug naar bed willen (zwemmers trainen op hele rare tijden) maar er komen zo mannetjes dingen aan mijn huis repareren dus terug naar bed zit er niet in.

Italia, moeten al die bloedonderzoeken weer opnieuw? Waar is dat voor? Om te zien of je niet in de loop van de zwangerschap een infectie hebt opgedaan?

Sproet, ik ben nu nog in de veronderstelling dat een tweede makkelijker in mijn dagelijkse dingen in te passen is dan de eerste was. Ook ben ik denk ik wel makkelijker geworden met laten huilen. Dat doe je de eerste paar weken met de eerste niet zo snel maar als je weer aan het werk gaat dan ga je toch ook gewoon 's ochtends douchen. Als de baby dan wat van je wil dan wacht hij maar 5 minuten.

Ras, met zo'n liggingsecho kijken ze ook naar hoe groot het kindje is. Het schatten daarvan schijnt dan weer niet zo heel erg nauwkeurig te zijn.

Heb je zelf enig idee hoe je zoon ligt? Ik voel hier af en toe echt handjes langs mijn schaambeen gaan of tegen mijn buikwand. Het is niet echt een comfortabel gevoel maar daardoor weet ik wel zeker waar het hoofd van mijn zoon moet zitten.

Kuzu, ik heb ook al jaren zo'n karretje. Man, zoon en ik eten allemaal heel veel fruit. Zonder zo'n karretje zou ik iedere zaterdag als een pakezel over de markt lopen. Ik hing het fruit ook nog wel eens aan de buggy maar die valt naar achteren als je er veel te veel gewicht aan hangt.

Gold, voor jullie is het echt al bijna zo ver! Zie je er tegenop of vind je het fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven?

Max, vorige keer was ik ook in 7,5 maand 20 kilo aangekomen. Of eigenlijk vanaf de eerste keer verloskundige (wanneer was dat ook al weer? Met 8 weken ofzo?) tot aan mijn bevalling met 34 weken. Ik was het ook allemaal vrij makkelijk weer kwijt. Nu niet te veel zorgen over maken!

Wellhello, de band tussen mijn vriend en mijn zoon is prima. Eigenlijk ook altijd geweest. Na de eerste live-ontmoeting toen ik met mijn zoon door Nieuw Zeeland reisde en mijn vriend een tijdje met ons mee kwam reizen gaf zoon vriend een hand en zei "kom, we gaan!" Dus ik liep er maar achteraan

Ik heb voordat ik weer een relatie kreeg wel eens nagedacht over hoe dat dan zou moeten met de band tussen mijn zoon en mijn nieuwe partner. Het leek mij eigenlijk altijd een stuk ingewikkelder dan het in de praktijk blijkt te zijn. Mijn zoon weet wel dat mijn vriend niet zijn biologische vader is, maar verwijst naar andere kinderen toe wel naar hem als "dat is mijn vader". Toen zijn biologische vader jarig was wilde ik zoon een kaart voor hem laten maken. Toen ik dat voorstelde was zijn reactie "is *naam vriend* nu al weer jarig"? (die was een maand eerder jarig geweest)

Over het algemeen noemt hij mijn vriend bij zijn voornaam, soms pap of papa.

Als de baby begint te praten wordt dat misschien wel lastig. Vriend heeft aangegeven dat hij het niet leuk zou vinden als zijn biologische zoon hem ook bij zijn voornaam zou noemen (wat ik mij heel goed voor kan stellen). We zien wel hoe het gaan. Waarschijnlijk loopt het gewoon heel natuurlijk dat hij de papa van allebei de jongens wordt.

Dat ze eigenlijk halfbroers zijn leg ik ze dan later nog wel eens uit. Grote zoon is nog een echte kleuter, dus als ik hem nu vertel dat hij een halfbroertje krijgt dan verwacht hij een half broertje (alleen de linker helft of alleen de rechter helft)

Met gooise vrouwen ben ik nog steeds niet begonnen (en ik weet ook nog steeds niet hoe ik het naar de mediaspeler moet kopieren) Ik wilde er mee wachten totdat ik half kreupel op de bank lig. Na de bevalling. Nu kan en wil ik nog van alles.

Fijn dat je vriend bijna weer thuis is!

Kuzu, wat flauw dat je babyshower niet doorgaat. Raar ook dat er opeens niemand kan. Zijn jullie met een groot team?

Gisteren in het ziekenhuis bloeddruk verlagende pillen gekregen. Mijn bloeddruk was al wel wat gezakt maar nog steeds niet fantastisch. Wat een onpersoonlijke toestand in dat ziekenhuis zeg!

Ik werd eerst geholpen door een student verloskunde. Zij prikte bloed en luisterde naar de hartslag van de baby. Daarna heb ik nog ruim een uur moeten wachten totdat de gyn tijd had om mij te zien. Bij de gyn kreeg ik mijn recept praktisch in mijn handen gedrukt en had ik nog net de kans om te vragen welk nummer ik nu moet bellen als ik weeën krijg en ik stond weer buiten.

Vrijdag moet ik al weer terug. Ik krijg nog eens een hoge bloeddruk van dat constant heen en weer fietsen naar het ziekenhuis.
Wellhello moest erg lachen om je thermometer opmerking! Denk er nu aan dat ik ook nog zo’n ding moet halen.

Max, dat verhaal over de thuisbevalling is inderdaad wel fijn om te horen. Ik had het namelijk ook gehoord maar niet dat het grootste deel vrouwen naar het ziekenhuis moet voor pijnbestrijding. Was al lichtelijk ontmoedigd maar dat hoeft dus niet.

Ras, leuk dat je hem nog even ziet maandag. Wij hebben ook maandag die echo. Hier ook vaak een bol stuk aan één kant van mijn buik. Daar zit z’n rug maar vaak voel ik tegelijkerheid zijn voeten dus weet niet wat voor capriolen hij daar binnen uithaalt.

Er zit geen verrassing aan te komen hoor, betreft die babyshower. Zo zijn mijn collega’s niet, het zou ook niet bij mij thuis zijn en ze weten dat ik normaal het weekend niet thuis ben savonds, dus spontaan binnenvallen was sowieso niet slim ;). Maarja het zij zo…

Sproet, lag de baby helemaal goed? Wel leuk om nog even samen met je man te gaan.

Gold, wat ontzettend spannend! Vind je het geen gek idee, dinsdagmiddag heb je je kind vast!

Max wat een lieve droom, leuk is dat he, dromen over je kind. En dan zo’n fantasie gezicht erbij ;)

Italia, wat een boel onderzoeken krijg je nog. Klinkt inderdaad behoorlijk als ‘geld in het laadje’. Jammer ook van je collega’. Ik begrijp heel goed dat voor een niet zwangere een zwangerschap minder boeiend is, maar gesprekken hoeven toch ook niet continu over ‘de zwangerschap’ te gaan. Ik ben niet ineens besmettelijk hoor, mensen kunnen nog best gewoon normaal een gesprek aanknopen zonder dat ik spontaan melk ga spuiten en over mijn baby praat.

Uggla wat fijn dat de band tussen je zoon en vriend zo goed is. Kinderen gaan daar toch vaak veel soepeler mee om dan volwassenen denken. En hoe het later gaat, zie je dan wel toch. De nadruk hoeft niet te liggen op dat ze eigenlijk halfbroers zijn. Heb zelf een halfbroer en halfzus, maar daar was vroeger eigenlijk geen sprake van. We waren gewoon broer en zussen, half telt niet ;). Dat dat met de jaren veranderd is, lag niet aan dat ‘half’ gedeelte.

Wat een stom gedoe in het ziekenhuis. Zo onpersoonlijk allemaal. Is dat standaard als je onder controle bij de gyn loopt? Bij de verloskundige heb ik altijd het idee dat ik de enige ben die daar komt, zo persoonlijk en betrokken zijn ze. Terwijl het wel een drukke praktijk is.

Op m’n werk zijn we met z’n 8en dus valt opzich wel mee.

Vannacht kneep ik hem even, werd gisteravond ineens zo beroerd. Baby trapte als een gek, hij bleef maar bezig, ik ben even op de bank gaan liggen en in slaap gevallen. Toen ik half slaperig wakker werd voelde ik me zo ziek, kon nog net de wc halen. Soort Exorcist qua kots idee, ik bleef maar overgeven, echt smerig. Dat overgeven in het begin van de zwangerschap was tenminste gewoon gal, nu kwam ik mijn half gekauwde stukken knakworst weer tegen, fijn .

Ik bleef maar beroerd, trillen, kreeg last van mijn buik, van m’n darmen. En ik had een keer gelezen dat je je lichaam voor de bevalling automatisch ‘leeg’ maakt, dus dacht neeeeee niet nu. Had niks tegen mijn man verteld, ben naar bed gegaan waar ik met het licht aan ben blijven wachten of ik nou echt weeën zou krijgen . Maar dat gebeurde niet. Slecht geslapen, werd wakker door enorm getrap en geduw, ben maar beneden gaan liggen en heb veel thee gedronken, lekker warm.

Nu voel ik me wel weer normaal maar heb wel gevraagd aan manlief of hij iets eerder wil regelen dat hij wat meer in de buurt werkt. Hij werkt als glasvezel adviseur, langs de deuren, en de ene keer is hij dichter bij huis dan de andere keer. Het kan nog net zogoed 8 weken duren maar toch vond ik het niet zo fijn ;)
Kuzu, kan me voorstellen dat je het spannend vond vannacht! Gelukkig dat het inderdaad niet het begin was van een bevalling, zou nog iets te vroeg zijn.

Ik 'mag' over 2 dagen bevallen, maar hoop eigenlijk dat het gewoon nog 3 weken op zich laat wachten. Voel me de laatste 2 weken (sinds het indalen) zo goed, ik wil nog even genieten van het getrappel. Zeker omdat ik weet dat dit de laatste keer zal zijn dat ik zwanger ben.

Net bij VK geweest. Ook uit de liggingsecho bleek dat hij met z'n koppie naar beneden ligt, fijn! Verder was er inderdaad geen zak meer te zien (maar Ras, jij loopt 2 weken op mij 'achter' dus misschien is een gezichtje nog net te herkennen bij jou). Ze heeft hem ook weer gemeten en schat dat hij zo'n 3200 gram wordt, for what it's worth. Geen 5 kilo in elk geval!

Ben nu trouwens zelf 9 kilo aangekomen. Toch nog best wat erbij gekregen in 2 maanden.. M'n bloeddruk is trouwens ook nog steeds mooi laag.

Uggla, ik reken er ook op dat het deze keer allemaal heel anders zal gaan met douchen en ontbijten. Deze baby zal veel meer in ons ritme mee moeten gaan. Ach en anders wordt oudste zoon ook af en toe door een ongewassen moeder weggebracht

Fijn trouwens dat de relatie tussen jouw vriend en zoon zo goed is. Scheelt waarschijnlijk ook dat je zoon nog zo jong is en daardoor wat flexibeler in dit opzicht. Grappig wat je zegt over het gebruik van voornaam of 'papa'. Wij hebben daar helemaal niet in willen sturen, vinden beide prima. Maar ik noem mezelf nooit 'mama' als in "mama zal je wel even helpen". En zeg ook nooit "ga maar naar papa". Ik gebruik dan 'ik' en 'naam van man'. Lange tijd noemde onze zoon ons dus bij onze voornamen. En zei hij dingen als "dit is mijn Sproet". Maar sinds een half jaar is het alleen nog maar 'papa' en 'mama', dat is dus helemaal natuurlijk zo gegaan

Italia, inderdaad wel wat overdreven om weer op al die SOA's te gaan testen. En moet je daar voor in de plaats echt zelf thuis je bloeddruk meten?
Oh en Laal, ik wil graag op mijn UD bevallen, dus dat komt mooi uit! Duim voor je! En voor South ook!
@ Kuzu: Jeetje, wat een ellende meid, wat kan je je dan slecht voelen hè? Ook een beetje eng en onvoorspelbaar zo'n heftige reactie, maar het lijkt erop dat je iets verkeerd hebt gegeten als je lichaam zo hard haar best doet om ervan af te komen. Waren die knakworsten wel goed? Probeer die vent van jou maar dichtbij huis te houden.

Soms denk ik wel eens: hoe ga ik het aanpakken als de weeën beginnen? De kans is namelijk groot dat ik alleen ben op dat moment. Ik zie mijn vriend 1 a 2 x per week, dan slaapt hij hij me en de vader van mijn zoon woont 10 minuten verderop. Ik denk dat ik het fijn vind om eerst een tijdje alleen te blijven, zelf aankijken of het doorzet en hoe ik me voel. En pas als het serieus wordt de vader in spee te bellen. Kan hij eerst nog even zijn energie opsparen voor hij me als een prinses moet gaan behandelen

@ Stuit: Ik begin nu toch of en toe te twijfelen hoe hij ligt, ik voel op de gekste plekken beweging vandaag, zelfs helemaal in mijn zij en ook bijna in mijn lies. Nou ja, maandag maar afwachten.

@ Uggla: Zwem jij nog steeds fanatiek? Ook met hoge bloeddruk en de bevalling die bij jou al behoorlijk nadert? Ik zwem ook nog hoor, voelt nog steeds goed, maar denk wel soms: als mijn vliezen maar niet breken als ik baantjes trek, haha.

Ik zit trouwens nu op een terras in de zon! Ik ben gewoon blij dat mijn werkster me het huis uit heeft gejaagd, ik had helemaal niet door dat de zon zo lekker schijnt. Heerlijk met een broodje tonijnsalade en een boek in de warme zon, blij!
Hallo meiden,

Even een update vanuit de verloskamer. Ik heb zwangerschapsvergiftiging en vanmiddag wordt de keizersnee gedaan. Aaaah! Over een paar uur ben ik mama. Superspannend!
Spannend Frutje, zet 'm op!
@frutje: Hier een meelezer van het Feb. '13 en rammelaars topic.. Wilde je even succes wensen voor over een paar uur.

Het lijkt me zo raar om te weten dat je nu echt je kleintjes straks mag vasthouden..!!!

GO FRUTJE..!!!
Whaaaaaah! Frut!!! Zet 'm op hè!!! Wat ontzettend spannend. Ik ga nu mijn pufcursus in en aan je denken. Over een uurtje (?) heb je gewoon je tweeling op je borst liggen.
Oooh Frutje wat spannend!!! Nog even en je hebt twee kleine frummeltjes in je armen Ik duim voor je dat alles goed gaat, zet 'm op!
De eerste baby's komen eraan....

@ frutje. Succes met de keizersnee!!!! Hopelijk voel je je niet al te belabberd door de zwangerschapsvergiftiging. Nog even en je bent mama!!!!

@ krijgsman mederammelaarster!

@ras. Zon????? Lekker joh, hier is het druilerig. Zit nu lekker op de bank met een boek naast mij. Daarstraks al even lekker geluncht. Veel plezier met de cursus straks! Ik vermoed trouwens ook alleen te zijn als de weeen beginnen. Vaak begint dit s nachts is mij verteld en aangezien italiaman de helft van de nacht werkt, ben ik denk ik alleen. Denk dat ik het dan heel even aankijk en hem dan opbel. Hij is dan ongeveer met een half uurtje thuis. Komende zondag gaan we de ziekenhuis route oefenen, dus moet goed komen. Ziekenhuis ligt in Milaan, en wij wonen in een buitenstad, dus moeten de weg wel precies weten.

@ sproet. Yep, bloeddruk wordt hier niet gecontroleerd bij de controles. Gelukkig hebben mijn schoonouders zo'n apparaat, dus die lenen wij nu even van ze. Wekelijks check ik dat zelf. Als je niet zo'n ding hebt kan je het laten meten bij de huisarts of apotheek. Apotheek wel tegen betaling... En om nu iedere keer een afspraak bij de huisarts te maken. Fijn dat alles goed was bij de controle. Hopelijk kan je de laatste weken nog even fijn van het getrappel genieten!

@ kuzu. Oh niet fijn dat je je zo beroerd voelde vannacht. Kan zo maar een lichte voedselvergiftiging zijn. Heb ik ooit eens gehad en de symptomen komen aardig overeen. Werd je ook knalrood of paars in jr gezicht en nek? Jeukende handen en/of voetzolen. Dat had ik toen wel namelijk. Gelukkig is het nu weer wat beter. Hier trouwens ook wel weet wat vaker misselijk nu. Maar niet zo extreem.

@ uggla. 4:45???? Waaaat? Vroeg zeg! Waar train je nu dan? Is het zwembad al zo vroeg open? Zwemmen werkt trouwens toch ook bloeddruk verlagend? Dat heb ik wel eens gehoord namelijk.

@ onderzoeken. Mijn huisarts gaf aan dat het standaard is in Italië om te checken of je niet ernstige infecties hebt opgelopen tijdens de zwangerschap. Hij gaf als voorbeeld het oplopen van een hiv infectie bij de tandarts. Gatverdamme dacht ik. Mag toch hopen dat die kans wel heeeeeeel erg minimaal is. Hij adviseerde zelfs om 4 a 5 maanden na de bevalling nog eens die bloedonderzoeken te laten doen. Verder echt een stapel onderzoeken waarvan ik niet eens weet wat het precies allemaal is, leverwaarden, nierwaarden, bloedstolling, bloedplaatjes, suikerwaarden, creatine etc. Volgens mij zuigen ze mij leeg qua bloed. Heb nog meer onderzoeken dan in het begin van de zwangerschap. Dat doen ze dan weer extra voor de bevalling. Morgenvroeg al eerst de ecg voor een eventuele ruggenprik.
Potverdorie Frutje! Wat spannend, bijna mama, bijna je kinderen in de armen!

Zet m op!!!!!
This is not kosher!
Fingers crossed voor Frutje!! De eerste in ons rijtje!

Zo spannend!! Lieve Frutje zet m op!!!!!!
Lieve Frutje! Ik duim voor je en denk aan je! Spannend! De TO wordt als eerste mama!
Wow frutje!! Wat ontzettend spannend! Je gaat als eerste van ons je baby's vasthouden!! Toi toi toi!

Dames, werken is helemaal klaar! Mailbox leeg, afscheid genomen van cliënten en collega's en nu verloftijd!!!

Ga beginnen met op de bank zitten met een boek, heerlijk!!
Heerlijk Mommy! Geniet ervan, rust uit en wacht nog even met bevallen

Chloe, long time no see, ook al met verlof?
This is not kosher!
Frutje, wat spannend!!!!! Ik duim voor je!

Mommy lekker genieten van je verlof!

Italia, HIV oplopen bij de tandarts? Je woont toch in Italie, niet in een of ander dubieus land! Wat een eng idee.

Had trouwens geen vlekken vannacht. Heb eerder voedselvergiftiging gehad, jaren geleden en toen bleef ik ziek, elke slok water kwam er weer uit maar toen had ik me ook volgevreten met (achteraf gezien) bedorven kipgehakt, die kwam iets harder aan dan dit. Waarschijnlijk was de combinatie groentesoep-knakworstentosti niet zo geslaagd.

Hier verder niks.

Sproet, leuk wat je schrijft over het benoemen van jezelf naar je kind, en hoe je kind je straks aan gaat spreken.

Wij gaan dus voor de 2talige opvoeding en bij Turken is voor elk familielid wel een titel.

En voor de familie van vaderskant is weer een andere titel dan voor de familie van moederskant. Het lijkt ingewikkeld maar in de praktijk valt het wel mee.

Ook naar vrienden/kennissen die ouder zijn, nooit de voornaam maar je zegt broer/zus *naam*. En bij hele oude mensen helemaal, dan moet je ook nog handen kussen.

Jaja, tis geen kwestie van Henk en Piet bij ons ;)
@mommy. Heerlijk, je hebt verlof. Geniet ervan!!!!

@kuzu. Ja daar had de huisarts het over, dat dat kon. Tja alles kan natuurlijk, maar idd ik ga ervan uit dat ik in een fatsoenlijk land woon, waar dat soort instrumenten gesteriliseerd worden. Nou ja, ik ga er natuurlijk van uit dat alles goed is met het bloedonderzoek. Had alleen wel even zoiets van what the fuck???? Nu ik erover nadenk moest idd mijn schoonzusje (die overleden is) zich een paar maanden na de operatie ook laten testen op hiv en hep. Maar italiaman dan weer niet nadat hij afgelopen voorjaar is geopereerd. Vreemd...

Hier trouwens ook iets formeler qua namen als in nl. Schoonouders zijn absoluut "u" en ooms en tantes van italiaman noem ik ook tante, of oom.
Hoe zal het met Frut zijn? Zal ze de kleine Frutsels al in haar armen hebben? Oh, ik heb de hele pufcursus aan haar gedacht. Ze is de eerste van onze lange rij bevallers. Spannend hoor.

@ Mommy: Wat heerlijk, verlof, geniet ook voor Max, Elinaa, Sasssa en mij (vergeet ik iemand die nog werkt?)!

@ Kuzu: Zo, die zoon van jou mag al aan zijn huiswerk beginnen, haha, zodat hij straks goed weet hoe hij iedereen van je familie aanspreekt :-)

@ Je laten gaan tijdens de bevalling: tijdens de cursus kwam naar voren dat je je compleet moet laten gaan tijdens het bevallen, sommige loeien als koeien, anderen jammeren als lammeren... Ik zie daar toch een beetje tegen op. Ik ben een beetje bang dat ik me niet helemaal durf te laten gaan in de aanwezigheid van een verloskundige die je amper kent en de vader van mijn kind. Ik ken hem natuurlijk al een tijdje, maar wij hebben natuurlijk geen intieme relatie zoals jullie wel met jullie partner hebben. Ik ben bang dat ik toch iets van gene ga voelen, wat me dan remt in mezelf laten gaan. Een gesprek met hem daarover hebben is natuurlijk logisch, maar dan? Ik vind ook dat hij bij de bevalling moet zijn, het is zijn zoon die ter wereld komt. Maar ik moet me ook kunnen laten gaan...
Ras, opzich zal het er wel ingroeien.

Ons neefje (bijna 5) noemt mij wel bij mijn voornaam, maar dat komt ook omdat ik altijd Nederlands met hem praat.

Maar als bijv mijn zwager tegen hem zegt dat hij iets aan mij moet geven is het 'Kuzu yenge' oftewel tante Kuzu.

Wat je schrijft over gene snap ik wel. Maar misschien dat het anders is op het moment zelf? Dat het je niet uitmaakt wat voor geluiden je maakt, ook al staat George Clooney (ik noem maar even iemand) naast je bed.

Of als optie dat hij even de kamer uit gaat, op het moment dat jij het te zwaar krijgt?
Frutje!!!! Bijna (of misschien nu al...) Mama!!!! De eerste kindjes uit ons topic zet hem op!!
WHoeeei spanneeeend

Ja echt he!

Maar ik neem aan dat Frutje op zijn vroegst morgen misschien iets post, dus ga nog geen cheerleaders plaatsen in de tabel!
This is not kosher!
Hier nog 1 die de hele middag aan frut gedacht heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven