17 en zwanger?

29-09-2015 15:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey

Ik ben een meisje van 17 en erg bang dat ik zwanger ben.. Het zit zo: Ik slik mijn pil al maanden goed, maar afgelopen zondag kwam ik erachter dat ik die van zaterdag niet had geslikt, geen probleem ik slik hem al 5/6 weken door dus slikte die van zondag ook niet zodat ik maandag ongesteld zou worden. Alleen dat ben ik nog steeds niet.. Misschien 2 druppels bloed maar dat heb ik heel vaak (loop er al voor bij de dokter). De week ervoor had ik een tussentijdsbloeding, kan het daar aan liggen? Wat het ook zo rot maakt is dat ik zaterdag onbescherme seks had met mijn vriend. Maar ookal ben ik hem vergeten, na 5/6 weken ben je toch niet meer vruchtbaar?

Ook heb ik van de dokter medicijnen gekregen, soortvan laxeermiddel. Ingeveer in de 3e week dat ik hem slik. De apotheek heeft er niks over gezegd maar kan het zijn dat daarom de pil niet goed is opgenomen?

Aangezien alles na 3 weken slikken is gebeurd, kan het toch nooit zo zijn dat ik vruchtbaar was? Wat kan ik het best doen?
Heel snel testen en goed nadenken
Wat dacht je van een test? Morgenochtend en nog een na 2 weken.

Zijn heel goedkoop bij de action.
Ja van laxeermiddel raak je aan de diaree en dan werkt de pil niet meer . Ook bij overgeven kan het al zijn dat de pil niet werkt en moet je naast de pil bv condooms gebruiken.
Van die sex van zaterdag kan je nog niet zwanger zijn, maar wel van weken eerder.
Hoe kom je erbij dat je na 5/6 weken niet meer vruchtbaar bent ?

Tip: lees de bijsluiter eens goed door
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Ojee... snel een test halen bij de action of kruidvat (2 voor 5 euro) dan heb je iets meer houvast. Je kan dan 1 test morgenochtend doen (met ochtendurine) en over een week of 2 nog een.

Misschien toch slim om het met pil & condoom te doen.
Wat staat er in de bijsluiter van dat soort van laxeermiddel over wisselwerking met andere medicatie?

Als de pil er minder betrouwbaar door zou zijn moet het er in staan.
Even rustig ademhalen. Een zwangerschapstest halen en dikke kans dat je niet zwanger bent. Als het wel zo is, heel goed gaan nadenken wat je gaat doen. Je wilt geen kind, anders slikte je de pil niet.
quote:tippex schreef op 29 september 2015 @ 15:43:

Hoe kom je erbij dat je na 5/6 weken niet meer vruchtbaar bent ?

Tip: lees de bijsluiter eens goed door

Ik denk dat ze bedoeld dat ze al 5/6 weken doorslikt. Oftewel als je dan in die 6e week eentje vergeet kun je gerust gewoon een stopweek inlassen. En ben je dus gewoon nog beschermd. Als je in ieder geval wel weer op tijd met de pil begint. Dus niet meer dan 7 dagen.

Maar ja TO zit met dat soort van laxeermiddel. Dat 'soort van' begrijp ik dan niet helemaal.

Maar laxeer is laxeer dus ik vermoed dat er wel iets in de bijsluiter moet staan over de anticonceptie pil icm deze medicatie.
quote:Blondie456 schreef op 29 september 2015 @ 15:39:

Ja van laxeermiddel raak je aan de diaree en dan werkt de pil niet meer . Ook bij overgeven kan het al zijn dat de pil niet werkt en moet je naast de pil bv condooms gebruiken.Dan ligt het er ook nog aan na hoeveel uur NA INNAME je aan de spuitpoep gaat of braakt. Staat OOK in de bijsluiter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je geeft aan je stopweek was een week voordat je seks had met je vriend.

De eerste dag is dus dag 1 telt er 11 dagen bij dan begint je vruchtbare periode.

In principe als de pil betrouw is dan vindt er geen eisprong plaats.

Je geeft aan in de derde week aan de laxeermiddel te zijn begonnen.

Laxeermiddel kan de pil onbetrouwbaar maken mits je een aantal uur naar inname van de pil naar de wc moest.

Volgens mij ben je gewoon beschermd aan de hand hoe ik jouw topic heb begrepen.

Maar je kan inderdaad een zwangerschapstest doen, of alsnog je ovulatie berekenen.

En kijk of de seks in jouw vruchtbare periode heeft plaats gevonden.

Houd er rekening mee dat sperma 72 uur actief is i.v.m. bevruchten van de eicel.
Nu gelijk een zwangerschapstest halen. Is die negatief dan vandaag! de morning-afterpil halen. Er is er eentje die tot 5 dagen na onbeschermde seks kan. (Alhoewel ik niet denk dat de seks van afgelopen zaterdag onbeschermd was). Je hebt gewoon een stopweek ingelast en in die week ben je nog beschermd)

http://www.apotheek.nl/th ... erpil#de-morning-afterpil

Wanneer dit geregeld is, is het een goed idee om de bijsluiter van de pil eens goed te lezen. Het klopt namelijk niet helemaal wat jij zegt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2015 @ 15:50:

[...]

Dan ligt het er ook nog aan na hoeveel uur NA INNAME je aan de spuitpoep gaat of braakt. Staat OOK in de bijsluiter.24 tot 48 uur. En er staat niks over in, ook niet bij 'wanneer moet U extra voorzichtig zijn met dit middel'. Misschien was die tussentijdse bloeding wel al mijn menstruatie doordat die de pil niet goed is opgenomen? (omdat ik dus in de 3e week aan dit spul begon en 4e week tussentijdsbloed/ongesteld)
SPIRAAAAAAAL
Wat voor soort "soort van laxeermiddel" heb je? Is het om je ontlasting iets zachter te maken bij verstopping bijvoorbeeld of krijg je er waterdunne diaree van?

En "het staat niet in de bijsluiter..." Ik weet eigenlijk wel zeker dat er in de bijsluiter van de pil echt wel iets over diaree of waterdunne ontlasting (of hoe ze het precies omschrijven) staat.
Dikke kans dat wanneer je een zwangerschapstest hebt gedaan en de uitslag negatief was je direct gaat bloeden. De mens zit gek in elkaar en alleen al door de spanning en angst die jij nu ervaart kan je bloeding uitblijven. Dus hophop, nu een zwangerschapstest halen.

En probeer van de week een afspraak bij de huisarts te maken, zodat je samen kunt overleggen of er een betere oplossing is. Je kunt eens kijken op www.anticonceptie.nl Werd mij pas door mijn huisarts aangeraden om een aantal alternatieven voor de pil te bekijken.
Bedankt voor de reacties, ik heb meteen een test gehaald en ga hem nou doen..
En?
En?!
Die test duurt wel langer dan 2 minuten.
En?!?!
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
je kan toch niet maar zo stoppen als je de pil bent vergeten?
Wel als je doorgeslikt hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven