2 weken overtijd en negatieve test, toch zwanger?

15-05-2018 18:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ben vandaag 15 dagen overtijd en de test was negatief. Ik heb toch maar even de huisarts gebeld, en die zei dat het even kan duren voordat het echt ‘aanslaat’ op zo’n test. Hij zei ook dat het wel mogelijk was dat mijn lichaam een menstruatie gewoon heeft overgeslagen, maar dat de kans dat ik zwanger ben zeker nog aanwezig is. Ik moet over een week nog een keer testen, en als ie dan weer negatief is dan is het ook echt negatief. Ik heb geen stress gehad en ik ben er eigenlijk ook niet zo mee bezig. Zijn er dames die pas na 2 weken overtijd een positieve test kregen? En met welk merk testen jullie? Ik heb in het begin met kruidvat eigen merk getest, en gister met een van de action omdat het even niet anders kon. Maar nu begin ik me af te vragen of die van de action eigenlijk wel zo nauwkeurig zijn?
Ik heb trouwens niet echt symptomen, op een licht krampend, drukkend gevoel in mijn onderbuik na dan.
Hcg heb je altijd in je lichaam en rond 12 weken is het t allerhoogst daarna zakt t wel af maar het is ALTIJD meetbaar met een stickje. Misschien krijg je geen knal maar wel een streep. Ik had testen over en leek me leuk om ze op te makenen te kijken of ze aanslaan. Met 21 weken was ie knal en wederom na 30 weken.

TS als je 7 weken bent (gefeliciteerd nog) moet hij echt wel knal zijn. Kruidvat en action zijn gewoon merken die ok zijn. Dus vind t een beetje een vreemd verhaal
Ik bedoel dit effect
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hook_effect

Dat heeft dus niks met afnemende hormonen te maken maar juist met een hoge hoeveelheid. Ik had bij 6 weken een bijna negatieve test maar op de echo bleek alles goed.
Yellow002 schreef:
19-05-2018 19:24
Ik bedoel dit effect
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hook_effect

Dat heeft dus niks met afnemende hormonen te maken maar juist met een hoge hoeveelheid. Ik had bij 6 weken een bijna negatieve test maar op de echo bleek alles goed.
Een bijna negatieve test dus neem aan dat je toch wel iets zag?

Dan is er hcg waargenomen dus. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven