2 weken overtijd en negatieve test, toch zwanger?

15-05-2018 18:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ben vandaag 15 dagen overtijd en de test was negatief. Ik heb toch maar even de huisarts gebeld, en die zei dat het even kan duren voordat het echt ‘aanslaat’ op zo’n test. Hij zei ook dat het wel mogelijk was dat mijn lichaam een menstruatie gewoon heeft overgeslagen, maar dat de kans dat ik zwanger ben zeker nog aanwezig is. Ik moet over een week nog een keer testen, en als ie dan weer negatief is dan is het ook echt negatief. Ik heb geen stress gehad en ik ben er eigenlijk ook niet zo mee bezig. Zijn er dames die pas na 2 weken overtijd een positieve test kregen? En met welk merk testen jullie? Ik heb in het begin met kruidvat eigen merk getest, en gister met een van de action omdat het even niet anders kon. Maar nu begin ik me af te vragen of die van de action eigenlijk wel zo nauwkeurig zijn?
Ik heb trouwens niet echt symptomen, op een licht krampend, drukkend gevoel in mijn onderbuik na dan.
Ik hoor vaak dat een digitale test (clearblue) soms meer duidelijkheid kan geven. Misschien de moeite waard om eens te proberen?
Action werkt mijn inziens prima.
Kv schijnt op het moment een rare te zijn.

Hoe dan ook waarom wil je arts niet even bloedprikken?
Schijnzwanger. Google t
yourlocalhero schreef:
15-05-2018 18:22
Action werkt mijn inziens prima.
Kv schijnt op het moment een rare te zijn.

Hoe dan ook waarom wil je arts niet even bloedprikken?
Welja. Waarom zorgkosten maken terwijl het straks ook wel duidelijk is of TO zwanger is of niet?
Ik heb ook eens een keer overgeslagen. Was niet zwanger.
Het kan.
Testen van de Action zijn betrouwbaar en je kunt er tien kopen voor een clearblue.
Of meer.

Heb je getest met ochtendurine en helemaal volgens het voorschrift?
Dan doen wat de huisarts zegt en afwachten.
Sterkte, niet leuk.
Was je cyclus helemaal regelmatig? En hoe lang is je cyclus? Bij mijn eerste zwangerschap was mijn cyclus nog behoorlijk onregelmatig en toen duurde het ook wel even voordat de test positief werd. Voor mijn gevoel was ik toen een week over tijd, maar aangezien mijn cyclus toen nog onregelmatig was weet ik dat niet zeker. Ik hield het ook niet precies bij.
Zalmsnipper schreef:
15-05-2018 18:35
Welja. Waarom zorgkosten maken terwijl het straks ook wel duidelijk is of TO zwanger is of niet?
Omdat soms een zs niet altijd evenveel meegeeft.
@yourlocalhero geen idee eigenlijk, heb er zelf ook niet aan gedacht

@aikidoka ja ik ben regelmatig. Ik heb een implanon gehad en die is er sinds begin oktober 2017 uit. Mijn cyclus duurt ongeveer 31-33 dagen en ik zit nu op dag 48.

@madderijn ik heb voor het laatst in de avond getest maar had het minstens 6 uur opgehouden (was niet thuis en kon niet naar de wc) en had gelezen dat dat ongeveer net zo goed is als met ochtendurine
@ibelize dat kan, maar ik denk niet dat dan ik schijnzwanger ben. Zoals ik al zei heb ik geen symtomen en ben ik er ook totaal niet mee bezig. Tuurlijk is het kindje welkom en gewild als ik zwanger ben, maar ik denk eigenlijk eerder dat de test toch negatief zou zijn en ik niet zwanger ben.
Ik was ook heel regelmatig ongesteld toen ik stopte met de pil. En ineens sloeg mijn lichaam een ronde over. Ook diverse keren getest (action werkte hier prima), maar niet zwanger. Je lichaam doet soms rare dingen.
Ik heb ook wel eens een cyclus van 42 dagen gehad tussendoor
Normaal 30-34 dagen
Toen wel getest met verschillende merken, maar allemaal negatief. Dus echt niet zwanger geweest
Ik was ook regelmatig (27-29 dagen) maar had ineens 1x een veel langere cyclus. Dat kan toeval zijn. Een langere cyclus schijnt ook eerder voor te komen als je ziek bent geweest. Blijkbaar kan je lichaam dan soms besluiten de eisprong nog even uit te stellen.
Ik heb ook wel eens ineens een cyclus van 45 dgn gehad. Was niet zwanger. Maamd later overigens wel, dat is het goede nieuws!
Ik heb het ook wel eens gehad, op de 22e dag overtijd werd ik alsnog ongesteld (cyclus van 27 dagen). Met zowel Action als kruidvat testen negatief. Een volledige cyclus overslaan schijnt te kunnen, dan is er waarschijnlijk geen eisprong geweest die maand.
Ik testte positief bij 15 dagen overtijd. Test bij huisarts dus geen idee mbt merk.
Ik teste dit weekend vrijdag en zaterdag negatief met de test van de action. Zondag wel een streep maar pas heel laat. Gister gelijk CB digital gehaald en positief 😃
Ik voelde gewoon dat ik zwanger was en dat die tests niet deugde , dus daarom bleef ik testen
Ik ben zwanger! Al bijna 7 weken! Dankjewel voor jullie reacties
Emmavdhurk1993 schreef:
17-05-2018 12:18
Ik ben zwanger! Al bijna 7 weken! Dankjewel voor jullie reacties
Gefeliciteerd! Als je al zo ver bent verklaart dat misschien ook waarom je negatief test trouwens. Heb je een echo gehad?
Yellow002 schreef:
17-05-2018 12:37
Gefeliciteerd! Als je al zo ver bent verklaart dat misschien ook waarom je negatief test trouwens. Heb je een echo gehad?
Dat is volgens mij niet correct, want je HCG blijft gedurende de hele zwangerschap aangemaakt worden en zou bij 7 weken juist voor een knaltest moeten geven. Of denk jij dat te veel HCG juist voor een niet werkende test zal zorgen?
En natuurlijk van harte gefeliciteerd TO!
Allereerst gefeliciteerd

Mag ik vragen hoe je aan die 7 weken komt
Gefeliciteerd! Zeven weken al, heb je een echo gehad?
Wat maf dan van die negatieve testen! Maar gefeliciteerd :)
aikidoka schreef:
17-05-2018 16:18
Dat is volgens mij niet correct, want je HCG blijft gedurende de hele zwangerschap aangemaakt worden en zou bij 7 weken juist voor een knaltest moeten geven. Of denk jij dat te veel HCG juist voor een niet werkende test zal zorgen?
Nee niet per se. Als je hcg te hoog is, Kan het zijn dat de test het niet meer leest. Ik had ivm MvM een test gedaan. Nog maar een héél licht streepje. Veel lichter dan eerder. Maar mn zwangerschap verliep wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven