2 weken overtijd en negatieve test, toch zwanger?
dinsdag 15 mei 2018 om 18:13
Hallo,
Ik ben vandaag 15 dagen overtijd en de test was negatief. Ik heb toch maar even de huisarts gebeld, en die zei dat het even kan duren voordat het echt ‘aanslaat’ op zo’n test. Hij zei ook dat het wel mogelijk was dat mijn lichaam een menstruatie gewoon heeft overgeslagen, maar dat de kans dat ik zwanger ben zeker nog aanwezig is. Ik moet over een week nog een keer testen, en als ie dan weer negatief is dan is het ook echt negatief. Ik heb geen stress gehad en ik ben er eigenlijk ook niet zo mee bezig. Zijn er dames die pas na 2 weken overtijd een positieve test kregen? En met welk merk testen jullie? Ik heb in het begin met kruidvat eigen merk getest, en gister met een van de action omdat het even niet anders kon. Maar nu begin ik me af te vragen of die van de action eigenlijk wel zo nauwkeurig zijn?
Ik heb trouwens niet echt symptomen, op een licht krampend, drukkend gevoel in mijn onderbuik na dan.
Ik ben vandaag 15 dagen overtijd en de test was negatief. Ik heb toch maar even de huisarts gebeld, en die zei dat het even kan duren voordat het echt ‘aanslaat’ op zo’n test. Hij zei ook dat het wel mogelijk was dat mijn lichaam een menstruatie gewoon heeft overgeslagen, maar dat de kans dat ik zwanger ben zeker nog aanwezig is. Ik moet over een week nog een keer testen, en als ie dan weer negatief is dan is het ook echt negatief. Ik heb geen stress gehad en ik ben er eigenlijk ook niet zo mee bezig. Zijn er dames die pas na 2 weken overtijd een positieve test kregen? En met welk merk testen jullie? Ik heb in het begin met kruidvat eigen merk getest, en gister met een van de action omdat het even niet anders kon. Maar nu begin ik me af te vragen of die van de action eigenlijk wel zo nauwkeurig zijn?
Ik heb trouwens niet echt symptomen, op een licht krampend, drukkend gevoel in mijn onderbuik na dan.

dinsdag 15 mei 2018 om 18:35
Welja. Waarom zorgkosten maken terwijl het straks ook wel duidelijk is of TO zwanger is of niet?yourlocalhero schreef: ↑15-05-2018 18:22Action werkt mijn inziens prima.
Kv schijnt op het moment een rare te zijn.
Hoe dan ook waarom wil je arts niet even bloedprikken?
dinsdag 15 mei 2018 om 18:36
dinsdag 15 mei 2018 om 18:45
Was je cyclus helemaal regelmatig? En hoe lang is je cyclus? Bij mijn eerste zwangerschap was mijn cyclus nog behoorlijk onregelmatig en toen duurde het ook wel even voordat de test positief werd. Voor mijn gevoel was ik toen een week over tijd, maar aangezien mijn cyclus toen nog onregelmatig was weet ik dat niet zeker. Ik hield het ook niet precies bij.
dinsdag 15 mei 2018 om 18:59
Omdat soms een zs niet altijd evenveel meegeeft.Zalmsnipper schreef: ↑15-05-2018 18:35Welja. Waarom zorgkosten maken terwijl het straks ook wel duidelijk is of TO zwanger is of niet?
dinsdag 15 mei 2018 om 19:13
@yourlocalhero geen idee eigenlijk, heb er zelf ook niet aan gedacht
@aikidoka ja ik ben regelmatig. Ik heb een implanon gehad en die is er sinds begin oktober 2017 uit. Mijn cyclus duurt ongeveer 31-33 dagen en ik zit nu op dag 48.
@madderijn ik heb voor het laatst in de avond getest maar had het minstens 6 uur opgehouden (was niet thuis en kon niet naar de wc) en had gelezen dat dat ongeveer net zo goed is als met ochtendurine
@aikidoka ja ik ben regelmatig. Ik heb een implanon gehad en die is er sinds begin oktober 2017 uit. Mijn cyclus duurt ongeveer 31-33 dagen en ik zit nu op dag 48.
@madderijn ik heb voor het laatst in de avond getest maar had het minstens 6 uur opgehouden (was niet thuis en kon niet naar de wc) en had gelezen dat dat ongeveer net zo goed is als met ochtendurine
dinsdag 15 mei 2018 om 19:15

dinsdag 15 mei 2018 om 19:36

dinsdag 15 mei 2018 om 21:07

dinsdag 15 mei 2018 om 23:53
donderdag 17 mei 2018 om 12:37
Gefeliciteerd! Als je al zo ver bent verklaart dat misschien ook waarom je negatief test trouwens. Heb je een echo gehad?Emmavdhurk1993 schreef: ↑17-05-2018 12:18Ik ben zwanger! Al bijna 7 weken! Dankjewel voor jullie reacties
donderdag 17 mei 2018 om 16:18
Dat is volgens mij niet correct, want je HCG blijft gedurende de hele zwangerschap aangemaakt worden en zou bij 7 weken juist voor een knaltest moeten geven. Of denk jij dat te veel HCG juist voor een niet werkende test zal zorgen?
donderdag 17 mei 2018 om 17:08
Nee niet per se. Als je hcg te hoog is, Kan het zijn dat de test het niet meer leest. Ik had ivm MvM een test gedaan. Nog maar een héél licht streepje. Veel lichter dan eerder. Maar mn zwangerschap verliep wel goed.