27 jaar zwanger en geen grote mensen huis

14-10-2018 23:59 11 berichten
Hoi hoi,

Even mijn ei kwijt hier en misschien zijn er mensen in een soortgelijke situatie.

Ik ben 27 jaar en zwanger. Mijn vriend is 31. We zijn 9 jaar samen en nu bijna 5 jaar samenwonend. We wonen nu particulier ( nog niet extreem duur) in een 1 slaapkamer app zonder lift op de bovenste verdieping. We zijn al even bezig met het sparen voor een huis wat nu anno 2018 bijna onmogelijk word met al het eigen geld wat ze van je verwachten mee te brengen. We moeten nu nml gewoon elke maand vaste lasten betalen waardoor heel veel sparen niet gaat. De bedoeling was om nog maar 2 jaar door te sparen voor het kopen van een huis en dan eens gaan denken aan gezinsuitbreiding. Nu ben ik dus ongepland ( door de prikpil) zwanger. We hebben de leeftijd, zijn lang genoeg samen maar toch denk ik alleen maar HELP! Andere particuliere woningen zijn stik duur en we hebben nog lang niet genoeg spaargeld om de kosten koper etc te kunnen financieeren. We zouden natuurlijk een jaartje terug kunnen naar onze ouders maar ideaal is het niet.

Wie zit er in het zelfde schuitje?
Ik niet, maar een baby kan best lang bij ouders op de slaapkamer dus je hoeft niet morgen een nieuw huis te hebben. Relax. Snap dat dat lastig is overigens, maar echt; overal komt een oplossing voor.
Je kunt best nog een tijdje met je baby op de slaapkamer slapen. Dus je hebt nog minimaal 2 jaar ofzo om een ander huis te zoeken en hard te sparen.

Zijn er mogelijkheden om je inkomen te vergroten en/of je kosten te verlagen? Weer bij je ouders wonen zou ik in ieder geval niet doen. Zeker niet met een verse baby.
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels koophuis, maar toen ik zwanger was van de eerste hadden we ook een appartement met 1 slaapkamer. Ging prima! We hebben hier met zijn drieën gewoond tot zoon 1,5 was.
Kan prima met baby in 1 slaapkamer, hou alleen rekening mee dat babyspullen geld kost en dat je minder kan sparen.
Ik snap je schrik, want het plaatje klopt niet zoals je 't had bedacht. Maar een kindje kan inderdaad best de eerste twee jaar bij je op de kamer.
En als je heel creatief denkt, kun je een heel eind komen. Kinderwagen bijvoorbeeld in je auto bewaren en voor de dagelijkse korte tripjes een draagdoek gebruiken. Scheelt sjouwen :) En je hebt op pinterest tientallen ideeën voor leuke en handige babyhoekjes in een grote slaapkamer.

Als je nu met je partner een strak spaarplan maakt, misschien wat extra werkt tijdens de maanden zonder kindje, dan kom je toch heel dicht bij jullie oorspronkelijke plan?

Ik hoop in ieder geval dat je kunt genieten van je zwangerschap!
Hips, hopsakee en pierlala.
Voor een baby is een grote-mensen-huis niet belangrijk. En ook een eigen kamertje niet, of het mooiste bedje dat je kunt vinden.

Met veel liefde voor je kind komt het echt wel goed. Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes.
Dus.. Je hebt een huis, jullie werken, stabiele relatie, allebei niet super jong en jullie willen allebei ooit kinderen? Een baby heeft indd weinig ruimte nodig en kan prima op jullie kamer.

Ik was 26, wij hadden een huurhuisje, tijdelijk contract en woonden in het buitenland. Allemaal goed gekomen hier.

Maargoed, de schrik is normaal natuurlijk. Je andere optie is het weg te laten halen, maar de nasleep daarvan lijkt me gezien jij wel een kinderwens lijkt te hebben zwaar. En het is wel
Een beetje cru misschien om dat te doen omdat je geen “grote mensen” huis hebt (maar dat is mijn persoonlijke gevoel, jouw lichaam en leven en keuze) . Hoe gewenst is het kind voor je vriend?
Ooit al van een komma gehoord? Zet aub een komma na die 27 jaar want nu lijkt het of je al 27 jaar zwanger bent!
en heel andere kant op gedacht:
als je in paniek bent, je hoeft de zwangerschap niet voort te zetten (kan zijn, dat ik over de termijn heen lees)
Ik ben begin 30 en heb een man, peuter van 2 en woon in een appartement met 1 slaapkamer. Gaat best als je relatie goed is. We hadden een wandcommode die over het bedje uitklapte en een bed voor ons met laden er onder voor extra opslag. Als baby paste het goed, als dreumes moesten we schuiven en nu als peuter wordt het krap.

Google ook eens op Tiny house, Tiny house with kids, etc.

Maak je geen zorgen, koop niet te veel spullen en een kleine wandelwagen :high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven