33 weken zwanger Niet kunnen slapen

25-09-2019 08:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Even klagen hoor ik ben 33 weken zwanger draag me kindje heel erg laag, snachts moet ik er continue uit om te plassen en lig alleen maar wakker.. ik slaap totaal niet dit nu al 2 weken.
Ik weet dat het erbij hoort maar zit er echt door heen en trek dit zo niet meer. Overdags lukt het me ook niet me slaap te pakken. Ook heb ik dat ik snachts vooral me niet goed voel worden(denk door het slaap gebrek) hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Ook is deze zwangerschap best zwaar heb overal last van en een lage bloeddruk, ik vraag me af hoe ik dit nog weken zo moet volhouden:( ik ben echt op.
Ik accepteer het en het hoort erbij maar lichamelijk trek ik dit gewoon zo niet meer..
hoe ziet je dag eruit?? - overdag slapen, is dat mogelijk?
Kun je het nog even rekken? met 34 weken je verlof in laten gaan?
Ik zit al in de ziektewet omdat het met werken niet meer ging en ik moest stoppen van de vk, ik probeer het overdags maar ook dat lukt niet..
Wat zegt je vk er van? of eventueel je huisarts?
De vorige keer zei ze dat ze met 37 weken even gaan kijken hoe en wat puur alleen al door de klachten ze zien aan me dat ik het niet meer trek. Maar baal ervan wil ervan kunnen genieten en slapen natuurlijk bij me eerste nergens last van gehad, ik zou evt medicatie kunnen krijgen maar daar ben ik niet zo van, hier voor een zware miskraam gehad en had toen die tijd veel last van hoofdpijn dus paracetamol geslikt zo verre het mocht, niet dat het daardoor mis gegaan zal zijn maar ben er toch een beetje ...op liever deze zwangerschap niks van medicatie misschien stom maar beetje me bijgeloof.
Ik heb er destijds maar bij neer gelegd. Ik ging wel 's nachts uit, ging dan tv kijken ofzo. Gelukkig waren er op dat moment olympische spelen, dus had ik wat te kijken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Shar898 schreef:
25-09-2019 09:02
...op liever deze zwangerschap niks van medicatie misschien stom maar beetje me bijgeloof.
Ik weet er niet genoeg over, maar ik zou me voor kunnen stellen dat de stress die je nu ervaart door het slaaptekort misschien minder gezond is voor je kindje dan medicijnen. Zou je het misschien op die manier met je huisarts of verloskundige kunnen bespreken? Het voelt misschien als kiezen tussen twee kwaden, maar dan kun je die tegen elkaar afwegen en een keuze maken. Dat je overdag ook niet goed kunt slapen zou ook met stress te maken kunnen hebben, denk je dat dat het is?

Sterkte, het lijkt me heel rot.
Ik zou mijzelf goed laten informeren over eventuele geschikte medicatie. Al is het bijvoorbeeld voor 1/2 nachten in de week wel die 7 uur slaap pakken. Niet slapen is echt verschrikkelijk.....:(
Sterkte!
Ik heb hier ook heel erg last van gehad. Vanaf 31 weken 1,5 uur slaap per nacht. Uiteindelijk ingeleid omdat ik echt kapot was en ik heb mijn gyn ervan kunnen overtuigen dat ik echt beter zou slapen als ze geboren was, en dat was ook zo :p

Ik heb overigens ook 5 slaappillen voorgeschreven gekregen. Heb er 1 van gebruikt want vond het ook een beetje eng omdat de baby daar ook heel rustig van zou worden.
Shar898 schreef:
25-09-2019 09:02
Maar baal ervan wil ervan kunnen genieten en slapen natuurlijk bij me eerste nergens last van gehad.
Laat het idee los dat je ervan moet genieten. Zwanger zijn is voor veel vrouwen pittig en zelfs zwaar. Probeer goed voor jezelf te blijven zorgen (dus niet van alles nog te moeten, maar aan je moeheid toegeven)

Ga regelmatig rusten, ook overdag. Echt even in bed gaan liggen, slapen hoeft niet. (Wellicht heb je iets aan Yoga Nidra, een vorm van Yoga waarbij je rustig ligt en een begeleide meditatie krijgt )

Als je echt te weinig slaap krijgt, geef dat aan bij de verloskundige. Je zou ook, als je er voor open staat, naar een erkende homeopaat kunnen gaan. Die heeft mij erg goed geholpen tijdens mijn zwangerschappen.

Heel veel sterkte! Weinig slapen is zo naar. Blijf aan de bel trekken als het niet gaat.
anoniem_389800 wijzigde dit bericht op 25-09-2019 09:52
10.84% gewijzigd
Belle73 schreef:
25-09-2019 09:09
Ik heb er destijds maar bij neer gelegd. Ik ging wel 's nachts uit, ging dan tv kijken ofzo. Gelukkig waren er op dat moment olympische spelen, dus had ik wat te kijken.
Hier net zo maar dan met toen nog filmnet :) Wel alleenstaand dus gewoon lekker in bed blijven liggen en filmpjes kijken. En gewoon ieder moment dat je suffig wordt gewoon je ogen dicht doen.
Mandy81 schreef:
25-09-2019 09:28
Laat het idee los dat je ervan moet genieten. Zwanger zijn is voor veel vrouwen pittigheid zelfs zwaar. Probeer goed voor jezelf te blijven zorgen (dus niet van alles nog te moeten, maar aan je moeheid toegeven)

En dit. Wat nou genieten. Alles doet zeer, lopen gaat heel moeizaam, niks meer tillen en moe moe moe.
Waarom blijven mensen dat toch vinden, dat je MOET genieten.
Was blij dat kind er uit was :D
Ik kan je uit 2x 7,5 maand ruk slapen op hormonen ervaring vertellen dat je het overleeft. En dat slapen met een verse baby dan zeer luxe voelt. En alsof het veel is.

Slaapgebrek veroorzaakt geheugenverlies dus hoe ruk het is vergeet je ook wel weer. (tot je bedenkt dat je nog een baby wil, na 5 seconden zwanger zijn weet je opeens weer exact hoe erg het was)

Ik sliep gemiddeld 2x 1,5 uur per nacht en dan nog een uurtje overdag. De dag voor inleiden kreeg ik in het ziekenhuis Temazepam, werelds geslapen (voor 3 uur, toen werd ik wakker met weeën). Werd ingeleid omdat ik 41+4 was trouwens, slaapgebrek heeft niemand ooit iets aan gedaan.

Je tijd uitliggen, forummen, televisie kijken, tijdschriftje en afbakken voor een week of 8 nog.
anoniem_6544fce2336d9 wijzigde dit bericht op 25-09-2019 09:53
1.48% gewijzigd
Waarom lukt het slapen niet, ben je aan het piekeren of lukt het niet om je houding te vinden.

Om lekker te liggen gebruikte ik een Voedingskussens. Hierdoor had ik minder moeite om lekker te liggen.

Als je veel piekert kun je proberen om een slaap meditatie op YouTube te luisteren. Dat hielp mij om een patroon te doorbreken.

Ook heb ik een nacht in het ziekenhuis gelegen en daar slaap medicatie gehad. Dat had hier de voorkeur boven de baby eerder laten komen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Nee ik pieker echt totaal niet en een voedingskussem heb ik ook maar kan daar niet mee liggen prop wat deken onder me buik, het is gewoon puur en continue plassen en gewoon echt klaar wakker zijn terwijl ik me dood moe voel klinkt raar,
Stop met vechten tegen de slapeloosheid, je kunt er toch niet zoveel aan doen. Volgens mij hebben veel zwangere vrouwen er last van.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zou je blaasontsteking kunnen hebben? Dat zorgt er ook voor dat je constante aandrang hebt.
Ik zou toch die medicatie overwegen
Je moet nog een bevalling door, en straks een babytijd
Mijn zus heeft dit ook al een aantal weken, ze is begin november uitgerekend. Zij is twee keer een nachtje naar het zk geweest, daar kreeg ze een injectie waardoor ze de hele nacht heeft geslapen. Ze wilden haar namelijk niet oververmoeid de bevalling in laten gaan.

Is zoiets misschien mogelijk voor je? Je kan allicht een beetje bijtanken dan.. Sterkte!
Héél herkenbaar. Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik vrijwel het hele derde trimester last gehad van rusteloze benen en vaak plassen 's nachts. Vond dat heel zwaar. Ik wisselde nog wel eens van bed/plek om te slapen, omdat als je eenmaal niet slaapt, het moeilijk is om daaruit te komen. Mocht ik dit bij een derde zwangerschap weer hebben, kaart ik het wel aan bij de verloskundige, want ik ging doodop mijn bevalling in.
Ja maar heeft dat geen invloed op de baby? Zo'n injectie?
Blaasontsteking heb ik niet
lilalinda schreef:
25-09-2019 09:54
Ik zou toch die medicatie overwegen
Je moet nog een bevalling door, en straks een babytijd
Ik zit eens terug te lezen, maar ik heb niet de indruk dat er medicatie aangeboden wordt hoor. Het is heel ruk, maar over het algemeen is er bijzonder weinig. En echt, geloof me, die bevalling kom je wel door. En slapen na een bevalling is goddelijk. Dat je opeens 8 uur per etmaal slaapt! Maakt het niet meer uit dat het in 4-5 blokken van 1,5 uur is hoor, Zo. Veel.Slaap. :jump:
RegretteRien schreef:
25-09-2019 10:02
Ik zit eens terug te lezen, maar ik heb niet de indruk dat er medicatie aangeboden wordt hoor. Het is heel ruk, maar over het algemeen is er bijzonder weinig. En echt, geloof me, die bevalling kom je wel door. En slapen na een bevalling is goddelijk. Dat je opeens 8 uur per etmaal slaapt! Maakt het niet meer uit dat het in 4-5 blokken van 1,5 uur is hoor, Zo. Veel.Slaap. :jump:
zie haar reactie van 9.02
Ik heb precies hetzelfde gehad. Wel slaappillen genomen, werkte helaas maar 1 nacht (zelfs 2 slaappillen kregen mij er niet onder). Gek genoeg werd het tegen het einde beter (rond week 38 denk ik). Ik sliep maar 2-3 uur per nacht, in 3 delen. De rest zat ik beneden.

Maar als je het nog over genieten hebt dan gaat het denk ik nog wel met je, bij mij was het echt overleven...

Blijf overdag rustig liggen, geef toe aan je vermoeidheid ook al kan je niet slapen. En sorry, maar ik vond de eerste tijd met de baby niet echt makkelijker - al kon ik zelf wel een stuk beter slapen! Mijn restless legs zijn helaas nooit meer helemaal weggegaan.

Verder hartstikke leuk hoor, zwanger zijn :bonk: Wel spoedige bevalling en een hele lieve baby!
lilalinda schreef:
25-09-2019 10:04
zie haar reactie van 9.02
Ik zie het. Ik weet dat Temazepam de nacht voor een inleiding protocol was in het ziekenhuis waar ik beviel. Ik ga er dan van uit dat er grondig onderzoek is geweest naar de schadelijkheid/ bijwerkingen voor het kind en het veilig is bevonden. De genoemde injectie weet ik uiteraard niet waar het om gaat, maar daar kun je prima naar vragen; wat het is, welke onderzoeken daar naar gedaan zijn, of er (kleine) risico's aan verbonden zijn. Ter vergelijking: Mijn eigen verloskundige wilde geeneens met zekerheid iets zeggen over valdispert of iets dergelijks, er wordt echt extreem voorzichtig gehandeld om je kindje te beschermen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven