35+ en zwanger willen worden of zijn

21-11-2012 18:25 1209 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen wij, oudere dames (35+) over onze wens zwanger te worden, de weg naar het zwanger worden en over het zwanger zijn gedurende de zwangerschap.

De tabel wordt elke maandag (of zoveel vaker als TO tijd heeft) bijgewerkt. Wil je wijzigingen vetgedrukt (of via je mobieltje in HOOFDLETTERS) in een berichtje plaatsen?

Ons topic-schema

NaamLftdKindje no.GestartNODdagBijzonderhedenAva-adore371eokt '12

Carmencita351eaug '12

uitgerekend

26 jul 13CCBloom351e sep '12

Fay05403enov '12MK feb 13 Heppiedepeppie371eaug '12 Hippehannie382eokt '12

uitgerekend

1 sep 13Kamillethee361enov '12Lappie372eaug '121 aprMK feb 13

MA nov 12 Lluxx39 1efeb '1230 maartMK nov 12 Mambo 372al klaar nvtzoon geboren dec 12 Mamoeschka 403ejan '11

zoontjeuitgerekend

16 jul 13Meisjemeisje371eaug '12

uitgerekend

3 aug 13 Melodie74382emei '12 Prietpraat362esep '125 aprSchabolleke382esep '12

uitgerekend

17 jul 13
He jakkes, Fay. Rot......Sterke meid!
De tabel is bijgewerkt, wil iedereen even checken of de gegevens kloppen???
Lieve meiden.. soms lees ik nog mee.

Lieve Fay

Lieve lappie

Lieve rest ook en gefeliciteerd voor de juicherTs
Computer says nooooo
Oh Fay!!! Wat vreselijk!!!

Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!!
Oh Fay! Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte gewenst!

Lappie, wat naar dat het heeft doorgezet, ook heel veel sterkte.

Summer, jij bent ook echt een topwijf he....
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Fay Nee he!!!!!! Ik ga heel hard duimen voor je...

Wijwillen; is geen vervelende vraag hoor, vind het lief dat je hem stelt.. Nee, we gaan voorlopig niet verder dat traject in, inderdaad omdat ik wel zwanger blijk te kunnen worden.. Tenzij deze eeuwendurende menstruatie maar niet ophoudt, dan zal ik wel de nodige onderzoekjes krijgen.. Vandaag weer een zooi bloed.. 4.5 weken al! Grrr..

Ook zo stom, familie van collega is zwanger, bijna zelfde datum als ik zou zijn uitgerekend. Nu dus 20 weken en kreeg vandaag de echofoto onder mn neus.. Ik was al weken heel cool, maar dat vond ik toch best wel confronterend... Zo dom van haar om mij dat te laten zien! Hoor ook elke dag wel hoe het met haar gaat etc. en ik ken haar niet eens.. Heel irritant. Ga binnenkort maar eens iets van zeggen.. zo cool ben ik blijkbaar niet .....
Wat liggen geluk en verdriet toch dicht bij elkaar.....nog niet gelezen over de positieve testen of de eerste miskraam heeft zich alweer aangediend... wens jullie heel veel sterkte, kan van alles zeggen maar het voelt gewoon ontzettend rot en dat zal even duren voor je dat weer verwerkt hebt. Leef zeker met jullie mee........

Ikzelf ben nu 17 weken zwanger en heb volgende week éindelijk de GUO, die geavanceerde echo. Hoop dat alles goed is, ben er best zenuwachtig over..... Met de diabetes loopt het niet zo vlot, ik krijg de glucosewaarden niet onder controle en zit dus met veel hypers..... Ik word, ook dinsdag, besproken in het overleg van de internisten of ik andere insuline moet gaan spuiten. Wordt vervolgt dus!

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft!
Spannend Mamoeschka,

Veel succes. Hopelijk lukt het uiteindelijk om ze onder controle te krijgen (heb er geen verstand van sorry).

Weet ook niet echt wat een GUO is..
quote:amele schreef op 06 februari 2013 @ 04:37:

Lappie hoe gaat het met je?

Ach... ja.... voel me beetje... weet niet zo goed eigenlijk.

Niet goed, niet slecht.

Zit steeds m'n kansen in te schatten zeg maar. Zal ik nóg een miskraam krijgen? Zal het de volgende keer goed gaan? Zal het die keer daarná pas goed gaan? Zal het ooit een keer goed gaan nog?

Dit houd mij erg bezig zeg maar....

Ben erg bezig met ervaringen te zoeken van mensen met herhaalde miskramen. Lees gelukkig ook veel dat na twee of drie miskramen een gezonde zwangerschap volgt.

15 februari heb ik trouwens een afspraak bij de gyn. We zien wel. Ik hoop dat ze gewoon zegt dat ik gewoon dikke vette pech heb gehad en dat mijn kansen nog steeds erg goed zijn.
een troostknuffel voor Fay, Lappie, Summer en Lluxx!

Mamoeschka: wat naar dat het hun niet lukt om jouw waardes onder controle te houden! (zij zijn de medici, jij kunt niet meer dan je best doen en hun adviezen opvolgen). Kan me je zorgen goed voorstellen en dat je uitkijkt naar de uitgebreide echo om te horen hoe alles aan je kleine uk ontwikkeld is. Je meet nu 7 keer op een dag? Heb je dat een beetje kunnen inpassen en vingertoppen over? (je kunt ook de zijkant van je vingertoppen prikken).
Fay: sterkte vandaag! Ik hoop op een wonder.

Lluxx: sommigen hebben echt hun verstand in hun achterste soms. Ik weet hoe het voelt ... na mijn derde miskraam kreeg op een gegeven moment elke echo toege-appt van een vriendinnetje. Terwijl ze wist van de miskramen. niet te geloven. Ook als ik er iets van zei: "ik hoop dat het ons nogeens gegeven is, wel moeilijk hoor, jouw mooie echo's onder ogen krijgen" kreeg ik de week erop gewoon WEER een?

Sterkte met je emoties..

Mamoeschka: sterkte! Lijkt me erg spannend allemaal.. hopelijk is eea snel onder controle en dan snel een goede uitgebreide echo!
Computer says nooooo
Fay, ik hoop met Summer mee... het zou heel misschien kunnen dat het nog te vroeg was toch?

Mamoeschka, balen van die diabetes! Ik had nog nooit van de GUO gehoord (en ik vind mezelf altijd wel goed op de hoogte, haha niet dus), is dat in verband met de diabetes?

Lluxx en Summer, wat lopen er toch gevoelloze horken rond op de wereld, bah. Sowieso, dat rondsturen van die echo's daar snap ik nooit zoveel van. Ik zie toch voornamelijk vage vlekjes op zo'n ding. En sorry hoor, maar de vage vlekjes van personen die ik niet eens ken vind ik bijzonder oninteressant.

Ben op de uitslag van de punctie aan het wachten, toch spannend. Als de uitslag slecht is dan bellen ze, is het goed dan sturen ze een brief. De telefoon is dus niet mijn beste vriend vandaag (hoewel, tot nu toe is hij niet gegaan dus hij mag nog even blijven...)
Een GUO is een geavanceerde echo die alleen op medische indicatie wordt gegeven (Geavanceerde Ultrasound Onderzoek, geloof ik) Jij zal 'em ook wel krijgen toch Carmencita?!

Ik prik me idd suf gedurende de dag, minimaal 7 keer. Mn vingertoppen moet ik wel afwisselen ja, en de een of de andere vinger scheelt wel......heb zo mijn favorieten haha! Wel lastig inpassen met werk, ik zet steeds de wekker van mijn mobiel om de tijden bij te houden maar collega's denken dan soms dat mijn telefoon gaat en da's niet de bedoeling op het werk. Nou ja, ik moet gewoon meten, klaar......

Tja, die onbenulligheid van mensen, daar blijf ik me ook over verbazen....... ik hoor steeds verhalen van die en die en zus en zo, en dan het liefst van die horrorverhalen waarbij het mis ging in precies dezelfde week als ik nu zit.........Dat verzin je toch niet?! Uiteraard geeft je dat een K-gevoel!

Lappie, begrijp je gedachten als 'zal het nog een keer lukken?' Had ik ook heel sterk, zeker na de miskraam..... uiteindelijk ís het gelukt! Hoop voor jou (jullie!) hetzelfde!
Fay en Lappie; veel sterkte.

Ook de dames die worstelen met diabetes en die wachten op uitslagen; toitoitoi.

Het bruinverlies van afgelopen dinsdag heeft echt doorgezet en is een volwaardige menstruatie geworden. Geloof niet dat dit een innestelingsbloeding is. Afgelopen dagen al een paar keer getest maar geen positief resultaat. Zal zondag (NOD) ook nog testen maar geloof niet in een zwangerschap.

Ben de afgelopen dagen erg ziek geweest (luchtweginfectie) dus van balen is weinig terecht gekomen. Misschien is dit ziek zijn ook wel de oorzaak van mijn veel te vroegen menstruatie. We'll never know!

Wijwillen, mijn nieuwe nod is 5 maart. Mocht het wijzigen n.a.v. de eisprong dan laat ik dat tzt weten.
Wat een wisselende berichten hier, hoe gaat het met jou fay?

Hier afwachte, 14 febr is mijn nod (35 dagen cyclus)

De vorige cyclus duurde 29 dagen, die ben ik nu igg voorbij.

Jammer prietpraat.

Spannend schabolleke!
Jeetje wat is er weer veel gebeurd.

Ik ben erg benieuwd Fay, hoe je echo vandaag was. Hopelijk was het kindje gewoon nog te klein maar ik kan me voorstellen dat je weinig hoop had...

En prietpraat; wat kan je lichaam je toch voor de gek houden hè! Op naar de volgende klusdagen, hopelijk voel je je dan beter!

En schabolleke, telefoon gehad? hoop het niet!!!!

En Lappie heeeeeeeeeeeeel veel sterkte en Luxx en Summer natuurlijk ook! Ik denk aan jullie hoor! Knuffel! (ik kan de poppetjes niet meer vinden dus dan zo een knuffel)

Hier geen nieuws... gelukkig alles rustig. 18/2 nekplooimeting.... toch weer spannend.
Wat een hoop gebeurd weer.

Fay; hoe is de echo gegaan? Ik hoop zo dat 't goed is.

Lappie, Lluxx en Summer: sterkte meiden en een dikke knuffel.

Mamoeschka; hopelijk komen je waardes snel in orde, wel goed dat je zo onder controle staat.

Hier alles goed; afgelopen donderdag termijn echo gehad en nekplooi meting. Ziet er allemaal goed uit, zat er wel over in, maar nu wel opgelucht (beetje dubbel gevoel om dit nu te typen, gezien het bij sommige meiden niet lekker gaat).

Voor iedereen een fijn weekend!
hoi dames, vandaag lag de brief in de bus. Alles goed dus. En... it's a girl! En daar ben ik stiekem ook wel blij mee

Fay, hoe was het bij jou?
Gefeliciteerd met het goede nieuws! En wat leuk, een lief klein meisje! Schaam je niet dat je een lichte voorkeur hebt hoor, heb ik ook!
Schabolleke......wat een goed nieuws!! En wat leuk dat het een meisje is..... Hoop dinsdag ook meer te weten haha, ben heel benieuwd naar wat het wordt!

En Fay, hoe is het nu bij jou?!

Evita....voor jou ook goed nieuws....... een opluchting he?!

Prietpraat, veel succes in de volgende ronde!
Vrijdag opnieuw een echo gehad met helaas dezelfde uitslag Het hartje is met 8,5 week gestopt met kloppen. Dus een week voor m'n eerste echo. Volgens de arts is de kans klein dat het vruchtje vanzelf loslaat omdat we al ruim een week verder zijn dus binnenkort wordt het weggehaald. Het is echt enorm klote. Ik vraag me ook constant af wat er mis is gegaan. Omdat het mijn tweede miskraam is kunnen we testen krijgen. Dan kijken ze of er een verhoogde kans is op chromosoomafwijkingen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi lieverd, wat erg voor je!!

Ik heb a.s. donderdag een afspraak met de gyn in verband mijn twee miskramen (ma en vmk). Hopelijk krijg ik ook iets van onderzoeken.

Daarna zal ik je meteen mijn ervaring vertellen.

Heel veel sterkte voor nu!!!! Helaas weet ik hoe je je voelt.

Het is echt klote gewoon.
Fay wat ontzettend *(*^*&%^& Heel veel sterkte de komende tijd.. Ga je een curettage laten doen?

@fay: Wat ontzettend verdrietig lieve Fay.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven