38 en wens voor 3e kindje

12-12-2019 12:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 38 en hebben 2 kids van 7 en 9.
2 jaar geleden kwamen we er achter dat ik zwanger was.
Na slechte uitslag van de Nipt hebben we met 16 weken de zwangerschap afgebroken. Het kindje zou heel zwaar gehandicapt zijn of zelfs niet levens vatbaar.

Nu 2 jaar later speel ik toch met de gedachte van nog een kindje.
M’n man niet overtuigd en vind zichzelf (40) en de jongens te oud.

Ik schrijf hier voor ervaringen en inzichten van andere dames.

Xx
Geen oordeel hoor, als je die wens hebt zou ik het zeker doen, maar ik heb wel een vraag.

Als je twee mooie gezonde kinderen hebt en een lieve man die samen je gezin vormen, wil je dan nog het risico nemen van een zwangerschap, een bevalling en eventueel een kind dat mogelijk extra veel zorg en aandacht nodig heeft?
Alle reacties Link kopieren
Maar als je man niet wil, dan houdt het toch wel op? Of wil hij er nog over nadenken/erover in gesprek?
Ik snap dat de wens voor nog een kindje een gevoelsmatig iets is, maar hoe sta je erin als je er 'praktisch' over nadenkt?
Nog een keer zwangerschap, onzekerheid, bevalling, baby, vermoeidheid, financien etc.
Wij hebben 2 kinderen, oudste is 7 en de jongste 2, maar toen de jongste geboren werd heb ik best een tijdje gedacht; jeetje, valt dat even tegen, het hele 'gedoe' opnieuw (vooral het niet slapen/gebrek aan slaap, handen weer vol hebben, met de oudste niet zomaar een dagje weg kunnen want jongste nog langere middagslaap etc) Je hebt net wat vrijheid terug, en dan wordt je in heel veel dingen weer 'beperkt' , zo was het igg een tijdje voor mijn gevoel.
De 2e heb ik gekregen op mijn 38e en ik vind het toch wel zwaarder als bij de eerste.
Loep jezelf eens en zie wat je tot twee keer toe geschreven hebt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-12-2019 12:53
Loep jezelf eens en zie wat je tot twee keer toe geschreven hebt.
en lees ook even hoe verschrikkelijk je man Geen 3e wil
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-12-2019 12:53
Loep jezelf eens en zie wat je tot twee keer toe geschreven hebt.

dit ja alleen al de OP van 2 jaar terug...
Alle reacties Link kopieren
Je man wil het niet, dan is het toch helder? Ik heb ook zo'n periode gehad hoor, dat ik nog dacht: het kán nog als we zouden willen. Maar mijn man was duidelijk. We hebben twee gezonde dochters en de hele baby-karavaan van voren af aan zag hij absoluut niet zitten. Dat begreep ik wel en als ik er diep over nadacht was het meer een soort hormonenkwestie (laatste kans), dan dat ik echt een gezin met drie kinderen wilde. Het is wel prima zo. Ik vind het heerlijk dat de kinderen zelfstandiger worden en we nu leuke dingen kunnen doen die veel moeilijker zijn met een baby erbij.
Alle reacties Link kopieren
De afwijking was niet erfelijk en pure pech. Verkeerde celdeling en heel zeldzaam.

De evt volgende zwangerschap heeft de zelfde risico’s als ieder ander.

Van hem hoeft het niet perse maar heeft ook niet echt nee gezegd.

Voor de zwangerschap had inkookt de wens voor nog een kindje. Maar dat is nu dus veranderd.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
12-12-2019 12:56
Je man wil het niet, dan is het toch helder? Ik heb ook zo'n periode gehad hoor, dat ik nog dacht: het kán nog als we zouden willen. Maar mijn man was duidelijk. We hebben twee gezonde dochters en de hele baby-karavaan van voren af aan zag hij absoluut niet zitten. Dat begreep ik wel en als ik er diep over nadacht was het meer een soort hormonenkwestie (laatste kans), dan dat ik echt een gezin met drie kinderen wilde. Het is wel prima zo. Ik vind het heerlijk dat de kinderen zelfstandiger worden en we nu leuke dingen kunnen doen die veel moeilijker zijn met een baby erbij.
Jongste is nu 15, en bij elke fase die we afsluiten denk ik even: Ah, nog een baby...
Maar dat is geneuzel, en heeft meer te maken met dat ik het jammer vind, dat we weer een fase afronden
Marilyn182 schreef:
12-12-2019 13:00
De afwijking was niet erfelijk en pure pech. Verkeerde celdeling en heel zeldzaam.

De evt volgende zwangerschap heeft de zelfde risico’s als ieder ander.

Van hem hoeft het niet perse maar heeft ook niet echt nee gezegd.

Voor de zwangerschap had inkookt de wens voor nog een kindje. Maar dat is nu dus veranderd.
Maar dat zijn toch ook al best veel risico's?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-12-2019 13:01
Jongste is nu 15, en bij elke fase die we afsluiten denk ik even: Ah, nog een baby...
Maar dat is geneuzel, en heeft meer te maken met dat ik het jammer vind, dat we weer een fase afronden
Ja inderdaad. Wij zijn hier nu net klaar met alle zwemlessen. Dat is ook zo'n afsluiting en dat vond ik best even slikken. Maar als ik heimwee krijg: ik heb veel vriendinnen met jongere kinderen en ik mag vast wel een keer zwemles van ze overnemen van ze. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Marilyn182 schreef:
12-12-2019 13:00
De afwijking was niet erfelijk en pure pech. Verkeerde celdeling en heel zeldzaam.

De evt volgende zwangerschap heeft de zelfde risico’s als ieder ander.

Van hem hoeft het niet perse maar heeft ook niet echt nee gezegd.

Voor de zwangerschap had inkookt de wens voor nog een kindje. Maar dat is nu dus veranderd.
Nou wat ik uit je geloepte topics haal is dat hij wel degelijk gewoonweg niet meer wil. Hij vond het leeftijdsverschil anderhalf jaar geleden al te groot worden dus dat is echt niet minder geworden.
Je hebt al 2 kinderen met een groot leeftijdsverschil. Je kunt ook zorgen dat zij een leuke jeugd krijgen ipv weer een baby erbij te zetten die het gezinsleven ontregelt en waar alles op aangepast moet worden (vakanties, activiteiten e.d.)
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
12-12-2019 13:12
Ja inderdaad. Wij zijn hier nu net klaar met alle zwemlessen. Dat is ook zo'n afsluiting en dat vond ik best even slikken. Maar als ik heimwee krijg: ik heb veel vriendinnen met jongere kinderen en ik mag vast wel een keer zwemles van ze overnemen van ze. :proud:
En dan denk je: Blij dat ik dat niet meer elke week hoef :-)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Door die derde zwangerschap denk ik dat er een luikje hormonen is open gegaan

Probeer dit rationeel te blijven bekijken

Wat als er wat is met het kindje(nee dat kan je niet allemaal ondervangen met een nipt) kan ook hevige autisme zijn of gedragsproblemen waardoor je leven opnieuw zeer zorgintensief wordt

Je man wil het niet. Zet je je relatie ( en dus het belang van je bestaande kinderen!!) hier voor op het spel???
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, weer rekening moeten houden met slaap- en voedtijden, terwijl er ook nog kinderen naar school en sport moeten op vaste tijdstippen. Alles moet je dan op elkaar afstemmen. En dan hele tijd die maxicosi meezeulen terwijl je de oudsten brengt en haalt.

Maar goed, dat ben ik. En je man ook dus. Maar als jij hem kunt overtuigen/overhalen... Ik denk dat dit soort dingen een relatie best op scherp kunnen zetten. Weer slapeloze nachten, terwijl je daar eigenlijk van te voren al geen zin in had.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
12-12-2019 13:12
Ja inderdaad. Wij zijn hier nu net klaar met alle zwemlessen. Dat is ook zo'n afsluiting en dat vond ik best even slikken. Maar als ik heimwee krijg: ik heb veel vriendinnen met jongere kinderen en ik mag vast wel een keer zwemles van ze overnemen van ze. :proud:
Ik was blij dat ik daar van af was juist. Ik moet er niet aan denken dat je een kind moet begeleiden met aankleden in zo'n veel te hete en drukke, klamme, naar chloor stinkende kleedkamer, en dan ook nog een huilende baby hebt. Ik krijg al stress bij de gedachte
Lees: "baby loopt achter in ontwikkeling" eens.

Die moeder maakt ernstig zich zorgen. Weet je zeker dat je opnieuw aan zo'n avontuur wilt beginnen?
redbulletje schreef:
12-12-2019 13:29
Je hebt al 2 kinderen met een groot leeftijdsverschil. Je kunt ook zorgen dat zij een leuke jeugd krijgen ipv weer een baby erbij te zetten die het gezinsleven ontregelt en waar alles op aangepast moet worden (vakanties, activiteiten e.d.)
Hoe bedoel je dat Bulletje? De kinderen zijn 7 en 9.
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie nog steeds aan 'voor het zingen de kerk uit'?
redbulletje schreef:
12-12-2019 13:29
Je hebt al 2 kinderen met een groot leeftijdsverschil. Je kunt ook zorgen dat zij een leuke jeugd krijgen ipv weer een baby erbij te zetten die het gezinsleven ontregelt en waar alles op aangepast moet worden (vakanties, activiteiten e.d.)
Wat overdreven 😂👋 ze zijn 7 en 9.
Als jij het heel graag wilt dan ga je ervoor.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
12-12-2019 15:17
Als jij jullie het samen heel graag wilt willen dan ga je ervoor.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
12-12-2019 15:17
Als jij het heel graag wilt dan ga je ervoor.
ja TO, laat je man maar lullen hoor, die heeft niks te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-12-2019 15:20
ja TO, laat je man maar lullen hoor, die heeft niks te zeggen!

:lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven