5 weken zwanger...

27-05-2020 00:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger... ik heb vandaag een echo gehad omdat we niet wisten hoever ik zou zijn omdat me spiraal er pas uit is en geen menstruatie heb gehad. Maar O wat ben ik onzeker en bang. Bang dat het mis gaat voor de 12 weken... wie had dit nog meer? Graag negatieve reacties niet plaatsen ik heb daar niks aan. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger... ik heb vandaag een echo gehad omdat we niet wisten hoever ik zou zijn omdat me spiraal er pas uit is en geen menstruatie heb gehad. Maar O wat ben ik onzeker en bang. Bang dat het mis gaat voor de 12 weken... wie had dit nog meer? Graag negatieve reacties niet plaatsen ik heb daar niks aan. :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Die onzekerheid is heel normaal, ik denk dat elke zwangere dat in meer of mindere mate heeft. Er zit niks anders op dan afwachten...

Twee gedachtes die je misschien kunnen helpen te relativeren:
1) dat je zo snel zwanger bent geworden is al heel wat! Dat betekent dat het met jullie vruchtbaarheid iig goed zit, een belangrijk gegeven als je een kinderwens hebt.
2) het kan natuurlijk misgaan, maar de kans dat het goed gaat is nog altijd een stuk groter!
Alle reacties Link kopieren
Die angst niet gehad. Die van mij was een cadeautje, dus ik had andere zorgen :roll:

Zwangerschap is een natuurlijk proces. Als er iets niet goed is, regelt je lichaam dat vaak zelf. Dat is natuurlijk superverdrietig. Er zijn situaties waarin je daarop meer kans hebt dan in andere. Garanties heb je nooit. Dus natuurlijk kan die angst er zijn.

Maarruh.. in de meeste gevallen gaat het goed!

Stelt het je gerust als je op internet kijkt in hoeveel procent van de gevallen het misgaat? Wellicht ook niet, ik weet niet hoe je bent aangelegd. Laat je niet teveel gek maken. Niemand heeft een glazen bol :fortune:

Nogmaals, in de meeste gevallen gaat het goed. Mijn cadeautje zit inmiddels op de middelbare school :flirting:

Gefeliciteerd en ik hoop dat je kunt genieten van je zwangerschap :cheer: :high5: :cheer:

:hug: :hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Die angst heb ik ook gehad.. Zo spannend, maar ook zo leuk! Inmiddels is mijn dochtertje bijna 4, was de angst dus voor niets ;-) Probeer het los te laten, geniet.. de kans dat het goed gaat is zoveel groter.

Ga vooral niet op internet zoeken, want daar lees je misschien de dingen die je juist niet wil lezen.

En, van harte gefeliciteerd natuurlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Wel ff opletten dat je geen twee topics opent en even melden bij de Mods als dit p.o. is gegaan, zodat ze er één kunnen verwijderen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Dubbel topic TO, ff melden bij de Mods..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Gefeliciteerd!!! Hier het zelfde was zo snel gegaan en zelfs 2 vrucht zakjes te zien. Ene had 50% kans. En nu 8 maanden later 2 volgroeide meisjes. 🥰. Over 3 weken mag ik bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook zo vreselijk bang maar had er wel zeven jaar fertiliteitstraject op zitten en 12 mislukte terugplaatsingen voordat deze goed ging.
De eerste echo was met een week of zes. Ik heb me er aan over gegeven. Ik mocht best bang zijn, de dagen zouden vanzelf voorbij, teleurstellingen kon ik wel opvangen. De laatste week voor de eerste echo heb ik praktisch doorgebracht op de bank onder een kleedje.

Ik houd van controle, dat heb je niet in een fertiliteitstraject, maar nu kon ik alle statistieken opzoeken etc. Dat gaf mij eerlijk gezegd een beetje rust.

Nadat we het hartje hadden gehoord moesten er wederom 6 weken wachten tot de volgende echo. Die weken waren al makkelijker, ondanks bloedverlies.

Denk wel dat ik pas toeliet dat ik echt echt echt echt een kindje kreeg op het moment dat de daadwerkelijk werd geboren 😅

Succes! En gefeliciteerd 🍀
Alle reacties Link kopieren
oh ja, ik maakte me de hele zwangerschap zorgen
Leefde van ene controle naar de volgende. Als ik dat hartje maar weer even gehoord had.
Tot ze ging bewegen, dan kon ik haar voelen, het ging nog goed. Maar dan beweegt ze al een tijdje niet... hmm, weer zorgen
Dan bevallen, ohjee, weer zorgen
en dan... heb je een baby... whaaaa weer zorgen.
Ze is toch wel gezond?
ademt ze nog?
wordt toch wel wakker?
drinkt ze niet te veel?
te weinig?
dan moet je haar naar KDV brengen, weer zorgen
Naar school, ze zal toch wel vriendjes krijgen, mee kunnen komen??
Kinderfeestjes
En dan gaan ze zelf naar school fietsen, alleen....
Brugklas, pfffffffffffffff

Mijn oudste staat op punt van uitvliegen... op kamers, studeren
Maar de zorgen zijn er nog steeds hoor: ze zal er toch wel aarden? Ze zal het er toch wel fijn hebben? Ze zal toch nog wel vaak thuis komen? Maar niet Te vaak natuurlijk...

Leuk joh, kinderen... wat doen we ons zelf aan!
:)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-05-2020 09:05
oh ja, ik maakte me de hele zwangerschap zorgen
Leefde van ene controle naar de volgende. Als ik dat hartje maar weer even gehoord had.
Tot ze ging bewegen, dan kon ik haar voelen, het ging nog goed. Maar dan beweegt ze al een tijdje niet... hmm, weer zorgen
Dan bevallen, ohjee, weer zorgen
en dan... heb je een baby... whaaaa weer zorgen.
Ze is toch wel gezond?
ademt ze nog?
wordt toch wel wakker?
drinkt ze niet te veel?
te weinig?
dan moet je haar naar KDV brengen, weer zorgen
Naar school, ze zal toch wel vriendjes krijgen, mee kunnen komen??
Kinderfeestjes
En dan gaan ze zelf naar school fietsen, alleen....
Brugklas, pfffffffffffffff

Mijn oudste staat op punt van uitvliegen... op kamers, studeren
Maar de zorgen zijn er nog steeds hoor: ze zal er toch wel aarden? Ze zal het er toch wel fijn hebben? Ze zal toch nog wel vaak thuis komen? Maar niet Te vaak natuurlijk...

Leuk joh, kinderen... wat doen we ons zelf aan!
:)

Ja heel herkenbaar.
Ik was ook ongerust. Mede door ervaringen in mijn omgeving. Zeker tot week 26. Toen dacht ik (wellicht onterecht) als baby nu komt is er een kans. Wordt alles in het werk gesteld om baby te 'redden'. Maar ook ik leefde van controle naar controle en ging tussendoor naar het inloopspreekuur om naar het hartje te luisteren.

Ik denk dat bang/ongerust zijn start met dat tweede streepje op de test wn nooit meer overgaat. Baby is er nu en ik zie nog steeds vooral wat er allemaal mis zou kunnen gaan.

Maar ik laat het niet ons leven beheersen. Je schat de risico's in en neemt dan een besluit. I probeer te blijven relativeren en heb een man die vrij nuchter aangelegd is. Dat helpt.

Maar ik denk dus echt dat bang/ongerust zijn inherent is aan moeder worden/zijn. En ondanks die ongerustheid is er ook altijd dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt: 'het komt wel goed'.

Probeer je angst niet de boventoon te laten voeren. Lekker cliché maar probeer er (ook) van te genieten. Wat komt dat komt toch wel en daar deal je dan wel weer mee.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Hier ook 5 weken, 2 dagen zwanger! Eerste baby! Gelukkig voel ik mij niet in paniek, maar soms wel ietsje ongerust of alles wel ok is daar binnen. En probeer het extra rustig aan te doen op werk (zorg), zonder dat iedereen het meteen door heeft! :-D

Heb ook nog zeer weinig symptomen, eigenlijk alleen wat krampjes zo nu en dan. En iets meer vermoeid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven