Abortus of niet

08-10-2019 11:02 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben denk ik nu 4 weken en 2 dagen. Ik ben 29 en moeder van 2 kinderen van 5 en bijna 2. Ik ben de afgelopen jaren thuis geweest bij de kinderen, wat ik eigenlijk heel zwaar vond en helemaal niet zo leuk. Ik ben ooit gestopt met mijn opleiding door een depressie. Jongste is bijna twee en ben aangenomen voor een werk en leer traject en ik zou over een paar weken starten. Ik had er ontzettend veel zin in. Eindelijk afhankelijk worden, zelf geld verdienen en opvang voor de kinderen is al geregeld. Maar nu ben ik dus zwanger. Oerstom we weten het, ik mag geen hormonale anticonceptie ivm verhoogde kans op trombose en we zijn op het moment suprême niet voorzichtig genoeg geweest. Dus 100% eigen schuld.

Maar goed het is dus zo. En nu moeten we knopen gaan door hakken. Ik heb nog wel een kinderwens, maar op dit moment zie ik het echt niet zitten. Maar ik heb ooit een miskraam gehad, en een kind verloren met 6 maanden zwangerschap. Zelf een abortus opwekken gaat dus erg tegen mijn gevoel in. Ik neig echt meer naar een abortus. Voor de kids is het beter, voor mijn relatie is het beter. Dat laatste is ook allesbehalve stabiel, we zijn eindelijk weer aan het opklimmen uit een hele moeilijke tijd en ik vraag me af of onze relatie nog een baby gaat overleven op dit moment.

Mijn verstand zegt dat abortus de enige goede optie is. Maar mijn gevoel gaat er vol tegenin. Ik heb geen moeder en mensen om mij heen die echt kunnen helpen. Ik heb al heel wat jaren geen depressie meer. Maar ik vind een baby tot een jaar wel ontzettend zwaar, dus voor mijn kinderen zal het ook geen gezellige tijd worden nog een baby erbij en twee chagrijnige ouders.

Wie oh wie heeft raad. En bespaar me alsjeblieft een beetje ik weet dat ik er een zooitje van heb gemaakt.
starbright schreef:
08-10-2019 12:28
Ja joh, twee kleine kinderen, een depressie en een baby. Appeltje eitje, gewoon een tandje bijzetten en niet zo zeuren... :facepalm:
TO, heb je al eens met een professional gepraat? Je huisarts bijvoorbeeld? Die kan je misschien helpen om de inzichten in een rationele context te zetten.

Ik heb zelf een overtijdsbehandeling/abortus (de ingreep is hetzelfde) ondergaan en dat vond ik niet heel erg dramatisch.
Ze heeft al enkele jaren geen depressie meer facepalmpje, geeft ze zelf aan. Je bnet niet de rest van je leven afgeschreven als je ooit een depressie had he? Hetgeen wat TO voornamelijk tegenhoudt is dat ze net op het punt stond om aan een leer/werkplek te beginnen (good for you TO). Mij is alleen niet helder of ze dat dan weer op wil geven of niet. En dat hoeft niet persé als je zwanger bent, maar dan heb je wel steun en hulp van je partner nodig.
"Voor de kids is het beter, voor mijn relatie is het beter. Dat laatste is ook allesbehalve stabiel, we zijn eindelijk weer aan het opklimmen uit een hele moeilijke tijd en ik vraag me af of onze relatie nog een baby gaat overleven op dit moment."

Voor mij gaf dit de doorslag. Ik zou kiezen voor de kinderen die ik al heb; voor hen is dat jullie het samen volhouden en fijn hebben heel belangrijk. Je bent er nog heel vroeg bij. Sterkte met je keuze.
-
Phloxx schreef:
08-10-2019 13:14
"Voor de kids is het beter, voor mijn relatie is het beter. Dat laatste is ook allesbehalve stabiel, we zijn eindelijk weer aan het opklimmen uit een hele moeilijke tijd en ik vraag me af of onze relatie nog een baby gaat overleven op dit moment."

Voor mij gaf dit de doorslag. Ik zou kiezen voor de kinderen die ik al heb; voor hen is dat jullie het samen volhouden en fijn hebben heel belangrijk. Je bent er nog heel vroeg bij. Sterkte met je keuze.
Dit.
Phloxx schreef:
08-10-2019 13:14

dat was voor mij ook doorslaggevend
Vond de ingreep rot, maar wist dat ik de meest-wijze keuze maakte
viva-amber schreef:
08-10-2019 12:23
Indien je nog een kinderwens hebt dan zou ik het houden en niet weghalen omdat het niet uitkomt. Ik zou het alleen weghalen wanneer je weet dat je het bij 2 wil laten. Praat anders eens met het FIOM. En 100% thuis blijven? Je kan ook andere afspraken maken met je partner.
Dat kan ze natuurlijk nooit garanderen. Misschien wil ze nu geen derde, maar over een aantal jaar, als ze alles op de rails heeft en wel de mogelijkheid heeft om werk en zorg te combineren wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
TO, als je weet dat het beter is, wat houdt je dan tegen? Het is echt geen schande om te kiezen voor een overtijdbehandeling of abortus omdat jullie leven net weer op de rit is.
Maar het kind is er al. Indien het al geboren zou zijn zou je toch ook niet met deze argumenten het kind alsnog kunnen weggeven of erger? Waarom dan bij een ongeboren kind dat verder hopelijk kerngezond is wel? (En nee, ik ben niet religieus...)
Diep in je hart heb je het antwoord al denk ik dat een abortus beter zou zijn. Je hebt tot 6 weken en 2 dagen de tijd om een overtijdsbehandeling te doen. Dan hoef je niet eens naar de huisarts voor een verwijzing en het vruchtje heeft dan nog geen hartslag. Succes met je beslissing. Ik hoop dat je vriend er in ieder geval wel voor je is.
Rosanna1985 schreef:
08-10-2019 13:51
Maar het kind is er al. Indien het al geboren zou zijn zou je toch ook niet met deze argumenten het kind alsnog kunnen weggeven of erger? Waarom dan bij een ongeboren kind dat verder hopelijk kerngezond is wel? (En nee, ik ben niet religieus...)
Het kind is er nog niet. Er is een zwangerschap en die kan je nog afbreken. Volkomen legaal. Een baby na de geboorte iets aandoen is minder legaal. Je argument slaat nergens op. Ja er is een zwangerschap en misschien kun je dat een baby noemen. Dat doet alleen niet ter zake hoe je het noemt want abortus mag gewoon
Rosanna1985 schreef:
08-10-2019 13:51
Omdat je kiest met je gezonde verstand en je beseft, dat je je reeds bestaande kinderen te kort doet
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:41
Reden: provoceren
99.21% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-10-2019 13:57
Omdat je kiest met je gezonde verstand en je beseft, dat je je reeds bestaande kinderen te kort doet
Maar als de baby reeds geboren zou zijn, dan zou het argument ineens niet meer gelden dat je reeds bestaande kinderen te kort doet...
Rosanna1985 schreef:
08-10-2019 14:03
[...]
dat mag jij vinden, maar daar heeft TO niet zoveel aan
Het IS legaal. Als je dat ter discussie wil stellen, graag een eigen topic openen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:42
Reden: quote verwijderd
21.66% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:42
Reden: Off Topic
96.69% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-10-2019 14:04
dat mag jij vinden, maar daar heeft TO niet zoveel aan
Het IS legaal. Als je dat ter discussie wil stellen, graag een eigen topic openen
De vraag van TO was niet of het legaal is. Hoewel het legaal is, had ze nog steeds twijfels, anders had ze geen topic geopend.
Rosanna1985 schreef:
08-10-2019 14:05
De vraag van TO was niet of het legaal is. Hoewel het legaal is, had ze nog steeds twijfels, anders had ze geen topic geopend.
TO zit in een rot situatie en jij helpt niet
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:43
Reden: provoceren
86.05% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:43
92.25% gewijzigd
rellen in een topic waar een TO in de knel zit
nou, nou, nou, applaus hoor!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:44
96.72% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:44
94.84% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:45
98.98% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:45
98.71% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:46
98.83% gewijzigd
Stop gewoon. Echt. Hier help je helemaal niemand mee.
dg2015 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 14:15
57.43% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven