Abortuspil mislukt, volop zwanger
zaterdag 26 januari 2019 om 16:24
Ik ben door de pil heen zwanger geworden maar kwam er al gauw achter dat ik zwanger was en ben direct naar het ziekenhuis gegaan omdat ik geen kinderen meer wil.
Ik zou toen ongeveer 4 weken en 2 dagen zijn, mijn HCG was op dat moment 1300.
Op de echo was verdikt baarmoederslijmvlies van 18mm te zien dus zwanger.
Een abortuspil was de beste optie.
Eerste pil ingenomen, 48 uur later 4 tabletten ingebracht.
Na 5 uur begon het, krampen en 1x hevig bloedverlies, stolsels en heb daarna nog een aantal dagen licht gebloed als van een menstruatie.
Ik voelde me de volgende dag niet meer zwanger.
Een week later bloedprikken en de volgende dag belde de gyn: of ik mijn tabletten wel had ingenomen? Euh ja..?! Of ik had gebloed? Jazeker!
Mijn HCG was gestegen van 1300 naar 4500. Moest meteen de volgende dag komen voor een echo.
Op de echo vruchtzakje met embryo en 5.5 week zwanger.
Ik ben vreselijk in de war. Wie had ook een doorgaande zwangerschap en heeft de baby gehouden? Wie heeft ervaring met een mislukte abortuspil?
Een kloppend hartje wilde ik voor zijn maar daar is het nu te laat voor...
(
Ik zie enorm op tegen een curretage.
Graag ervaringen.
Ik zou toen ongeveer 4 weken en 2 dagen zijn, mijn HCG was op dat moment 1300.
Op de echo was verdikt baarmoederslijmvlies van 18mm te zien dus zwanger.
Een abortuspil was de beste optie.
Eerste pil ingenomen, 48 uur later 4 tabletten ingebracht.
Na 5 uur begon het, krampen en 1x hevig bloedverlies, stolsels en heb daarna nog een aantal dagen licht gebloed als van een menstruatie.
Ik voelde me de volgende dag niet meer zwanger.
Een week later bloedprikken en de volgende dag belde de gyn: of ik mijn tabletten wel had ingenomen? Euh ja..?! Of ik had gebloed? Jazeker!
Mijn HCG was gestegen van 1300 naar 4500. Moest meteen de volgende dag komen voor een echo.
Op de echo vruchtzakje met embryo en 5.5 week zwanger.
Ik ben vreselijk in de war. Wie had ook een doorgaande zwangerschap en heeft de baby gehouden? Wie heeft ervaring met een mislukte abortuspil?
Een kloppend hartje wilde ik voor zijn maar daar is het nu te laat voor...
Ik zie enorm op tegen een curretage.
Graag ervaringen.
anoniem_382004 wijzigde dit bericht op 26-01-2019 18:01
Reden: Verduidelijking
Reden: Verduidelijking
8.03% gewijzigd
zaterdag 26 januari 2019 om 18:30
Heb je familie of vrienden met wie je dit kan bespreken? Ik heb geen ervaring hiermee en ik kan en wil jou ook niet adviseren hierin.
Het is duidelijk dat je dit kindje niet wil. Maar wat is de reden? Dat hoef ik niet te weten en dat hoef je hier ook niet te vertellen. Ik stel de vraag om daar voor jezelf overna te denken.
Je dacht het geregeld te hebben, dat het nu opgelost was. Het tegendeel is waar, wat teleurstellend is voor jou en waarbij je gedwongen wordt opnieuw keuzes te moeten maken. Daarnaast zit je vol hormonen, kan je nu zelf een beslissingen nemen?
En de verwekker van dit kindje, is hij in beeld en hoe staat hij erin?
Sterkte.
Het is duidelijk dat je dit kindje niet wil. Maar wat is de reden? Dat hoef ik niet te weten en dat hoef je hier ook niet te vertellen. Ik stel de vraag om daar voor jezelf overna te denken.
Je dacht het geregeld te hebben, dat het nu opgelost was. Het tegendeel is waar, wat teleurstellend is voor jou en waarbij je gedwongen wordt opnieuw keuzes te moeten maken. Daarnaast zit je vol hormonen, kan je nu zelf een beslissingen nemen?
En de verwekker van dit kindje, is hij in beeld en hoe staat hij erin?
Sterkte.
zaterdag 26 januari 2019 om 21:07
Ik sta er hetzelfde in en heb het wel eens ondergaan. Hooguit wat krampen een dag of 2 na de ingreep.MISSDRAMAQUEEN schreef: ↑26-01-2019 20:39Curettage stelt niks voor? Persoonlijk vind ik dat een heftige uitspraak. Heb je het weleens ondergaan als ik zo vrij mag zijn?
Waarom vind jij het "heel wat"?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 26 januari 2019 om 21:27
Dankjewel voor je mening. Ik heb het zelf ondergaan en er nog steeds psychische problemen door. Maar bij mij was het niet vrijwillig en zelfs noodzakelijk (medische redenen). Dus misschien dat het voor mij daarom een zwaardere lading heeft.
zaterdag 26 januari 2019 om 21:36
Curettage ondergaan vanwege midden abortion en dat viel eigenlijk enorm mee. Weinig last van gehad.
Ik kon destijds kiezen tussen pillen en een curettage en koos voor curettage ivm zekerheid, en heb er geen spijt van gehad.
Dus ik zou curettage doen, je was er zo zeker van dat je dit kindje niet wilde, je was in je hoofd zelfs al voorbij het “zwanger zijn” toch
Ik kon destijds kiezen tussen pillen en een curettage en koos voor curettage ivm zekerheid, en heb er geen spijt van gehad.
Dus ik zou curettage doen, je was er zo zeker van dat je dit kindje niet wilde, je was in je hoofd zelfs al voorbij het “zwanger zijn” toch
Een zebra is geen paard met strepen
zaterdag 26 januari 2019 om 22:16
OMG, een teken... Net zoals bij die Spanjaarden die net hun tweede kind zijn verloren zeker.
zaterdag 26 januari 2019 om 22:29
Wat een mutserige post. De impact van het ter adoptie afstaan van een kind is voor een vrouw enorm. Daar krijg je later veel meer problemen mee dan met een abortus. Dat is ondertussen allang bekend. Om over de gevoelens van de geadopteerde kinderen maar niet te spreken.
zondag 27 januari 2019 om 12:07
Wat ik mutserig vind is dat je vrijheid hebt van meningsuiting hebt, maar zodra die mening niet overeenkomt met de mening van bepaalde mensen is het opeens een groot probleem. De reply is niet aan jou gericht of anderen hier maar aan degene die de vraag heeft gesteld in een open forum. Mogen er dan alleen pro-abortus mensen reageren? Dat stond namelijk niet in de post.
Ik dwing haar tot niets behalve dat ik een eventuele andere oplossing heb voorgedragen. Mocht ze dat niks vinden dan kan ze toch gewoon doorscrollen?
Ik val jullie toch ook allemaal niet aan om jullie mening dat het allemaal maar niks voorstelt om een “klompje” cellen te aborteren die zonder interventie hoogstwaarschijnlijk toch een echt mens wordt. En heb jij ieder geadopteerd kind ondervraagd of ze liever geaborteerd waren geweest dan door een ander gezin groot gebracht te worden?
Laat iedereen lekker in zijn waarde, ook wanneer dat niet overeenkomt met jouw mening.
Ik dwing haar tot niets behalve dat ik een eventuele andere oplossing heb voorgedragen. Mocht ze dat niks vinden dan kan ze toch gewoon doorscrollen?
Ik val jullie toch ook allemaal niet aan om jullie mening dat het allemaal maar niks voorstelt om een “klompje” cellen te aborteren die zonder interventie hoogstwaarschijnlijk toch een echt mens wordt. En heb jij ieder geadopteerd kind ondervraagd of ze liever geaborteerd waren geweest dan door een ander gezin groot gebracht te worden?
Laat iedereen lekker in zijn waarde, ook wanneer dat niet overeenkomt met jouw mening.
Fizz schreef: ↑26-01-2019 22:29Wat een mutserige post. De impact van het ter adoptie afstaan van een kind is voor een vrouw enorm. Daar krijg je later veel meer problemen mee dan met een abortus. Dat is ondertussen allang bekend. Om over de gevoelens van de geadopteerde kinderen maar niet te spreken.
zondag 27 januari 2019 om 12:13
zondag 27 januari 2019 om 12:18
Je hebt een punt.Jwow schreef: ↑27-01-2019 12:07
Maar weet je, ik moet denken aan dat andere topic, over een bericht dat ik ook in de krant gelezen heb. Een 14 jarig meisje dat honderden malen op wrede wijze verkracht is door haar oom en andere mannen, wat ook gefilmd is.
Waar was haar moeder? Zij kon niet voor haar zorgen, zij was prostituee. Waar was haar vader? Ook ongeschikt.
Als dat meisje niet geboren was geweest, had zij die hel niet te hoeven doorstaan. Zal haar leven ooit weer de moeite waard worden?
Snap je wat ik bedoel? Soms is het beter om niet geboren te worden. Het leven is niet altijd leuk.
zondag 27 januari 2019 om 12:40
Sterkte! Als de redenen voor jou zwaar genoeg wegen om geen kindje in de wereld te brengen, dan moet je niet aarzelen.
Reactie Iones: je hebt echt geen idee wat je zegt. Ook uit een vreselijke thuissituatie kan een goed leven komen. En ja, ik heb ervaring daarmee.
Reactie Iones: je hebt echt geen idee wat je zegt. Ook uit een vreselijke thuissituatie kan een goed leven komen. En ja, ik heb ervaring daarmee.
juffiejuf wijzigde dit bericht op 27-01-2019 12:43
Reden: Tikfout
Reden: Tikfout
0.19% gewijzigd
zondag 27 januari 2019 om 12:41
Als uit feiten blijkt dat jouw oplossing in de praktijk een heel slechte oplossing is gebleken en dat vrouwen daarvan hun hele leven de last meedragen, dan vind ik het heel mutserig dat jij überhaupt zoiets voorstelt. Heb jij je weleens verdiept in al die verhalen van vrouwen die hun kind hebben afgestaan? Er zijn overigens ook heel veel geadopteerde kinderen die hun leven lang er problemen mee hebben dat ze zijn afgestaan door hun biologische moeder.Jwow schreef: ↑27-01-2019 12:07Wat ik mutserig vind is dat je vrijheid hebt van meningsuiting hebt, maar zodra die mening niet overeenkomt met de mening van bepaalde mensen is het opeens een groot probleem. De reply is niet aan jou gericht of anderen hier maar aan degene die de vraag heeft gesteld in een open forum. Mogen er dan alleen pro-abortus mensen reageren? Dat stond namelijk niet in de post.
zondag 27 januari 2019 om 13:03
Niemand heeft een garantie op een perfect leven, er zijn genoeg kansloze babies geboren die het toch heel ver hebben geschopt, en genoeg mensen die alles voor de wind hadden die nu een waardeloos bestaan hebben. Je kan niet in de toekomst kijken helaas. Om op de voorhand al te bepalen dat iemand geen kans verdient vind ik persoonlijk voor God spelen. Kijk wil je het niet dan niet, maar TO stelde hier een open vraag.iones schreef: ↑27-01-2019 12:18Je hebt een punt.
Maar weet je, ik moet denken aan dat andere topic, over een bericht dat ik ook in de krant gelezen heb. Een 14 jarig meisje dat honderden malen op wrede wijze verkracht is door haar oom en andere mannen, wat ook gefilmd is.
Waar was haar moeder? Zij kon niet voor haar zorgen, zij was prostituee. Waar was haar vader? Ook ongeschikt.
Als dat meisje niet geboren was geweest, had zij die hel niet te hoeven doorstaan. Zal haar leven ooit weer de moeite waard worden?
Snap je wat ik bedoel? Soms is het beter om niet geboren te worden. Het leven is niet altijd leuk.
zondag 27 januari 2019 om 13:10
Uit welke wetenschappelijke bronnen haal jij je info? Je maakt een generalitische opmerking waarvan ik 100% weet dat deze niet een reflectie is voor een ieder die zijn kind ter adoptie heeft gezet of voor ieder geadopteerd kind. Ik ben met geadopteerde kids opgegroeid (vrienden) en daarnaast docu’s bekeken van geadopteerde kinderen die het zelfs juist moedig vonden dat hun ouders durfde toe te geven dat ze het kind niet een even mooie toekomst konden bieden en ze hun ouders daarvoor dankbaar zijn. Er zijn ook voldoende mensen die met alle liefde een kindje zouden willen adopteren die maar niet zwanger kunnen raken. Is het dan niet mooi dat je die twee samen kunt brengen?Fizz schreef: ↑27-01-2019 12:41Als uit feiten blijkt dat jouw oplossing in de praktijk een heel slechte oplossing is gebleken en dat vrouwen daarvan hun hele leven de last meedragen, dan vind ik het heel mutserig dat jij überhaupt zoiets voorstelt. Heb jij je weleens verdiept in al die verhalen van vrouwen die hun kind hebben afgestaan? Er zijn overigens ook heel veel geadopteerde kinderen die hun leven lang er problemen mee hebben dat ze zijn afgestaan door hun biologische moeder.
Prima dat je een andere mening hebt, maar verkoop je mening niet als een feit die op iedereen in die situatie van toepassing is.
zondag 27 januari 2019 om 13:12
Wat je niet kent mis je niet. Er zijn al veeeeeel te veel mensen dus het is onzin om nieuw leven op de wereld te zetten behalve uit de puur egoïstische wens om een kind te hebben. TO heeft die wens niet anders had ze geen anticonceptie gebruikt en ook geen abortuspil. Leven is zo overrated. Iedereen krijgt te maken met ellende, verdriet, verlies, ziekte en pijn, zelfs gaat het je grotendeels voor de wind.Jwow schreef: ↑27-01-2019 13:03Niemand heeft een garantie op een perfect leven, er zijn genoeg kansloze babies geboren die het toch heel ver hebben geschopt, en genoeg mensen die alles voor de wind hadden die nu een waardeloos bestaan hebben. Je kan niet in de toekomst kijken helaas. Om op de voorhand al te bepalen dat iemand geen kans verdient vind ik persoonlijk voor God spelen. Kijk wil je het niet dan niet, maar TO stelde hier een open vraag.
zondag 27 januari 2019 om 13:20
Een paar weken geleden is er nog een documentaire (NPO) op de tv geweest over vrouwen die in het verleden hun kind hadden afgestaan. Volgens mij heb je geen flauw benul wat de impact op een vrouw is als zij een kind ter adoptie afstaat.Jwow schreef: ↑27-01-2019 13:10Uit welke wetenschappelijke bronnen haal jij je info? Je maakt een generalitische opmerking waarvan ik 100% weet dat deze niet een reflectie is voor een ieder die zijn kind ter adoptie heeft gezet of voor ieder geadopteerd kind. Ik ben met geadopteerde kids opgegroeid (vrienden) en daarnaast docu’s bekeken van geadopteerde kinderen die het zelfs juist moedig vonden dat hun ouders durfde toe te geven dat ze het kind niet een even mooie toekomst konden bieden en ze hun ouders daarvoor dankbaar zijn. Er zijn ook voldoende mensen die met alle liefde een kindje zouden willen adopteren die maar niet zwanger kunnen raken. Is het dan niet mooi dat je die twee samen kunt brengen?
Prima dat je een andere mening hebt, maar verkoop je mening niet als een feit die op iedereen in die situatie van toepassing is.
Met Google kun je allerlei onderzoeksresultaten vinden.
En hieronder een uitspraak van een deskundig op het gebied van adoptie:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcbe4147/
zondag 27 januari 2019 om 14:45
Fizz schreef: ↑27-01-2019 13:20Een paar weken geleden is er nog een documentaire (NPO) op de tv geweest over vrouwen die in het verleden hun kind hadden afgestaan. Volgens mij heb je geen flauw benul wat de impact op een vrouw is als zij een kind ter adoptie afstaat.
Met Google kun je allerlei onderzoeksresultaten vinden.
En hieronder een uitspraak van een deskundig op het gebied van adoptie:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcbe4147/
Haha ik vraag om een wetenschappelijke onderbouwing van jouw generalitische opmerking die je hier als feit aandraagt en betrekking zou moeten hebben op miljoenen kinderen en ouders, en wat jij als bron aanlevert is een artikel van de volkskrant?
#hebikopfeesboekgelezen
Leer het verschil tussen mening van een aantal mensen en feiten die de weerspiegeling zijn van een grootschalig onderzoeksgroep. Tuurlijk zijn er kids die liever niet opgegeven waren door hun ouders, maar er zijn ook genoeg die daar anders in staan en begrip hebben voor welke situatie dan ook.
En de vraag is dan ook, zou je die kids voor de keuze stellen, was je er liever nooit geweest of geadopteerd zoals nu? Dat is dan de onderzoeksvraag want jij verondersteld nu heel iets anders.
zondag 27 januari 2019 om 15:23
Ik heb helemaal niets erover op facebook gelezen. Lees eerst eens wie die schrijver in de Volkskrant is. Als je Google gebruikt dan kom je allerlei wetenschappelijke onderzoeken tegen over adoptie. Jij gaat volledig voorbij aan de gevoelens van vrouwen die hun kind hebben afgestaan. Hier staat namelijk het belang van TO voorop.Jwow schreef: ↑27-01-2019 14:45Haha ik vraag om een wetenschappelijke onderbouwing van jouw generalitische opmerking die je hier als feit aandraagt en betrekking zou moeten hebben op miljoenen kinderen en ouders, en wat jij als bron aanlevert is een artikel van de volkskrant?
#hebikopfeesboekgelezen
Leer het verschil tussen mening van een aantal mensen en feiten die de weerspiegeling zijn van een grootschalig onderzoeksgroep. Tuurlijk zijn er kids die liever niet opgegeven waren door hun ouders, maar er zijn ook genoeg die daar anders in staan en begrip hebben voor welke situatie dan ook.
En de vraag is dan ook, zou je die kids voor de keuze stellen, was je er liever nooit geweest of geadopteerd zoals nu? Dat is dan de onderzoeksvraag want jij verondersteld nu heel iets anders.
zondag 27 januari 2019 om 15:33
Bedankt voor alle reacties..!
Inmiddels ben ik de ergste shock te boven en heb ik emotioneel de knoop nogmaals door kunnen hakken om de zwangerschap af te laten breken.
Alle feiten en omstandigheden zijn nog hetzelfde als voor de abortuspil maar het is echt even een grote klap in je gezicht als je hersens ervan overtuigd zijn dat de zwangerschap voorbij is en je na een week meer zwanger blijkt te zijn dan voor het nemen van de pil.
Het risico van nog een abortuspil neem ik niet dus zal dan een curretage worden waar ik wel erg tegen op zie.
Over de discussie mbt adoptie.. ik persoonlijk zou dat nooit kunnen om een voldragen baby af te staan.
De gedachte erachter is natuurlijk wel nobel om een ongewenst kindje te schenken aan mensen bij wie het zo welkom is, maar omdat ik zelf al moeder ben weet ik dat ik het nooit zou kunnen loslaten na de bevalling. Die optie was dus zeker uitgesloten.
Inmiddels ben ik de ergste shock te boven en heb ik emotioneel de knoop nogmaals door kunnen hakken om de zwangerschap af te laten breken.
Alle feiten en omstandigheden zijn nog hetzelfde als voor de abortuspil maar het is echt even een grote klap in je gezicht als je hersens ervan overtuigd zijn dat de zwangerschap voorbij is en je na een week meer zwanger blijkt te zijn dan voor het nemen van de pil.
Het risico van nog een abortuspil neem ik niet dus zal dan een curretage worden waar ik wel erg tegen op zie.
Over de discussie mbt adoptie.. ik persoonlijk zou dat nooit kunnen om een voldragen baby af te staan.
De gedachte erachter is natuurlijk wel nobel om een ongewenst kindje te schenken aan mensen bij wie het zo welkom is, maar omdat ik zelf al moeder ben weet ik dat ik het nooit zou kunnen loslaten na de bevalling. Die optie was dus zeker uitgesloten.
zondag 27 januari 2019 om 15:58
zondag 27 januari 2019 om 16:04
Het is dan ook een heel rare mening. Het is vooral een teken dat het tijd is om je anticonceptie op een permanentere manier te gaan regelen zoals bijv. een sterilisatie.GinnyJones schreef: ↑27-01-2019 15:58Ik kan me gevoelsmatig eigenlijk wel vinden in de mening van Jwow, jammer dat mensen dat gelijk afdoen als zweefteverig gedrag.