Afwijkende groeiecho: buikje te klein

08-01-2019 19:21 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal in tranen
Na 2 missed abortions en een afbreking van een zwangerschap ivm zeer ernstige afwijkingen , nu bijna 32 weken zwanger .
Alles was goed, nipt, 20 wkn echo Voel de kleine goed Maar vorige week toch een inschatting dat de groei niet helemaal goed was
Vandaag een echo gehad
Alles zag er goed uit , ook de placenta , bloeddoorstroom etc maar buikje blijft achter in groei Nu net op of boven p5 lijn
Hoofd en bovenbeen zijn wel goed
Volgende week weer een flow meeting en over 2 weken weer een echo Als groei dan niet verder afbouwt dan zou het oke zijn
Maar nu kunnen ze nog niks zeggen
Volgens de gynaecoloog geen rede voor paniek en is het waarschijnlijk een storm in een glas water maar na zo’n zwangerschaps historie met al die miskramen en afbreking ben ik niet gerust te stellen
Dit worden vreselijke weken
Zwangerschap was al echt niet leuk en vooral gestressd door angst
Ik kan het allemaal echt pas geloven als er een gezond kind op mijn borst ligt
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ons meisje is gegroeid !
Bloedvaten blijven goed
De gynaecoloog vond het een geruststellende echo
Ze is wel klein dus volgende week weer vaatonderzoek en week erna weer een groeiecho maar het zag er allemaal goed uit
Hoe is het met de andere dames ?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Ben je zelf ook wat geruster nu?
Ik had ook een groeiecho vandaag. Baby is op haar eigen lijn gegroeid en de flowmeting was ook goed. Net als bij jou dus.
Ik moet nog wel om de dag voor een ctg en bloeddruk controle.

Ze ligt (nog steeds) in stuit dus we hebben meteen een keizersnede gepland met 37 weken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn TO en navy-blue, dat jullie kleintjes zijn gegroeid! Hopelijk blijven ze lekker hun eigen lijntje volgen.

Zelfde scenario als bij mij destijds navy-blue, ook groeiachterstand en stuitligging en dus geplande keizersnede. Op dat laatste kijk ik prima terug en goed herstel gehad. In mei verwachten we de 2e, ik hoop deze keer op een natuurlijke bevalling (en een iets groter kind ;)).
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
23-01-2019 19:08
Fijn TO en navy-blue, dat jullie kleintjes zijn gegroeid! Hopelijk blijven ze lekker hun eigen lijntje volgen.

Zelfde scenario als bij mij destijds navy-blue, ook groeiachterstand en stuitligging en dus geplande keizersnede. Op dat laatste kijk ik prima terug en goed herstel gehad. In mei verwachten we de 2e, ik hoop deze keer op een natuurlijke bevalling (en een iets groter kind ;)).
Bij mij wel... De oudste met 37 weken en 2.5 kilo gehaald en de jongste met 39 weken en bijna 3 kilo uit zichzelf gekomen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de echo's deze week goed waren! Ga zo door tot de 37 weken!
Alle reacties Link kopieren
Pfff vanmorgen vroeg lag ik aan het ctg omdat ik de avond en nacht geen beweging voelde
Durfde eerst niet te bellen , uiteindelijk toch gedaan in de ochtend en moesten meteen komen
Maar alles was oke
Ben soms wel bang voor zwangerschaps vergiftiging maar bloeddruk blijft goed
Wel steeds meer dikke enkels sn onderbenen , vingers , soms wat vlekjes voor de ogen maar ja kan ook gewoon zwangerschaps oedeem en vermoeidheid zijn
Maar lees ook over pijn onder de ribben rechts , dat heb ik ook maar daar liggen de voetjes dus het kan ook druk zijn
Wat een gedoe allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hè wat vervelend Honing.
Ik heb vorige week ook een keer gebeld en ben toen extra gekomen voor een ctg. Gelukkig is je bloeddruk goed, maar vervelend dat je die klachten hebt.
Moet je nu vaker voor een ctg komen? En ben je nu gestopt met werken?

Ik voel me redelijk, maar slaap elke nacht maar een paar uurtjes dus ben zo moe. Dat vind ik behoorlijk irritant.

Maud, fijn dat je goed terugkijkt op de ks. Ik vind het jammer dat het geen natuurlijke bevalling is, maar heb liever een geplande ks dan dat het spoed wordt. Heb je nu extra controles bij deze zwangerschap ivm de groei van je eerste?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is haar buikje ook gegroeid! Ze loopt nu i.p.v. 2 weken, nog maar 3 dagen achter!🙏🏼🥰
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Stephanie !! De baby heeft een goede inhaalslag gemaakt
Ik weet eigenlijk niet eens precies qua termijn ons meisje achterloopt
Maandag weer een flow test Ik zal het dan eens vragen en de week erna weer een groeiecho
In principe geen ctg’s meer tenzij ik weer minder voel
Alle reacties Link kopieren
navy-blue schreef:
25-01-2019 09:31
Maud, fijn dat je goed terugkijkt op de ks. Ik vind het jammer dat het geen natuurlijke bevalling is, maar heb liever een geplande ks dan dat het spoed wordt. Heb je nu extra controles bij deze zwangerschap ivm de groei van je eerste?
Snap ik, zo stond ik er ook in. Ik heb tijdens deze zwangerschap extra groeiecho's, vanaf 24 weken elke 4 weken. Bij m'n eigen verloskundige, dus dat is wel fijn. Vanavond toevallig de eerste, dus ben benieuwd. Ik verwacht dat ze nu nog wel ongeveer gemiddeld zal zijn. Zoon liep ook pas bij 29 achter. Althans.. Toen kwamen ze erachter. Blijkbaar groeien ze rond die tijd meer naar hun eigen lijntje toe.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer goede vaatonderzoeken
Helaas is ze wel van hoofdligging in stuit gedraaid en ben nu 34+ wkn
Hopelijk draait ze nog terug
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje honing, wat een pech!

Ik had vandaag ook weer een pi meting, de uitslag was goed. Nog steeds in stuit, maar de gyn stelde nu toch voor om te proberen de baby te draaien. Donderdag gaat een 'versiekundige' dit doen. Zou fijn zijn als dit lukt.

Hoe gaat het verder met je klachten?
En word jij nou ook eerder ingeleid? Ben het even kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Qua klachten vooral vocht vasthouden
Nog niks over inleiden gehoord masr wel begrepen dat ze me gezien mijn leeftijd niet tot na 40 weken laten lopen
Volgende week dinsdag weer een groeiecho Wie weet is ze dan weer gedraaid naar hoofdligging !
Alle reacties Link kopieren
Pfff 4 weken geleden p7 , 2 weken erna p10 en nu ineens weer p2 met name buikje was weer afgebogen maar ook hoofdje

Ze gaf wel aan dat de metingen onbetrouwbaarder worden maar toch
Verder zeggen ze dat alles goed is, flows , bloeddruk , kindje beweegt goed maar het stelt me weinig gerust
Straks word ik nog even terug gebeld
Als je daar zit ben je overdonderd maar onderweg naar huis en thuis komen ineens de vragen op
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Honig! Je bent nu 36 weken toch?
Hoe vaak krijg je de flowmetingen? Als dat wekelijks is dan kan je ook gewoon vragen om het twee keer per week te doen als je dat meer gerust stelt!
Alle reacties Link kopieren
Ah Honing, wat vervelend. Ben je al terug gebeld en heb je je vragen alsnog kunnen stellen?

Die metingen zijn inderdaad maar een schatting en ze kunnen er naast zitten. Gelukkig zijn alle andere metingen en controles goed, dat is heel positief!

Ik ben afgelopen weekend bevallen van ons meisje! Er stond een ks gepland a.s. donderdag, maar zaterdagochtend kreeg ik weeën en binnen 2 uur was ze er al!

Ze weegt net aan 2 kilo en hoeft gelukkig niet in de couveuse en we liggen lekker samen op een kamer. De borst vindt ze nog vermoeiend en daarom krijgt ze bijvoeding wat ik afkolf. Verder gaat het erg goed en als ze genoeg aankomt mogen we naar huis.

Allemaal heel positief dus en ik denk dat het bij jou ook helemaal goed komt. Het is geen leuke periode zo, maar je bent al heel ver in de zwangerschap en ze houden jullie goed in de gaten. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Navy-Blue!
Fijn dat ze het al zo goed doet. Hopelijk mogen jullie snel naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd navy blue !!!!
Fijn dat ze er is
Ik kan ook niet wachten maar ben nu 35+4 Hoe ver was jij?
In week 37 weer groeiecho en dan beleid bepalen
Onze dame ligt nu wel weer met het hoofd omlaag
Ze zou nu ruim 2000 gram zijn Maar zou dan de afgelopen 2 weken slechts 150 gram gegroeid zijn

Geniet van je dochter ! Wat heerlijk
Ik kan ook niet wachten maar moet echt nog even wachten tot het liefst 37 wkn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bevallen met 36+2 weken.
Hopelijk kan jouw kindje nog even blijven zitten en groeit ze lekker.
Wel fijn dat ze weer goed ligt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven