Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-


Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
07-02-2019 10:00
:HA:

Ja dat is ook een factor. Pergaman zit als rasechte autistische natuurkundige nu dan ook met handen in het haar om deze rekensom te maken. Er zijn teveel onduidelijke factoren!! Liefst legt hij zijn sperma onder een microscoop om ze een hardloopwedstrijd te laten doen zodra hij 'betrouwbare data' heeft. Om daarna alles bij mij op te meten (incl eileiders) zodat hij ook die afstand betrouwbaar heeft :proud:
Hij zit nu op zijn werk met een excel bestand te puzzelen.
Ach nee, de arme man, de hoofdpijn! :-D Ik neem aan dat er, als je de minimale levensduur van een eicel neemt en de minimale snelheid van spermazotoiden (binnen het redelijke natuurlijk, niet de statistische uitbijters), toch een marge uit moet komen waarbinnen jullie, eh, heel romantisch de liefde kunnen bedrijven?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Heel fijn voor je pergamon
Als jullie het al in de dag deden en dat blijven doen. Dan zit je qua kansen wel goed hoor
Alle reacties Link kopieren
Hier geen goed nieuws, er is maar 1 eiblaasje echt doorgegroeid, en de cyste groeide ook mooi door. Pff wat een rotnieuws zeg, moest er echt even van bijkomen. Wij hebben er een iui poging van gemaakt, gezien mijn buik helemaal onder de blauwe plekken zit en ik mega vermoeid ben van de hormonen is het wel fijn dat er in elk geval iets gedaan kon worden!
Met de iui 1 miljoen zaadcellen, dus dat was positief in vergelijking met de vorige keer. Zit nu aan die vaginale utrogestan bolletjes, 3x per dag 2 inbrengen, vies joh, inlegkruisjes zijn niet aan te slepen en helaas zitten hier ook weer allerlei bijwerkingen aan, maar ach voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Pergamon wat naar dat het prikken zo moeizaam gaat, wel super knap van je dat je het toch doet! En wat goed dat de maatschappelijk werkster zo fijn is, hoop heel erg dat het prikken voor jou steeds een beetje makkelijker gaat.

Daisyliz wat naar dat je nu “stilstaat” zeg, knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Articfox ik had van de gonal f pennen met 900. Dus ze zijn er ook echt groter!
Fijn dat alles bij jou in orde was om te starten!
Alle reacties Link kopieren
Saartje26 schreef:
07-02-2019 14:51
Hier geen goed nieuws, er is maar 1 eiblaasje echt doorgegroeid, en de cyste groeide ook mooi door. Pff wat een rotnieuws zeg, moest er echt even van bijkomen. Wij hebben er een iui poging van gemaakt, gezien mijn buik helemaal onder de blauwe plekken zit en ik mega vermoeid ben van de hormonen is het wel fijn dat er in elk geval iets gedaan kon worden!
Met de iui 1 miljoen zaadcellen, dus dat was positief in vergelijking met de vorige keer. Zit nu aan die vaginale utrogestan bolletjes, 3x per dag 2 inbrengen, vies joh, inlegkruisjes zijn niet aan te slepen en helaas zitten hier ook weer allerlei bijwerkingen aan, maar ach voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Getver wat een rotnieuws voor je! :hug: Wat doen die utrogestan bolletjes? Ben echt nog een leek wat dat betreft merk ik, en gezegend met een lichaam dat vrij aardig op alle medicatie reageert (en dus maar een lage dosis nodig heeft). Komen de blauwe plekken van het prikken? Wat rot zeg, al die bijwerkingen er ook nog bij! Hopelijk is het na deze IUI poging niet meer nodig. Wanneer is D-day voor jou?
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
07-02-2019 10:11
Ach nee, de arme man, de hoofdpijn! :-D Ik neem aan dat er, als je de minimale levensduur van een eicel neemt en de minimale snelheid van spermazotoiden (binnen het redelijke natuurlijk, niet de statistische uitbijters), toch een marge uit moet komen waarbinnen jullie, eh, heel romantisch de liefde kunnen bedrijven?
Vriend appte vanmiddag dat het morgenochtend word. Vond het toch het beste moment, na lang beraad met zichzelf (en excel) :proud:

Vind het deze keer echt weer spannend. Had ik met Clomid de eerste keer ook. Nieuwe medicatie, nieuwe, frisse kansen, nieuwe hoop, zeg maar. Morgen (en dit weekend, just in case) er maar veel 'romantiek' ingooien en dan aftellen naar 23-2.
Alle reacties Link kopieren
3x raden wie er vanochtend om 5.19u werd gewerkt met een soort zelfbedachte serenade...
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-02-2019 09:50
3x raden wie er vanochtend om 5.19u werd gewerkt met een soort zelfbedachte serenade...

:HA:

Niets zo romantisch als een serenade om 5.19 uur in de morgen/nacht! Knikkende knieën! Excel is je vriend. :flirting:
Lief dat hij er alles aan doet.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
08-02-2019 10:47
:HA:

Niets zo romantisch als een serenade om 5.19 uur in de morgen/nacht! Knikkende knieën! Excel is je vriend. :flirting:
Lief dat hij er alles aan doet.

Het was wel echt heel lief, over hoe veel hij van me houdt en zo. Desondanks kon ik alleen maar reageren met 'hou je mond!!' :$ Toen ik iets meer wakker was waardeerde ik het wat beter, zeg maar. Ben heel blij dat hij zo betrokken is en op zijn manier (die ik normaal echt waardeer - maar liever niet meer om 5:19) zo zijn best doet.
Alle reacties Link kopieren
Pergaman maakt er echt werk van. Hij kookt (! Is altijd mijn 'taak'), er is een uitje gepland voor vanavond en ik krijg net een 'sex schema' voor dit weekend gepresenteerd (en dan niet in dagdelen, maar in exacte tijden. Dus '10.30' bijvoorbeeld)

Vind het erg aandoenlijk allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ah, mooi hoe hij zich inzet voor de goede zaak. Was jullie uitje leuk?

Hier is man echt snip- en snipverkouden, dus ik laat de sexy toenaderingen even voor wat ze zijn tot de snotlevels weer gedaald zijn. In de tussentijd maak ik thee met honing en geef ik hem een extra knuffel.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Die utrogestan zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies weer dikker word en intact blijft voor een evt innesteling. De andere medicijnen hield het juist dunner.
Ach alle medicijnen spreken mekaar weer tegen.
Die blauwe plekken komen van de injecties cetrotide, vind die ook echt een stuk pijnlijker om te zetten. Van de gonal had ik nooit blauwe plekken.
Hoe gaat het prikken nu bij jou pergamon? En was je uitje leuk?
Mijn testdatum is 18 februari. Maar verwacht er eigenlijk niks van. Ben benieuwd wat de artsten straks besproken hebben over de icsi en hoe nu verder.
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
09-02-2019 11:51
Ah, mooi hoe hij zich inzet voor de goede zaak. Was jullie uitje leuk?

Hier is man echt snip- en snipverkouden, dus ik laat de sexy toenaderingen even voor wat ze zijn tot de snotlevels weer gedaald zijn. In de tussentijd maak ik thee met honing en geef ik hem een extra knuffel.

Vond het zelf ook heel leuk! Normaal bedenken we samen altijd een beetje wat we gaan doen (een film die we willen zien, of een nieuw restaurant etc),, en dit was echt helemaal een verrassing. Echt heel leuk. Kreeg de dag er na een zak (paas)eitjes: “voor in je baarmoeder!” (Ik kan daar dus super hard om lachen) En toen ik een panty aantrok zei hij helemaal verontrust “doe maar niet zo’n strakke want mijn zaad heeft wel zuurstof en bewegingruimte nodig!”. Om er “hup zaadjes!!” naar mijn buik toe achteraan te roepen. Vind het echt lief hoe betrokken hij is.

Is jou man al weer een beetje aan het opknappen?

Saartje26 schreef:
10-02-2019 08:26
Die utrogestan zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies weer dikker word en intact blijft voor een evt innesteling. De andere medicijnen hield het juist dunner.
Ach alle medicijnen spreken mekaar weer tegen.
Die blauwe plekken komen van de injecties cetrotide, vind die ook echt een stuk pijnlijker om te zetten. Van de gonal had ik nooit blauwe plekken.
Hoe gaat het prikken nu bij jou pergamon? En was je uitje leuk?
Mijn testdatum is 18 februari. Maar verwacht er eigenlijk niks van. Ben benieuwd wat de artsten straks besproken hebben over de icsi en hoe nu verder.

Balen dat de cyclus zo raar is verlopen, ook met al die verschillende medicatie allemaal. Gek he, hoe je soms al kan weten dat het niet is gelukt.


Hier een nare dag. Oma (met alzheimer) is opeens wat fitter en kan weer telefoneren.’ Toen ik haar vandaag sprak (we zijn twee handen op 1 buik en hebben een hele bijzondere band) vroeg ze constant naar de baby. Aangegeven dat het de baby van zusje is. “Het komt bij jou ook snel, zeker als je nog eem groot gezin wil”. Super pijnlijk, want wil haar liever niet inlichten over mijn situatie, maar merk dat ik steeds meer tegen het contact met haar op zie omdat het steeds over die stomme baby gaat. Daarna belde moeder op. Ze is onze kinderspullen aan het uitzoeken en wat ik er van wil hebben want ‘ze wil me niet passeren’. Om daarna een lijst op te sommen van wat ze allemaal heeft. Super lief bedacht, maar ik heb zo’n géén zin in al deze gesprekken en confrontaties met blije mensen vanwege deze baby. Mijn borsten zijn ook al weer gevoelig geworden vandaag (een teken dat het niet is gelukt en dat de menstruatie komt) en ik voel me gewoon even algeheel zielig en sneu.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
10-02-2019 17:31
Vond het zelf ook heel leuk! Normaal bedenken we samen altijd een beetje wat we gaan doen (een film die we willen zien, of een nieuw restaurant etc),, en dit was echt helemaal een verrassing. Echt heel leuk. Kreeg de dag er na een zak (paas)eitjes: “voor in je baarmoeder!” (Ik kan daar dus super hard om lachen) En toen ik een panty aantrok zei hij helemaal verontrust “doe maar niet zo’n strakke want mijn zaad heeft wel zuurstof en bewegingruimte nodig!”. Om er “hup zaadjes!!” naar mijn buik toe achteraan te roepen. Vind het echt lief hoe betrokken hij is.

Is jou man al weer een beetje aan het opknappen?

Balen dat de cyclus zo raar is verlopen, ook met al die verschillende medicatie allemaal. Gek he, hoe je soms al kan weten dat het niet is gelukt.

Hier een nare dag. Oma (met alzheimer) is opeens wat fitter en kan weer telefoneren.’ Toen ik haar vandaag sprak (we zijn twee handen op 1 buik en hebben een hele bijzondere band) vroeg ze constant naar de baby. Aangegeven dat het de baby van zusje is. “Het komt bij jou ook snel, zeker als je nog eem groot gezin wil”. Super pijnlijk, want wil haar liever niet inlichten over mijn situatie, maar merk dat ik steeds meer tegen het contact met haar op zie omdat het steeds over die stomme baby gaat. Daarna belde moeder op. Ze is onze kinderspullen aan het uitzoeken en wat ik er van wil hebben want ‘ze wil me niet passeren’. Om daarna een lijst op te sommen van wat ze allemaal heeft. Super lief bedacht, maar ik heb zo’n géén zin in al deze gesprekken en confrontaties met blije mensen vanwege deze baby. Mijn borsten zijn ook al weer gevoelig geworden vandaag (een teken dat het niet is gelukt en dat de menstruatie komt) en ik voel me gewoon even algeheel zielig en sneu.

Ah jasses, wat klote dat het je allemaal zo komt teisteren. :hug: Het is al rot genoeg dat de situatie zo is zonder dat je er steeds mee geconfronteerd wordt en iedereen er zo nodig mee bezig moet zijn (ja ik snap wel dat ze ermee bezig zijn, maar ze hoeven er niet steeds zo mee bezig te zijn!). Wat ontzettend balen dat je nu ook al iets voelt aankomen van een menstruatie. Voel je dat altijd al zo snel?

Man is aan de beterende hand gelukkig. Dit weekend waren we bij mijn ouders met mijn broer+gezin. Ik moet zeggen: voor het eerst sinds mijn broer in 2016 de ik-krijg-wel-een-kind-bom dropte, was het heel gezellig. Mijn oudste neefje (net 2) kon ineens mijn naam zeggen en heeft die kennis uitgebreid gedemonstreerd. Ik moest met hem spelen van hem, hij heeft me tig keer gedag geknuffeld ('Doooeg Bohe'nietje'), kortom, voor het eerst was het leuk om tante te zijn. Zelfs voor mij, dus dan is er zeker hoop voor alle andere tantes met een kinderwens. Het wordt (langzaam) beter.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
11-02-2019 10:15
Ah jasses, wat klote dat het je allemaal zo komt teisteren. :hug: Het is al rot genoeg dat de situatie zo is zonder dat je er steeds mee geconfronteerd wordt en iedereen er zo nodig mee bezig moet zijn (ja ik snap wel dat ze ermee bezig zijn, maar ze hoeven er niet steeds zo mee bezig te zijn!). Wat ontzettend balen dat je nu ook al iets voelt aankomen van een menstruatie. Voel je dat altijd al zo snel?

Man is aan de beterende hand gelukkig. Dit weekend waren we bij mijn ouders met mijn broer+gezin. Ik moet zeggen: voor het eerst sinds mijn broer in 2016 de ik-krijg-wel-een-kind-bom dropte, was het heel gezellig. Mijn oudste neefje (net 2) kon ineens mijn naam zeggen en heeft die kennis uitgebreid gedemonstreerd. Ik moest met hem spelen van hem, hij heeft me tig keer gedag geknuffeld ('Doooeg Bohe'nietje'), kortom, voor het eerst was het leuk om tante te zijn. Zelfs voor mij, dus dan is er zeker hoop voor alle andere tantes met een kinderwens. Het wordt (langzaam) beter.
Moet er bijna hardop om lachen, want dit is het inderdaad precies! Vanochtend vroeg al bij de acupunctuur geweest en ben er nog steeds heel fijn loom van, heerlijk. Heb mijn gevoelige borsten ook bij haar besproken. Heb het altijd wel, maar nu zijn ze wel héél erg gevoelig en knallen ze zowat mijn BH uit. Dat is normaal pas 1 dag voor menstruatie. Ik zit pas 3-4 dagen na ovulatie dus het is voor alles echt te vroeg. Acupuncturist gaf terecht aan dat Ovitrelle een hormoon is dat pre-menstruele klachten kan verergeren (en dat het allemaal nog niks zegt), dat vond ik wel even prettig om te horen. Lekker duidelijk. Volgende week weer naar de acupunctuur, voor een extra boost tijdens de wachtweken :)

Wat fijn dat het zo goed ging met je broer + gezin er bij!! Zó leuk altijd als kinderen je naam opeens weten! Dan is er toch een extra band opeens ofzo. Ook goed om te horen dat 'het beter wordt'. Dat vind ik echt prettig (en hoopgevend) om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Even heel snel, sorry, ik kom snel uitgebreider kletsen: in ovitrelle zit eigenlijk het zwangerschapshormoon pergamon. Je zou nu ook positief testen als je een zwangerschapstest deed. Hoort er dus helemaal bij, mijn borsten knallen altijd uit elkaar na het spuiten ervan!

Verder knuffels aan jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
11-02-2019 17:55
Even heel snel, sorry, ik kom snel uitgebreider kletsen: in ovitrelle zit eigenlijk het zwangerschapshormoon pergamon. Je zou nu ook positief testen als je een zwangerschapstest deed. Hoort er dus helemaal bij, mijn borsten knallen altijd uit elkaar na het spuiten ervan!

Verder knuffels aan jullie allemaal!

Dit is dus mijn kans voor een positieve test! :proud:

Geintje, fijn dat je even reageert! Wist gisteren echt even niet wat me overkwam. Dus fijn om even een ervaringsverhaal te horen, dank je wel!
Ik ga jullie zo even terug lezen
Hier vandaag een follikelmeting gehad op cyclusdag elf
Rechts een eitje van 12 mm en baarmoederslijm van 9.7mm.
Donderdag terugkomen
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
11-02-2019 19:48
Ik ga jullie zo even terug lezen
Hier vandaag een follikelmeting gehad op cyclusdag elf
Rechts een eitje van 12 mm en baarmoederslijm van 9.7mm.
Donderdag terugkomen

Netjes!! Zo goed stond ik er niet voor op dag 11 :) (sowieso niet zulk dik baarmoederslijmvlies geloof ik). Wat fijn voor je, na zo’n nare cyclus de vorige keer.
Er is nu een appgroep voor schoonzus haar babyshower aangemaakt.
Hernia pas in mei, maar ik ben ook uitgenodigd.
Ik heb nog niet geregeerd. Zit gier nu met tranen in mijn ogen proberen te bedenken wat ik eigenlijk wil
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
12-02-2019 10:30
Er is nu een appgroep voor schoonzus haar babyshower aangemaakt.
Hernia pas in mei, maar ik ben ook uitgenodigd.
Ik heb nog niet geregeerd. Zit gier nu met tranen in mijn ogen proberen te bedenken wat ik eigenlijk wil

Ik zeg het nog maar eens een keer: je schoonzus is een lompe koe.

Ik zou me afmelden. Flikkert toch een eind op zeg, empathie - loos gedoe.

Zelf zou ik een vrij helder berichtje sturen ala "vanwege mijn eigen medische traject vind ik dit soort dagen heel u gewikkeld. Ik meld me daarom af voor de baby shower, maar ga 1:1 graag iets met schoonzus doen"

Dat past niet bij jou, maar ik zou je wel afraden dit 'partijtje' lekker te skippen.
Alle reacties Link kopieren
Zou trouwens sowieso uit de app groep stappen of deze minimaal op mute zetten. Kan er echt niet over uit hoe lomp ze met je omspringen!
Schoonzus weet hier zelf niks vanaf
Het is een verassing voor haar.
Vind het vooral heel stom van mijzelf dat het mij zo zwaar valt allemaal
Ik heb nu toch maar gezegd dat ik op die datum wel kan
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
12-02-2019 11:54
Schoonzus weet hier zelf niks vanaf
Het is een verassing voor haar.
Vind het vooral heel stom van mijzelf dat het mij zo zwaar valt allemaal

Dat is helemaal niet stom. Ook niet raar. Het is heel normaal. Dapper als je het aandurft. Ik had keihard 'nee' gezegd. Pas goed op jezelf, en op je eigen grenzen hierin hoor! Of bespreek het eens met de POHer. Misschien heeft zij goede tips voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven