Alleen naar 20 weken echo?

16-03-2020 09:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond heb ik de 20 weken echo van mijn tweede. Door het corona gebeuren, heb ik geen oppas voor onze dochter. Mijn moeder hoest, de dochter van mijn zus is snipverkouden en mijn vader woont een uur bij ons vandaan. Buurvrouwen zijn allebei aan de oudere kant, dus dat doe ik liever ook niet. Eigenlijk gewoon liever helemaal niet ergens anders. Ik heb nu wel een goede vriendin gevraagd, maar als het bij haar niet kan, moet ik dus alleen.

Zijn er meer dames alleen naar de 20 weken echo geweest? Is dat wel verantwoord om zoiets alleen te doen? Ik wil het wel door laten gaan vandaag.
Het lijkt me niet ideaal, maar prima verantwoord. Je kunt daarna als het goed is nog steeds lopen/fietsen/autorijden ;-)
Jahoor heb ik ook weleens gedaan. Zo boeiend is het niet. Alleen als er iets mis is dan is het natuurlijk voor je zelf fijner als je partner er is. Maar dat is sowieso een rot situatie die niet vaak voorkomt, die met en zonder partner rot is.

Maar de kans is het allergrootste dat alles goed is. Dus daar zou ik mij niet al teveel zorgen om maken.
Zou je niet kunnen beeldbellen met je partner? Ben je niet helemaal alleen.
Hier heeft de verloskundige bericht uitgedaan dat je alleen nog maar alleen naar 20 weken echo mag. Ik vind het heftig hoor voor mensen dat je partner niet mee mag.
where ever you go, go with your heart
Ik ben beide keren alleen geweest.
Bij ons mag je niet meer samen. Dus alles is alleen. Ik had mijn 20 weken echo vorige week. Vond het fijn dat mijn partner erbij kon zijn. Maar alleen zal wel prima gaan. Als je wat hoort moet je toch eerst weer naar het ziekenhuis voor een guo
Ik ben ook alleen gegaan, mijn man had iets op zijn werk en ik vond het echt geen enkel probleem als hij niet mee ging. Er was wel iets aan de hand waarvoor ik nog een keer een echo moest laten maken na een paar weken, maar ik ben een nuchter iemand die dat prima alleen kan handelen.
Mensen gaan zelfs voor een Mri, een belangrijke uitslag en een operatie alleen naar het ziekenhuis.
Heb je zoveel last van je hormonen dat je er denkt dat je niet alleen naar een echo Kan?
Bij ons mag je ook niet meer samen.
Kan prima toch. Zou mij wel redden.
Jup alleen geweest was prima.
Onze verloskundige heeft nu ook de regeling dat je alleen moet komen. Je mag wel FaceTimen/ Skypen met je partner. Ideaal is het niet maar het is even niet anders.
Ik zou het zelf niet doen, maar als ik het zo hoor mag de partner op dit moment sowieso niet mee dus heb je geen keus.

Wij kregen 2,5 jaar geleden tijdens de 20-weken echo te horen dat onze zoon een aangeboren afwijking had aan zijn linkerarm. Dit had ik niet zonder mijn partner door willen maken. Ik was ook erg van slag na deze echo, dus alleen terugrijden zou ook niet verstandig zijn geweest.
JenBarber schreef:
16-03-2020 09:41
Jahoor heb ik ook weleens gedaan. Zo boeiend is het niet. Alleen als er iets mis is dan is het natuurlijk voor je zelf fijner als je partner er is. Maar dat is sowieso een rot situatie die niet vaak voorkomt, die met en zonder partner rot is.

Maar de kans is het allergrootste dat alles goed is. Dus daar zou ik mij niet al teveel zorgen om maken.

Hier ook zo. Mijn man kon destijds geen vrij krijgen hiervoor. Dus ook alleen geweest. De echoscopiste leek het wel wat raar te vinden dat er niemand mee was. Dat vond ik dan weer raar, want er zijn toch ook genoeg alleenstaande moeders in spé of met een partner die niet kan ivm werk.
Ghost79 schreef:
16-03-2020 11:17
Hier ook zo. Mijn man kon destijds geen vrij krijgen hiervoor. Dus ook alleen geweest. De echoscopiste leek het wel wat raar te vinden dat er niemand mee was. Dat vond ik dan weer raar, want er zijn toch ook genoeg alleenstaande moeders in spé of met een partner die niet kan ivm werk.
Maar de verloskundige weet of iemand een partner heeft of niet, dus ik snap wel dat ze het raar vindt dat de partner dan niet meekomt. Ik ken eigenlijk niemand die niet mee ging met zijn vrouw, ze konden altijd wel vrij krijgen of de afspraak zo plannen dat het geen probleem is (in de avond bijvoorbeeld).
Ik ga vanavond alleen. Wel vervelend wat partner wilde ook graag mee, maar het is even niet anders.
Of hij blijft in de auto zitten/buiten wachten. Mocht er iets zijn, dan ben je snel bij hem. Maar ik vind het echt iets wat makkelijk in je eentje kan hoor.
Suzan_1991 schreef:
16-03-2020 11:25
Maar de verloskundige weet of iemand een partner heeft of niet, dus ik snap wel dat ze het raar vindt dat de partner dan niet meekomt. Ik ken eigenlijk niemand die niet mee ging met zijn vrouw, ze konden altijd wel vrij krijgen of de afspraak zo plannen dat het geen probleem is (in de avond bijvoorbeeld).
De 20-wekenecho is hier helemaal niet bij de verloskundige maar bij een centraal echocentrum. Die heeft dus echt geen idee hoe of wat. En ik vond het niet zo’n probleem om alleen te gaan; het was even niet anders.
SallySpectra* schreef:
16-03-2020 11:33
De 20-wekenecho is hier helemaal niet bij de verloskundige maar bij een centraal echocentrum. Die heeft dus echt geen idee hoe of wat. En ik vond het niet zo’n probleem om alleen te gaan; het was even niet anders.
Oh dan heb ik geluk gehad denk ik. Ik moest ook naar een speciaal centrum, maar het werd altijd door mijn eigen verloskundige gedaan.
pamelacourson schreef:
16-03-2020 11:32
Of hij blijft in de auto zitten/buiten wachten. Mocht er iets zijn, dan ben je snel bij hem. Maar ik vind het echt iets wat makkelijk in je eentje kan hoor.
Nee, hij blijft thuis. We hebben een 5 jarig dochtertje, dus in de auto/buiten wachten is geen optie.

Ik kan het alleen af, het was ook meer of het niet raar is om alleen te gaan. Maar nu ik lees dat er meerdere dames alleen zijn gegaan ga ik er met een geruster hart naartoe :)
Hier helemaal geen controles meer tot 27 weken. Alleen de 20 weken echo en ik mag niemand mee nemen:(.

Wel telefonisch contact ipv de controle.
Ik ben blij dat de baby voorlopig nog veilig binnen blijft....

Sterkte allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven