Als voor 2e kindje gaan niet vanzelf gaat

10-11-2021 20:35 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben bibi. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die al een kindje hebben en al enige tijd lopen met de wens voor een broertje of zusje maar dit niet wil lukken.

Ik heb een dochter van 3.5 jaar en zijn al 2 jaar bezig voor een broertje of zusje .
Helaas hebben wij 1.5 jaar geleden een bbz meegemaakt en met tussen pozes vroege miskramen.
We willen nu de stap naar gynaecoloog gaan zetten.
Zijn er meer mamas met ervaringen om die graag mee
zwanger/als-voor-een-tweede-kindje-niet ... #p33756033
bibi30 wijzigde dit bericht op 24-02-2022 12:46
6.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elyani onwijs goed nieuws, gefeliciteerd!! :cheer2: Langzaam maar zeker komen die tweede kindjes er toch maar mooi wel in dit topic :D

Wij hebben eigenlijk alleen maar leuke en lieve reacties gekregen. Familie en vrienden die dicht bij ons staan waren op de hoogte van ons medische traject, dus die hebben heel erg meegeleefd en zijn nu extra blij voor ons. Dochter vind het ook heel leuk en heeft het er ook dagelijks over :) Vandaag ook mijn team op het werk op de hoogte gebracht en morgen de rest van de collega's. En zo wordt het steeds weer een stukje 'echter' allemaal, al kan ik het soms nog steeds moeilijk geloven... Vandaag bloed geprikt voor de nipt, hopelijk snel de uitslag daarvan. En dan hebben wij over 2 weken de 13 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Fijn bibi weer een goede echo, ondanks wazige beeld.
Leuk ximun dat iedereen enthousiast reageerde.
Ik wacht op m’n werk nog even tot uitslag nipt.
Eergisteren hier even paniek. Had opeens wat bruinverlies en nacht daarop super slecht geslapen. Mocht gister even snel voor echo. Alles was goed en voor t eerst hartje gehoord.
Vandaag precies 12 weken ! WoW nooit gedacht dat ik die weken door zou komen en nu is t toch opeens zo. Morgen voor nipt test en daarna op wintersport.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, wij zijn weer een stapje verder. 13 weken echo was helemaal goed, kindje bewoog lekker en een mooie hartslag van 130. Alle metingen netjes rond het gemiddelde. De nipt uitslag kreeg ik zaterdag en was ook in orde, ook geen nevenbevindingen (hadden we bij m'n dochter niet erbij gedaan maar na de miskramen vond ik dat wel een meerwaarde).

Vandaag vertel ik het op m'n werk en morgen ga ik even bij m'n oma langs. Na het overlijden van m'n opa in januari denk ik dat dit een hele leuke opsteker is dus we nemen taart mee :)

Over 3 weken hebben we de geslachtsbepaling ingepland en over 6 weken de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Sammie dat is wel even schrikken! Gelukkig gerust gesteld. Ga je zelf ook nog de piste op 🤰?
Alle reacties Link kopieren
Fijn bess dat alles goed is! Gaat dan nu opeens snel hè.

Ja ik ben wel voornemens om nog te gaan skiën. Kan nog net denk ik. En zo niet, dan niet. En zijn denk ik alleen de ochtenden ivm lesjes van dochter.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Sammie Pfoeeee even schrikken zeg! En dan ook net wanneer je denkt aan de veilige termijn te zitten. Gelukkig kon je snel terecht en is alles ook gewoon oké, kan je weer rustig ademhalen. Nog even die nipt afwachten, en dan is het HALLO TWEEDE TRIMESTER! :sun:

Besss Ook voor jou weer een mijlpaal om af te vinken! Ach wat leuk, kan je nu stilaan wat vertrouwen ook houden? De tweede trimester is gelukkig heel wat milder voor het gemoed dan de andere! Ben erg benieuwd naar het geslacht, heb je een vermoeden? Of een lichte voorkeur?

Ximun Jij ook aan het wachten op de nipt! Wat zitten jullie dicht op elkaar eigenlijk allemaal! Ook lekker op weg naar het beste trimester! Wat lief ook dat jullie familie zo fijn reageerde, maakt het vast wel allemaal wat concreter. Ahhh, ik kijk er zo naar uit om het ook allemaal te gaan doen...

Hier gaat het zijn gangetje! Ik had gedacht dat de rust zou terugkeren nu ik mijn hcg waarde had, en dat is deels ook zo. Maar tegelijk merk ik toch momenten waarin de paniek me weer om het hart slaat. Sinds gisterenmiddag ben ik niet meer misselijk, en dan gaat het toch direct weer door mijn hoofd dat het alsnog verkeerd loopt. Gelukkig loopt de Action test nog op, en die heeft de rust in mijn hoofd weer doen terugkeren. Alleen denk ik dat ik nu toch stilaan tegen de limiet van hoe donker die streep kan worden ga aanlopen, dus ooit is het toch echt klaar met de vrede die het vele testen oplevert haha. Morgen zal de streep nog iets oplopen geloof ik. En vrijdag ga ik weer mijn hcg waarden laten prikken. Zondag kan ik MISSCHIEN nog een CB digitaal doen, maar dan is het toch echt een kwestie van de tijd tot de eerste echo uitzitten. Deze eerste weken zijn echt gruwelijk onzeker, en ik hoop heel erg dat het geluk van de afgelopen dagen doorzet en zich manifesteert in een gezonde baby binnen 9 maanden. In tussentijd... Dag per dag dan maar :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi nieuws allemaal. Gewoon idd de 2e trimester in! Wat fijn.

Elyani wanneer heb je de 1e echo?
Stop straks idd met testen. Ik had er ineens toen weer 1 die lichter werd ik was helemaal in paniek en sat was die keer dat ik een echo kreeg van leegvruchtzakje naar een vruchtje met hartslag.

Ik heb deze zwangerschap ook constant dat de symptonen komen en gaan.. alleen vanaf nu 2 weken ongeveer ben ik wel constant moe en misselijk..
Ik mag 7 maart voor mijn nieuwe termijne cho in het zkh.
Alle reacties Link kopieren
Bibi Ja die symptomen, het komt en gaat idd... Hopelijk heb je 7 maart een goede echo weer!

Ik heb 10 maart een vroege echo met 6+4. Blij om haha. Ik ga inderdaad wel ergens binnenkort stoppen met testen. Alleen nog niet vandaag :whistle:

Het zou fijn zijn als we op de één of andere manier toch eens werk kunnen maken van een tabel, ik vergeet steeds de echo data, de NOD's van de meiden die nog aan het proberen zijn, de UD'd van de rest van jullie... Ik had er ooit al eens eentje gemaakt, maar volgens mij kan je dat niet zomaar naar de OP copy-pasten... Ik kan desnoods wel even een nieuw topic maken met dezelfde titel + tabel, of vinden jullie dat idee maar stom?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Als je dat wil doen heel graag
Zelfde titel en dan met tabel erachter schrijve achter de titel. Wel allemaal dan eve opletten dat iedereen mee verguisd die wild
Alle reacties Link kopieren
Ik zal morgen een nieuw topic maken met de tabel erin, dat moet ik wel even aan de computer doen haha. Wanneer het topic klaar is, zal ik hier de link plaatsen zodat iedereen netjes het nieuwe topic vindt!
Alle reacties Link kopieren
Super fijn!
Alle reacties Link kopieren
Top elyani! Ik ben het overzicht idd ook regelmatig kwijt.

Veel plezier Sammie, heerlijk wintersport!

Leuk weer 2 echo's begin maart,ben heel benieuwd. Altijd toch weer spannende momenten in ons geval.

Geslacht heb ik geen voorgevoel over (bij m'n dochter ook niet). M'n vriend denkt een meisje, ik heb toch stiekem een lichte voorkeur voor een jongen. Maar daar ga ik me niet in vastbijten want dat is ook weer onzin. We gaan geen gender reveal doen, we sturen gewoon mensen een berichtje met de uitslag ;)
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe topic is LIVE! ALLEN DAARHEEN!

zwanger/als-voor-een-tweede-kindje-niet ... #p33756033

Bibi misschien kan je de link naar het nieuwe topic in de OP plaatsen? Zo vindt iedereen meteen de juiste pagina terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven