Als voor 2e kindje gaan niet vanzelf gaat

10-11-2021 20:35 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben bibi. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die al een kindje hebben en al enige tijd lopen met de wens voor een broertje of zusje maar dit niet wil lukken.

Ik heb een dochter van 3.5 jaar en zijn al 2 jaar bezig voor een broertje of zusje .
Helaas hebben wij 1.5 jaar geleden een bbz meegemaakt en met tussen pozes vroege miskramen.
We willen nu de stap naar gynaecoloog gaan zetten.
Zijn er meer mamas met ervaringen om die graag mee
zwanger/als-voor-een-tweede-kindje-niet ... #p33756033
bibi30 wijzigde dit bericht op 24-02-2022 12:46
6.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
........
pippo4321 wijzigde dit bericht op 23-02-2023 19:27
97.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je de moeite neemt even te reageren. Ik begreep al dat dit 1 van de 1e opties zal zijn
Ik heb er nog wel vertrouwen in maar denk dat de natuur wel een handje geholpen moet worden.
Bedankt ga je tip zeker meenemen en waardeer hem!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Hier ook een dochter van 3,5 en inmiddels ook zo'n 2 jaar bezig... Wij zijn ongeveer een half jaar geleden voor onderzoek in het ziekenhuis gestart en toen bleek dat de zaadkwaliteit van mijn man niet goed was. En na verloop van tijd werd het ook steeds slechter :( Eerst was een IUI behandeling nog een optie, maar na het laatste onderzoek bleek het toch niet goed genoeg en hebben we de knoop doorgehakt om voor icsi te gaan. Heel erg slikken voor mij, het voelt heel gek omdat ik ook helemaal ben onderzocht en er met mij lichamelijk niks aan de hand is. Maar omdat de wens zo groot is gaan we het wel proberen, volgende week heb ik de eerste afspraak om medicatie etc. op te halen en dan gaat als alles goed gaat de behandeling eind november starten.

Wat naar van jouw miskramen en bbz trouwens :( Kun je er met mensen in je omgeving over praten? Ik merk dat ik het zelf best lastig vind, buiten ons close kringetje om. Ik merk bijv. op mijn werk dat collega's vaak wel nieuwsgierig zijn of er bij ons nog een tweede gaat komen, maar ik vind het dan toch een beetje ongemakkelijk om te bespreken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
10-11-2021 20:54
Ik heb er nog wel vertrouwen in maar denk dat de natuur wel een handje geholpen moet worden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2021 00:48
Reden: Offtopic en provoceren
18.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is ook een verhaal zeg!
Het is allemaal zo vreemd omdat je wel een gezond kindje op de wereld al gezet heb he

Wat goed dat jullie ql de stap genomen hebben. Ik vind het nogal wat de drempel over.
Ik ben nog niet thuis in de volgende stappen maar weet dat het veel energie en moeite kost.
Zie je er tegenop volgende week?
Is jullie 1e kindje wel gemakkelijk gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja heel vreemd! Van onze eerste was ik vrij snel spontaan zwanger dus ik had dit nooit verwacht. Ik had ook wel een ideaal leeftijdsverschil van 2-3 jaar in m'n hoofd, ik heb er zo van gebaald dat dit anders gaat worden. Maar inmiddels zal ik al lang blij zijn als er uberhaupt nog een baby gaat komen, dan maar met een verschil van ruim vier jaar.

Ik zie er wel tegen op, de behandeling lijkt me echt doodeng met die punctie en naalden enzo :'( Maar tegelijk kijk ik er ook naar uit want het geeft ons op dit moment de grootste kans om toch een tweede kindje te krijgen en daar ben ik ook echt heel erg aan toe :)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat begrijp ik dat je dat spannend vind. Ik heb iemand in de familie die ook hormonen heeft moeten spuiten en is ook geen pretje maar of gegeven moment wordt dat misschien ook wel gewenning. Alles voor een kleintje dat is the spirit.
Ja onze dochter was 1.5 bijna 2 toen we er weer voor gingen.
Nu word ze bijna 4 . Nou is ze in deze tijd als een pittig meisje ontwikkeld dus vind het wel fijn dat je meer je handen vrij heb als ze straks op school zit en er eventueel een baby is.
Maar goed ik hoop echt wel dat het zo mag zijn voordat ze 5 wordt.
Ik wordt er ook niet jonger op. Ik wordt 36
Welke leeftijd ben jij als je dat wilt delen?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel helaas. Bij mijn eerste direct zwanger en een goede zwangerschap en bevalling gehad. Toen we voor de tweede gingen was ik wel steeds heel makkelijk zwanger maar helaas heb ik 3 miskramen gehad waarvan 2 vrij laat. Gelukkig is de laatste zwangerschap wel "goed" gegaan. Het goed tussen aanhalingstekens want door een hele plotselinge, ernstige en zeldzame zwangerschapscomplicatie is mijn tweede veel te vroeg met een hele slechte start geboren. Voor mij is het klaar nu, ik durf niet meer.

Ik zou zeker om een doorverwijzing vragen. Sommige kleine interventies kunnen al helpen. Heb je al onderzoek gehad naar de oorzaak van de miskramen?
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig ook voor jou de miskramen.
En hoe gaat het nu met jullie 2e kindje? Lijkt me heel pittig zo'n start.

Nee behalve standaard bloedonderzoek en een echo bij de ha.
Ik heb bijna 2 jaar geleden een bbz gehad waarbij ze mij eileider weg hebben gehaald en een curettage gedaan. Ik was toen al best ver en (8 weken) en heb toen wel laten kijken of er geen overgebleven schade is.
Ze kunnen niet heel veel zien natuurlijk maar toen zag alles er netjes uit.
Daarna hebben wij een jaar pauze ingelast omdat we het wel even welletjes vonden na ook nog 2 miskramen( 5.5 wk)
Nu afgelopen 2 maanden weer in 1 x zwanger maar eigenlijk na licht positief binnen week na nod weer afgestoten en negatieve test.
Zit er nu nog middenin van de laatste dus zodra het wat stabieler is bel ik de ha. Die vond het vorige keer ook al ok om doorverwezen te worden maar beschouwde het toen nog als domme pech.
Dat lijkt mij nu niet meer het geval .

Hadden jullie wel een wens voor een 3e? Als het wat makkelijker was gelopen
Alle reacties Link kopieren
hey Bibi en anderen. Wat een heftige verhalen :hug:. Heel logisch dat je onderzoek wil naar mogelijke oorzaak van de miskramen, Bibi.
Miek, hoe gaat het met jullie kindjes? Zijn er blijvende problemen bij jullie tweede kindje?
Ximun, spannend, duimen voor een vruchtbare icsi behandeling!

Hier ook al ruim twee jaar 'bezig' voor een tweede kindje. Eind vorig jaar zijn we bij de fertiliteits-poli geweest, en uit het onderzoek daar kwamen geen bijzonderheden tevoorschijn. Ik heb ook een hsg gehad ('doorspuiten' van de eileiders om te kijken of die geblokkeerd zijn). Tweede cycli daarna zwanger geraakt, helaas in het tweede trimester afgebroken vanwege ernstige chromosoomafwijkingen. De kans op herhaling is aanwezig en we komen in aanmerking voor ivf. Voorlopig staan we daar nog niet om te springen, maar wellicht staan we daar over een tijdje anders in, als het weer lang duurt om zwanger te worden of nog een keer mis gaat...
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 11-11-2021 13:59
Reden: typefout
0.11% gewijzigd
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Het gaat gelukkig heel goed met de jongste. Ze doet de ontwikkeling tot nu toe volgens het boekje (volgens haar gecorrigeerde leeftijd) en bovenverwachting. Ze heeft wel gehoorschade heeft opgelopen. Hopelijk blijft het daarbij maar dat blijft de komende jaren onzeker. Het zuurstoftekort was heel ernstig, het lastige is dat de mate waarop ze hier schade aan overhoudt heel moeilijk in te schatten is. Baby's kunnen verbazingwekkend goed herstellen van hersenschade.

Of er een derde zou zijn gekomen weet ik niet maar de optie voor een derde stond nog duidelijk open. Die deur is nu echt wel dichtgegaan. Die miskramen waren zwaar (vooral omdat ze op de eerste na aan het einde van het eerste trimester waren), maar daar kon ik nog wel mee leven. Zeker omdat ze in het ziekenhuis bij de laatste zwangerschap zo lief en begripvol waren. Ik kreeg bijvoorbeeld bijna wekelijks een echo, puur en alleen om mij gerust te stellen. Maar door de ernstige zwangerschapscomplicatie en de periode daarna durf ik het echt niet meer. Ze geven wel aan dat het domme pech was, omdat ik aan geen enkele risicofactor voldeed voor de complicatie maar goed, dat zeiden ze ook steeds bij de miskramen. Ik ben gewoon in dit opzicht het hele vertrouwen in mijn lichaam kwijt. Een onbezorgde zwangerschap is sowieso geen optie meer, ook niet als ik opnieuw zwanger zou zijn.

Ergens ben ik wel blij dat ik bij mijn eerste gewoon wel een onbezorgde zwangerschap heb gehad. Dat ik wel weet hoe dat is.

Ik hoop dat jullie allemaal binnenkort een goede en fijne zwangerschap mogen hebben. Veel mensen beseffen niet dat de wens voor een tweede echt net zo sterk is als voor een eerste. Kon af en toe zo boos worden van de opmerkingen ben blij dat je er al eentje hebt. Alsof dat iets te maken had met de wens voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
10-11-2021 20:54
Lief dat je de moeite neemt even te reageren. Ik begreep al dat dit 1 van de 1e opties zal zijn
Ik heb er nog wel vertrouwen in maar denk dat de natuur wel een handje geholpen moet worden.
Bedankt ga je tip zeker meenemen en waardeer hem!
Hier toch nog even een reactie. Ik lees dat je telkens nu vroege miskramen hebt, Ik had dat ook .
Het kan evt te maken hebben met een lager progesteron gehalte gezien je leeftijd van 36 jaar.
Na je 35 jaar verandert er al een en ander richting de overgang in de hormoonhuishouding. Verder merk je zelf daar nog niets van.Daarom komen er ook vaker wat miskramen voor als je ouder wordt.

Ging het bij je eerste kindje wel vlot om zwanger te raken? Bij mijn eerder kinderen was ik vlug en blijvend zwanger. Voor ons laatste kind zoals ik al schreef herhaaldelijk vroege miskramen. Ik was toen ook inmiddels wat ouder 35 jaar. Hou de tip van de utrogestan in je gedachten. Ik hoop dat je een gyneacoloog vindt die hier mee bekend is. Niiet iedere gyn is hiervan zo op de hoogte helaas.
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
11-11-2021 11:20
Ja dat begrijp ik dat je dat spannend vind. Ik heb iemand in de familie die ook hormonen heeft moeten spuiten en is ook geen pretje maar of gegeven moment wordt dat misschien ook wel gewenning. Alles voor een kleintje dat is the spirit.
Ja onze dochter was 1.5 bijna 2 toen we er weer voor gingen.
Nu word ze bijna 4 . Nou is ze in deze tijd als een pittig meisje ontwikkeld dus vind het wel fijn dat je meer je handen vrij heb als ze straks op school zit en er eventueel een baby is.
Maar goed ik hoop echt wel dat het zo mag zijn voordat ze 5 wordt.
Ik wordt er ook niet jonger op. Ik wordt 36
Welke leeftijd ben jij als je dat wilt delen?
Mij lijkt het straks inderdaad ook wel weer een voordeel om meer tijd en aandacht te hebben voor het kleintje als die er mag komen. Ik zie soms bij vriendinnen met de kids kort op elkaar dat het de eerste jaren wel pittig is. Ik ben net 34 geworden, dus de biologische klok begint ook al wel te tikken.
Alle reacties Link kopieren
Toen we voor de we begonnen was ik 33jaar. Nu 35 jaar. Geen idee of dit meetelt maar kan natuurlijk maar zo.
Bij de 1e had ik 9maanden nodig om zwanger te raken en die liep geheel vlekkeloos behalve de bevalling die heel lang duurde en uiteindelijk in een spoedkeizersnede eindigde.
Gelukkig wel allebei gezond.
Ja ik ga er gewoon zelf over beginnen bij de gyn over de utrogestan.
Dit is voor verhogen vd de progesteron toch?
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
11-11-2021 15:31
Toen we voor de we begonnen was ik 33jaar. Nu 35 jaar. Geen idee of dit meetelt maar kan natuurlijk maar zo.
Bij de 1e had ik 9maanden nodig om zwanger te raken en die liep geheel vlekkeloos behalve de bevalling die heel lang duurde en uiteindelijk in een spoedkeizersnede eindigde.
Gelukkig wel allebei gezond.
Ja ik ga er gewoon zelf over beginnen bij de gyn over de utrogestan.
Dit is voor verhogen vd de progesteron toch?
Klopt. Je moet dit dan de eerste 3 maanden nemen.
Alle reacties Link kopieren
@Miek: ik snap helemaal dat je het vertrouwen in een goede derde zwangerschap kwijt bent na jullie ervaringen. En ook je dankbaarheid dat het bij de eerste gewoon allemaal goed en onbezorgd ging. Dat ervaar ik ook wel, terugkijkend op de eerste zwangerschap. Dan zijn echo's en NIPT enzo ook spannend, maar nu is het 100x spannender. En dat de wens voor de tweede zo sterk kan zijn, verbaasde me ook. Het heeft me ook wel even gekost om dat los te zien van het geluk wat we met ons zoontje al hebben, te accepteren dat de frustratie rondom die tweede kinderwens er ook gewoon mag zijn.

Qua leeftijd: de gyn waarvan we info over IVF kregen gaf aan dat ze ons echt niet oud vonden (ben ook 35). Maar goed, als zo'n utrogestan kan helpen, zeker om vragen!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
11-11-2021 15:31
Toen we voor de we begonnen was ik 33jaar. Nu 35 jaar. Geen idee of dit meetelt maar kan natuurlijk maar zo.
Bij de 1e had ik 9maanden nodig om zwanger te raken en die liep geheel vlekkeloos behalve de bevalling die heel lang duurde en uiteindelijk in een spoedkeizersnede eindigde.
Gelukkig wel allebei gezond.
Ja ik ga er gewoon zelf over beginnen bij de gyn over de utrogestan.
Dit is voor verhogen vd de progesteron toch?
Ik had ook een lange bevalling en spoedkeizersnede :O Daar kan je ook nog naar laten kijken, soms ontstaat er een 'niche' na een keizersnede, dat kan een oorzaak zijn van lastig zwanger worden en blijven. Bij mij hebben ze dat door een inwendige echo gecheckt en was gelukkig niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Oh Bibi, wat naar om te lezen dat het nog steeds niet wil lukken, had zo anders voor je gehoopt! (We schreven samen in het "zwanger worden" topic). Ik hoop dat de stap naar de gynaecoloog jullie gaat helpen.
Heel veel succes voor jullie en ook voor de anderen bij wie het niet wil lukken :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel nicki :heart: lief dat je even reageert.

Ik ga alle termen meenemen naar de gynaecoloog.
Ik heb net met de huisarts gesproken en ze heeft me doorlezen. Waarschijnlijk wordt ik maandag gebeld om een afspraak te maken.
Nu maar hopen dat die stomme corona niet hier ook invloed op heeft kwa wachttijden


Gek he dat mensen dat zomaar durven te zeggen.. jullie hebben er gelukkig al 1. Natuurlijk ze is echt een wondertje maar de wens voor een tweede is ook heel groot.
Zo zijn wij ook naar huizen aan het kijken en is het huisje pas compleet als we met zijn 4en op 1 verdieping slapen.
Ik gun haar enorm een broertje of zusje . En ons ook!
Kennen jullie ook dat mensen die zeggen.. misschien wil je wel te graag.. echt ik moet mezelf dan zo inhouden.
Ik wordt zwanger! Zelfs in 1 keer! Al 4 x
Mensen weten soms echt niet wat ze zeggen.

Wat is eigenlijk een niche?
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
12-11-2021 17:25
Dank je wel nicki :heart: lief dat je even reageert.

Ik ga alle termen meenemen naar de gynaecoloog.
Ik heb net met de huisarts gesproken en ze heeft me doorlezen. Waarschijnlijk wordt ik maandag gebeld om een afspraak te maken.
Nu maar hopen dat die stomme corona niet hier ook invloed op heeft kwa wachttijden


Gek he dat mensen dat zomaar durven te zeggen.. jullie hebben er gelukkig al 1. Natuurlijk ze is echt een wondertje maar de wens voor een tweede is ook heel groot.
Zo zijn wij ook naar huizen aan het kijken en is het huisje pas compleet als we met zijn 4en op 1 verdieping slapen.
Ik gun haar enorm een broertje of zusje . En ons ook!
Kennen jullie ook dat mensen die zeggen.. misschien wil je wel te graag.. echt ik moet mezelf dan zo inhouden.
Ik wordt zwanger! Zelfs in 1 keer! Al 4 x
Mensen weten soms echt niet wat ze zeggen.

Wat is eigenlijk een niche?
Een niche is een complicatie die na een keizersnede kan optreden, er is dan iets met het litteken, hier staat het uitgelegd: https://www.mamaworden.nl/medisch-zwang ... izersnede/

Ik herken je gevoel helemaal. Ik paste afgelopen weekend op het zoontje van een vriendin van mij en het voelde zo goed met twee kindjes. Echt een bevestiging voor mij dat wij gewoon niet 'compleet' zijn met 1 kind. Hoe blij we ook zijn met onze dochter. Mocht het uiteindelijk echt niet lukken, zou ik me daar wel bij neer kunnen leggen, maar ik wil in ieder geval alles geprobeerd hebben.

Adviezen van andere mensen zijn soms irritant ja, vooral van die 'laat het los' opmerkingen. Zo werkt het helaas gewoon niet voor iedereen :|
Alle reacties Link kopieren
Xium ben je al bij je afspraak in zkh geweest of mag je binnenkort?

Ik ben door huisarts doorverwezen maar moet nog mijn belletje afwachten van het zkh
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bibi!

Ik heb dinsdag een afspraak gehad, en tot mijn verbazing mocht ik meteen die dag al beginnen met hormonen spuiten. Het gaat nu dus ineens snel, als alles goed gaat zal ik begin december ergens de eicelpunctie en terugplaatsing hebben!

Ik heb tot nu toe gelukkig nog geen last van bijwerkingen en het inspuiten valt me ook erg mee. Maar we zijn natuurlijk pas net begonnen. De punctie lijkt me wel erg spannend en pijnlijk, maar ik ben eigenlijk ook wel blij dat het nu zo snel gaat en in theorie dit jaar misschien nog wel zwanger kan zijn :heart:

Hopelijk ben jij snel aan de beurt voor een afspraak, goed dat je de stap hebt gezet!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat gaat zeker snel. Wat spannend!
Alvast veel succes en sterkte e houd ons op de hoogte.

Ik hoop dat ik snel gebeld wordt. Vorige week de aanvraag gedaan.
Anders ga ik zelf nog even bellen
Alle reacties Link kopieren
hey dames, hoe gaat het met jullie? Gaat het spuiten nog goed Ximun? Fijn dat jullie al konden beginnen!
En Bibi, al gebeld voor een afspraak?
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven