April 2013

05-08-2012 17:56 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw april 2013 topic, zodat we met meerdere de tabel kunnen gaan bijhouden.

Wijzigingen voor de tabel graag vetgedrukt

We zijn met 18 dames en 19 baby's waarvan 11 jongetjes en 8 meisjes!

NaamLeeftijdStartdatum..ste kindjeUitgerekendBijzonderhedenCopywrong274e27-03-201315-3-'13: A. is geboren!

India7438Juni 20112e27-03-201321-3-'13: C. is geboren!Madelon2129Januari 20111e28-03-20137-3-'13: H. en B. zijn geboren!Taura33351e29-03-201326-3-'13: G. is geboren!Littlemissvixen36Juni 20121e30-03-20131-4-'13: zoon is geboren!Rania8131December 20101e31-03-201328-3-'13: A. is geboren!Dikkestreep32Augustus 20111e01-04-201311-4-'13: K. is geboren!Iris29361e01-04-201313-4-'13: S. is geboren!Pinkpanter31Mei 20121e01-04-20131-4-'13: S. is geboren!Queenfan30Juni 20112e01-04-20139-3-'13: V. is geboren!Eefie_says_hi24Maart 20122e02-04-201330-3-'13: R. is geboren!Bigdipper354e06-04-201331-3-'13: D. is geboren!Star-Light32Juni 20121e06-04-201328-3-'13: D. is geboren!

Misssuus26Juni 20121e09-04-201320-3-'13: N. is geboren!Jiminy35Juni 20122e12-04-201319-4-'13: T. is geboren!Tadaa8626Juni 20121e13-04-201320-3-'13: L. is geboren!Juffiej2425Juli 20121e14-04-20135-4-'13: J. is geboren!Blond0927Juli 20121e17-04-20136-4-'13: R. is geboren!
Copywong, wat fijn dat het zwanger zijn je zo 'makkelijk' afgaat. Ik vind zwanger zijn ook fijn, alleen ben ik de hele zwangerschap heel misselijk. Dat was tenminste bij de vorige drie zwangerschappen zo. En aan de ene kant geeft het me nu een soort bevestiging, ik ben misselijk, dus ik ben nog steeds zwanger. Maar ik kan ook verschrikkelijk balen van dat rotgevoel in mijn maag. Ik moet dus letterlijk de hele dag eten. Dat geeft verlichting. Ik probeer het zo gezond mogelijk te houden: fruit, rauwkost, bouillon. Bij de vorige zwangerschappen ben ik namelijk 30 kilo aangekomen elke keer...

Misssuus, fijn dat alles goed was bij de vk.

Rania, die docu heb ik ook eens gezien. Heel bijzonder inderdaad.

pinkpanter, dus jij hebt dat ook, dat vermoeide gevoel? Ik heb er ook last van. Niet vooruit te branden... Best lastig met drie rondrennende koters hier. Ik vind het best zielig voor ze, want ik heb gewoon nul energie om iets te ondernemen. Hopelijk is dat over een paar weken over.

Nog even voor de tabel: ik ben 35 jaar en aangezien ik dit een ongeplande zwangerschap is, kun je misschien n.v.t. in vullen onder het kopje startdatum.
Even een weekje van de radar geweest, maar ben er weer.

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en niet teveel last van de kwaaltjes en moeheid...!

Ik ben wel geïnteresseerd in de documentaire die Rania en Bigdipper noemen, dus die ga ik ook eens opzoeken! Leuke tip.

Mijn energie is wisselend, maar kan zeker niet zoveel aan als normaal. Afgelopen donderdag en vrijdagochtend weer lesgegeven en daarna stort ik echt in en moet ik op bed liggen om te slapen. @Rania ik kan idd ook niet wachten tot de energie weer terugkomt en ik weer 'mezelf' ben!

De misselijkheid is gelukkig wat minder, maar (over snaaien gesproken) ik eet wel opeens heel andere dingen dan normaal: boterham met pindakaas 's ochtends (al zeker 20 jaar geen pindakaas gegeten), opeens zin in beschuit (ook nooit in huis normaal), in een opwelling heel veel salmiakdrop gekocht (mijn favoriet als tiener maar nu al jááren niet meer gekocht), en vooral heel veel ijs! Heb zelfs van die invries ijslollievormpjes gekocht en zelf ijsjes gemaakt met vers fruit.

Wij moeten ook gaan nadenken over prenatale screening... ik ben 39 (zelfs over 2 maanden 40...) dus absoluut al 'wat ouder' en daardoor grotere risico's. Bij mijn vorige zwangerschap (miskraam) hebben we dat wel gedaan, maar nu toch opnieuw overwegen. Lastig hoor. Ik heb er nu nog geen antwoord op!

Ik ga kijken of het vandaag lukt om weer eens naar de sportschool te gaan, en heel rustig wat te gaan doen. Doe normaal vaak BodyPump, een intensieve krachttraining les, maar daar moet ik nu even niet aan denken. Gewoon zelf maar wat doen dus!

Komende week moet ik elke dag van 9 - 16 uur 1-op-1 lesgeven, dus dat wordt intensief. Hoop dat ik het ga handelen qua energie!

@misssuus, nu aftellen voor de 1e echo hè! Ik ga ook pas op 10 sept en heb er echt veel zin in.

@echo's ik zie dat er heel veel echo's gepland staan voor komende week, wat leuk! Ik hoop dat het er voor iedereen heel mooi uitziet, geniet ervan!

Hele fijne zondag nog allemaal!
Ergste tijd qua veel werken ivm vakanties achter de rug, kan ik ook eens een beetje naar m´n lijf gaan luisteren nu.

Heb het idee dat misselijkheid ietsjes minder begint te worden, da´s op zich fijn, maakt me alleen ook een heel klein beetje bezorgd. Ben daarom blij vrijdag echo te hebben.

Wat zit er trouwens veel verschil in wanneer in zwangerschap echo gemaakt wordt bij sommigen.

Ik hoop ook op mooie plaatjes voor iedereen die binnenkort aan de beurt is.

Voor de ervaren moeders; wie kan mij vertellen vanaf waneer je een baby in je buik kunt voelen bewegen?

Wb die prenatale screening nog iets. Als ik folder goed begrepen heb is het zo dat van de 200 gevallen waarbij verhoogde kans op afwijking er 199 goed blijken te zijn bij vruchtwaterpunctie of vlokkentest???? Dat maakt mij weer aan het twijfelen of ik dat wel wil, als ik bij die 200 zou zitten zou me dat een paar behoorlijk onzekere klote weken geven terwijl kans dat het gewoon goed is zo groot is. Of heb ik het nou fout? Zal morgen trouwens gewoon bij VK vragen, moet dan alleen wel gelijk beslissen of we het wel of niet willen....

Fijn weekje allemaal...
Hallo allemaal!

Wat een drukte hier zeg, wat ontzettend leuk! Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook veel op viva gezeten, dus waarschijnlijk raden jullie het al: ik ben hier niet voor niets

Donderdag hebben we ontdekt dat we zwanger zijn! Zeker gepland, maar alweer erg snel haha. De pil stond nog maar pas stil. We weten alleen niet zo goed hoelang we zijn gezien we vorige maand ivm lekkende borsten en rare zwangerschapskwaaltjes, maar dat zullen we volgende week of die week erop van de VK horen. Echt super spannend.

Ik zal vanavond het topic ff zoeken op mijn telefoon, kan ik me een beetje inlezen op jullie (haha als julie dat goed vinden natuurlijk!)

Ik hoop dat ik met jullie mee mag doen!

Liefs
Goedemorgen allemaal! :-)

@Katineke van harte gefeliciteerd! Spannend dat je nog niet weet hoe lang enzo. Leuk!!

@queenfan een ledenstop is niet toegestaan op het forum. Ik heb in een forum gezeten waar ze dat deden en toen moesten ze t forum sluiten. Misschien dat het anders over zou komen als je niet zo bot had gereageerd..

@taura ja gek he, dat er zoveel verschil in echo's zit. Zal wel te maken hebben met voorgeschiedenis van sommigen. Ook per praktijk gewoon verschillende 'eisen'. Nog maar 8 nachtjes en dan mag ik ook!

@sabine72 veel succes met lesgeven deze week. Zeker in combi met de misselijkheid.

@missuus ik tel mee af met je

@rania en bigdipper bedankt voor de tip! Ik heb gister een dvd gezien die 'de wonder van een nieuw leven heette. Ik heb met verbazing zitten kijken. Animatie maar ook film en fotomomenten in de baarmoeder, wow.

@copywrong ik denk dat veel meiden jaloers op je zijn vanwege het "makkelijke" zwanger zijn. Ik hoop dat je dit de rest van de zwangerschap kunt behouden!

@hier sinds gisteravond last van mn onderrug, vlakbij mijn bil. Kan me haast niet draaien. Lijkt wel spierpijn, maar toch ook niet. Iemand enig idee?

@iedereen die ik vergeten ben; sorry!
Goedemorgen dames!

Queen/Juffie Persoonlijk vind ik het een beetje bot/raar om midden een topic een heel verhaal te gaan houden. iedereen kan zien dat we al even bezig zijn met elkaar en om dan zo binnen te komen... Een ledenstop mag inderdaad niet maar de tabel is wel vol, daar waren we het volgens mij allemaal over eens.

Katinke gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe lang je zwanger bent kan je uitreken aan de hand van je laatste menstruatie of je geschatte eisprong. Als je de OP hebt gelezen dan zul je zien dat we al vol met hormonen en zwangere zitten. We zijn allemaal zo begin April 2013 uitgerekend, en ik vermoed dat jij begin mei 2013 je kindje mag verwachten.

Vertellen wij hebben het gisteren aan mijn vader en stiefmoeder verteld. We hadden ze wel verteld dat we nieuw hadden en ze hadden al geraden dat we zwanger waren. Hebben een roze en een blauw mutsje gekregen, een polsrammelaar en een wiebellepeltje (mijn stiefmoeder werkt in een ziekenhuis op de kinderafdeling en krijgt daar vaak allemaal samples). Voelde me ineens veel meer zwanger.

echo Ja dat valt mij ook op! Hangt ook af van je voorgeschiedenis denk ik maar verder is het echt we verschillend! Ik ben blij dat wij woensdagochtend eindelijk aan de beurt zijn!

Tauraje hebt de folder goed begrepen hoor! De kans blijft inderdaad het grootste dat er niks is, maar als er wel wat is wil je dan het risico nemen dat je dat niet weet. Dat is een beetje het dilemma met prenatale screening. Wij wachtend e echo van woensdag af en als die goed is dan gaan we voor een oriënterend consult naar de prenatale diagnostiek poli in zwolle waar we met onze eerste ook hebben gelopen.

Alle andere dames:
Goedemorgen!

Ik geniet van een paar dagen vakantie en ben dus lekker weinig in de buurt van computer. Lekker aanrommelen.

@vertellen: dit weekend hebben we het ook aan mijn ouders en zus verteld. Beetje lauwe reacties. Ze waren wel blij voor ons, maar ze waren niet bijster enthousiast. Geeft niet, als wij er maar blij mee zijn. Mijn moeder zei zo ongeveer direct dat er al zoveel verjaardagen zijn in april... lekker belangrijk.

@MvM: ben sinds woensdag weer aan het plassen voor MvM. Wel weer even wennen, maar het ritme komt erin en dan is het een kleine moeite. Tenminste dat vind ik, maar dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk. Als je al misselijk bent, kan ik me voorstellen dat je de lucht uit die bussen niet echt kunt hebben.

@Taura33: Bij een eerste zwangerschap voel je de baby zo rond de 20-22 weken voor het eerst. Het hangt ook af van je eigen fysiek (met een speklaagje voel je het wat minder) en de plaats van de placenta. Als je het eenmaal voelt, dan realiseer je je dat je het vorige week of eerder ook al voelde, maar toen hebt gedacht dat er een scheetje rondborrelde.

Bij een volgende zwangerschap voel je het wat eerder, omdat je het dan direct herkent.

@echo: volgens mij verschilt het inderdaad per VK, maar ook of het een eerste of volgende zwangerschap is. Als de eerste goed ging, hoef je bij de tweede wat minder snel. Ging het niet goed, ga je bij de tweede eerder voor echo. En sommige VK willen de echo voor de intake en andere doen het andersom.

Voor wie deze week mag: succes en veel plezier!

@hier: ik voel me goed. Net als Queenfan ben ik 'goed' in zwanger zijn. Tenminste dat denk ik, heb het pas 1x gedaan maar daarbij was ik tot 39 weken superfit, pas de laatste week vond ik het wat zwaarder worden. Ben toen wel ruim 20 kilo aangekomen, maar had totaal geen klachten. Ook nu valt het mee (gelukkig).

Tot later!
@Jiminy: nou ja zeg wat maakt het nou uit of je al veel verjaardagen hebt. Mijn vader maakt een dansje door de kamer toen hij beseft dat ik rond zijn verjaardag ben uitgerekend. Het is natuurlijk inderdaad het belangrijkste dat jullie er gelukkig mee zijn maar een beetje vrolijk van je familie kan natuurlijk ook geen kwaad!
@taura de eerste voelde ik rond 16 weken, nr 2 14 ong , nr 3 12 ongeveer. Ligt er ook aan waar de placenta zit. Bij mij 2 van de 3x achteraan.

@echo hier woensdag de termijnbepaling. Toch wel weer eng. Al is m'n baarmoeder wel al goed gegroeid. Als ik op m'n buik lig voel ik een bal en ik moet nu echt goed op m'n kleding letten want het begint nu ook echt goed te zien.

Wat leuk al die verhalen over het vertellen!

@jimny wat flauw zeg om op te merken dat april al vol zit met verjaardagen. Alle maanden is wel iets toch?

@bigdipper hier ook schuldgevoel omdat ik zo moe ben. Gelukkig gaat 2/3 nu naar school dan hebben ze iig genoeg te doen en heb ik er overdag maar 1 om te entertainen. ;)

@jufiej jaloers zijn lijkt me wat overdreven. Ik ben ook gewoon bekend met bekkenproblemen, slecht slapen, brandend maagzuur enz. maar ik kan het ook heel goed relativeren. Die paar weken/maanden ongemak op een mensenleven zijn wel te overzien en zou pas echt raar zijn als een lichaam niet af zou zien bij zo'n prestatie als nieuw leven dragen.
Ik hoop dat ik een straks een foto heb van mini-tadaa Ben op het moment erg druk, heb even geen tijd om uitgebreid te schrijven. Voor iedereen die zich fijn voelt: Jeeej

Voor iedereen die zich niet fijn voelt: Heel veel beterschap!
@Juffie dat klinkt als bekkenpijn, goed in de gaten houden, anders ff aan je VK vragen ik heb met mijn 1e een bekken band gekregen, hielp me super

@ eefie, als ik het vermoeden had dat mijn do date richting mei zat had ik die gezocht, maar het is wsl eerder begin april dan eind. Maar dat zullen we bij de eerste afspraak horen. Ik heb vorige maand ook al bij de dokter gezeten ivm zwangerschapskwaaltjes en het is bij mij in de fam geen uitzondering dat de testen negatief aangeven terwijl het positief is. Dus waarschijnlijk mag ik deze week al voor een echo komen ... ben zo zwaar benieuwd.

@ tadaa, veel plezier met je echo!

@vertellen .. flauw he van die nare reacties, hier kregen we te horen van oma 'als je maar niet denkt dat ik op 2 pas' zucht ... mensen

en hier ... ik hoop echt heel hard op een telefoontje van mn VK voor de afspraak ... wachten duurt zo lang :S
Hi ladies, de echo was weer goed, je begint nu echt een mensje erin te zien! Hartje klopt krachtig en het bewoog zelfs! Wow ik ben helemaal in de wolken vandaag!

Mijn uitgerekende datum is 31 maart 2013
@eefie ik bedoelde het ook niet als snauw naar queen toe :-) ik denk dat katineke even blij is met haar zwangerschap als dat wij allemaal zijn en ze is er wat later achter gekomen. Dit 'probleem' heb je in elk topic als je later in de maand komt, toch? Tabel is vol inderdaad, lijkt me echt veel werk om zoveel leden bij te houden. Bedankt TO!

@kantineke bedankt voor de tip, hou het in de gaten

@copywrong ben het helemaal met je eens. Wow, wat een wonder is en blijft het. Logisch dat je daar 'ongemakken' bij voelt.

@jiminy wat een nare reactie zeg. Al zijn er 30 verjaardagen die maand, voor jou is DIE dag speciaal!

@slapen ff tukkie doen, heb adv en net naar intratuin geweest. Ben kapot nu, haha. Lijk wel een oude oma!
@rania ik was mijn bericht aan het typen en daardoor zag ik jouw bericht niet. Wow, wat gaaf! Gefeliciteerd. Logisch dat je nu op wolken loopt. Geniet ervan :-)
Goedemiddag allemaal!

gefeliciteerd Kantineke!

@ bigdipper ik ben inderdaad vermoeid en heb nog steeds de hele dag een weeiig gevoel waar ik niet gelukkig van word. Ik moet zeggen dat de heftige vermoeidheid sinds vorige week woensdag is begonnen, ik probeer me er overheen te zetten maar ik wordt vanzelf terug gefloten haha, de combi moeheid en jezelf niet lekker voelen ben ik wel beu nu, ik kijk wel uit naar de tijd waarop ik me weer energiek ga voelen

@ Taura vrijdag wordt een spannende dag dus! jij hebt nog geen echo gehad toch?

@ Jiminy wat jammer dat je ouders en zus zo lauw hebben gereageerd! Wat kunnen mensen soms egoistisch reageren. Denk je niet dat ze bij zullen draaien?

@ Rania wow! door jou reactie wordt ik ook wel heel nieuwschierig, nog een weekje wachten gelukkig

@ hier afgelopen zaterdag de hele dag naar Mysteryland geweest, had er vooraf allemaal nachtmerries over dat ik het niet vol zou houden maar dat ging prima. Daarnaast een druk weekend zonder heel veel rust betekend dat ik vandaag echt bijna zit te slapen achter mijn bureau haha! Verder ben ik wel echt benieuwd naar de echo dus ik ben echt de dagen aan het aftellen. Wij gaan wel voor een prenatale screening.
@Jiminy:Ik ben juist slecht in kindtjes dragen, ik heb bijna alles gehad wat maar tegen kan zitten in een zwangerschap/bevalling :(

Misselijkheid/braken/bekkenklachten/vroeg bevalling/sterrekijker/niet natuurlijke verlossing

@Rania: Yeah leuk he?nu lijkt het al een beetje op een minimensje ik mag Woensdag ook weer.
@juffiej: thanks!!

@queen: het blijft wonderbaarlijk echt super mooi om te zien

Veel plezier woensdag!
En ik mag donderdag! Ik ben heel benieuwd! Vorige week heb ik een paar dagen "plopjes" gevoeld in mijn baarmoeder. En nou las ik dat de baby al zelf kan bewegen! Nou weet ik wel dat het nog veel te vroeg is om die bewegingen te kunnen voelen, maar ik vond het wel heel bijzonder!

Wat een hoop geplande echo's deze week, leuk hoor!

Gister zijn we bij de familie van mijn vriend geweest, en hebben het aan iedereen verteld. Oma wordt 92, en het wordt haar eerste achterkleinkind. Dus het was wel heel spannend om het haar te vertellen. Ik had chocoladeflikken gekocht, die versierd waren met roze en blauwe muisjes. In een leuk zakje met een strik erom, en dat als kadootje aan oma gegeven. Ze snapte het niet! Haha, haar hoogbejaarde hersens lieten haar in de steek! Dus toen hebben we het maar even uitgelegd. Ze heeft beloofd nog tot april door te ademen zodat ze de geboorte ook nog meemaakt. Mooi mens, veel humor, en hartstikke bijdehand!

Voor degenen die komende dagen een echo krijgen: veel plezier!
@dikke streep;Whaha, wie weet kan ze proberen dat ademen nog iets langer vol te houden ook :-)

@bewegen;Oke thanks dat bewegen gaat nog wel poosje duren dus bij mij waarschijnlijk (1ste, en klein speklaagje :-))

@pinkpanter; vrijdag 2de echo al, maar nog steeds heel spannend vind ik.

Wow leuk voor degene die nog naar mistery land, lowlands etc gaan. Hele dag rondsjouwen met een watertje in de hand en er ook nog lol aan beleven . Zou er zelf even niet aan moeten denken, hopelijk komen dit soort dagen wel weer als misselijkheid minder word, die ben ik ook zo beu.

@prenatale screening; gister aangegeven wel screening te willen (bloed prikken+nekplooi meting) in de hoop op een heeeeeel klein kansje. Dan hoeven we niet te denken over (risico bij) vervolgonderzoek en evt gevolgen van die resultaten.

Jippie voor nieuwe zwangerschappen die meelezen of schrijven, en alle echo's! Succes met de kleine ongemakken...
Gister de intake gehad, wat een fijne verloskundigen praktijk. Ik voelde mij er echt op mijn gemak. Ook weer een echo. Heel erg leuk weer, al was de apparatuur bij de gyn een stuk beter, de foto staat op de facebook pagina. Verder ben ik heeeeeeeel erg moe en heb ik veel hoofdpijn. Zometeen naar een sollicitatie, dus duimen jullie voor me?

Fijne dag iedereen!
Facebook pagina?? hebben we al een pagina dan? ik heb wel mijn naam doorgeven maar nog niets vernomen hiervan
Queenfan, ik heb je een vriendschapsverzoek verstuurd, maar deze heb je nog niet geaccepteerd. (jij bent toch D. in het echt?)
@queen: ja, de fb pagina is er, ik vroeg me al af waar je bleef. Iris29 heeft hem opgestart. Als je haar ff een pb stuurt met je inlognaam op fb dan zal ze je toevoegen.

De intake bij de vk is goed gegaan. Het is een fijne praktijk, heb er een heel goed gevoel bij, goed uitgekozen!

Bloeddruk oke alleen hb is laag, moet nu extra vit c tabletjes halen en roosvicee ferro (vies! Maar ja het moet) voor mijn obstipatie roosvicee laxo proberen. Bloed geprikt daar kreeg ik bij de volgende afspraak de uitslag van.

Wij hebben besloten de prenatale screening niet te doen. 24 september heb ik mijn volgende controle afspraak. Ze probeerde ons het hartje te laten horen met de doptone (soms lukt het wel zei ze daarom probeerde ze het ook) maar was nog te vroeg, hoorde alleen die van mijzelf!

Ze zei volgende keer hoor ik het zeker.

Oh ja, mini heeft zijn/haar eerste knuffeltje al binnen, van de vk gekregen!
Stuur nogmaals maar een bericht want er staat niets over verzoeken
Queenfan, ik heb je (met mijn echte naam) een vriendschapsverzoek verstuurd via FB. Als je deze accepteert, kan ik je bij de groep toevoegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven