Baby brezza?

27-07-2015 20:20 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag in de folder van Baby park de baby Brezza, soort Senseo voor melkflessen! Lijkt me ideaal, gegoogeld, maar weinig Nederlandse rescensies. Heeft hier iemand ervaring met dit ding? Is het zijn prijs waard? (¤199,-)

Bij onze dochter vonden we het fles maken nogal gehannes met slaperig hoofd naar beneden, magnetron etc......maar ja je sleept dat ding niet mee naar boven voor de nachtvoedingen, lijkt me!

Ben benieuwd...

Groetjes
quote:clemance schreef op 27 juli 2015 @ 20:52:

[...]

Dat lijkt me ook niet smakelijk voor je baby, zo'n koude klodder melk in je maag. Ik drink mijn koffie en soep ook gewoon warm.Ze dronken het altijd graag op. Ik heb nooit gemerkt dat ze het te koud vonden. Het is ook niet echt koud natuurlijk. Het staat niet in de koelkast maar gewoon in de kamer. Het is eerder lauw.
Ik heb net even een filmpje bekeken van dat apparaat en ik denk dat de dagelijkse schoonmaakbeurt veel meer werk is dan een flesje klaarmaken op de ouderwetse manier. Je moet hem heel goed reinigen, omdat de melk gemengd uit de schenktuit komt. Daar komen dus de bacteriën in. Het zou handiger zijn als hij eerst de poeder liet vallen en los daarvan het water. Ik denk dat het een onzinnige aankoop is. Zeker voor dat geld.
Beaba heeft er ook eentje voor een stuk voordeligere prijs, mocht je het nog overwegen. Ik denk dat wij dit keer ook voor de thermosfles of dit gaan. Ik ben geen nachtmens, dus lijkt me ideaal.

Wij hebben overigens van onze kraamhulp ook het lauw water uit de kraan advies aangenomen. Fijn om het hier te lezen dat het wel mag, je leest er weinig over.
quote:marsha84 schreef op 27 juli 2015 @ 20:42:

Allemaal vrij nuchtere reacties! En ik vind t ook duur hoor! Die thermosfles is een goed idee, zelf nog niet bedacht...gaan we dat maar doen dan, kunnen we ¤200,- op z'n spaarrekening zetten 😉.Ik wil je mijn rekeningnummer anders ook best geven hoor...
Ik heb zo'n simpele waterkoker van 10 euro gekocht en die op onze slaapkamer gezet. Hoef je in de winter niet naar beneden etc etc..
.
En wie weet hoe snel je baby al 's nachts doorslaapt!
Fleetfox, een tweede op komst? Leuk! Gefeliciteerd!
quote:NYC schreef op 27 juli 2015 @ 21:09:

[...]

Misschien gewoon niet zo'n ochtendmens? Ik vond juist die voeding van 23:00 zo vermoeiend, zat ik daar vanaf 20:00 te knikkebollen. En toen hebben mijn vrouw en i afgesproken dat ik die voeding van 3:00 en 7:00 mocht doen en zij die van 23:00 voor haar rekening nam. Prima deal!Ja dat zal het zijn, ik ben echt een avondmens. Als je nog zin hebt in enkele gezellige nachtvoedingen, let me know
quote:NYC schreef op 27 juli 2015 @ 21:35:

Fleetfox, een tweede op komst? Leuk! Gefeliciteerd! Dank je! Geheel onverwacht, maar zeer welkom! Hoe staat het bij jullie? Jullie hadden nu de wens voor een tweede, toch?
Dat warm water uit de kraan halen wordt afgeraden heeft werkelijk niks met de kwaliteit van NL kraanwater te maken. Natuurlijk is die kwaliteit goed, daar gaat het niet om.

Maar warm water dat door leidingen stroomt kan iets 'oppikken' geloof ik, uit de boiler of geiser. Daarom beter koud uit de kraan halen en dan opwarmen.

Heeft niets te maken met de waterkwaliteit.
quote:hannaeva schreef op 28 juli 2015 @ 09:40:

Dat warm water uit de kraan halen wordt afgeraden heeft werkelijk niks met de kwaliteit van NL kraanwater te maken. Natuurlijk is die kwaliteit goed, daar gaat het niet om.

Maar warm water dat door leidingen stroomt kan iets 'oppikken' geloof ik, uit de boiler of geiser. Daarom beter koud uit de kraan halen en dan opwarmen.

Heeft niets te maken met de waterkwaliteit.Zonde toch, gooi je de gratis weerstand weg
quote:hannaeva schreef op 28 juli 2015 @ 09:40:

Heeft niets te maken met de waterkwaliteit.

Dit aspect hebben de deskundigen vast meegenomen in hun overwegingen om het advies aan te passen.

En het advies van voedingscentrum, kraamzorg en jeugdgezondheidszorg is dus nu dat je lauw of warm water uit de kraan mag nemen.

Gekookt mag natuurlijk ook.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Klopt, in verband met loden leidingen zou je gebotteld water moeten gebruiken, dan gaat gekookt water ook niet op. Dat is ook het advies voor mensen die nog loden leidingen hebben: voor babyvoeding gebotteld water nemen.

Dus, rechtsom of linksom, water koken is simpelweg niet nodig, niet voor de eventuele bacteriën, en niet voor de loden leidingen.
quote:Broedkippetje schreef op 28 juli 2015 @ 13:57:

[...]

Dit aspect hebben de deskundigen vast meegenomen in hun overwegingen om het advies aan te passen.

En het advies van voedingscentrum, kraamzorg en jeugdgezondheidszorg is dus nu dat je lauw of warm water uit de kraan mag nemen.

Gekookt mag natuurlijk ook.En het advies van het waterleidingbedrijf is om dat niet te doen, omdat je kind dan mogelijk meer metalen (niet alleen lood) binnen krijgt - zie de link die ik eerder gaf.
quote:Miffy schreef op 28 juli 2015 @ 19:26:

[...]

En het advies van het waterleidingbedrijf is om dat niet te doen, omdat je kind dan mogelijk meer metalen (niet alleen lood) binnen krijgt - zie de link die ik eerder gaf.

Dat heb ik gezien en ook al op gereageerd.

Mij lijkt het advies van deskundigen op het gebied van voeding, gezondheid en baby's relevanter dan het advies van een waterleidingsbedrijf. De eerste partijen hebben de insteek om ouders zo goed mogelijk voor te lichten over gezondheid van de baby; een waterleidingbedrijf zal bij dit soort adviezen meer een juridische insteek hebben.

En dan is het toch ook wel gek dat waterbedrijf A zegt dat het niet veilig is, en waterbedrijf B er geen advies tegen geeft.
quote:Broedkippetje schreef op 28 juli 2015 @ 20:13:

[...]

Dat heb ik gezien en ook al op gereageerd.

Mij lijkt het advies van deskundigen op het gebied van voeding, gezondheid en baby's relevanter dan het advies van een waterleidingsbedrijf. De eerste partijen hebben de insteek om ouders zo goed mogelijk voor te lichten over gezondheid van de baby; een waterleidingbedrijf zal bij dit soort adviezen meer een juridische insteek hebben.

En dan is het toch ook wel gek dat waterbedrijf A zegt dat het niet veilig is, en waterbedrijf B er geen advies tegen geeft.Waar zegt het voedingscentrum dat je warm kraanwater kunt gebruiken dan? Hun site is niet zo telefoon-vriendelijk, dus misschien mis ik iets, maar ik zie het nergens.
quote:Miffy schreef op 28 juli 2015 @ 20:25:

[...]

Waar zegt het voedingscentrum dat je warm kraanwater kunt gebruiken dan? Hun site is niet zo telefoon-vriendelijk, dus misschien mis ik iets, maar ik zie het nergens.Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat nu ik er op google, de eerste hit op het voedingscentrum zegt dat je geen warm water uit de kraan moet gebruiken:

http://mobiel.voedingscen ... s/vraag-van-de-maand.aspx

Hoewel ik er niet bij zien van wanneer die info is, dus of ie oud dan wel recent is.

In de recent verschenen richtlijn voeding van de jeugdgezondheidszorg staat juist met nadruk dat het wel kan:

Warm water uit boiler of geiser bevat niet meer zware metalen dan koud leidingwater. Als er in huis nog sprake is van loden leidingen, wordt geadviseerd de kunstvoeding aan te maken met water uit een fles of pak.

https://www.ncj.nl/richtl ... jn/?richtlijn=4&rlpag=526

Vergeef me mijn stelligheid over het voedingscentrum; ik weet niet beter dan dat voedingscentrum en jgz samenwerken en adviezen op elkaar afstemmen in dit soort kwesties.
Ach ja broedkippetje, zo zie je maar weer dat richtlijnen zo vaak veranderen, je door het bomen het bos soms niet meer ziet Op babygebied heb ik dat gevoel al helemaal... Ik heb nu twee kinderen met nog geen twee jaar leeftijdsverschil en het me verbaasd me wat er in de tijd van nr 2 allemaal al weer veranderd was t.o.v. nr 1.
quote:fleetfox schreef op 27 juli 2015 @ 21:43:

[...]

Dank je! Geheel onverwacht, maar zeer welkom! Hoe staat het bij jullie? Jullie hadden nu de wens voor een tweede, toch?Nou... fleetfox, ik kan je nog sterker vertellen! Er is een tweede op komst! En dat geweldige nieuws mag ik vandaag eindelijk bekend maken! (14w alweer!!!)
NYC gefeliciteerd!!!

Hoe is het met je vrouw? Net zo misselijk als de vorige keer?
quote:Broedkippetje schreef op 28 juli 2015 @ 13:57:

[...]

Gekookt mag natuurlijk ook.

Mijn kraamverzorgster en cb gaven vier maanden terug nog steeds aan dat het gekookt water moet zijn. Waarmee ik niet wil beweren dat jij onjuistheden verspreid maar wel dat je als kraamvrouw nog steeds andere berichten kan krijgen van deskundigen. En dat het best logisch is als je die dan niet zo makkelijk opzij durft te schuiven.

Hier daarom toch ook 1x per dag de melktorentjes vullen en een flinke pan met water koken. Een derde gaat de thermoskan in, twee derde in goedkope hema flesjes in de koelkast. Genoeg voor alle flesjes van de hele dag/nacht.
quote:leoni schreef op 29 juli 2015 @ 06:18:

NYC gefeliciteerd!!!

Hoe is het met je vrouw? Net zo misselijk als de vorige keer?Dank je! Ze is misselijk en duizelig helaas :( maar we hopen dat dat spoedig voorbij is. Vorige zwangerschap namen de kwaaltjes ook met 16w pas af. En begonnen ze weer in het laatste trimester.
quote:NYC schreef op 28 juli 2015 @ 22:22:

[...]

Nou... fleetfox, ik kan je nog sterker vertellen! Er is een tweede op komst! En dat geweldige nieuws mag ik vandaag eindelijk bekend maken! (14w alweer!!!)Wat leuk!!! Van harte gefeliciteerd!!
quote:fleetfox schreef op 29 juli 2015 @ 12:30:

[...]

Wat leuk!!! Van harte gefeliciteerd!! Dank je! Ze zullen straks niet zo heel veel schelen, jouw en mijn tweede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven