Babynaam

03-01-2015 00:58 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben nu 24 weken zwanger. Mijn vriend en ik houden beide van dubbele namen. Wij vinden Lola-Linde een erg mooie naam. Ik heb het mijn beste vriendin verteld en zij vind het een echte 'tongstruikelaar'. Mijn vriend en ik vinden dit zelf wel meevallen, maar vragen ons af hoe anderen hier op kijken.

(Ik ken verder ook niemand met deze naam en deze combinatie is ook nergens te vinden (op Google en namensites))
-
quote:calvijn1 schreef op 03 januari 2015 @ 08:59:

[...]

Jou geeft het niets, maar heb jij je al bedacht wat je dochter er van gaat vinden?In de klas van dochter zitten wel meerdere andere namen dan die je 10 jaar geleden zou geven. En zodra zij volwassen is, is bijvoorbeeld een Lola-Linde echt niet meer vreemd.
Maar gaan jullie haar in het dagelijks leven dan ook aanspreken als Lola-Linde of wordt het op een gegeven moment 1 van de 2?

Ik vind Lola niet mooi, Linde wel. De combinatie vind ik ook niks, alhoewel het ook nog erger kan.
Een dubbele naam kan prima, maar deze combi zou ook niet mijn voorkeur hebben. Lola vind ik een 'Herman Brood'- naam met randjes, en Linde is juist 'netjes'.

Maar hee, jullie kind, jullie naam. Wat je ook kiest, mensen zullen er altijd wat van vinden. Men vindt dat mijn kinderen hippie-namen hebben. En dat boeit me niks. Ik vind veel hippie-namen juist leuk.
Stel dat ze later de achternaam van haar partner wil voeren en die begint toevalligerwijs met een L
Ik vind het eigenlijk juist wel leuk.
Doe lekker wat jullie mooi vinden! Ik vind het hilarisch. Goeie stemopwarmer voor een koortje. Maar echt: hoe je je kind ook noemt, er zijn altijd mensen die t prechtig of afschuwelijk vinden. Gelukkig maar, anders heetten we allemaal t zelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven