Babynamen Jongen [ Geen OP]
donderdag 13 september 2018 om 14:33
donderdag 13 september 2018 om 14:38
Ik snap ook werkelijk niet wat nou altijd het probleem is als het een top 20 naam is. En waarom mensen met namen zo origineel mogelijk willen zijn.
Ik heb 2 kinderen met allebei een top 10 naam. Gewoon, omdat ik dat mooie namen vind. Nu kom ik in mijn omgeving de namen ook weleens tegen. Goede keus denk ik dan, ik snap echt het probleem niet.
Kies gewoon een naam die je mooi vind, ook al staat het op 1 in de top tien (zoals mijn zoontjes naam destijds).
Er zijn zoveel verschillende namen, waardoor je het echt niet continu tegenkomt.
Mijn zoontje heeft tot nu toe nog nooit iemand met dezelfde naam in de klas gehad.
Ik heb 2 kinderen met allebei een top 10 naam. Gewoon, omdat ik dat mooie namen vind. Nu kom ik in mijn omgeving de namen ook weleens tegen. Goede keus denk ik dan, ik snap echt het probleem niet.
Kies gewoon een naam die je mooi vind, ook al staat het op 1 in de top tien (zoals mijn zoontjes naam destijds).
Er zijn zoveel verschillende namen, waardoor je het echt niet continu tegenkomt.
Mijn zoontje heeft tot nu toe nog nooit iemand met dezelfde naam in de klas gehad.
donderdag 13 september 2018 om 14:43
Daev83 schreef: ↑13-09-2018 14:38Ik snap ook werkelijk niet wat nou altijd het probleem is als het een top 20 naam is. En waarom mensen met namen zo origineel mogelijk willen zijn.
Het is helemaal niet altijd een probleem, anders had de naam niet zo veelvuldig gegeven geworden.
donderdag 13 september 2018 om 15:11
Ik heb verschillende volwassen vrienden met zeer gangbare namen, als je die op voor- achternaam googelt krijg je heel veel hits. Sommigen balen daar van.Daev83 schreef: ↑13-09-2018 14:38Ik snap ook werkelijk niet wat nou altijd het probleem is als het een top 20 naam is. En waarom mensen met namen zo origineel mogelijk willen zijn.
Dat hoeft voor jou verder niet mee te wegen, maar deze vrienden hebben hun kinderen stuk voor stuk uniekere namen gegeven. Dat is hun gedachtegang en ervaring.
donderdag 13 september 2018 om 15:44
Oke, ja dat kan een overweging zijn inderdaad.Nitflex schreef: ↑13-09-2018 15:11Ik heb verschillende volwassen vrienden met zeer gangbare namen, als je die op voor- achternaam googelt krijg je heel veel hits. Sommigen balen daar van.
Dat hoeft voor jou verder niet mee te wegen, maar deze vrienden hebben hun kinderen stuk voor stuk uniekere namen gegeven. Dat is hun gedachtegang en ervaring.
donderdag 13 september 2018 om 16:17
You rang m’lord?RogerPriddy schreef: ↑13-09-2018 14:25Haha ik heb ook een butler associatie! Weet niet echt waarom, kan geen voorbeelden noemen. Ik vind het een prima naam, niet ordinair zoals die andere namen die je noemt.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
donderdag 13 september 2018 om 16:33
Nu ik lees dat het de Engelse versie is begrijp ik de DJ-klank en begrijp ik de link ook.Wintertime16 schreef: ↑13-09-2018 12:54Ik begreep het ook niet maar James (djeems) heeft ook een beetje een Dj klank.
donderdag 13 september 2018 om 16:55
donderdag 13 september 2018 om 17:02
Dit is alleen nodig als je zoiets als Smit of Janssen of Bakker heet van je achternaam. Dan snap ik dat het handig is om je zoon niet Thomas Bakker te noemen, omdat er daar waarschijnlijk al zoveel van zijn, maar heel veel mensen hebben een niet zoveel voorkomende achternaam en dan begrijp ik het probleem ook nooit zo.Nitflex schreef: ↑13-09-2018 15:11Ik heb verschillende volwassen vrienden met zeer gangbare namen, als je die op voor- achternaam googelt krijg je heel veel hits. Sommigen balen daar van.
Mijn beide kinderen hebben een gangbare 'normale' naam (top 50), maar ik ben de leeftijd van mijn kinderen nog nooit iemand tegengekomen die hetzelfde heet. Wel van een afstand, dat ik bijvoorbeeld weet dat een oud klasgenoot haar zoon ook die naam heeft gegeven, maar verder niet.
Ik vind veel namen behoorlijk vergezocht, terwijl ik de meer klassieke namen juist mooi vind. Ik krijg er trouwens ook gigantisch veel complimenten over. Zo van, hè hè eindelijk weer eens een Jan ipv een Djanaydah
donderdag 13 september 2018 om 17:23
Ikigai Ik denk bij een niet top-50 naam nog lang niet aan Djanaynay. Maar prima toch, ik wilde alleen de gedachtegang weergeven. Overigens hebben een aantal van deze vrienden met hele typische jaren 80 namen (Martijn, Jeroen, Peter, Femke, Marieke, Chantal, Monique) wel apartere achternamen, inclusief dubbele adelijke namen, en toch baalden ze van hun kleurloze voornaam. Ach ja, het is actie-reactie. Hun kinderen zullen wel weer standaard willen!
Terzijde, maar het voorbeeld Jan; dat is hier nu echt een trendnaam!
donderdag 13 september 2018 om 17:27
Ik heb zelf ook zo'n soort naam, maar heb daar nooit van gebaald. Ik vind het ook niet kleurloos en ik heb nooit bij een naamgenoot in de klas gezeten of iets dergelijks.Nitflex schreef: ↑13-09-2018 17:23Ikigai Ik denk bij een niet top-50 naam nog lang niet aan Djanaynay. Maar prima toch, ik wilde alleen de gedachtegang weergeven. Overigens hebben een aantal van deze vrienden met hele typische jaren 80 namen (Martijn, Jeroen, Peter, Femke, Marieke, Chantal, Monique) wel apartere achternamen, inclusief dubbele adelijke namen, en toch baalden ze van hun kleurloze voornaam. Ach ja, het is actie-reactie. Hun kinderen zullen wel weer standaard willen!
Ik zie het probleem echt niet zo.
donderdag 13 september 2018 om 17:27
Jawel, maar ik mag net zo goed een mening geven.
Mijn mening is dat ik niet snap dat mensen zo moeilijk doen over top 20 namen.
Jij zegt dat je niet van top 10 namen houdt.
Het is beide een mening ...
Jij zegt: " leven en laten leven" dat heeft er echt totaal niks mee te maken.
Ik laat iedereen leven zoals ze willen leven namelijk..
Volgens mij mag je gewoon een mening hebben op een forum.
Meningen communiceer je vaak door te beginnen met jezelf " ik vind...."
Jouw zin: " wat dram jij" is geen mening, je zet het neer als een vaststaand feit.
Ik vind dat je dus zelf ook niet zo goed bent in het geven van meningen.
anoniem_372094 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 17:44
57.37% gewijzigd
donderdag 13 september 2018 om 17:34
Dat kan toch? Dat is voor iedereen anders. Jij ziet weer in andere dingen een probleem. Veel mensen vinden het moeten spellen van een naam een probleem. Dat vind ik altijd geestig, want bij een beetje internationaal werk moet je dat toch al, ook al heet je gewoon Maaike.
Ik heb zelf wel een minder veel voorkomende naam, maar geen rare naam. In Nederland dan. Daarbuiten is het uit te spreken, maar men kent het niet, behalve in Duitsland waar er een soortgelijke naam is. Ik spel met liefde, dat stoort mij dan weer niet. Trouwens, wanneer spel je een naam nog? Alles is email.
donderdag 13 september 2018 om 18:48
Daarom hebben wij een naam gekozen die ook in andere landen/ talen voorkomt. Ik vind dat erg belangrijk, denk aan een klassieke naam als Elizabeth, maar dan iets anders.Nitflex schreef: ↑13-09-2018 17:34Dat kan toch? Dat is voor iedereen anders. Jij ziet weer in andere dingen een probleem. Veel mensen vinden het moeten spellen van een naam een probleem. Dat vind ik altijd geestig, want bij een beetje internationaal werk moet je dat toch al, ook al heet je gewoon Maaike.
Ik heb zelf wel een minder veel voorkomende naam, maar geen rare naam. In Nederland dan. Daarbuiten is het uit te spreken, maar men kent het niet, behalve in Duitsland waar er een soortgelijke naam is. Ik spel met liefde, dat stoort mij dan weer niet. Trouwens, wanneer spel je een naam nog? Alles is email.
Spellen lijkt me erg vervelend en natuurlijk moet dat vaak, je hebt toch ook contact met mensen irl? Ook die namentrend van Puk, Lola, Lily, Pax, Lux, Zus etc snap ik niet. Je kind wordt ook groter en dan heb je zo'n kinderachtige naam.
Maar ok, lekker zelf weten natuurlijk, alleen zielig voor het kind dat er toch zijn hele leven mee moet doen.
donderdag 13 september 2018 om 20:21
Ja, maar irl interesseert het toch niemand dat je Marc met een C heet?Ikigai schreef: ↑13-09-2018 18:48Daarom hebben wij een naam gekozen die ook in andere landen/ talen voorkomt. Ik vind dat erg belangrijk, denk aan een klassieke naam als Elizabeth, maar dan iets anders.
Spellen lijkt me erg vervelend en natuurlijk moet dat vaak, je hebt toch ook contact met mensen irl? Ook die namentrend van Puk, Lola, Lily, Pax, Lux, Zus etc snap ik niet. Je kind wordt ook groter en dan heb je zo'n kinderachtige naam.
Maar ok, lekker zelf weten natuurlijk, alleen zielig voor het kind dat er toch zijn hele leven mee moet doen.
Smaken verschillen, maar mijn punt was, veel mensen gaan helemaal niet gebukt onder een naam die je moet spellen. Wat is daar nou zielig aan? Veel mensen spellen met trots, zoals mijn collega Gerhardt die geen kans voorbij laat gaan zijn naam en de prachtgeschiedenis erachter toe te lichten, haha!
Ik heb ook een hele klassieke naam die wel in andere Europese landen voorkomt, maar wel overal net anders. Zoals Elizabeth in het Engels meestal met een z is en hier ook vaak met een s. Overigens interesseert het mij überhaupt niet hoe mensen mijn naam spellen en ik corrigeer ook nooit. Het is maar een naam. Heb ook een tijd in buiten Europa gewoond en dan doet het er sowieso allemaal niet toe.