Babyshower regelen of niet?

11-11-2016 17:47 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe jullie met het volgende zouden omgaan. Een vriendin van mij is bijna 6 maanden zwanger en een paar weken terug belde een vriendin van haar mij op (die ik verder niet zo goed ken) of ik met haar een babyshower wilde regelen. Ik vind zoiets plannen heel leuk en reageerde gelijk enthousiast. Nog twee vriendinnen bij elkaar getrommeld, evenals de zus van zwangere vriendin en het plannen kon beginnen. Alle taken waren verdeeld (taart bestellen, spullen voor spelletjes kopen enz.) Nu, ongeveer anderhalve maand later, ben ik eerlijk gezegd de enige die iets heeft gedaan. De vriendin die mij in eerste instantie belde lijkt van de aardbodem verdwenen en is zowel telefonisch als via social media niet bereikbaar. Een andere vriendin is op vakantie en heeft ook geen geld bijgelegd (wat wel was afgesproken) en de laatste vriendin (nota bene de beste vriendin van zwangere vriendin) zei dat ze "deze maand echt niets kon missen." De zus van zwangere vriendin heeft wel ongeveer de helft mee betaald, maar is niet meegegaan inkopen doen. Dit vond ik op zich niet erg omdat ik weet dat ze het gewoonweg heel druk heeft. Heel veel is al geregeld, alleen moeten nog een paar laatste dingen geregeld worden. En daar heb ik eerlijk gezegd geen zin meer in. De druppel was dat de "beste" vriendin mij vanmiddag belde met de vraag of ik niet ook even nog dit en dit kon doen. Ik heb voorgesteld om sámen de gevraagde dingen te regelen, maar daar had ze geen tijd voor en bovendien, zo zei ze, wilde ze niet de stad in zonder dat ze kon meebetalen aan iets. De babyshower is over een ruime twee weken, en ik weet dat als ik het niet doe wellicht niemand het gaat doen. Het gaat om het halen van een pakket om een gipsbuik te maken, wat boodschappen etc. Ik zit in dubio: regel ik met tegenzin óók de rest van de babyshower of doe ik het niet en heeft zwangere vriendin geen "complete" babyshower?
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 11 november 2016 @ 18:25:

Weet de zwangere al dat ze een babyshower krijgt of moet het een verrassing zijn? Ben zelf een paar keer naar een babyshower geweest toen de baby er al was, georganiseerd door de kersverse ouders of vrienden. Het werd ingezet zodat iedereen de baby op die dag kon komen bewonderen (mits het natuurlijk niet teveel werd voor baby) en ze dus niet wekenlang iedere dag kraamvisite kregen.



Zou een beetje lullig zijn als het zonder haar weten georganiseerd wordt terwijl de toekomstige ouders het van plan waren zodra baby er is.Ze weet niet echt helemaal dat er een babyshower komt, maar heeft wel laten doorschemeren dit leuk te vinden dus ik denk dat ze wel weet dat hij eraan gaat komen. Haar vriend weet wel meer.
quote:closednote schreef op 11 november 2016 @ 18:25:

Weet de zwangere al dat ze een babyshower krijgt of moet het een verrassing zijn? Ben zelf een paar keer naar een babyshower geweest toen de baby er al was, georganiseerd door de kersverse ouders of vrienden. Het werd ingezet zodat iedereen de baby op die dag kon komen bewonderen (mits het natuurlijk niet teveel werd voor baby) en ze dus niet wekenlang iedere dag kraamvisite kregen.



Zou een beetje lullig zijn als het zonder haar weten georganiseerd wordt terwijl de toekomstige ouders het van plan waren zodra baby er is.Dat heet een babyborrel/kraamfeest. Babyshower is om de zwangere in het zonnetje te zetten voor ze gaat bevallen.
quote:lux. schreef op 11 november 2016 @ 18:28:

[...]





Dat heet een babyborrel/kraamfeest. Babyshower is om de zwangere in het zonnetje te zetten voor ze gaat bevallen.Aha hier werd het soms ook babyshower genoemd... wist niet dat een babyshower eigenlijk altijd tijdens de zwangerschap hoort.
En straks komen er 2 babyshowers, als blijkt dat die "vriendin" met een andere alles is gaan regelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:1234512345 schreef op 11 november 2016 @ 18:49:

En straks komen er 2 babyshowers, als blijkt dat die "vriendin" met een andere alles is gaan regelen?Nee daar ben ik niet bang voor. Het wordt gehouden in het huis van haar moeder en daar heb ik goed contact mee. Ken verder ook haar andere vriendinnen en heb hier contact mee. Die weten er van dat er een wordt geregeld en die komen ook op afgesproken datum.
quote:lux. schreef op 11 november 2016 @ 18:28:

[...]





Dat heet een babyborrel/kraamfeest. Babyshower is om de zwangere in het zonnetje te zetten voor ze gaat bevallen.



Vergeet de gender reveal party niet

Zo idioot, al die rare feesten met "lollige" spelletjes.
Ik zou dat hele gipsding trouwens dan cadeau geven, zodat het zelf kan doen. Het is een vreselijk gedoe en duurt eindeloos.
quote:Dragisa schreef op 11 november 2016 @ 19:18:

[...]





Vergeet de gender reveal party niet

Zo idioot, al die rare feesten met "lollige" spelletjes.Hehe de vk tegen ons: 'en gaan jullie zo'n *proest* gender reveal party doen?' Toen wist ik dat het mijn soort vk was
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 11 november 2016 @ 17:53:

Ik zou het afblazen en met de zwangere vriendin gaan lunchen.



Duidelijke mail naar de anderen, dat er zonder geld en tijd geen shower kan komen en je het dus afblaast.Dit. Absoluut.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kost die taart in totaal dan ??
Ik vind zo'n babyshower sowieso onzin.

Dan geef ik het geld liever als de baby er effectief is.



Quasi niemand die meebetaald = aflassen.
Ik heb nu 2 keer een babyshower georganiseerd en ik geloof niet dat we de zwangere heel blij gemaakt hadden met een gipsbuik.



Ik zou een mail eruit doen dat je zonder geld niet verder kunt met de organisatie. En toch proberen er iets leuks van te maken met je vriendin. Bij een van de vriendinnen voor wie ik de babyshower organiseerde was er ook gezeur over de organisatie. Dat vond die vriendin echt heel vervelend. Probeer dat te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ook een babyshower en iedereen die me kent weet dat ik niet van gezeik en onzin houd. Dus er was eten, 2 spelletjes en aan het eind kwamen de mannen ook nog die naar een escape room waren geweest. (Dat vond ik eigenlijk veel gaver) maar het was een prima gezellige middag met vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind €40 PP wel buitensporig veel voor een gezellige middag met vriendinnen. Zou er ook niet meteen op zitten te wachten (ongeacht of ik het wel/niet kan betalen).
Oh jeetje 40 euro...
quote:hoppala schreef op 11 november 2016 @ 20:02:

Ik kreeg ook een babyshower en iedereen die me kent weet dat ik niet van gezeik en onzin houd. Dus er was eten, 2 spelletjes en aan het eind kwamen de mannen ook nog die naar een escape room waren geweest. (Dat vond ik eigenlijk veel gaver) maar het was een prima gezellige middag met vriendinnen.Om zich in te leven in de baby?
quote:SchaapjeM schreef op 11 november 2016 @ 20:08:

Ik vind €40 PP wel buitensporig veel voor een gezellige middag met vriendinnen. Zou er ook niet meteen op zitten te wachten (ongeacht of ik het wel/niet kan betalen).



Bwa ... Mensen geven wel 150 euro per persoon aan een vrijgezellenfeest, hoor ik vaak.



Dan vind ik 40 euro afhankelijk van het programma / wat ervan betaald wordt nog enigszins meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een taart is dat dat hij 80 euro kost. Zijn jullie ook in totaal met zn 6en o komen er nog meer mensen. Ik weet niet wat jij normaal vindt om qua bedrag te besteden. Maar mijn vrienden groep komt nauwelijks boven de 10 e pp uit.



Ik zou me ook heel erg bezwaart voelen als ik achteraf zou horen wat voor gezeik er aan vooraf is gegaan.Ik zou het als ik jou was met de zus of met de zwangere bespreken. Wat dit slaat echt nergens op.



Deze mensen klinken overigens ook niet als het type mensen die je achteraf gaan terugbetalen.



Maar aan de andere kant je hebt al zoveel geregeld. Waarom die laatste beetjes ook niet nog. Je gaat er zelf vast ook van genieten. Maak de zwangere vooral duidelijk wie het georganiseert heeft zodat je wel zelf met de eer kan strijken voordat andere ermee weglopen.
Als ik 40 euro moet dokken voor een babyshower dan haak ik denk ik af. Idem met 150 voor een vrijgezellenfeestje trouwens.
Ik heb bog nooit gehoord dat een banyshower zonder gezeur georganiseerd is.



Ik vind lastig om te zeggen wat ik zou doen, als ik in jou schoenen stond. Ik denk dat je jezelf moet afvragen: kan je het geld missen en heb je het voor zwangere vriendin over? Dan zou ik het verder organiseren.



Anders zou ik het afblazen en alleen iets met haar gaan doen. De versiering kan je een ander keer gebruiken en de taart laten bezorgen als de baby geboren is. Zoiets....en als het niet af te blazen is ......en je kan het geld niet missen of hebt het er niet voor over, dan organiseren met de spullen die je al hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen allemaal een klein bedrag storten en 2 vriendinnen kopen daarvan de cadeautjes. In totaal zal er iets van 100 euro in de pot zitten. Daarvan kunnen best wat knuffels, sokjes, tepelcreme, speelgoed en pakjes gekocht worden. Per stuk ingepakt en in een leuke doos/kist/babyemmer. En iedereen die komt neemt zelf iets lekkers te drinken en te eten mee. Mijn zusje was de laatste zwangere tot nu en zij vond het erg gezellig. Waar heb je een taart van 40 euro voor nodig en zo'n rare gipsbuik?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog een keer een heel duidelijke mail rondsturen aan iedereen die zou moeten betalen. Als je dan nog steeds geen reactie krijgt zou ik het feest gewoon aanpassen. Lekker een high tea (die je ook zelf kunt maken) samen met de zus die al van alles betaald heeft. Alleen de cadeaus geven die jullie al gehaald en betaald hebben.



Waarom zou je mensen gaan uitnodigen op een feest die blijkbaar niet eens echte goede vriendinnen zijn. Ze kunnen zowel hun tijd als hun geld (we hebben het hier over 20 euro ofzo?) missen voor jullie gezamenlijke vriendin. Maar willen straks wel vooraan staan op een feestje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wittelelie143 schreef op 11 november 2016 @ 20:29:

Ik heb bog nooit gehoord dat een banyshower zonder gezeur georganiseerd is.



Ik vind lastig om te zeggen wat ik zou doen, als ik in jou schoenen stond. Ik denk dat je jezelf moet afvragen: kan je het geld missen en heb je het voor zwangere vriendin over? Dan zou ik het verder organiseren.



Anders zou ik het afblazen en alleen iets met haar gaan doen. De versiering kan je een ander keer gebruiken en de taart laten bezorgen als de baby geboren is. Zoiets....en als het niet af te blazen is ......en je kan het geld niet missen of hebt het er niet voor over, dan organiseren met de spullen die je al hebt.

Ik heb er laatst eentje geregeld. Vlekkeloos verlopen hoor. Was een topmiddag en de mama was verbaasd en blij .



Niet doen die gipsbuik! Dat is echt een hel en wil je absoluut niet in een groep doen! Dus die zou ik sowieso weglaten.



Babyshower zou ik dan wel regelen maar dan zou ik wel even heel duidelijk zijn wie het geregeld heeft als ernaar gevraagd wordt. Als er muv die buik alleen nog wat snaai gehaald moet worden zou ik het doen. Je bent al zo ver nu. Zonde om het af te blazen vanwege een stel van zulke mutsen. En als de afhakers die dag komen zou ik ze dan gewoon om het geld vragen. (Buiten gehoor afstand van moeder en ander bezoek) Want wel mee willen doen en genieten maar niet betalen gaat in mijn ogen écht niet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:matroesjka_ schreef op 11 november 2016 @ 19:54:

Ik heb nu 2 keer een babyshower georganiseerd en ik geloof niet dat we de zwangere heel blij gemaakt hadden met een gipsbuik.

.
Ik heb niet alles gelezen alleen 40 euro, gipsbuik en complete babyshower.



1. Weet je zeker dat de vriendin in kwestie die gipsbuik leuk gaat vinden? Buiten het feit dat er mensen zijn die het afschuwelijk lelijk vinden (waar laat je dan zo'n ding?) Had ik het eerlijk gezegd ook niet fijn gevonden om ontkleed temidden van al mijn vriendinnen met megabuik met striemen en megaborsten, sowieso blote borsten, ingesmeerd te moeten worden met gips.

2. Wat is een complete babyshower? En wie bepaalt dat dan? Vriendinnen bij elkaar, lekkere hapjes, lekker kletsen, paar leuke spelletjes lijkt mij een complete babyshower

3. 40 euro is gewoon duur. Waarom niet iedereen een hapje laten meenemen en een klein of voor mij part groot kado (maar dan laat je het over aan het individu? Ik vond de speciaal gemaakte taart supervet maar had de babyshower echt niet minder leuk gevonden met een hemataart.

4. Nog even over dat complete. Het jammere van dit soort hypes is dat het dan weer over de top moet. Een babyshower moet helemaal niet. Het is pas net overgewaaid uit de VS, 5 jaar geleden kende amper iemand het. Maar nu moet het schijnbaar een heel ding worden waar je zelfs babyshowerplanners voor hebt. Ik persoonlijk had helemaal dat niet gehoeven, het enige wat fijn was was om al mijn lieve vriendinnen nog eens te zien voordat die hectische tijd aanbrak van bevallen, kraamperiode, etc. Gewoon een middag lekker ongegeneerd kletsen over babies en bevallingen. Dat was echt het allerleukste van de babyshower. Dus beter focussen op dat er geen gezeik komt en iedereen gezellig doet dan een zogenaamde complete babyshower.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven