Babyshower regelen of niet?

11-11-2016 17:47 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe jullie met het volgende zouden omgaan. Een vriendin van mij is bijna 6 maanden zwanger en een paar weken terug belde een vriendin van haar mij op (die ik verder niet zo goed ken) of ik met haar een babyshower wilde regelen. Ik vind zoiets plannen heel leuk en reageerde gelijk enthousiast. Nog twee vriendinnen bij elkaar getrommeld, evenals de zus van zwangere vriendin en het plannen kon beginnen. Alle taken waren verdeeld (taart bestellen, spullen voor spelletjes kopen enz.) Nu, ongeveer anderhalve maand later, ben ik eerlijk gezegd de enige die iets heeft gedaan. De vriendin die mij in eerste instantie belde lijkt van de aardbodem verdwenen en is zowel telefonisch als via social media niet bereikbaar. Een andere vriendin is op vakantie en heeft ook geen geld bijgelegd (wat wel was afgesproken) en de laatste vriendin (nota bene de beste vriendin van zwangere vriendin) zei dat ze "deze maand echt niets kon missen." De zus van zwangere vriendin heeft wel ongeveer de helft mee betaald, maar is niet meegegaan inkopen doen. Dit vond ik op zich niet erg omdat ik weet dat ze het gewoonweg heel druk heeft. Heel veel is al geregeld, alleen moeten nog een paar laatste dingen geregeld worden. En daar heb ik eerlijk gezegd geen zin meer in. De druppel was dat de "beste" vriendin mij vanmiddag belde met de vraag of ik niet ook even nog dit en dit kon doen. Ik heb voorgesteld om sámen de gevraagde dingen te regelen, maar daar had ze geen tijd voor en bovendien, zo zei ze, wilde ze niet de stad in zonder dat ze kon meebetalen aan iets. De babyshower is over een ruime twee weken, en ik weet dat als ik het niet doe wellicht niemand het gaat doen. Het gaat om het halen van een pakket om een gipsbuik te maken, wat boodschappen etc. Ik zit in dubio: regel ik met tegenzin óók de rest van de babyshower of doe ik het niet en heeft zwangere vriendin geen "complete" babyshower?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen babyshower gehad en als ik dit gedoe lees ben ik er blij om

Al had ik een middagje gezelligheid met wat te eten en wat cadeautjes (zonder gipsbuik!) natuurlijk best kunnen waarderen.
quote:lillah schreef op 12 november 2016 @ 00:31:

[...]



Zie je het al voor je? In je kleine huisje met 10 vrouwen een gipsbuik van je maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:SchaapjeM schreef op 11 november 2016 @ 20:08:

Ik vind €40 PP wel buitensporig veel voor een gezellige middag met vriendinnen. Zou er ook niet meteen op zitten te wachten (ongeacht of ik het wel/niet kan betalen).

Dit is een misverstand.

To heeft 40 euro betaald omdat de vriendinnen uiteindelijk niets hebben ingelegd. Het is dus niet pp. Toch?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Niet met de zwangere bespreken!!! Het is echt heel lullig als je als zwangere hoort dat je vriendinnen/familie gedoe hebben om een feestje. Je bent volwassen, los het zelf/samen op of trek je eigen plan.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof de vriendin jou heeft gebeld omdat ze een gezellige middag voor de zwangere wilde organiseren en alsof jij er toen volledig met het idee vandokr bent gega as n en bent dokrgeslagen.



Waarschij lijk was het nooit het idee om dure taarten te bestelllen en veel geld uit te geven aan versieringen, spel,etjes n dergelijke zodat ze nog meer geld jit geven aan edn gipsbuik echt te veel vinden.



Jammer dat er zoveel geld in taart en versieringen is gaan zitten terwijlde zwangere liever e eed n gip ex buik had gehad maar het is niet anders.



Gewoon een gezellig feestje er van maken met wat je al geregeld h er bt en in de toekomst beter overleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luna95 schreef op 11 november 2016 @ 18:26:

Het gaat me niet zo zeer om het geld, ik heb ongeveer €40 betaald en haar zus de rest. Dit was rond de €60 meen ik. Voor de taart moet nog eens €40 worden betaald maar dit doet de moeder van zwangere vriendin. Ik heb "beste" vriendin al gelijk voorgesteld dat ze ook later kon betalen, en met moeite heeft ze beloofd €20 te geven de week na de babyshower. Ze zei er wel nog achteraan dat het haar idee niet was om een babyshower te geven. Ik denk ook dat ik inderdaad die laatste dingetjes nog regel, het is immers voor haar en ze moet niet leiden onder nalatigheid van anderen. En wellicht betaald haar zus ook nog een en ander. Maar volgende keer bedenk ik me nog wel drie keer voordat ik instem met een babyshower ! :'-)



Er is €40 aanbetaald voor de taart en er moet nog eens €40 voor betaald worden. Zus geeft €60 reeds uitgegeven en TO heeft ook al meer geld uitgegeven en de gipsbuik moet nog betaald worden. Volgens mij zijn er 2 vriendinnen die (vooralsnog) niet betalen en dan komt de moeder van de zwangere nog. = 5 personen op de babyshower? Dan kom je toch rond de €40 pp uit?

Of er moeten meer mensen komen die wel betaald hebben en mee organiseren en het leuk vinden maar daar hoor ik TO niet over.
quote:Wittelelie143 schreef op 11 november 2016 @ 20:29:

Ik heb bog nooit gehoord dat een banyshower zonder gezeur georganiseerd is.



Ik heb nog nooit zulk gedoe gehad met een babyshower, Ik ken dit gezeik eigenlijk alleen maar van dit soort topics hier op t forum.



Ik ben al bij een aantal babyshowers betrokken geweest en eigenlijk Gaat het altijd zo: de organisator vraagt wie er wat mee wil nemen qua eten/zoets etc, en eventueel of iemand een spelletje wil organiseren. Dan kan de organisator zien wat er allemaal wordt meegebracht door de gasten, en de organisator vult dat verder aan met spelletjes, eten, drinken, versieringen enzovoort. De gasten betalen wat zij meenemen zelf (inclusief cadeautje) en de organisator betaalt wat zij koopt zelf. Als de organisator alles zelf in de hand wil houden dan kan ze alles zelf kopen. Ik heb nog nooit gehoord dat mensen die het organiseren anderen om geld vragen. Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil, en je kunt niet voor een ander beslissen wat ze kunnen missen.



TO, het Lijkt er op dat jij flink hebt uitgepakt voor de shower, dat is natuurlijk prima, maar zadel een ander dan niet met de kosten op.



En cal de zwangere niet lastig hiermee.
Ik zou het gewoon zelf regelen, maar wel zonder gipsbuik en andere onbenulligheden. Maak een leuke foto van haar buik, zou ik zeggen. Zo'n gipsbuik staat anders toch maar ergens te verstoffen achteraf. En het gaat erom dat de zwangere een leuke brunch/lunch/high tea/whatever heeft, en dat haar vriendinnen er zijn. Het hoeft heus allemaal niet zo uitgebreid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven