babywens

10-11-2015 13:46 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijns vriend en ik zouden heel graag voor een 2e kindje Gaan wij zijn inmiddels al ruim een jaar gestopt met de pip en inmiddels 4 maanden bezig om zwanger te raken.

Helaas is mijn ongesteldheid super slecht.

Soms ben ik 3 maanden achter elkaar niet ongesteld en vervolgens als ik ongesteld ben heel licht ongesteld.

Nou heb ik vrijdag een test gedaan en die bleek positief omdat ik het niet geloofde nog 2 testen gedaan allemaal in de ochtend en die waren negatief.

Ha gaf aan dat de ongesteldheid geen gevolgen kon hebben voor vruchtbaarheid.

Hebben jullie nog tips wat we kunnen doen?
Meer neuken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je bent net bezig..
Als je zo onregelmatig ongesteld bent, zou ik denken aan PCOS, maar volgens mij horen daar vaak zware menstruaties bij, al weet ik dat niet zeker. En als je zo lange cycli hebt, kan het ook zijn dat je geen eisprong hebt.

Je zou je cyclus eens in kaart proberen kunnen brengen door je temperatuur bij te houden, daar is op internet van alles over te vinden. Dan weet je in ieder geval of je een eisprong hebt.

En anders inderdaad maar gewoon veel seks hebben, dan schiet je misschien wel gewoon weer een keer raak.
Je zou ovulatie testen (kan een prijzig geintje zijn bij een onregelmatige cyclus) kunnen gebruiken, zodat je kunt kijken of je wel een eisprong hebt. Je kunt eisprong is meestal 2 weken voor je ongesteldheid.

Heb je last van overgewicht of ondergewicht? Ook dat kan je cyclus beïnvloeden. Wij zijn 4 jaar bezig geweest, maar ik heb overgewicht. Ik ben afgevallen en toen was ik ineens wel zwanger.

Op zich is 4 maanden bezig niet zo raar, maar wat je beschrijft over je cyclus is wel een beetje raar. Bij de 2e was ik de ene keer na 33 dagen ongesteld en de andere keer na 35 dagen. Dat vond de gyn niet regelmatig, ik wel. Want dat wordt wel gevraagd.

Als je nog niet ongesteld bent geworden dan zou je over een paar dagen nog eens kunnen testen. En waren de testen van hetzelfde merk? Het ene merk geeft eerder een streepje als het andere.
Zuipschuit waarom zo'n reactie, makkelijk oordelen je weet verder nog niks daarover.

Dit speelt al een langere periode daarom vraag ik ook Hulp of mensen die zich hierin kennen Dragisa.

4 maanden inderdaad kort om snel over te oordelen maar alsnog is dit niet zoals het moet zijn naar mijn mening
En waar precies veroordeel ik je of je situatie?? Maar vaker seks lijkt mij toch wel vrij helpend om zwanger te worden.
Hoe ben je van de eerste zwanger geraakt dan?

Zou het toch een tweede keer ook gewoon moeten lukken?
Dank jullie wel voor jullie tips Wilma36 en Marie89.

Krijg helaas mijn gewicht ook niet op pijl. Weeg altijd vrij ligt ben nu flink bezig om aan te komen maar krijg ook dat helaas niet onder controle.

De eerste test was van kruidvat die gaf een ligt streepjes volgende ook van kruidvat en die was negatief. Daarna CB ook eerste positieve en volgende negatief. Vanmorgen nog 1 gedaan van de Action en ook die was negatief
Niet lullig bedoeld hoor, maar doe je de testen wel op de juiste manier?

Lees je bijvoorbeeld wel af binnen de tijd die daarvoor staat?

Het is wel bijzonder dat je bij beide merken de eerste test positief test en de tweede negatief.
Wij doen het al super vaak en soms vaker op 1 dag. Ik het begin niet super mee bezig omdat we van de eerste onverwachts zwanger raakten.
Ja lees eerst alles Hoe je het moet doen en doe het altijd in een potje waar je de test aantal seconden in moet houden.
quote:babywens schreef op 10 november 2015 @ 14:00:

Dank jullie wel voor jullie tips Wilma36 en Marie89.

Krijg helaas mijn gewicht ook niet op pijl. Weeg altijd vrij ligt ben nu flink bezig om aan te komen maar krijg ook dat helaas niet onder controle.

De eerste test was van kruidvat die gaf een ligt streepjes volgende ook van kruidvat en die was negatief. Daarna CB ook eerste positieve en volgende negatief. Vanmorgen nog 1 gedaan van de Action en ook die was negatief
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
TO, ik zou gewoon even je cyclus in kaart proberen te brengen. Als je dat bijhoudt en je hebt telkens zo lange cycli, dan kan je met die informatie naar de huisarts stappen, als je ondertussen niet zwanger bent geraakt.

En de ideale methode is wel je temperatuur bijhouden. Dat zou je dan iedere ochtend op dezelfde tijd moeten doen. Na je eisprong is progesteron het dominante hormoon en dat verhoogt je basale lichaamstemperatuur met een aantal tiende graden. Dat is, naast bloedonderzoek natuurlijk, het enige bewijs dat je zelf kunt krijgen dat je een eisprong hebt gehad.

Edit: Wat is je BMI eigenlijk? Die moet volgens mij wel onder de 18.5 liggen wil je daardoor problemen hebben met je menstruatie.
Het iedere dag doen en soms meerdere keren per dag komt de kwaliteit van het zaad niet ten goede; als je zwanger wil worden wordt om de dag toch geadviseerd?

Werkte bij ons goed :-) Was na 4 maanden raak, ook met zo'n 10 kilo "overgewicht" (tussen aanhalingstekens omdat ik 10 kilo iets anders vind dan obesitas)
En om de dag seksen ipv iedere dag.

Is de kwaliteit van het sperma beter.
quote:ponny schreef op 10 november 2015 @ 14:21:

Het iedere dag doen en soms meerdere keren per dag komt de kwaliteit van het zaad niet ten goede; als je zwanger wil worden wordt om de dag toch geadviseerd?

Werkte bij ons goed :-) Was na 4 maanden raak, ook met zo'n 10 kilo "overgewicht" (tussen aanhalingstekens omdat ik 10 kilo iets anders vind dan obesitas)

Ik had meer dan 10 kg overgewicht, maar hier was 5 kg afvallen dus al voldoende. Had toen nog steeds meer als 10 kg overgewicht.

Voor TO: elke dag seks en soms meerdere keren raak je echt niet sneller zwanger van.
quote:ponny schreef op 10 november 2015 @ 14:21:

Werkte bij ons goed :-) Was na 4 maanden raak, ook met zo'n 10 kilo "overgewicht" (tussen aanhalingstekens omdat ik 10 kilo iets anders vind dan obesitas)Overgewicht is ook iets anders dan obesitas
quote:babywens schreef op 10 november 2015 @ 14:03:

Wij doen het al super vaak en soms vaker op 1 dag. Ik het begin niet super mee bezig omdat we van de eerste onverwachts zwanger raakten.Slecht voor je relatie dat verplichte neuken.
Sex kun je beter om de dag hebben, dat is beter voor de zaadkwaliteit.

Je menstruatie klinkt wat vreemd, daarover zou je kunnen overleggen met je huisarts (misschien in combinatie met dat je 'licht' bent) of eventueel een verwijzing naar de Gyn vragen omdat je twijfels hebt over je cyclus.
Super fijne en goede reacties hier kan ik echt wat mee.

Denk dat ik vandaag of morgen even ovulatie testen ga halen om dit beter in kaart te krijgen.

Merk dat ik de laatste tijd zo moe ben, Let juist zo goed om alles kwa eten/gezondheid.

Jullie raad doet me in ieder geval goed.

Vind het zo lastig dat de ha er verder niks mee of kan doen omdat ik zoveel vraagtekens heb, ongesteldheid niet normaal, laag gewicht eet juist extra plus dat ik veel moe ben.
Dan zou ik behalve ovulatietesten ook nog een paar zwangerschapstesten halen. Over een paar dagen gewoon nog een keer weer testen.
Ik heb geen aandelen in thermometers ofzo, maar kan je dat toch beter adviseren dan ovulatietesten.

Zo'n test moet je iedere dag doen om een duidelijk beeld te krijgen, maar geeft geen uitsluitsel over je eisprong.

Als je zo'n lange cyclus hebt, en bijvoorbeeld test vanaf dag 14, dan ben zo zo een hoop testen (en geld) verder.

Daarnaast kan je ook nog je slijm in de gaten houden. Dat moet rond je eisprong lijken op eiwit.

Maar misschien heb je daar helemaal geen zin in

Er is echt van alles te vinden op internet. En waar je ook veel betrouwbare informatie kan vinden is: www.fertilityfriend.com
Denken jullie dat er veel verschil in de CB testen zit en de Action testen.

Prijs verschil is echt niet normaal namelijk.

Standaard ga ik vaak zo de CB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven