Begonnen jouw bevallingen hetzelfde?

17-01-2019 10:56 35 berichten
Zwanger van nummer 2 ben ik benieuwd of bij jullie bevallingen op dezelfde manier begonnen? Verliepen ze ook enigszins gelijk of compleet anders?

Edit: Zoon is geboren op 40+6 met keizersnede na 22 uur weeën waarvan 5 uur vollop weeenopwekkers en maar 4 cm ontsluiting.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 11:56
30.29% gewijzigd
Envelop schreef:
17-01-2019 12:24
Ik dacht eigenlijk dat je al bevallen zou zijn, je schreef toch ook mee in het laatste loodjes topic een tijdje terug?

Voel je je verder oke?
Ik las er vooral mee en reageerde soms inderdaad. Zit al wel 10 weken volledig thuis.

Ik zal blij zijn als de baby er is zullen we het maar op houden. Zwanger zijn vind ik vreselijk, ofja mijn lijf is er niet zo goed in.
Alle reacties Link kopieren
Beide begonnen hetzelfde.

Eerste met 41 weken, werd 's ochtends wakker en toen kwamen de weeën. In totaal 10 uur over gedaan. Waarvan laatste 4 uur met weeënopwekkers.

Tweede met 40+5. Ook 's ochtends wakker en toen kwamen de weeën. Veel heftiger en pijnlijker dan bij de eerste. Heb er toen 4 en half uur over gedaan.
Bij mij zeer grote gelijkenissen!

Beide kindjes in stuit, beide geplande keizersnede
Beide kindjes kwamen eerder dan ‘afgesproken’, met 38.5 en 38.3
Beide ‘bevallingen’ begonnen met gebroken vliezen ‘s nachts
Beide kindjes zijn in de loop van de ochtend gehaald dmv Ks
1-Aapje schreef:
17-01-2019 12:30
Ik las er vooral mee en reageerde soms inderdaad. Zit al wel 10 weken volledig thuis.

Ik zal blij zijn als de baby er is zullen we het maar op houden. Zwanger zijn vind ik vreselijk, ofja mijn lijf is er niet zo goed in.
Heftig dat je al zo lang thuis zit al helemaal met ook nog een dreumes in huis. Slaapt hij wel beter inmiddels? Gelukkig duurt het nu dan niet heel lang meer (al kunnen die laatste weken helemaal een eeuwigheid lijken...)

Hoop dat je komende bevalling heel relaxt is en jullie daarna mogen genieten van een relaxt kindje! :bigkiss:
Eerste in het ziekenhuis, man moest steeds mijn onderrug masseren bij een wee. Tweede thuis, ziekenhuis niet meer gehaald omdat hij erg snel kwam. Man mocht me niet aanraken bij een wee.

Bij tweede wel naweeen gehad, bij eerste niet. Misschien omdat hij behoorlijk snel kwam. Bij tweede ook enorme stuwing gehad.
totaal anders..ik ben wel bij beide dames ingeleid wegens zwangerschapscholestase.

1e dochter vrijdagavond opgenomen in het zh . ballonkatheter geplaatst. uiteindelijk zondag rond etenstijd bevallen.. een complete hel! weeënstorm gehad en was helemaal kapot. ruggenprik gehad. uiteindelijk met vacuümpomp en ingeknipt ter wereld gekomen.

2e dochter ook ingeleid. donderdag avond opgenomen in het zh. laat op de avond weer ballon katheter geplaatst. die viel er vrijdagochtend uit. en na het breken van de vliezen om 12 uur is ze om 12.46 geboren. haha. dat was zo onwijs snel! en helemaal op eigen kracht. had wel vanaf het breken van de vliezen enorme pers weeën!

is geen peil op te trekken. het gaat zoals het gaat!
Deels. Bij beiden ruim 41 weken. Bij D1 geen ontsluiting en verweekte bmm. Dus het traject van inleiden in. Die avond begonnen de weeën. D1 is de volgende ochtend geboren, na een flinke knip en scheur.
D2 al wel ontsluiting, maar net het laatste zetje gegeven in het ziekenhuis, Kind was er binnen een paar uur.
Beide keren begon het ongeveer hetzelfde, maar het verloop was heel anders. Eerste keer duurde 24 uur, begon in de nacht rond 2 uur en 's avonds rond half 9 naar het ziekenhuis vertrokken. Na een hoop gedoe is dochter om 2 uur 's nachts geboren. Vijf dagen in het ziekenhuis moeten blijven samen.

Tweede keer begon ook 's nachts, rond 3 uur. Om half 6 was de verloskundige er en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Zoon werd om 9 uur geboren, ik zou net opgehaald worden voor een keizersnee, toen hij besloot in te dalen en zichzelf te lanceren. Hij kon nog net worden opgevangen :-) Deze bevalling duurde 6 uur.

Succes met de laatste loodjes!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Envelop schreef:
17-01-2019 12:48
Heftig dat je al zo lang thuis zit al helemaal met ook nog een dreumes in huis. Slaapt hij wel beter inmiddels? Gelukkig duurt het nu dan niet heel lang meer (al kunnen die laatste weken helemaal een eeuwigheid lijken...)

Hoop dat je komende bevalling heel relaxt is en jullie daarna mogen genieten van een relaxt kindje! :bigkiss:
Thanks. Nee slapen is niet zijn sterkste kant helaas.

Vorige keer vond ik de dagen na de 40 weken het langste duren dus ben benieuwd.
!
1e 2 begonnen gewoon niet. De 3e met 39 weken en gebroken vliezen.

1e een spoed ks na ingeleid te zijn met 42 weken. 2,5 dagen geen/lichte weeen. toen werd het een spoed ks.

2e :42 weken en zoals afgesproken direct een ks.

3e: ks stond gepland met 40 weken, maar kleine eigenwijs besloot zich eerder te melden. Gevolg: spoed ks met 39 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven