Ben je zwanger?

09-06-2015 16:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of het van mij en mijn vriend af te lezen is dat we graag een kindje willen samen.

Van het weekend was hij langs zijn zus, ik bleef thuis.. kwam de vraag: "Zijn jullie ergens mee bezig? een kindje misschien?" En net liep ik langs een collega en ze vroeg: "Ben je zwanger?" Dus ik antwoord dat ik dat niet ben. Zegt ze "Ja weet je het heel zeker want je gaat best vaak naar de wc en je loopt alleen op platte schoenen de laatste tijd"....Ben wat aangekomen laatste maanden en liep met een vriendin in de stad kwam ook de vraag of ik een kleine krijg, want kreeg een beetje een baby buikje.
You can be the ripest peach in the world, and there's still going to be somebody who hates peaches.
We hebben het er de laatste tijd vaak over gehad, maar het is toch niet echt zo dat het af te lezen is aan ons? Gewoon heel toevallig 3 verschillende mensen in nog geen 2 weken tijd die het vragen.
You can be the ripest peach in the world, and there's still going to be somebody who hates peaches.
Nee natuurlijk is het niet af te lezen.

Zeker niet als je het nog niet eens bent.

Ik vind het ook een erg brutale vraag.

Stel dat het niet lukt? Fijn dan dat iemand je zo'n vraag gaat stellen.

Sowieso is het netjes te wachten tot de persoon zelf komt vertellen. ( of er moet een toeter van 30 weken voor hangen dan kun je wel wat vermoeden lijkt me haha).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Soms straal je gewoon wat uit.. ik hoor het wel vaker dat als mensen bezig zijn..het aan de vrouw te zien is. Daarbij zullen mensen om je heen het ook wel verwachten..
Ik vind het altijd wel aandoenlijk hoe mensen denken dat ze geheim houden dat ze bezig zijn met zwanger worden

Krijg je allemaal van die halve smoesjes over dat ze zogenaamd niet kunnen drinken door de ab voor hun blaasontsteking (schattig, maar complete onzin, als die smoes tegen mij gebruikt wordt weet ik precies hoe laat het is) en ze zeggen de hele dag dingen over baby's en zijn dan verbaasd dat de omgeving wat vermoedt

Ik heb gezegd: wij willen graag kinderen, jullie horen 't wel als 't zover is. Maar goed, ik ben van mening dat je zoiets groots, spannends en levensveranderends als een gezin stichten niet alleen onmogelijk voor jezelf kan houden, maar dat het ook zonde is on er niet lekker over te kletsen met vrienden en familie.

Mijn beste vriendinnen, zusje, schoonzusje en moeder leven gewoon mee.

Maar in antwoord op je vraag: ik vermoed dat het van je gezicht drúípt. Als je net begint met proberen ben je er gewoon helemaal vol van, da's toch logisch?
We hebben nu 3 jaar een relatie en zijn vrij serieus voor onze leeftijd. Ik denk dat daarom de vermoedens groter zijn dan het echt kunnen aflezen hoor.

Weet ook eigenlijk nooit echt wat ik van zo'n vraag moet vinden. Aan de ene kant wel leuk, aan de andere kant ik ben niet dik of een duidelijke baby buik... wel een klein rolletje. Wie weet lukt het inderdaad al paar jaar niet dan zou ik wel enorm balen van zo'n vraag. Nu antwoord ik altijd neutraal: "Nee, hoezo?"

Ik denk dat ik wel anders zou reageren als het al een poos niet zou lukken.
Of je zit gewoon in de vruchtbare leeftijd, hebt een stabiel leven, lange relatie en is het een logische stap. Heb je het misschien iets vaker over baby's of zwanger of wat dan ook. Kan allemaal van invloed zijn.

Ik ben er heel open in, ja, we zijn bezig voor een tweede. Dus vanaf nu tot einde maand niet drinken en hopen dat het nog 9 maanden niet mag. Vind dat relaxter dan toen ik het stil hield bij de eerste eerlijk gezegd.
quote:lux. schreef op 09 juni 2015 @ 16:45:

Ik vind het altijd wel aandoenlijk hoe mensen denken dat ze geheim houden dat ze bezig zijn met zwanger worden

Krijg je allemaal van die halve smoesjes over dat ze zogenaamd niet kunnen drinken door de ab voor hun blaasontsteking (schattig, maar complete onzin, als die smoes tegen mij gebruikt wordt weet ik precies hoe laat het is) en ze zeggen de hele dag dingen over baby's en zijn dan verbaasd dat de omgeving wat vermoedt

Ik heb gezegd: wij willen graag kinderen, jullie horen 't wel als 't zover is. Maar goed, ik ben van mening dat je zoiets groots, spannends en levensveranderends als een gezin stichten niet alleen onmogelijk voor jezelf kan houden, maar dat het ook zonde is on er niet lekker over te kletsen met vrienden en familie.

Mijn beste vriendinnen, zusje, schoonzusje en moeder leven gewoon mee.

Maar in antwoord op je vraag: ik vermoed dat het van je gezicht drúípt. Als je net begint met proberen ben je er gewoon helemaal vol van, da's toch logisch?Lieve Lux, dat is het dus juist... we gaan pas zeker over een jaar beginnen in verband met een aantal prive zaken. Dus we zijn nog heel niet bezig. Hebben er af en toe wel eens over van hoe zou het zijn en een beetje dat fantaseren. Zo erg kan het niet van mijn gezicht gedruipt hebben denk ik.
aflezen zal het zeker niet zijn(misschien horen ze je eierstokken klapperen maar meer zal het niet zijn).

Waarschijnlijk omdat je er nu meer mee bezig bent vallen dingen je sneller op.

misschien even een testje doen zodat je weet dat je het niet bent:P

Is er misschien een kans dat je graag wilt horen van mensen?

Antwoord op jouw vraag is nee mensen kunnen niet van je aflezen maar je kan er wel allerter op zijn en dingen anders opvatten dan bedoelt is.
quote:Doreia schreef op 09 juni 2015 @ 16:48:

Of je zit gewoon in de vruchtbare leeftijd, hebt een stabiel leven, lange relatie en is het een logische stap. Heb je het misschien iets vaker over baby's of zwanger of wat dan ook. Kan allemaal van invloed zijn.

Ik ben er heel open in, ja, we zijn bezig voor een tweede. Dus vanaf nu tot einde maand niet drinken en hopen dat het nog 9 maanden niet mag. Vind dat relaxter dan toen ik het stil hield bij de eerste eerlijk gezegd.

Vruchtbare leeftijd en stabiele relatie +werk+woning is allemaal wel een teken... maar heb altijd geroepen dat ik graag eerst wil trouwen voordat er kindjes komen. Voor de rest heb ik het nooit met iemand op werk over kinderen. Was dus echt heel toevallig dat er deze paar weken 3 personen er naar vroegen. Of ze zouden het graag bij ons zien, dat kan ook natuurlijk.

Mochten we bezig zijn denk ik eerlijk gezegt ook niet dat ik het helemaal voor mijzelf wil houden. Zoiets als Lux en Doreai inderdaad zo van ja we zijn bezig, je hoort het wel als het zo ver is.
Als iemands figuur verandert en het zou niet gek zijn als die persoon zwanger zou worden dan vraag ik me dat ook wel eens af, dus zo gek vind ik de vragen niet.
Nou, dan heb je hier je prachtige antwoord klaar: nee hoor, ik wil graag eerst trouwen voor ik zwanger raak. En wanneer ik ga trouwen moet je mijn vriend vragen, want hij moet me nog vragen!
quote:daanw4 schreef op 09 juni 2015 @ 16:51:

aflezen zal het zeker niet zijn(misschien horen ze je eierstokken klapperen maar meer zal het niet zijn).

Waarschijnlijk omdat je er nu meer mee bezig bent vallen dingen je sneller op.

misschien even een testje doen zodat je weet dat je het niet bent:P

Is er misschien een kans dat je graag wilt horen van mensen?

Antwoord op jouw vraag is nee mensen kunnen niet van je aflezen maar je kan er wel allerter op zijn en dingen anders opvatten dan bedoelt is.

Deze reactie is niet helemaal bij mij binnen gekomen.

Ik ben nog niet zwanger, wil dat ook nu nog niet en ben dat ook zeker nu ook niet. Ik wil niks horen specifiek van mensen. Lief dat ze het vragen of vermoeden. Wel grappig als je rammelende eierstokken echt zou horen..
quote:Doreia schreef op 09 juni 2015 @ 16:52:

Nou, dan heb je hier je prachtige antwoord klaar: nee hoor, ik wil graag eerst trouwen voor ik zwanger raak. En wanneer ik ga trouwen moet je mijn vriend vragen, want hij moet me nog vragen! Dit meld ik ook altijd! Ik wil eerst trouwen.. en ik heb nog geen ring dus geen idee wanneer... ik wacht nog af ! Hahahaha
quote:bootje_op_de_golven schreef op 09 juni 2015 @ 16:52:

Als iemands figuur verandert en het zou niet gek zijn als die persoon zwanger zou worden dan vraag ik me dat ook wel eens af, dus zo gek vind ik de vragen niet.Ik zou niet per definitie denken als iemand in een vruchtbare periode iets aankomt OH zij is gelijk zwanger. Vind ik een rare gedachte. Weet jij veel wie weet kan ze wel geen kinderen krijgen of is ze gewoon dikker aan het worden omdat ze veel eet. Als ik daar over nadenk ik het nog best kwetsend ook. Ik eet laatste tijd meer omdat ik last van stressmomenten heb dus ben denk ik 5 kilo aangekomen.
quote:Luvableviet schreef op 09 juni 2015 @ 16:54:

[...]

Deze reactie is niet helemaal bij mij binnen gekomen.

Ik ben nog niet zwanger, wil dat ook nu nog niet en ben dat ook zeker nu ook niet. Ik wil niks horen specifiek van mensen. Lief dat ze het vragen of vermoeden. Wel grappig als je rammelende eierstokken echt zou horen..mijn excuus had je verhaaltje verkeerd opgevat(my bad)
5 kg aankomen is toch best een reden om het je af te vragen? Enne... ik zag gister de foto's van William en Kate hun beide kinderen en ik smolt helemaal, wat een snoetjes! Dus ik riep uit: nu weet ik het zeker! Ik wil echt een tweede, kíjk nu toch eens!

Dus ik zal nu ook wel allerlei tekenen en signalen afgeven. Zo half glimlachend kijken naar de kleintjes samen op straat of in de speeltuin bijvoorbeeld. Non verbaal kun je best veel afgeven aan signalen hoor
Ach waar maak je je druk om. Bij mij vliegen de vragen over het zwanger worden me ook al tijden om de oren. Ik heb er geen last van hoor. Als ik het als kwetsend zou ervaren zou ik zeggen: ik stel het niet op prijs dat je daarnaar vraagt, maar nee en je hoort het wel als het zover is.

Vragen staat vrij.
Daar heb je denk ik wel een punt hoor Doreia, dat je onbewust meer uitstraalt qua signalen dan waar je bewust van bent. 5 kg is best veel dat klopt en dat is ook echt wel te zien aan mij. Heb ook als doel nu dat er weer af te krijgen.
1/3 van de topics waar je hier hebt gereageerd gaat al over zwanger worden

Voor ik begon te klepperen kwam ik hier nóóít, op de zwangerpijlerT. Inmiddels reageer ik voor 90% of nog meer op topics over zwangerschap en kinderen.

I ain't got nobody fooled anymore. Nogmaals, waar het hart van vol is..
quote:lux. schreef op 09 juni 2015 @ 17:02:

Ach waar maak je je druk om. Bij mij vliegen de vragen over het zwanger worden me ook al tijden om de oren. Ik heb er geen last van hoor. Als ik het als kwetsend zou ervaren zou ik zeggen: ik stel het niet op prijs dat je daarnaar vraagt, maar nee en je hoort het wel als het zover is.

Vragen staat vrij.Uiteraard iedereen mag vrij uit vragen stellen. Ik vind alleen wel dat het op een respectvolle manier kan. Je hebt ook personen erbij die het op een bepaalde toon vragen beetje asociaal bijna; Ben je zwanger ofzo?! Jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel voor toon. Ik denk dat als het zo ver is ik het wel van de daken kan schreeuwen en iedereen het mag weten.
quote:Luvableviet schreef op 09 juni 2015 @ 16:56:

[...]

Ik zou niet per definitie denken als iemand in een vruchtbare periode iets aankomt OH zij is gelijk zwanger. Vind ik een rare gedachte. Weet jij veel wie weet kan ze wel geen kinderen krijgen of is ze gewoon dikker aan het worden omdat ze veel eet. Als ik daar over nadenk ik het nog best kwetsend ook. Ik eet laatste tijd meer omdat ik last van stressmomenten heb dus ben denk ik 5 kilo aangekomen.

Nou ja 5 kilo zie je natuurlijk best wel.

Ik ben zwanger en nu 2 kilo aangekomen, dat zie ik zelf al echt wel. Is op foto's ook best duidelijk.

Dus nu snap ik wel dat mensen het zich afvragen.

Ik zou het alleen denken nooit hardop vragen want dat kan heel kwetsend zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Luvableviet schreef op 09 juni 2015 @ 17:06:

[...]

Uiteraard iedereen mag vrij uit vragen stellen. Ik vind alleen wel dat het op een respectvolle manier kan. Je hebt ook personen erbij die het op een bepaalde toon vragen beetje asociaal bijna; Ben je zwanger ofzo?! Jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel voor toon. Ik denk dat als het zo ver is ik het wel van de daken kan schreeuwen en iedereen het mag weten. Dat is een zeer klunzige manier van proberen het tactvol te vragen, door het in een grapje te gieten. Want dan is het niet erg als het niet zo is. Een vriendin van mij vroeg het een aantal maanden terug ook, of ik zwanger was. Ik stamelde van nee en zij kreeg een kop als een boei, want ze dacht dat ik zwanger was omdat ik het wekelijkse wijntje afsloeg. Maar het was rotweer en ik moest over een slecht verlichte weg terug rijden, dus ik wou zo alert mogelijk blijven. Het is ook maar net hoe de anderen er mee bezig zijn he.
quote:Luvableviet schreef op 09 juni 2015 @ 16:56:

[...]

Ik zou niet per definitie denken als iemand in een vruchtbare periode iets aankomt OH zij is gelijk zwanger. Vind ik een rare gedachte. Weet jij veel wie weet kan ze wel geen kinderen krijgen of is ze gewoon dikker aan het worden omdat ze veel eet. Als ik daar over nadenk ik het nog best kwetsend ook. Ik eet laatste tijd meer omdat ik last van stressmomenten heb dus ben denk ik 5 kilo aangekomen.Je mag alles denken, daar is werkelijk niets kwetsends aan. Je moet eens weten hoe vaak ik gelijk heb, zo'n rare gedachte is het echt niet.
Wat een onbeschofte en mogelijk kwetsende vraag. Als je zwanger bent zou je dat zelf wel vertellen wanneer je er aan toe bent.

En dan ook nog dat "weet je het zeker want je loopt op platte schoenen". Mijn god, dat hangt van dommigheid aan elkaar.

Denken is 1, het vragen is iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven