Bewust Jong moeder worden?!

01-02-2017 17:18 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben erg benieuwd of er hier meiden / vrouwen zijn die bewust jong moeder zijn / willen worden.

Hoe kijkt jullie omgeving er tegen aan?

Zelf ben ik 20 jaar en al ruim een jaar bezig voor een kleintje.

Ik heb altijd al jong moeder willen worden met zoveel kids mogelijk, maar na de diagnose PCOS

2,5 jaar geleden is die wens alleen nog maar groter geworden.

Omdat het allemaal wat lastiger gaat dan gewoon, begin in vandaag ook voor het eerst met

hormonen, clomid 50!

Ik hoop dat er nog meer jonge vrouwen zijn die bezig zijn of al moeder zijn.

Veel liefs!

xx
Ik woon trouwens randje biblebelt maar hier zijn de gereformeerden vaak ook wel richting de 25 als ze hun eerste kind krijgen.
quote:ZeeuwsMeisje95 schreef op 05 februari 2017 @ 14:56:

Ja maar goed hier in onze kring om het maar te zeggen zijn voorbehoedsmiddelen niet geaccepteerd

ook geen gemeenschap voor het huwelijk en je trouwt dan al jonger en als je dan trouwt weet je dat de kans op een zwangerschap groot is en de meeste die ik ken zijn dan ook na een paar maanden zwanger enzo

Ik snap dat echt niet in 2017, maar ik kom dan ook niet uit een gereformeerde gemeente. Ik had ook geen vriend toen ik 20/21 was en was best lang vrijgezel voordat ik de ware ben tegengekomen. Ik ben nu 30+ en zwanger van de eerste.

TS Ik had graag jong moeder willen worden en in jouw situatie met PCOS begrijp ik het helemaal. Hoop dat het snel lukt!

Matroesjka dat van die zorgen herken ik wel, nu veel meer last van dan 10 jaar geleden.
Ik ben op een gemiddelde leeftijd moeder geworden en ik ben daar blij mee. De impact van een kind is echt heel groot, op je relaties, werk, studie en jezelf. Een impact die je nooit van te voren volledig in kunt schatten, als je werk, woning en relatie op de rit hebt is het een stuk makkelijk en meestal is dat niet met 20.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
quote:ZeeuwsMeisje95 schreef op 04 februari 2017 @ 07:43:

[...]

30 klinkt voor mij toch echt heel oud, zeker om dan een eerste kindje te krijgen, vaak hebben de vrouwen hier dan wel al 4 kinderen of misschien wel al 5 ofzo

is dat echt zo dan in de rest van nederland?In de grote steden is 30 en ouder juist heel normaal
quote:ZeeuwsMeisje95 schreef op 05 februari 2017 @ 14:56:

Ja maar goed hier in onze kring om het maar te zeggen zijn voorbehoedsmiddelen niet geaccepteerd

ook geen gemeenschap voor het huwelijk en je trouwt dan al jonger en als je dan trouwt weet je dat de kans op een zwangerschap groot is en de meeste die ik ken zijn dan ook na een paar maanden zwanger enzo

en dat zal misschien niet in heel zeeland zo zijn maar hier zeker wel en zeker ook in dit dorp en onze kerk en me moeder was ook 20 en ik ben nu 21 dus ja ik krijg die vragen want ik heb een vriend heOw my...dit is echt de andere wereld voor mij....zo ging dat hier 100jaar terug geloof ik. Wat een wereld van verschil in zo'n klein landje zeg.
Ik ben ook bewust jong moeder. Ik ben 22 en zal 23 zijn als ik beval.

Ik vind het wel een voorwaarde dat je alles op orde hebt. De een heeft dat op mijn leeftijd al en een ander met ruim 30 jaar.

Mijn situatie: ik ben ruim 5 jaar samen, vorig jaar getrouwd. We wonen in een ruim koophuis. Beide een vast contract. Ik vind mezelf ook wel redelijk jong, maar ik heb wel zoiets waarom wachten? Alleen om mijn leeftijd. Ik ben ook niet gereformeerd. Ik heb gewoon een grote kinderwens en ik denk dat wij het kindje genoeg kunnen bieden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven