Boeken alleenstaand moederschap/BAM
zondag 13 oktober 2019 om 18:56
Ik ben 9 weken ongepland alleenstaand zwanger. Heb bewust de beslissing gemaakt om het kindje te houden maar ik merk dat ik behoefte heb aan meer informatie. Natuurlijk is alles te googlen maar merk dat ik zoekende ben in het vertrouwen in mezelf en de rust om dit alleen te doen, om naar de bevalling en het moederschap toe te groeien.
Benieuwd of iemand tips voor boeken/documentaires of iets anders heeft. Hoeft natuurlijk niet alleen gericht te zijn op alleenstaande moeders.
Was begonnen aan een boek van Daphne Deckers maar dat was me allemaal veel te blij-eiig.
Sowieso de vraag aan moeders, de angst dat het goed gaat en blijft gaan: hoe deal je daarmee?
Benieuwd of iemand tips voor boeken/documentaires of iets anders heeft. Hoeft natuurlijk niet alleen gericht te zijn op alleenstaande moeders.
Was begonnen aan een boek van Daphne Deckers maar dat was me allemaal veel te blij-eiig.
Sowieso de vraag aan moeders, de angst dat het goed gaat en blijft gaan: hoe deal je daarmee?
zondag 13 oktober 2019 om 19:03
Haha ja die vraag was ook meer in het algemeen aan moeders!
Maar zal ik doen, wist niet helemaal of ik daarbij ‘mag’ aangezien het bewust later kwam dan bij BAM.
zondag 13 oktober 2019 om 19:59
Geen boek specifiek voor alleenstaande moeders, maar de grote geboortegids vond ik erg fijn. Een heel deel gaat over alle fases van de zwangerschap, een deel over de bevalling en een deel over wat er na de bevalling komt. Geen roze wolk boek maar gewoon feiten. Ik vond het een interessant en prettig geschreven boek.
zondag 13 oktober 2019 om 20:38
We zijn niet zo streng :p Het is niet 100% bam, maar je kiest er wel voor het alleen te doen..dus ach (spreek nu voor mijzelf)
zondag 13 oktober 2019 om 20:54
Hoe om te gaan met de angst of het goed gaat: op je eigen manier...voor mij was het gewoon proberen om niet te stressen, met de gedachte in mijn achterhoofd dat je toch geen invloed hebt en stressen wel komt als er echt iets niet goed gaat...
Maar ik betrapte mezelf er wel op dat ik elke dag wel dacht: pfieww weer een dag zonder bloeding of iets dergelijks. Na verloop van tijd wordt dat echt beter, vanaf het moment dat je hem elke dag voelt schoppen kun je het actief in de gaten houden..dat vond ik zelf heel fijn. Maar toen ik over de 40 weken ging was ik weer bang dat er alsnog wat mis zou gaan. En nu een paar weken oud luister ik regelmatig of ie nog wel ademt als ie een tijdje echt heel stil is. En bij mijn 7 jarige heb ik af en toe weer andere zorgen.
Kortom, een beetje angst hoort erbij maar laat je niet gek maken.
En respect dat je dit alleen gaat doen. Maar dat gaat je zeker lukken.
Maar ik betrapte mezelf er wel op dat ik elke dag wel dacht: pfieww weer een dag zonder bloeding of iets dergelijks. Na verloop van tijd wordt dat echt beter, vanaf het moment dat je hem elke dag voelt schoppen kun je het actief in de gaten houden..dat vond ik zelf heel fijn. Maar toen ik over de 40 weken ging was ik weer bang dat er alsnog wat mis zou gaan. En nu een paar weken oud luister ik regelmatig of ie nog wel ademt als ie een tijdje echt heel stil is. En bij mijn 7 jarige heb ik af en toe weer andere zorgen.
Kortom, een beetje angst hoort erbij maar laat je niet gek maken.
En respect dat je dit alleen gaat doen. Maar dat gaat je zeker lukken.
dinsdag 15 oktober 2019 om 19:20
dinsdag 15 oktober 2019 om 19:48
Sorry? Wat weet jij van mijn situatie?
Ik denk dat er een boel kinderen beter af zijn met één geschikte ouder dan twee ongeschikte.
Ik heb een prima baan en daarnaast genoeg lieve vrienden familie om liefde te geven. Ik denk dat dat alles bij elkaar meer is dan een kind met twee ouders zonder aandacht en interesse, maar misschien wel met 1 miljoen op de bank.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 16-10-2019 15:12
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
22.94% gewijzigd