Clomid ervaringen
donderdag 9 juli 2015 om 09:02
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
where ever you go, go with your heart
maandag 2 november 2015 om 16:04
quote:missy_ecco schreef op 02 november 2015 @ 16:02:
Het klinkt allemaal erg ingewikkeld! Als de arts nou gewoon zegt of het goed of minder goed is.. Je moet bijna gestudeerd hebben om het allemaal te begrijpen!
Ja vind ik ook, gyn zeij dat het perfect in orde was... maar mijn vriend doet nu moeilijk over die waarden. Hij wil weten "hoe" perfect... zoals eerder gezegd, mannen en hun ego
Het klinkt allemaal erg ingewikkeld! Als de arts nou gewoon zegt of het goed of minder goed is.. Je moet bijna gestudeerd hebben om het allemaal te begrijpen!
maandag 2 november 2015 om 16:09
maandag 2 november 2015 om 17:02
Haha de mijnen ook, toen hij de uitslag hoorde zat hij daar te blinken. Want hij had er zoveel! De gyn zei toen ook ja das de 60% meer als het gemiddelde maar ze zijn wat minder beweeglijk maar dat, dat telt niet die 60% dat onthoud hij wel. Ochja, positief denken is belangrijk dus we zien wel hoe het loopt dan kan ie nog overstappen oO vitamines. pas ik nu gewoon het eten wat aan :p
maandag 2 november 2015 om 17:22
Mijn vriend was na slecht nieuws na de eerste meting ook helemaal van slag en voelde zich geen man meer. Was in 1 klap hersteld toen het tweede onderzoek goed bleek te zijn... Is toch echt een dingetje voor mannen!
@jc2: Ik snap de waardes ook niet precies... ze zouden het wat duidelijker op moeten schrijven...
@korfje: Spannend al die afspraken! Wel fijn dat je nog niet zo heel erg veel klachten hebt!
@therealarya: Spannend de eerste ronde! Ben benieuwd!
@Lientje: veel plezier deze week
en welkom alvast op het wachtbankje
@jc2: Ik snap de waardes ook niet precies... ze zouden het wat duidelijker op moeten schrijven...
@korfje: Spannend al die afspraken! Wel fijn dat je nog niet zo heel erg veel klachten hebt!
@therealarya: Spannend de eerste ronde! Ben benieuwd!
@Lientje: veel plezier deze week
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
maandag 2 november 2015 om 20:07
Zowww veel geschreven hier:)
Therleya spannend!
Korfje wat heerlijk op vakantie!
Lientje ook spannend!
Mijn gyn mailde nooit jc2 maar ophoging clomid is volgens mij heel normaal. Heb ik in elk geval vaak gehad.
Sperma van mijn vriend was super kwaliteit maar hij was er niet echt mee bezig volgens mij. Hij was er ook niet bij toen de gyn de uitslag vermelde.
Wij hebben toen conseived glijmjiddel gebruikt dat bevorderd ook de beweegelijkheid van de zaadjes. Geen idee of het er mee te maken heeft dat ik zwanger geworden ben of dat ik dat zonder dat glijmiddel ook geworden was, met zijn zaad was in elk geval zo ie zo niets mis.
Ik heb vandaag het eerste contact gehad met mijn verloskundige. Ik kon kiezen uit een grote praktijk in mijn stad waar zes verloskundigen zaten of een mevrouw die een solo praktijk heeft een dorp verderop. Heb voor het laatste gekozen, vind klein fjiner, altijd dezelfde en persoonlijker. Bovendien vind ik het ook super goed dat iemand voor zijn eigen praktijk gaat en zij bied ook veel zorg op maat. Ze belde me vandaag en was super spontaan en vriendelijk. Hebben de eerste afspraak 23-nov. Ivm al echo in het ziekenhuis de 18e een weekje later dan gebruikelijk. Ik mag altijd bellen bij vragen. Hebben het even over mijn eet patroon gehad, probeer heel bewust te eten zodat de baby niets tekort komt. Zij adviseerde mij een eetlepel lijnzaadolie per dag te nemen omdat ik geen vis eet. Dit krijg ik echt niet weg. Heb daarna even gegoogled op lijnzaadolie en zwangerschap en zag veel positieve berichten. Ik heb het vanmiddag gehaald en door mijn yoghurt geroerd.
Therleya spannend!
Korfje wat heerlijk op vakantie!
Lientje ook spannend!
Mijn gyn mailde nooit jc2 maar ophoging clomid is volgens mij heel normaal. Heb ik in elk geval vaak gehad.
Sperma van mijn vriend was super kwaliteit maar hij was er niet echt mee bezig volgens mij. Hij was er ook niet bij toen de gyn de uitslag vermelde.
Wij hebben toen conseived glijmjiddel gebruikt dat bevorderd ook de beweegelijkheid van de zaadjes. Geen idee of het er mee te maken heeft dat ik zwanger geworden ben of dat ik dat zonder dat glijmiddel ook geworden was, met zijn zaad was in elk geval zo ie zo niets mis.
Ik heb vandaag het eerste contact gehad met mijn verloskundige. Ik kon kiezen uit een grote praktijk in mijn stad waar zes verloskundigen zaten of een mevrouw die een solo praktijk heeft een dorp verderop. Heb voor het laatste gekozen, vind klein fjiner, altijd dezelfde en persoonlijker. Bovendien vind ik het ook super goed dat iemand voor zijn eigen praktijk gaat en zij bied ook veel zorg op maat. Ze belde me vandaag en was super spontaan en vriendelijk. Hebben de eerste afspraak 23-nov. Ivm al echo in het ziekenhuis de 18e een weekje later dan gebruikelijk. Ik mag altijd bellen bij vragen. Hebben het even over mijn eet patroon gehad, probeer heel bewust te eten zodat de baby niets tekort komt. Zij adviseerde mij een eetlepel lijnzaadolie per dag te nemen omdat ik geen vis eet. Dit krijg ik echt niet weg. Heb daarna even gegoogled op lijnzaadolie en zwangerschap en zag veel positieve berichten. Ik heb het vanmiddag gehaald en door mijn yoghurt geroerd.
maandag 2 november 2015 om 21:18
dinsdag 3 november 2015 om 09:29
Spannend, Nina! Ik ben alleen niet degene die je opbeurende ervaringsverhalen kan vertellen over vage testen. Maar ben je ook niet te vroeg met testen 6 en 4 dagen voor je testdag? En pijn en bloedverlies klinkt ook niet echt fijn. Heb je het ziekenhuis al gebeld voor advies?
Over die zaad-resultaten, ik verzin het ook niet. Freya is in ieder geval een hele betrouwbare site. En als meer dan 1 miljoen zwemmers wordt gezien als goed/bruikbaar voor IUI dan zullen scores van 14 en hoger altijd wel als zeer goed worden gezien. Met 5 was het ook prima.
Ik heb nu 4 dagen geleden de Pregnyl gespoten, maar ik voel er nu (nog) niks van. In mijn beleving had ik daar de vorige 2 keer dat ik Pregnyl had gespoten wel snel last van (zere borsten, moe). Nou ja, is ook niet erg natuurlijk...
Over die zaad-resultaten, ik verzin het ook niet. Freya is in ieder geval een hele betrouwbare site. En als meer dan 1 miljoen zwemmers wordt gezien als goed/bruikbaar voor IUI dan zullen scores van 14 en hoger altijd wel als zeer goed worden gezien. Met 5 was het ook prima.
Ik heb nu 4 dagen geleden de Pregnyl gespoten, maar ik voel er nu (nog) niks van. In mijn beleving had ik daar de vorige 2 keer dat ik Pregnyl had gespoten wel snel last van (zere borsten, moe). Nou ja, is ook niet erg natuurlijk...
dinsdag 3 november 2015 om 10:37
Nina dat klinkt wel heftig inderdaad! Hoop voor je dat het positief blijkt te zijn!
Ik heb net echo gehad terug van vakantie was duidelijk te zien dat ik eisprong had gehad dus hoef toch geen progesteron meer te prikken. Nu echt op wachtbankje dus!
Ik had vrijdag positieve ovulatietest wat houden jullie dan aan als nod, de zaterdag twee weken later?
Nu dus afwachten en zo min mogelijk aan denken
Ik heb net echo gehad terug van vakantie was duidelijk te zien dat ik eisprong had gehad dus hoef toch geen progesteron meer te prikken. Nu echt op wachtbankje dus!
Ik had vrijdag positieve ovulatietest wat houden jullie dan aan als nod, de zaterdag twee weken later?
Nu dus afwachten en zo min mogelijk aan denken
dinsdag 3 november 2015 om 11:24
Nina ik hoop dat ik net als jou even snel kan knallen
Maar hier zit men vent met een kanjer van een oorontsteking (steeds weigeren een dokter te bezoeken) gevolg gisteren plat op de zetel en een week antibiotica slikken. Ik geloof dat we zoveel gaan mogen klussen als we willen (want daar is ie niet ziek voor) die antibiotica doet sowieso geen goed aan zijn zaad he... Ohja we zien wel. Gisterenmiddag de prik dus gisterenavond eerste klus. Vandaag rustdag vermoed ik en morgenvroeg klussen we nog eens.
Leuk al dat positieve nieuws hier!
Maar hier zit men vent met een kanjer van een oorontsteking (steeds weigeren een dokter te bezoeken) gevolg gisteren plat op de zetel en een week antibiotica slikken. Ik geloof dat we zoveel gaan mogen klussen als we willen (want daar is ie niet ziek voor) die antibiotica doet sowieso geen goed aan zijn zaad he... Ohja we zien wel. Gisterenmiddag de prik dus gisterenavond eerste klus. Vandaag rustdag vermoed ik en morgenvroeg klussen we nog eens.
Leuk al dat positieve nieuws hier!
dinsdag 3 november 2015 om 12:33
Dat klinkt idd een stuk Beyer Nina gefeliciteerd!! Ik probeer ook gewoon te genieten als het mis gaat doe je er niets aan en is t kindje ook niet in orde. Weet dan in elk geval dat t werkt maar voel me heel erg zwanger nu. Ik heb de 18e echo en ben dan 7,5 week dus we lopen aardig gelijk. Ik zit nu op 5,5 week en test echt knal positief en voel me ook wel echt zwanger. Vanavond komt de dame van moeders voor moeders.
Mygue ik voelde eigenlijk niets van de pregnyl.
Sawi spannend!
Lientje ook spannend!
Mygue ik voelde eigenlijk niets van de pregnyl.
Sawi spannend!
Lientje ook spannend!
dinsdag 3 november 2015 om 13:35
Lientje en Sawi spannend he! Sawi, als je op vrijdag een positieve ovulatietest had dan zal je ei toch wel op zaterdag gesprongen zijn? Dan kun je inderdaad uitgaan van 2 weken later nod.
Ik heb even een vraagje, ik denk dat ik het wel weet maar even voor de zekerheid he... Ik heb een schema van de gynaecoloog gekregen met wanneer ik clomid moet slikken en wanneer de echo. Hier staat ook nog een aantekening voor mij op dat ik "2e helft prog. prikken". Het gesprek met haar is nu alweer een maand geleden dus ben een beetje vergeten wat ze nou precies zei. Zoals ik het me herinner moet ik ergens in de periode na de eisprong weer bloed laten prikken om mijn progestron niveau te testen. En dat ik de precieze datum pas bij mijn dag 10 echo hoef te bepalen. Klinkt dit volgens jullie alsof dit klopt? bvd!! En weet iemand waarvoor dit ook al weer precies is?
Volgende keer als ik een afspraak heb ga ik echt meer dingen opschrijven..
Skawa, echt leuk te lezen dat je je zo zwanger voelt! Je enthousiasme spat van je post af
Ik heb even een vraagje, ik denk dat ik het wel weet maar even voor de zekerheid he... Ik heb een schema van de gynaecoloog gekregen met wanneer ik clomid moet slikken en wanneer de echo. Hier staat ook nog een aantekening voor mij op dat ik "2e helft prog. prikken". Het gesprek met haar is nu alweer een maand geleden dus ben een beetje vergeten wat ze nou precies zei. Zoals ik het me herinner moet ik ergens in de periode na de eisprong weer bloed laten prikken om mijn progestron niveau te testen. En dat ik de precieze datum pas bij mijn dag 10 echo hoef te bepalen. Klinkt dit volgens jullie alsof dit klopt? bvd!! En weet iemand waarvoor dit ook al weer precies is?
Volgende keer als ik een afspraak heb ga ik echt meer dingen opschrijven..
Skawa, echt leuk te lezen dat je je zo zwanger voelt! Je enthousiasme spat van je post af
dinsdag 3 november 2015 om 14:17
Haha is ook veel allemaal als ze je echo doen maken ze een schatting van wanneer eisprong. 8-10 dgn na je eisprong kun je progesteron laten prikken. Deze waarde bevestigd je eisprong of niet en dan weten ze dat deze dosis geen effect had. Een extra zekerheidje dus want bij pco's springt ook een eitje van 17-19mm niet altijd.
dinsdag 3 november 2015 om 15:30
@nina, je bent nu in 1x zwanger met hulp, maar je hebt wel al 2 jaar moeten bikkelen! Fijn zeg! Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik daar niet jaloers van word. Moet ook zeggen dat als ik ronde 9 zie staan wel onzeker word waarom het dan nog niet gelukt is
maar iig weer veel dames een positieve test, dus ik moet gewoon doorzetten!
Spannend Sawi! Samen met Myque aan het aftellen. Weer 2 weken hoop en duimen!
Ik heb toch maar eens ovulatietesten gehaald. Gewoon bij de action. Dacht dan weet ik in ieder geval welke dag het is. Ben benieuwd, want eerder deed ik het niet uit voorzorg dat ik mezelf niet helemaal gek maak met dat getest.
Spannend Sawi! Samen met Myque aan het aftellen. Weer 2 weken hoop en duimen!
Ik heb toch maar eens ovulatietesten gehaald. Gewoon bij de action. Dacht dan weet ik in ieder geval welke dag het is. Ben benieuwd, want eerder deed ik het niet uit voorzorg dat ik mezelf niet helemaal gek maak met dat getest.
dinsdag 3 november 2015 om 18:18
Nee ik deed t met een injectiespuit zonder naald even in spuiten je kunt t wel bestellen met applicator. Of gewoon op zijn piemel smeren;)
Moeders voor moeders is net geweest ook bij hen een mooie test, gaaf tijdschrift en omslagdoek gekregen dan begin ik maandag:) tot 18 januari
Moeders voor moeders is net geweest ook bij hen een mooie test, gaaf tijdschrift en omslagdoek gekregen dan begin ik maandag:) tot 18 januari