Cyclus na Mirena

24-11-2017 20:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,
6 november heb ik mijn mirenaspiraal laten verwijderen. Nu vraag ik mij af hoe jullie eerste cyclus verliep?
Ik had 28 en 29 oktober wat bloedverlies gehad, dat zie ik dus als mijn menstruatie. Normaal gezien (lees: voor mijn eerste zwangerschap) heb ik een cyclus van ca 23/24 dagen. Als ik dat doorbereken dan kom ik op een NOD 21 november. Maandag 20 november leek het alsof mijn menstruatie eraan kwam, echter is het inmiddels nog steeds maar bij een beetje bruin/paarsige afveeg gebleven. Wat dus betekent dat ik inmiddels 4 dagen overtijd ben....of maar een heel minimale menstruatie heb... Voordat ik mezelf 'gek' maak, ben ik heel nieuwsgierig of jullie eerste cyclus na het verwijderen van de mirena normaal verliep of juist afwijkend qua lengte?

Liefs!
Ik weet niet wat 'normaal' is. Bij mij was het na 10 jaar Mirena meteen als 'vanouds' qua hoeveelheid bloedverlies. Mijn cyclus is wel veranderd van 28 naar 24 dagen.
Dank je Katinke! Ik had voor mijn zwangerschap ook een mirena en kan me van toen ook herinneren dat mijn cyclus meteen normaal liep... Vandaar dat ik nu ook even ga twijfelen of mijn cyclus van slag is of ik misschien toch al zwanger ben....
Ik werd tijdens dat ik m’n Mirena had helemaal niet ongesteld. Maar had wel een cyclus, dat merkte ik wel.

Toen ‘ie verwijderd was, werd ik de eerste keer na 2 weken ongesteld en daarna netjes om de 27-29 dagen.

Als je jezelf gek aan het maken bent zou ik gewoon een test doen.
Ik had tijdens Mirena geen cyclus, klein beetje bloedverlies klinkt ook niet als een echte cyclus. Zou pas gaan rekenen na eerste echte menstruatie. Was bij mij drie weken na verwijdering lichte bloeding en zes weken na verwijdering eerste echte menstrustie.
Dank jullie wel dames. Ik had tijdens mijn mirena af en toe wat bloedverlies, ik dacht onregelmatig, maar bij natellen bleek er altijd 24 dagen (of een veelvoud hiervan) tussen te zitten. Mijn cyclus is normaal gezien 24 dagen.
Inmiddels is mijn menstruatie duidelijk doorgezet en heb ik weer een goed meetpunt 🙂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven