datum conceptie klopt niet

13-10-2016 12:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is een vraag voor de moeders onder ons. Mijn vriend en ik zijn zwanger. We hebben vrij snel nadat we elkaar ontmoet hebben sex gehad en ook onveilig dus wisten beiden dat we zwanger zouden kunnen zijn en dat blijkt dus ook zo. Echter de datum van conceptie van de verloskundige is 2 of 3 dagen voordat wij voor het eerst sex hebben gehad. Dit zorgt nogal voor onduidelijkheid en vraag me af of iemand misschien weet hoe dit komt?
Het is maar een schatting waarbij uitgegaan wordt van gemiddeldes. Baby's wegen ook niet allemaal evenveel als ze geboren worden, dus ook embryo's en foetussen zijn niet allemaal even groot. En vooraf gedane schattingen van het geboortegewicht kloppen vaker niet dan wel.

Weet je al dat maar een heel klein percentage van de baby's geboren wordt op de uitgerekende datum? Ik geloof 3 of 7 procent. Dat is als je je hier al zo op vastpint alvast fijn om te weten, denk ik.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Gaat het nu om de datum van de conceptie, of het aantal weken dat je zwanger bent volgens de vk? Ik kan me voorstellen dat het raar klinkt dat je 8 weken zwanger bent als je pas 7,5 week geleden voor het eerst seks met hem hebt gehad. Maar de eerste twee weken krijg je 'cadeau', dus in deze situatie is de conceptie 6 weken geleden geweest.

En anders wat hier al meer is opgemerkt: ze meten het vruchtje en gaan daarmee rekenen, maar dat wijkt wel vaker een paar dagen af.

Verder hoop ik dat je vriend niet zwanger is en zou ik liever iemand langer kennen voor ik een kind met hem krijg, maar goed. Het klinkt alsof jullie er blij mee zijn, veel geluk dus!
quote:dees20 schreef op 13 oktober 2016 @ 12:20:

[...]

Nee het is niet mogelijk dat het niet van mijn vriend is. Vraag me alleen af hoe dat werkt aangezien de schoonfam er grapjes over maaktTja, of je hebt een lollige schoonfamilie die jullie lekker aan het pesten zijn, of je hebt je zaaddonor wel uit een nest met hele domme mensen gekozen, wat ook wel nodig is omdat een slim iemand deze fout niet maakt en gewoon een condoom omdoet als hij iemand niet wil bezwangeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:dees20 schreef op 13 oktober 2016 @ 12:20:

[...]

Nee het is niet mogelijk dat het niet van mijn vriend is. Vraag me alleen af hoe dat werkt aangezien de schoonfam er grapjes over maaktDie afwijking is normaal, dat is een schatting. Heeft de verloskundige daar niets over gezegd? Maar buiten dat gaat dit ze toch helemaal niets aan? Ik vertel mensen de uitgerekende datum maar ik leg geen ovulatie- en seksdata voor aan de eettafel.
Blijkbaar ben ik dus niet de enige die zich irriteert aan " Mijn vriend en ik zijn zwanger " ..
quote:rozediamant schreef op 13 oktober 2016 @ 13:35:

Blijkbaar ben ik dus niet de enigste die zich irriteert aan " Mijn vriend en ik zijn zwanger " ..Nee, je bent niet de enige. Ik denk dat ik dan weer niet de enige ben die zich ergert aan het foutief gebruik van 'enigste' en 'irriteert'.
quote:Tr0tter schreef op 13 oktober 2016 @ 13:44:

[...]

Nee, je bent niet de enige. Ik denk dat ik dan weer niet de enige ben die zich ergert aan het foutief gebruik van 'enigste' en 'irriteert'. +1
quote:rozediamant schreef op 13 oktober 2016 @ 13:35:

Blijkbaar ben ik dus niet de enigste die zich irriteert aan " Mijn vriend en ik zijn zwanger " ..

Enige.

Enigste bestaat niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 13 oktober 2016 @ 14:40:

Enige.

Enigste bestaat nietEnigste bestaat wel. Maar niet in deze context.
Back on topic: Maakt het wat uit dan, die paar dagen? Volgens mij heb jij wel wat anders om je druk over te maken op dit moment. Zwanger van een man die je net hebt ontmoet? En je hebt het al over je "schoonfamilie"? Ik zou die precieze informatie trouwens helemaal niet met de ouders van je vriend delen, waarom??
quote:Pantax schreef op 13 oktober 2016 @ 12:22:

Ik ben medisch zwanger geworden, dus de conceptiedatum stond gewoon vast en toch scheelde de ontwikkeling van de vrucht er twee dagen mee. Hij is verder wel vrij normaal opgedroogd.

Hier ook zo een. Ik weet 100% zeker dat de bevruchting op dag zoveel heeft plaatsgevonden, aangezien dit in een schaaltje in het ziekenhuis is gebeurd. Toch was het 2 dagen later volgens de echo. De gynaecoloog was niet onder de indruk en zei: zou hopen dat hij iets kleiner blijft, scheelt weer bij de bevalling. Volgens mijn gyn is zelfs in de eerste weken van de zwangerschap een afwijking van ongeveer 4 dagen volstrekt normaal (of het nou komt door een late/vroege innesteling, klein/groot embryo, diapauze, groeispurt of een meetfout).

Verder wat de rest al zegt: JIJ bent zwanger, HIJ niet. En wat een bespottelijk idee om zwanger te worden van iemand die je net kent.
quote:Tr0tter schreef op 13 oktober 2016 @ 13:44:

[...]

Nee, je bent niet de enige. Ik denk dat ik dan weer niet de enige ben die zich ergert aan het foutief gebruik van 'enigste' en 'irriteert'. Oeps

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven