De Dames van Juni 2013, part II

21-10-2012 12:05 1280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic, deze keer mét een tabel! Wel zo makkelijk voor het overzicht .

NaamLeeftijdUitgerekende datumEcho BijzonderhedenVief1979 33 30 mei Jongetje! Joos85 27 9 juni Jongetje! Lemonlover 24 8 juni MMM, cô gyn Verrassing! Lola88 24 1 juni Verrassing! Noukje_ 27 9 juni Jongetje! Pukkel27 28 6 juni Meisje! r_r1980 32 30 mei Meisje!
@ noukje: oh hahaha dat wist ik niet meer.... ik werk ook in een ziekenhuis wel toevallig

van cola krijg ik nu ook last van maagzuur :( en was verslaafd aan gewone cola tijdens mijn zwangerschap maar dat mocht ik niet meer dus toen werd het maar light hahaha.. lekker bijgekomen op de bank?

de babykamer klinkt erg leuk wij hebben ons kamertje pastelgrijs gedaan (beetje blauwgrijs geworden) en 1 muur wat feller groen (geslacht onbekend) en dan aankleedkussenhoes en ledikantlakentje met zilver/ grijze sterren... dus ben wel benieuwd waar je dat kleedje gezien hebt hahah de kleine van ons gaat gelijk in ledikantje... wij hebben katten en straks liggen ze in de wieg... dus dat sla ik maar ff over... kan het gelijk wennen dat de slaapkamer om te slapen is ;)

@ pukkel: klinkt ook leuk jullie babykamer:) lekker vrolijk

@ iedereen fijn weekend!
@pukkel, en hoe is het kamertje geworden?

@lola, het is helemaal hip hè? Met sterren . Het vloerkleed heb ik gezien op de site van BabyMax, wilde een linkje plaatsen maar helaas doet de site het nu niet..

Wij hebben echt een heerlijk rustig weekendje :-). Gisteren de prenatal geplunderd voor kleine dingetjes, nu alleen de meubeltjes nog .

Wat hebben jullie gedaan?
@ noukje: ja wij wouden eerst woezel en pip doen maar toen ik bij babypark was geweest vond ik de sterren toch leuker!

ik heb vandaag het wandlampje met sterren van little dutch opgehangen staat onwijs leuk

is die site mss christelijk net zoals babypark? dan zijn ze op zondag uit de lucht...

Wat heb je allemaal gekocht dan ik ben niet nieuwsgierig hoor

Wij hebben flink opgeruimd op de 1e etage. en de verjaardag van me vriend gevierd voor familie... dus ouders schoonouders en zijn opa en oma hahah kleine familie...
hoi allemaal! kamertje is behangen...echt helemaal leuk geworden... 1 muur nog niet behangen. helaas kan dat nog niet ivm de lekkage....die, zoals we na alle nattigheid van dit weekend hebben gezien, nog steeds heel erg lek is... :( morgen maar weer bellen... maar wel superblij met het mooie behang! verder gisteren mams verjaardag gevierd en veel hazenslaapjes gedaan.... echt zooo ontzettend moe!!! en t word niet beter...dus ik ga zo lekker naar bed. hopelijk snel een gesprek op mn werk van de week, en hopelijk snel in de ziektewet... ik kan niet meer! t word tijd dat ik aan mezelf ga denken denk ik zo........ pffff
@ pukkel: jeetje zeg dat is balen :( heb je eindelijk bijna je babykamer behangen zit die stomme lekkage er nog!

inderdaad nu aan jezelf denken en de ziektewet ingaan en tot rust komen! anders ben je straks al een oververmoeide moeder...
sorry ff spuien!

krijg net te horen dat een vriendin van me op sterven ligt... haar familie is aan het waken....:(

en ze wou zo graag me kleintje nog mee maken :(

de doktoren raden mij ook af om naar haar toe te gaan of naar de begravenis te gaan vanwegen emotionele stress dat evt weeen kan opgaan wekken... en gezien mijn situatie afgelopen weken...

sorry zit er ff doorheen :(
@Pukkel; Succes op je werk en hopelijk heb je snel een gesprek!!! Goed bij jezelf blijven hoor en je grenzen aangeven.En als je echt niet meer kunt en je moet ' wachten ' op een gesprek, kun je misschien beter jezelf ziek melden?? Het gesprek komt dan vaak ineens veel sneller... Sterkte!!

@Noukje; je kamertje klinkt heel leuk! Wij moesten nog eea klussen en 30 maart worden de plinten geplaatst door manlief en twee vrienden. We pakken gelijk t hele huis mee. De babykamer wordt as weekend geverfd, de muren babyblauw, heel licht. En we hebben donkerblauwe gordijnen. Ik wil die 2 kleuren een beetje combineren en we hebben witte meubeltjes. Het liefst had ik ook licht blauwe gordijnen gehad, maar dat is te licht voor ons kamertje want die staat overdag pal op de zon.

Vanaf komend weekend als de muren geverfd zijn, krijgt het echt wat vorm. Nu is het nog meer ons ' klushok' haha!

We hebben nog wel een wiegje gekocht, maar niet om bij ons op de slaapkamer te zetten. Gewoon omdat ik t zo'n lief mooi wiegje vond, haha! Ik wilde heel graag een wiegje voor de eerste maanden. We laten onze uk wel gewoon op zijn eigen slaapkamer slapen, dat wel. Na 3-4 maanden kan hij van t wiegje over naar het ledikantje We hebben een heel leuk rieten wiegje met een mooi hemeltje erboven, ben er helemaal verliefd op!! ;)

@Lola; OH neeeee!!! Wat erg !!! Jeetje wat heftig. Is je vriendin ziek? Komt het plotseling? Wat erg joh... Kan me best voorstellen dat artsen je af raden om naar d'r toe te gaan, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je haar nog wil zien, toch? Lijkt me dat je wel nog 1 x naar haar toe kunt gaan , samen met iemand waar je direct veel steun aan hebt??? Goed voor jezelf uitmaken hoor wat nu belangrijk is. Je kleine ukje is natuurlijk heel belangrijk, maar je wil ook graag je vriendin nog zien, denk ik.. Misschien kun je wel even gaan, al is het een kwartier.. Heel veel sterkte meid !!! Denk aan je.
@Lola; nog even ter aanvulling van wat ik al zei... Je zit nu thuis en je maakt je nu ook druk om je vriendin die op sterven ligt. Het lijkt me dat dat ookal stress op levert voor de kleine. Het lijkt me dan misschien ook juist een rust voor jou als je haar nog even kunt zien, al is t maar heel kort. Dat kan ook juist positief zijn voor jezelf en de baby. Succes!
@ joos: jullie kamertje klinkt ook al zo leuk

ja het punt is dat ze dus niet in de buurt ligt en ook haar ouders niet willen dat ik langs kom omdat ze er gewoon zeer slecht bij ligt...

tjah zegt me moeder dat ik er niet teveel aan moet denken maar ja ik zit de hele dag thuis... wat moet ik doen....

zit hier maar te janken door de hormonen kan ik ook niet meer stoppen met janken!

sorry zal jullie er niet mee lastig vallen...
Nou Lola, je moeder heeft natuurlijk gelijk, maar dat is zo makkelijk nog niet !!! Natuurlijk moet je er de hele tijd aan denken, das toch meer dan logisch!!! Hou je taai meid. Misschien kun je voor de afleiding even een mooi kaartje ergens kopen en die schrijven en op de bus doen voor haar. Het is meer voor jezelf het idee/gevoel dat je een blijk van medeleven laat zien en dan heb je er voor jezelf ook even iets mee gedaan. Misschien helpt het wel, en even de buitenlucht in doet je sowieso goed. Ik weet wel dat je niet te veel mag, maar ik hoop toch wel dat je er even op uit kunt om een kaartje te halen, oid. Sterkte!!
sterkte lola!!
Oh lola! sterkte meis, het is hoe dan ook een zware tijd voor je.. Hoe is het nu met je vriendin?

@pukkel; wat goed dat het behang mooi is geworden maar balen van die ene muur zeg.. Wanneer kan daar wat aan gedaan worden?

@Joos; leuk, zo'n rieten wiegje! Bij ons adviseren ze vanuit de kraamzorg om de eerste maanden het kindje op je eigen slaapkamer te laten slapen.. Dat doen we dus ook maar braaf, in iedergeval de eerste twee weken als mijn vriend thuis is.. Daarna maar even kijken hoe het gaat als hij weer moet werken.

Wij hebben trouwens ook hele lichte gordijnen hoor, maar die hebben we laten voeren met een witte verduisterende (en uv-werende) stof waardoor het nog steeds wel een lichte stof is maar geen zon doorlaat.. Donkerblauw vind ik ook mooi overigens, was eerst ook ons idee maar we vonden deze allebei zo leuk .
http://www.babymax.nl/med ... /g/r/grey-stars-white.jpg

Dit is overigens nog een linkje van 'ons' vloerkleed..
dames ik meld me ook weer even snel. hier gaat het naar omstandigheden goed. ben wel heel moe, veel stress enzo maar dat is natuurlijk logisch. gaan nu wel heel hard aan de bak dat alles af moet zodat we ons daar de laatste maanden iig niet ook nog zorgen over hoeven maken als mijn vader slechter word. Ben trouwens ook gestopt met werken nu, kan het gewoon niet meer hebben allemaal.

lola wat heftig! ik hoop dat je een beetje afleiding kan vinden... makkelijker gezegd dan gedaan. en inderdaad even een kaartje oid, meer kan je nu niet doen.

@de rest jullie kamertjes klinken leuk! fijn dat het bij iedereen een beetje opschiet. hoop ook dat de lekkage snel wordt verholpen (ben even kwijt bij wie sorry). wij laten de kleine trouwens wel in een wiegje op onze kamer, lijkt me makkelijker ivm voeden de eerste tijd. slaapjes overdag gaan dan wel gewoon op de eigen kamer in het ledikantje. de babymax site kende ik trouwens nog niet... ga als ik tijd heb even neuzen binnenkort.
@ lemonlover: goed dat je niet meer werkt... wordt anders wel heel heftig voor je.

Wens je heel veel sterkte aankomende tijd!

@ noukje: thnx voor de link ga vanavond of morgen eens ff kijken

vriendin van me ligt nu stabiel slecht... nu afwachten wanneer het haar tijd is... beter wordt ze niet en een maand red ze ook niet... helaas zal ze mijn kleintje nooit zien :(
Hi Lemon,

Verstandig van je dat je bent gestopt met werken, stop al je energie maar lekker in de kleine en je familie! Sterkte de komende tijd..
@ iedereen: hebben jullie al gekeken naar geboortekaartjes enzo? of wanneer zijn jullie dat van plan?

en krijgen jullie al een streep over de buik naar je navel of niet?
hoi allemaal! vandaag gesprek gehad op mn werk en gezegd dat ik me ziek wilde melden omdat het echt niet meer gaat. maar dat ik alles wel netjes wilde overdragen... en wat denk je: ze weigeren me ziek te melden! als ik niet meer kan werken door mn zwangerschap moet ik maar vakantiedagen opnemen!!! wat is dat!!!! dat heb ik natuurlijk geweigerd....dag! ben niet gek! morgen is mijn vrije dag en moet ik naar vk toe. zal aan haar eens vragen of zij wat kan d.m.v. een verklaring ofzo.... en anders ga ik naar mn huisarts...maar die ziekmelding komt er! zijn ze nou helemaal!!! grrrrrrrr... niemand komt aan de gezondheid van mij en mijn kindje! hebben jullie daar ooit wel eens van gehoord.....vakantie dagen opnemen ipv ziek melden?

@ geboortekaartje: die hebben we uitgezocht. maar nog niet besteld. tekst al wel opgesteld, maar moet nog even bekijken hoeveel kaartjes we nodig hebben.

@streep op buik: nee die heb ik niet....

@lemonlover: goed dat je je hebt ziek gemeld....denk maar goed aan jezelf en aan je kleintje. en succes met alles rondom je vader. zal best een hoop stress met zich meebrengen....

@ lola: wat een verdrietige tijd...gaat het een beetje? sterkte meis....
Eindelijk topic weer in de top 15! Snap niet dat ik hem niey vaker heb gezien, gezien alle reacties die ik gemist heb!

@ lola wat heftig van je vriendin, rot dat je niet naar haar toe kan.. Is skypen of zo nog een mogelijkheid? Sterkte in elk geval!

@ lemonlover goed dat je gestopt bent met werken, gezien alles wat er gaande is. Ook jij sterkte met alles

@ pukkel wat doen ze naar op je werk zeg! Goed dat je zo voor jezelf opkomt, hopelijk kunnen de VK of een bedrijfsarts iets voor je betekenen.

@ noukje leuk kleed!

Hier geen streep te zien nog. Ook schiet manlief absoluut niet op met de zolder en de babykamer, zoals verwacht. En over 2 weken staan de meubeltjes op de stoep dus.., babykamer moet nog aan begonnen worden. Wordt er weer aardig chago van, maar mañana he!
@ pukkel: naja zeg zijn ze helemaal van de pot gerukt.... dat mag helemaal niet... ik zou dan gewoon telefonisch ziek melden en gewoon niet meer komen.. dan sturen ze maar arbo arts en die mag alleen een advies geven en moet eigenlijk min of meer opvolgen wat vk zegt... ik vind het maar raar hoor dat je vakantie dagen moet opnemen... dat mag absoluut niet! het is een ziekmelding zwangerschaps gerelateerd als ze jou ziekmelding doorgeven bij uwv krijgen ze nog geld ook omdat ij ziek bent... bgunstigere ziekmelding kunnen ze niet krijgen!

thnx het is inderdaad een moeilijke tijd dus probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken... het is nu stabiel slecht... ligt nog niet aan de pompen..

@ RR: kan je de topic niet opslaan op je mobiel? dat kan ik namelijk wel gewoon aan favorieren toevoegen...

nee skypen kan helaas niet meer... ze heeft uitgezaaide k... en zit ook in de hersenen, ze valt steeds in slaap is incontinent geworden en heeft krachtsverlies en sterk ondervoed :(

jeetje balen zeg van je babykamer...ik zou daar eerlijk gezegd niet tegen kunnen... maar ik ben meer van het op tijd af hebben.... wat zegt je man ervan dan dat de meubels over 2 weken komen?
hoi allemaal,

vandaag weer bij de VK geweest, alles weer in orde met de kleine....fijn! wat werk betreft kon de VK niets voor me doen. ze mogen geen verklaring meer schrijven..... dus het moet echt via de bedrijfsarts... daar heb ik morgenmiddag een gesprek mee. hopelijk gaat die wel mee werken.
@ pukkel: goed dat het goed gaat met de kleine!

jammer dat vk niets kan doen.... maar wat als bedrijfsarts niet akkoord gaat ( ergste geval en lijkt me stug..)

ik vind het echt appart van je baas... maar goed.... zelf zeker geen kinderen??
@lola; ze heeft er zelf ook 2!! vind het zelf ook heel vreemd gaan. wacht mn gesprek met de bedrijfsarts wel af.....
@ pukkel: dan moet ze toch als geen ander weten hoe het is als je in je derde trimester zit... en als ze baas is ofzo moet ze ook weten dat als jij je ziek meld dat ze geld krijgt voor evt een vervangende medewerker....

ik vind het maar stom!

ik hoop voor je dat je er morgen uitkomt met de bedrijfsarts en zeg maar dat uwv geld geeft als een zwangere zich ziek meld als het zwangerschaps gerelateerd is
@ pukkel succes bij de bedrijfsarts morgen, hopelijk wil die wel meedenken/ werken! En je baas zou als vrouw met twee kinderen moeten weten hoe het is. Iedereen ervaart weer andere dingen, maar toch.

@ lola, ik heb een iphone. En deze app heeft nauwelijks opties, heel irritant!

Wat erg dat je vriendin als zo slecht ligt, moeilijk hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven