De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Heeee lisette! Gezellig dat je hier aansluit.

@Mays mooie score! Fijn als ze zo snel al de punctie kunnen doen, dat scheelt weer prikken. (Dit was pas je eerste echo toch?)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:zwangerwordenvanaf2014 schreef op 20 januari 2016 @ 11:55:

Mays, wat goed 8 follikels!! Spannend hoor!! Ik was vooral zenuwachtig voor de eerste 2 echo’s. De eerste keer zenuwachtig omdat ik benieuwd was of er wat groeide. Ze zagen toen 2 grote follikels.. Was heel bang dat er weinig groeide dus erg zenuwachtig voor echo 2. Op echo 2 bleken er 9 grote follikels zichtbaar. Daarna niet meer zenuwachtig. Echo 3 12 grote follikels en gisteren na de punctie een oogst van 14 eicellen!!

Mugsek, wat rot dat je ongesteld bent geworden..!! Ik duim voor je mee voor de cryo!!

Freexx, spannend!!

Ik heb gisteren de punctie gehad. Viel me erg mee!! En resultaat was 14 eitjes!! Zaadkwaliteit was ook boven verwachting en nu is het wachten op hoeveel embryo’s en zijn ontstaan. Vanmiddag worden we gebeld!!!En weet je al meer? Ik duim voor je!
10 bevruchte eitjes!!!
Jee, volgens mij is dat best netjes, ZWva2014! Mooie oogst! Hopelijk deelt alles goed door en krijg je een mooie terugplaatsing.
Don't give up, keep the faith
WAUW!
Wat een mooi resultaat! Hopen dat je zoveel mogelijk overhoudt!
Wauw! Wat een geweldig resultaat! Ik had 12 folikels, waarvan 7 bevrucht. 1 is er teruggeplaatst, 3 zitten er in de vriezer en de andere 3 hebben het niet gered.
Zooo, goed bezig zwangerwordenin2014! En wanneer heb je dan de terugplaatsing?

Freexx, jij hebt je terugplaatsing dus alweer gehad. En nog drie lekker in de vriezer. Laten we hopen dat je die heeeel lang niet nodig hebt!

Ik begin morgen weer met prikken. Gisteren ongesteld geworden. En hoe... Pff niet normaal. Het is even van slag na de miskraam volgens mij...
Nee Theepoes, nog geen 2e terugplaatsing gehad. Moet a.s. weer terug om te meten en te bespreken hoe en wat.. ;)
Heey Lisette_, tref ik je ook hier!! Leuk!! Ik schrijf hier zelf ook nog maar net mee.

Dank allen voor de leuke berichtjes!! Zeker een goed score!!

Freexx, je hebt nog 3 cryo’s over dus.. Hoop voor je dat daar een plakkerd tussen zit!!

Theepoes, succes met prikken!! Begin je met decapeptyl?? En nog zo zwaar ongesteld vandaag??

Hier weer volop in spanning!! Eind van de ochtend in het ziekenhuis geweest. Positief is dat ik me goed voel en mn gewicht niet is toegenomen. Maar op de echo werd wel een vochtpocket (zoals het genoemd werd) gezien.. Dat kan dus duiden op een (lichte) overstimulatie.. Verder bloed laten prikken en nu afwachten. Wordt vandaag gebeld.. Vind het mega spannend.. Ergens ga ik er vanuit dat het morgen niet doorgaat.. Het ging allemaal zo goed, te goed, dat ik gewoon een tegenslag verwacht.. Duimen maar!! Ik door iig nog rustig aan en drink veel!!
Sorry dat ik hier binnen val, maar misschien weet 1 van jullie het antwoord.

Wij willen graag een tweede, maar uit mezelf krijg ik helaas geen eisprong. In het verleden heb ik clomid geslikt, dat zal ik waarschijnlijk nu weer krijgen. Het probleem is echter dat ik nog borstvoeding geef.

Weet 1 van jullie hoe het zit met borstvoeding en clomid. Ze geven aan dat het niet samen mag, maar hoe moet ik dat zien. Is dat geen borstvoeding in de 5 dagen dat je het slikt of de hele maand niet? In het eerste geval is het wel te regelen, tweede geval wordt het wat lastiger.
Even snel vanaf m'n telefoon, de terugplaatsing gaat gewoon door!!
@Lotslove Ik weet niet of dit het goede topic daarvoor is, ik heb in elk geval nog nooit Clomid gebruikt. Bovendien is dit best belangrijk, dus ik zou hiervoor gewoon even je arts bellen! Wij mogen je toch geen medisch advies geven.

@zwangerworden Hoera, spannend meid!
quote:flipje2 schreef op 21 januari 2016 @ 16:26:

@Lotslove Ik weet niet of dit het goede topic daarvoor is, ik heb in elk geval nog nooit Clomid gebruikt. Bovendien is dit best belangrijk, dus ik zou hiervoor gewoon even je arts bellen! Wij mogen je toch geen medisch advies geven.

@zwangerworden Hoera, spannend meid!

Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat het belangrijk is, maar ik dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee.

In het laatste geval wacht ik met een afspraak maken tot ik geen borstvoeding meer geef.
quote:freexx schreef op 20 januari 2016 @ 22:16:

Nee Theepoes, nog geen 2e terugplaatsing gehad. Moet a.s. weer terug om te meten en te bespreken hoe en wat.. ;)Oooh, sorry... Verkeerd begrepen. Ik doe zelf iui. Ik snap wel iets van ivf/icsi, maar niet precies :-)
quote:Lotslove schreef op 21 januari 2016 @ 14:15:

Sorry dat ik hier binnen val, maar misschien weet 1 van jullie het antwoord.

Wij willen graag een tweede, maar uit mezelf krijg ik helaas geen eisprong. In het verleden heb ik clomid geslikt, dat zal ik waarschijnlijk nu weer krijgen. Het probleem is echter dat ik nog borstvoeding geef.

Weet 1 van jullie hoe het zit met borstvoeding en clomid. Ze geven aan dat het niet samen mag, maar hoe moet ik dat zien. Is dat geen borstvoeding in de 5 dagen dat je het slikt of de hele maand niet? In het eerste geval is het wel te regelen, tweede geval wordt het wat lastiger.Ik ben gestopt met borstvoeding toen wij opnieuw een kindje wilden. Ik spuit menopur en dat kan niet in combinatie met borstvoeding. Ik denk clomid ook niet. Gewoon niet. Ook niet na vijf dagen, maar ja... Ik heb verder geen idee... Succes iig!!
quote:zwangerwordenvanaf2014 schreef op 21 januari 2016 @ 13:43:

Theepoes, succes met prikken!! Begin je met decapeptyl?? En nog zo zwaar ongesteld vandaag??

Nee, ik prik menopur. We doen iui.

Ja vandaag nog steeds best zwaar ongesteld. Maar ik was goed voorbereid

Nou, nog een paar minuten, dan gaat die eerste spuit er weer in...
Jeuj, ZWva2014! Daar ga je...
Don't give up, keep the faith
quote:zwangerwordenvanaf2014 schreef op 21 januari 2016 @ 15:54:

Even snel vanaf m'n telefoon, de terugplaatsing gaat gewoon door!! Jeeeuh! Goed man!
Ik zit inmiddels op de bank met een embryo van topkwaliteit in m’n buik!! Zo bijzonder en zo’n gek idee!! Zit ik ineens weer op het wachtbankje!! En nu voor het echie!! En ze vriezen 7 embryo’s in!! Ben super blij!!!

Theepoes, is het gelukt met de eerste spuit?
Is het goed gegaan zwangerwordenvanaf2014?

Fijn dat de kwaliteit zo goed is, dat geeft hoop! Hopelijk blijven die andere embryootjes lekker in de vriezer.

Ja, eerste spuit ging wel goed. Beetje prutserig met het wisselen van naalden en zo. Weer even wennen.
Super zwangerwordenvanaf2014. Hopen dat ie lekker blijft zitten!

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Zag er allemaal goed uit dus heb a.s. dinsdag de punctie!
Theepoes, het is allemaal goed gegaan!! Nu afwachten... het aller moeilijkste van het traject denk ik (in mijn geval).. Fijn dat de eerste spuit weer goed ging!! Succes verder!! Wanneer heb je een echo??

Mays, ik hoop ook dat ie lekker blijft zitten!! Succes met de punctie dinsdag!!
Goed zo Theepoes, tis ff doorbijten he!

Mays, succes dinsdag!! Weet je al hoe ze het gaan doen? Ook qua verdoving e.d.?

Ik mag morgen weer, eindelijk! Ben 5 december het laatst geweest, wat duurt dat wachten toch lang! Ben zo benieuwd en in spanning tegelijk.. Haalt ie het ontdooien wel? Pff!

BTW is het iets om een nieuw topic te starten?
quote:zwangerwordenvanaf2014 schreef op 24 januari 2016 @ 10:03:

Theepoes, het is allemaal goed gegaan!! Nu afwachten... het aller moeilijkste van het traject denk ik (in mijn geval).. Fijn dat de eerste spuit weer goed ging!! Succes verder!! Wanneer heb je een echo??

Mays, ik hoop ook dat ie lekker blijft zitten!! Succes met de punctie dinsdag!!

Ja, dat afwachten... Vreselijk!

(en dat blijft ook als je hopelijk straks zwanger bent... Die eerste weken zijn echt killing!)

Ik heb vrijdag een echo. Gaan we kijken of er iets groeit. Ik ben wel benieuwd. Ik had twee dagen voor de echte menstruatie bruin/donkerrood bloedverlies. Ik hoop niet dat dat invloed heeft op de groei/het springen van de eitjes. Maar goed, dat zien we vrijdag wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven