De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Celpa, dank voor het welkom lees inderdaad veel hartverwarmende reacties.

Wij zijn inmiddels 4 jaar onderweg, sinds 2 jaar in mmm. Ook bij ons geen hele duidelijke oorzaak.

Ben natuurlijk heel benieuwd waar deze poging naartoe gaat, ben positief.

Af en toe heb ik een gigadip, iedereen die een kindje krijgt gaat toch een nieuwe fase in, ik ben daar ook zo klaar voor!

Er is zoveel liefde te geven..

Heb zo erg het gevoel dat ik links en rechts door iedereen wordt ingehaald en ik zelf een soort van blijf hangen in dezelfde fase.

Zou zo graag mee willen praten en doen over alles wat er rondom het krijgen en opvoeden van je eigen kindje komt kijken.

Gelukkig zijn vriend en ik ook wel down to earth en genieten we enorm van alle fijne dingen die we samen en met anderen doen. Zoals iedereen van jullie dat vast ook zal hebben, vraag ik me dikwijls af of en wanneer het ons gegund zal zijn.

Spokkie, jij bent ook nieuw lees ik, heel veel succes, de anderen natuurlijk ook!!
Floflo: dikke knuffel meid! Dappere beslissing!

Nieuwe dames: welkom!

Hier morgen de punctie. Heel spannend! Ik heb 6 mooie grote follikels dus de arts hoopt op 5/6 eitjes.

De hormonen zijn me erg meegevallen. Eigenlijk nauwelijks last. Nu ook niet. Ja veel kleine steekjes maar mag geen naam hebben.

Hoe gaan jullie om me spanning/stress tijdens de behandeling? Ik zou heel graag zen willen zijn vooral vanaf de terugplaatsing - mits die er is - maar ben dan nu niet. Vooral met slapen heb ik er last van. Als in ik lig te piekeren en te malen en kan slecht in slaap komen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hallo allemaal,

Graag zou ik met jullie mee willen praten :-)

Ik ben Eva en ik ben 28 jaar. Ik heb nog geen kinderen maar zou er heel graag aan beginnen.

Om bij het begin te beginnen :-).

In 2008 heb ik een relatie gekregen met mijn huidige vriend. We zijn daarna al snel gaan samenwonen. Sinds 2011 zijn we trotse bezitters van ons eigen huis. Mijn vriend heeft een baan en ik ben vorig jaar afgestudeerd. Op dit moment doe ik niet het werk dat ik graag zou willen doen omdat dit heel lastig is gezien de crisis in Nederland . Gelukkig heb ik bij mijn huidige werk wel een vast contact en werk ik ongeveer 30u per week.

In 2009 ben ik gestopt met de (diane) pil omdat ik het idee had dat ik er soms flink chagrijnig en down van werd. Zwanger worden was toe nog niet van belang. Sindsdien gebruiken we dus condooms als voorbehoedsmiddel. Omdat ik na ander half jaar dat ik gestopt was met de pil, nog steeds niet ongesteld werd besloot ik naar mijn gynaecoloog te gaan met de vraag waar dat mee te maken kon hebben (ik stond onder controle van een gynaecoloog vanwege het HPV-virus, waaraan ik succesvol geopereerd ben). Deze concludeerde vrij snel dat ik hoogstwaarscheinlijk PCOS heb, verdere onderzoeken gaven dit ook aan. Ik heb dus PCOS.

Op zich stond ik hier niet raar van te kijken. Het klinkt misschien raar maar eigenlijk heb ik altijd al onbewust geweten dat ik iets had. Sinds deze diagnose bij mij gesteld is is mijn wens om een kind te krijgen erg gegroeid. (het kan ook aan de leeftijd liggen?).

Mijn vriend heeft een aantal dagen geleden eindelijk gezegd dat hij vanaf maart 2015 wil gaan beginnen aan het proberen zwanger te worden :-).

Ik kan haast niet wachten :-)

Graag zou ik met jullie mee willen kletsen om elkaar te ondersteunen en om tips uit te wisselen enz.

Groetjes Eva
Hi lieve meiden,

Het is alweer maanden geleden dat ik meegelezen en geschreven heb. Was een zeer hectische tijd en moest helemaal bijkomen en alles even loslaten. Om een korte update te geven na een eerste afgebroken ivf poging wegens over stimulatie hebben we eindelijk een punctie gehad en de terugplaatsing!! Loop nu wel weer met lichte over stimulatie klachten en heb een nachtje in het ziekenhuis mogen doorbrengen maar ben dolgelukkig dat we zo goed op weg zijn en wellicht heel snel een positieve test in handen hebben.

Hoe is het met jullie allemaal?? Nog goed nieuws??

Liefs,

Lieffie
love live
Hoi dames,

Wat een rust hier!

@eva: welkom!

@lieffie: spannend! Ik neem morgen ook plaats naast je op het wachtbankje. Rond 12u heb ik een terugplaatsing! Donderdag punctie gehad en van de 6 follikels had ik 6 eicellen waarvan er 3 vandaag op schema lopen. De beste plaatsen ze morgen terug en dan beslissen ze zondag of maandag geloof ik of die andere 2 goed genoeg zijn om in te vriezen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Welkom Jecko, Spokkie ( voor je miskraam... ) en Eva!

Weet iemand waar ik het topic van Scampy kan vinden waar FloFlo het over heeft? Ik heb een tijdje met haar in een kletstoppic geschreven en wil graag weten hoe het met haar gaat....

Fijn dat er weer zoveel goeie berichten zijn over puncties en terugplaatsingen. Een paar maanden terug hadden we ineens een golf zonder terugplaatsingen en dat is gewoon niet ok.

Hier gaat het ondertussen iets beter. Ik ben mijn 'rustmaand' bezig geweest met het organiseren van mijn overstap van het EMC naar NijGeertgen en het zorgen dat ik op het juiste moment een HSG zou krijgen in mijn eigen streekziekenhuis... Vandaar dat ik vorige week ff keihard kwam gillen. Maar dat bleek te helpen. Ineens was er een donor vanuit GG voor me beschikbaar en deed het er niet meer toe dat mijn laatste rietje uit het EMC niet op tijd in GG kon zijn en mijn bestelling voor nieuwe rietjes van Cryos niet goed was verlopen. En doordat mijn ovulatie pas op dag 16 van mijn cyclus was, kon de HSG ook gewoon doorgaan als gepland! Hoera! (Kinderhand is gauw gevuld, zeg ik maar...).

Dus een week geleden mijn HSG gehad. Rechts kwam goed in beeld, maar links helemaal niet. Of dat komt door een verkleving of een tijdelijk spasme is niet bekend, maar ik heb iig 1 open eileider en daar gaat het om. Ik had deze maand wel mijn eisprong op links, dus ik hoop maar dat die eicel de weg naar binnen heeft gevonden. De gyn zei dat het niet uitmaakt..

En dinsdag mijn eerste IUI bij GG gehad. Prima verlopen, dus nu maar weer duimen. Op de dag dat ik mag testen is het precies 3 jaar geleden dat er op mijn echo geen kloppend hartje te zien was (met 8 weken). Onvoorstelbaar dat ik nu dus 3 jaar (en nog een vroege miskraam) verder ben en nog steeds met lege handen sta...
Goedemorgen Meiden,

Yezka, dat is alweer een tijdje terug vind het zo jammer dat ik nog geen positief bericht van je heb mogen zien ;( gun het je zo!

Ga duimen voor je dat deze iui je wens in vervulling laat gaan.

Boannan, Killing die wachtweken he! zit nu op 9 dagen na de punctie en op wachtdag 6 na tp. Ik had 10 goede eitjes waarvan er 9 bevrucht zijn en ze hebben 1 teruggeplaatst. Ben hier helemaal op van de zenuwen. Wij krijgen over 2 weken pas te horen hoeveel er zijn ingevroren. Hoe heb jij de punctie ervaren?

Ik voel van alles en nog wat maar als er 1 ding is wat ik zo ondertussen wel geleerd heb is dat je lichaam je ontzettend voor de gek kan houden. Durf ook echt nergens meer van op aan. Elke dag is er wel een ander gevoel opkomende misselijkheid, krampjes, vermoeidheid er blijft alleen 1 ding vanaf de tp en dat is dat ik niet meer kan uitslapen, mn man zei al dat de wereld wel moet vergaan omdat ik een ontzettende uitslaper ben en ik nu niet later dan 8 uur op ben.

Liefs,
love live
@yezka,

Dat topic is van scamp, ik vergiste me met Scampy ;) maar waarschijnlijk hebben we het over dezelfde persoon.

Het staat onder psyche en heet "wat je niet hebt, kan je niet missen" iets in die strekking. Ik weet niet hoe ik een linkje plaats, maar het is nu denk ik wel vindbaar.

Wat fijn dat je alles op tijd rond kon krijgen. Eindelijk de HSG gehad dus....succes, meid!

En de rest ook succes natuurlijk!!
verdwaald op het nieuwe forum
Dankjewel, Floflo. Ik heb het topic gevonden en zal het later lezen. (Niet vlak voor ik naar bed ga...)

En jij ook bedankt voor je lieve bericht, Lieffie.
Hi meiden,

Wat is het stil hier tegenwoordig. ...

Jammer is zo fijn om met elkaar te kunnen "praten" over de behandeling (en) .

Ben vandaag op dag 8 na tp en zojuist ff een test gedaan kon niet wachten. Maar zoals te verwachten was is de test witter dan wit wel denk Ik dat het ook aan de test zelf ligt omdat zelfs het streepje wat reageert op urine heel licht roze is. Ben wel meteen weer afgeleerd en wacht nu tot ik daadwerkelijk volgens het schema mag testen.

Het zal vast vaker voorbij zijn gekomen maar toch ben ik erg nieuwsgierig wanneer jullie testen ?

Liefs,
love live
Ik test bijna nooit, Lieffie. De eerste paar jaar nog wel. Meestal op dag 13 of 14 na inseminatie. Maar ik weet dat ik vaak wel 17 dagen na mijn ovulatie pas ongesteld word.. Dus ik temperatuur. En als op dag 16 na mijn ovulatie/punctie mijn temperatuur nog steeds hoog is, mag ik testen. Zelfs met goedkope testen heeft het me nog bakken met geld gescheeld...
Lieve meiden,

Ik ben zwanger! !!!! Eindelijk na al die jaren heb ik een positieve test in handen! !!!! Moest het ff delen ben zo gelukkig! !!
love live
Wow! Lieffie, wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd lieffie!!!
verdwaald op het nieuwe forum
Dank jullie wel! Kan het nog niet bevatten. Zoveel jaren en dompers verdriet en pijn. En dan ook eindelijk is het ons gegund.
love live
Lieffie, wat ontzettend fijn, van harte gefeliciteerd!!

Ik heb gisteren weer een iui inseminatie gehad, na een paar uur begon mijn buik weer gruwelijk veel pijn te doen.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

Het deed zo'n pijn dat ik er bijna van moest overgeven, ben maar op bed gaan liggen, toen werd de pijn in ieder geval wat draaglijker.

Nu is mijn buik nog steeds gevoelig, maar kan ik in ieder geval weer functioneren.

Je moet er ook maar wat voor over hebben he?
Van harte Lieffie!

Zwaai naar alle andere bitches!
@ spokkie; Welkom! Enne...het is geen 'maar' 1,5 jaar hoor. Jouw verdriet mag er ook zijn. Schrijf mee als je er behoefte aan hebt. Succes met de 2e IUI.

@ jecko; Dat inhaalgevoel is zo herkenbaar! Jonger zusje is bijna uitgerekend en ook jongere vriendinnen zijn inmiddels al moeder. En daar kan ik het ene moment beter mee omgaan dan het andere.

Wat naar dat je zoveel buikpijn hebt. Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien even bespreken met de gyn.?

@ lieffie26: Geweldig nieuws! Gefeliciteerd!

@ Yezka; Jij hebt de laatste weken alweer een hoop te verduren gehad, helemaal begrijpelijk dat je even kwam 'gillen'. Ik hoop met heel mijn hart dat deze IUI gaat slagen! Wat is het je gegund! Nog een spannend weekje te gaan...

Volgende week ga ik met vakantie, daarna beginnen met de deca. De punctie staat gepland voor eind oktober. Spannend! Zal dit dan eindelijk hét protocol zijn voor ons? Durf er bijna niet op te hopen.
Bedankt voor de lieve reacties!

Jecko, de pijn die je beschrijft heb ik ook meerdere keren gehad met de iui behandeling (en). Is heel rot bij mij hielp het om van te voren 2 asprine te nemen en daarop volgende 2uur nog 2 stuks. De artsen konden niet een oorzaak geven.

Meiden ik duim voor jullie !
love live
Lieffie, kan het zijn dat je paracetamol bedoelt? Ik kan me niet voorstellen dat het veilig is om aspirine te slikken als je zwanger wil worden...
Gefeliciteerd lieffie

Wat zal je blij zijn zeg!
Lieffie, gefeliciteerd!! Wat goed nieuws!!

Zwaai naar alle andere dappere meiden.

Hier zit het verlof en vakantie erop!

Maandag weer aan het werk, zie er best wel tegenop. Zit vanaf februari al thuis (ivm hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap) geniet zo van ons meisje!
Yezka, ja je heb gelijk sorry jecko. Paracetamol 500 van kruidvat eigenmerk bedoel ik.

Dankje eva, ja het is Nog een beetje onwerkelijk ene moment in de wolken andere moment komt alles van de afgelopen jaren naar boven en ben ik weer lekker aan het heen en weer huppelen met mn gevoelens. Denk dat wanneer de eerste echo is geweest en we gezien hebben dat alles goed is we eindelijk echt kunnen gaan genieten.

Thnx femke , jij ook nog van harte met jullie kleine wondertje.

Liefs

Liefs,
love live
Lieffie, gefeliciteerd!!!

Femke, hoe was je eerste werkdag? Lijkt me echt weer wennen na zo'n lange tijd!

Zwaaaai naar alle anderen!
Femke hoe was je eerst werkdag?

Theepoes hoe gaat het thuis?

Lieffie gefeliciteerd! Wij gaan denk ik gelijk op.

Yezka ik hoop echt dat dit het is voor jouw?

Cc ik mail je binnenkort nog een keer.

Sawadee hoe is het bij jouw gegaan.

Het laatste wat ik hier geloof ik heb vertelt is dat we weer zijn begonnen met onze eerst poging van een tweede. Deze poging is totaal anders verlopen dan die van onze zoon. Hierbij had ik maar 6 eitjes en nu met een kleine verhoging van gonal f 25. De vraag was dus krijgen we een tp ivm overstimulatie. Mijn bloed was goed en op de echo was wel wat vocht te zien, maar niet teveel. We hebben nu iets meer dan 2 weken geleden de tp gehad.vorige week mochten we testen en mijn vriend zei het al van te voren het is weer raak. Ik bleek inderdaad weer een positieve test in handen te hebben. De uitgerekend dat is trouwens dit keer mijn verjaardag eind mei. 9 oktober hebben we de eerste echo. Sorry dames dat het bij mons zo snel gaat. Het het trouwens dan wel over IVF, want voor onze zoon zijn we wel weer meer dan 3 jaar bezig geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven