Dikke enkels
woensdag 3 juli 2019 om 22:01
Ik ben 33 weken en heb er op dagen dat t 24+ graden is ook erg last van. Ik vind het wel een rotgevoel hoor, geen pijn, maar gek branderig gevoel.
Wat mij helpt is om voor het slapen mijn voeten een ijsbad te geven, of als ik daar geen zin in heb gewoon na het douchen de koude kraak erop. En daarna vriendlief vragen of ie een voetmassage wil geven. En idd benen omhoog...
Wat mij helpt is om voor het slapen mijn voeten een ijsbad te geven, of als ik daar geen zin in heb gewoon na het douchen de koude kraak erop. En daarna vriendlief vragen of ie een voetmassage wil geven. En idd benen omhoog...
woensdag 3 juli 2019 om 22:02
Ja, dat vond ik ook zo vervelend. En hele warme voeten ook. Dik en warm.
In de zomer kan je gelukkig slippers aan.
Ik deed vaak een koel/ijswater voetenbadje en coolgel elke avond. Maar was alleen voor het gevoel, echt dunner werden ze er niet van.
Sterkte deze laatste loodjes zo in de zomer. Ik hoop dat het nog een paar weken niet meer zo heet word, dan word het meestal nog wat erger qua dikte.
In de zomer kan je gelukkig slippers aan.
Ik deed vaak een koel/ijswater voetenbadje en coolgel elke avond. Maar was alleen voor het gevoel, echt dunner werden ze er niet van.
Sterkte deze laatste loodjes zo in de zomer. Ik hoop dat het nog een paar weken niet meer zo heet word, dan word het meestal nog wat erger qua dikte.
woensdag 3 juli 2019 om 22:07
woensdag 3 juli 2019 om 22:14
Ik had dat jaren geleden ook zo erg. Heb nog speciaal slippers 2 mtn groter moeten kopen, anders pasten mn voeten er niet meer in... pas op met schimmelinfecties. Die kreeg ik doordat mijn tenen zo opgezet waren dat ze tegen elkaar aan gingen zitten broeien.. goed drooghouden dus, slippers dragen en idd zoveel mogelijk benen omhoog!
woensdag 3 juli 2019 om 22:25
Hier 37 weken zwanger en ook mooie olifantenpootjes.
Hier voeten omhoog zoveel als mogelijk. En geregeld man mijn enkels laten masseren, wat wel wat lijkt te helpen. Zolang enkels maar hoger liggen dan knie en heup. In bed heb ik een kussentje onder mijn voeten, wat ook lijkt te helpen. En verder is het vooral uitzingen denk ik..
Vorige zwangerschap heb ik er bijna 12 weken last van gehad, na de bevalling was het ineens weg. Ik hoop nu weer!
Hier voeten omhoog zoveel als mogelijk. En geregeld man mijn enkels laten masseren, wat wel wat lijkt te helpen. Zolang enkels maar hoger liggen dan knie en heup. In bed heb ik een kussentje onder mijn voeten, wat ook lijkt te helpen. En verder is het vooral uitzingen denk ik..
Vorige zwangerschap heb ik er bijna 12 weken last van gehad, na de bevalling was het ineens weg. Ik hoop nu weer!
woensdag 3 juli 2019 om 22:39
Ik was vorig jaar hoogzwanger tijdens de hittegolf en had de laatste 4 weken enorm dikke enkels en voeten. Wat bij mij het beste hielp was voor het opstaan direct steunkousen aantrekken. Totaal niet charmant maar het werkte wel. Zodra ik ze uittrok zakte al het vocht direct weer naar beneden
Sterkte ermee!
woensdag 3 juli 2019 om 22:45
Pssst, niet verder vertellen; maar die had ik vandaag ook voor het eerst aan. Maar ik vond ze niet helpen. Maar ik deed ze pas aan toen ik al dikke voeten had (want: vanochtend pas gekocht). Morgen dus nog maar eens proberen en direct bij het opstaan aantrekken.19Linn87 schreef: ↑03-07-2019 22:39Ik was vorig jaar hoogzwanger tijdens de hittegolf en had de laatste 4 weken enorm dikke enkels en voeten. Wat bij mij het beste hielp was voor het opstaan direct steunkousen aantrekken. Totaal niet charmant maar het werkte wel. Zodra ik ze uittrok zakte al het vocht direct weer naar benedenSterkte ermee!
woensdag 3 juli 2019 om 22:53
Ja dat helpt helaas niet. Als ze eenmaal dik zijn trekt het niet zo makkelijk omhoog. Wat ook helpt is een tijd met je benen omhoog tegen een muur liggen. Succes morgen!
Ik was al dat vocht 2 dagen na de bevalling kwijt dus dat gaat gelukkig lekker snel!
woensdag 3 juli 2019 om 23:54
Voor degenen die echte steunkousen net te veel vinden: ik had ondersteunde kousen van de Hema. Die zijn veel steviger dan normaal, maar ook weer geen echte steunkous. Ik ken vrij veel mensen met staande beroepen die die ook gebruiken, en bij mij hielp het.
En inderdaad, gek genoeg, voldoende drinken. Voelt tegenstrijdig, maar hoe minder je drinkt, hoe erger het wordt.
Overigens is het (helaas) natuurlijk vrij normaal, maar voor alle zekerheid: mocht iemand hier vrij plotseling last van krijgen en/of in combinatie met een strak gevoel rond je borst, hoofdpijn/misselijkheid of sterretjes zien, dan altijd even je verloskundige bellen. Meestal is het inderdaad volkomen onschuldig en alleen irritant, maar het kán ook wel een teken van iets zijn, vooral in combinatie met die andere signalen.
En inderdaad, gek genoeg, voldoende drinken. Voelt tegenstrijdig, maar hoe minder je drinkt, hoe erger het wordt.
Overigens is het (helaas) natuurlijk vrij normaal, maar voor alle zekerheid: mocht iemand hier vrij plotseling last van krijgen en/of in combinatie met een strak gevoel rond je borst, hoofdpijn/misselijkheid of sterretjes zien, dan altijd even je verloskundige bellen. Meestal is het inderdaad volkomen onschuldig en alleen irritant, maar het kán ook wel een teken van iets zijn, vooral in combinatie met die andere signalen.
donderdag 4 juli 2019 om 07:20
Probeer het niet te zien als 'niks doen', maar als belangrijk moment voor jouw en baby.
Zie het als je lichaam rust geven. Dat soort gedachten helpt mij
donderdag 4 juli 2019 om 08:11
Ik was ook hoogzwanger in de hittegolf van vorig jaar en de beste tips zijn al gegeven. Het is een kwestie van uitzitten. Na de bevalling ben je het zo kwijt. En mocht je geen teenslippers meer aankrijgen dan kan je op zoek naar birckenstock-achtige sandalen met verstelbare bandjes. Het enige wat nog paste gezien alle poezelige sandaaltjes niet gemaakt waren voor al dat vocht. Die lompe zwangerschapssandalen kan ik nu nog mooi aan door de bandjes op zijn strakst te zetten.
Succes, de laatste loodjes!
Succes, de laatste loodjes!