Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oooooooooo Oempa! Succes meis! Straks heb je eindelijk je mannetje in je armen!

Ik denk aan je
@ Oempa, wat een spannende dagen ga je tegemoet! Heel veel succes en plezier, ik denk aan je!

@ Millen, schrijf lekker van je af! Ik kan me voorstellen dat zo'n eerste werk periode heftig is, helemaal als het op het werk ook nog even een beetje tegenvalt. Probeer op je vrije momentjes een beetje bij te komen meis.

@ Piena, wat een heftige tijd heb je achter de rug! Moeilijk zeg.. sterkte Ik hoop dat je onzekerheid snel wat afneemt en je het steeds meer kunt geloven!

Ik tel de dagen naar de echo af, ik wil zo graag weer even spieken! Ik denk dat ik daarna een stuk geruster ben en daar kijk ik naar uit! Dinsdag eind van de middag mogen we. Verder gaat het nog steeds goed hier!
@Millen: balen dat het weer beginnen zo zwaar valt. Er kan altijd eens iets misgaan, misschien juist als je wil dat alles goed gaat. Zijn je collega's wel een beetje lief voor je? Ze willen je vast niet buitensluiten maar hebben ook wat dingen meegemaakt zonder jou. En volgende keer gewoon ziek melden als je je niet goed voelt, is voor iedereen beter.

Rustig aan nu, anders eens met je leidinggevende bespreken dat het je zwaar valt. Of past dat niet in de berijfscultuur?

Wel fijn dat dochter het goed doet en dat man zo lief voor je is! Hopelijk gunt dochter je wat meer rust en gaat het volgende week al beter.

@Piena: vervelend dat je zo'n heftige tijd doormaakt, maar wat een troost dat zwangerschap nog steeds goed gaat! Ik vond het ook heel bijzonder toen bleek dat het al armpjes en beentjes had en druk aan het zwemmen was. Ik vond het ook erg lang onzeker en ongeloofwaardig. Pas nu buik begint te groeien en ik vorige week ook weer het hartje hoorde durf ik er in te gaan geloven.

@Lavendel: wat heerlijk ook dat bij jou alles nog goed gaat! Duurt niet lang meer tot de echo, inderdaad spannend, ik hoop ook dat bij jou alles goed is. Dat gevoel te willen spieken herken ik wel. Met mijn vader gaat het weer hardstikke goed! Herstel van een hersenbloeding is niet niks, maar hij is alweer anderhalve maand thuis en alweer klaar met poliklinisch revalideren. Soms is hij wat trager dan vroeger, maar qua persoonlijkheid is hij nog zoals eerst en hij is ook niet angstig of depressief geworden. Soms denk ik, misschien krijgt het nog een staartje, maar niets van te merken. Dus erg fijn.

Hier begint het dus goed te groeien, vind het heerlijk om aan mijn buik te zitten. Vriend wordt er beetje gek van, buitenshuis doe ik dat niet hoor. Maar ben wel trots op buik en soms rommelt en rekt er ook van alles. Aan de andere kant vind ik het wel fijn dat op werk en op straat nog niet iedereen het kan zien, want iedereen heeft een mening bijvoorbeeld of ik nog op mijn racefiets zou mogen.

Verder hebben vrienden ons een kinderwagen aangeboden en bedje en commode. Ziet er allemaal nog erg mooi uit, dus nog beetje vroeg, maar hardtsikke leuk om over te nemen en wel fijn alvast wat spullen te hebben. Nog bijna 2 weken tot de 20-weken echo, had me eigenlijk voorgenomen pas daarna spullen te gaan aanschaffen.

En van een vriendin een doos vol mooie positiekleding gekregen, ook wel erg fijn. Dus ik geloof wel dat ik er nu van kan gaan genieten. Vriend is blij dat ik nu continue erg blij ben, na die moeizame tijd van het niet zwanger worden. Fietsen op m'n racefiets gaat ook nog, hoewel wat zwaarder nu. Hardlopen vind ik wel lastig, vanwege die enorme borsten, maar ik ga het morgen nog eens proberen. Ik las dat de gemiddelde vrouw 2 cups erbij krijgt, maar daar zit ik nu al aan, dus ben bang dat het nog veel verder gaat. Heb wel wat goede webshops gevonden om beha's te kopen. En ik heb een cursus zwangerschpasyoga uitgezocht samen met een zwangere vriendin.
Hoi meiden! Gezellig druk hier!

Nordic, heerlijk vakantie! Gek idd he, dan kijk je ineens met heel andere ogen naar stellen met baby's. en ja zo zitten jullie er volgend jaar ook bij

Wij gaan de eerste 2 weken van september naar Frankrijk, huisje met zwembad aan t strand. Vrienden met kids gaan ook mee, dus dat wordt hopelijk heel gezellig!

Leuk dat je gaat groeien nu! Tenminste, ik vond het zelf geweldig, die buik! Ik had ook met 8 weken al zwangerschapsbroeken aan, ik had super snel een buik! Beha's kan ik je niks over vertellen, mijn borsten deden niks nakkes nada tijdens de zwangerschap, ik moest alleen een omvang groter en die heb ik nu nog steeds

Lavendel: spannend zo de laatste dagen voor de echo. Ik bleef t ook spannend vinden, maar heb er ook wel van kunnen genieten gelukkig. Bijna over de meest spannende tijdsgrens heen! Ik duim!

En dan lekker gaan vertellen aan iedereen dat je zwanger bent! Dat vond ik zo leuk en we zijn echt overspoeld met cadeautjes! Iedereen wist van mijn miskramen en bbz dus waren ze allemaal zo blij. Ik heb nog steeds kleertjes liggen die ik gekregen heb. De laatste zijn in zicht, dat wel, dus lekker shoppen voor D*!

Zeker speciaal als jullie baby 29-2 komt! Elke 4 jaar super groot feest!

Millen, zo heb ik het nog nooit bekeken: voor mijn carriere gaan! Klinkt zo chique Maar ik heb al veel diploma's en wil telkens iets anders, ik blijf me gewoon omscholen, dus misschien zie ik het daarom niet zo. (ik ben secretaresse, boekhouder, inkoper, doktersassistente, sportinstructrice, masseuse en nu dus dit ,wie weet wat er nog volgt hihi)

Maar jeetje wat vervelend dat je je soms zo onprettig voelt! Maar het is ook herkenbaar hoor! Op fb komt dit ook regelmatig voorbij. We vinden het allemaal moeilijk en zwaar soms en al helemaal als we weer gaan werken. Ook al is het ook leuk, het valt gewoon soms niet mee en het is goed dat je dat van je afschrijft hier! En idd het is een fase, maar dat wil niet zeggen dat je het daarom maar makkelijk moet vinden. Wel fijn dat je meisje het goed doet en blij is! Daar krijg je ook weer energie van. En van sporten ook natuurlijk. Dat werk komt echt wel weer! Dikke knuffel!

Piena, veel sterkte met alles hoor! Spannende tijden zo tijdens je prille zwangerschap! Gelukkig de 13 weken grens voorbij! Gefeliciteerd. Heel veel succes met je echo straks, het blijft spannend he. Hopelijk is alles goed! ik Duim.

Fijn dat jullie lekker bijgetankt hebben op vakantie! Raar idee he, dat dit de laatste keer is! Hoewel, wij gaan wel samen op wintersport en D* blijft dan bij mijn moeder. Is gek, maar ook wel lekker! Het staat voor februari weer op de planning.

Nordic: ik lees net over je vader! Heftig zeg! Sterkte, gelukkig gaat hij goed vooruit.

Gezellig dat je met je vriendin naar Yoga gaat! Ik vond het erg leuk.

En die buik he! Een jaar later mis ik m nog wel eens. Ik zat er ook continue aan en dan moest manlief voelen en voelde niks want dan lag de baby snel stil

Lief dat je spulletjes hebt gekregen van vrienden! wij hebben t kamertje en heel veel toebehoren ook allemaal gekregen. Alleen de wagen en kinderstoel nieuw, ook gekregen van onze ouders. Als het er nog goed uitziet en het is je smaak, waarom niet? En positiekleding is best prijzig en dan zijn krijgertjes ook heel fijn vond ik! Je stelt jezelf termijnen, maar ineens komt er iets op je pad en dan is het goed toch?

Veel succes met je 20-weken echo!

(sorry dat ik 2 stukjes schrijf, maar ik beantwoord per bericht, ik kan het anders niet onthouden :P )

Hier gaat alles goed. Ons jochie is een echt monster, maar o zo lief! Hij leest voor aan mij en loopt inmiddels aan 1 hand en achter een loopkarretje. Sinds deze week zit hij ook in een autostoel ipv de maxicosi, hij wordt nu echt groot...

Snel hier schrijven he meiden als jullie nieuws hebben over echo's en termijnen enz enz!

Lavendel, wil jij de tabel bijhouden? Ik heb m voor nu bijgewerkt.
Ego alert!

Vannacht om half 4 is ons ventje geboren dmv een keizersnee. Hij is lekker groot, 4870 gram en 53 cm. Hij doet het supergoed en wij zitten op een heerlijke blauwe wolk! helemaal verliefd!
Wauw Oempa, gefeliciteerd!! Het zal vast geen makkelijke bevalling zijn geweest, maar hij is er eindelijk! Ben zo blij voor je!

Later meer!
joehoe! ook hier gefeliciteerd!!
Oempa heel erg gefeliciteerd en geluk gewenst!!!! Geniet van jullie jongetje. X Selectia
Oempa: super gefeliciteerd! Wat heerlijk dat hij er nu is.
Oempa gefeliciteerd met jullie ventje!!!
Gefeliciteerd oempa!!!!! Ook aan oempa-man!!

Hij is er!! Joehoe! Hoe is het gegaan? Eh Hoe heet de kleine man? (snap als je dat niet wil zeggen hoor hihi) xx

Doe rustig aan!
Oempa: gefeliciteerd! Het zal niet makkelijk zijn geweest, maar hij is er! Ik ben ook benieuwd naar de naam :-) Maar kan me ook voorstellen dat je dat niet wil posten..

Lavendel: Hoe was het gisteren?

Liefs
Bedankt voor de felicitaties!!

Ons ventje is alweer dik een week oud! Gisteren afscheid genomen van de kraamhulp en vandaag lekker met z´n drieën geweest. Hij slaapt en eet en is lekker tevreden. De borstvoeding is goed op gang en hij was gister weer op zijn geboortegewicht. S'nachts slaapt hij al 4 uur tussen de voedingen dus we mogen niet klagen. Hopelijk blijft dat zo

De bevalling was een drama. Ik werd door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat hij toch wel groot aanvoelde in de buik. We konden gelijk terecht en bij het opmeten op de echo werd hij al 4869 gram geschat. Gelukkig gelijk de inleiding geregeld voor 2 dagen later. 's Morgens begonnen met een ballon katheter die er gelukkig al na een half uur uitviel en 3 cm ontsluiting. Helaas om half 3 snachts nog steeds maar 3 cm en hebben ze eindelijk besloten om een keizersnede uit te voeren. Het erge is nog dat toen het infuus met weeën opwekkers uitging, ik ook geen wee meer heb gehad. Mijn lichaam heeft dus niks opgepakt. Achteraf bleek dat hij er ook nooit door had gepast en niet goed voor de uitgang lag. Zelfs bij de keizersnede kregen ze hem er niet gelijk uit. Maar wat een mooi moment als je dan het eerste huiltje hoort. Wat een rijkdom zo'n kleintje in huis!

Lavendel hoe was de echo?

en hoe is het met de rest?
Oempa loempa als nog gefeliciteerd!
Fijn hoor Oempa! En super dat de BV op gang is! Gek he de kraam weg? Maar ook weet lekker om alleen met je mooie gezin te zijn. En al 4 uur slapen! Kanjertje!

Lavendel hoe was de echo? Hopelijk alles goed.

Millen heb jij de naam van je dochter al eens neergezet hier? Ben ik ook wel benieuwd naar :D

Hier gaat alles goed! Tand nummer 5 is in zicht! Hij is zo'n blijhoofd, ik word met de dag verliefder op hem En over 2 weken vakantie. Zin in.
Sorry voor mijn afwezigheid, ik ben een beetje moe en weinig online geweest. Maar ik heb een goede termijnecho gehad meiden! Ik ben de 12 weken grens nu gepasseerd dus ik ga er vanuit dat het nu goed gaat komen! Ben heel blij en bijna iedereen weet het nu. We zijn inderdaad al verwend met leuke cadeautjes en iedereen is heel blij en positief! Ik ben al wel echt aan het genieten merk ik, maar de mmm komt ook nog zeer regelmatig voorbij in mijn gedachtes. Dat zal er altijd wel een beetje bij blijven horen denk ik. Dat is ook niet erg, het is onderdeel van ons leven.

@ Nordic, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je vader en zijn herstel, wat een opluchting! Wat fijn dat je lekker aan het genieten bent! Jouw 20weken echo komt ook alweer snel zeg, vind je dat spannend? Wil je ook weten of je een jongen of een meisje krijgt? Leuk dat je op yoga gaat, dat wil ik ook gaan doen

@ Hopen, wat lekker dat je bijna op vakantie gaat! Ben je er ook al aan toe of is het nog goed te doen op het werk? Wat leuk om te lezen dat je al zoveel verschillende opleidingen/werk hebt gedaan! Een bezige bij dus!

Begint het bij jou al weer te kriebelen voor een 2e? Of ben je daar nog niet echt mee bezig?

@ Oempa, dat klinkt inderdaad niet al de ideale bevalling! Wat rot dat je lichaam zelf ook niet wat oppakte en dat de KS ook niet ‘van een leien dakje’ ging. Maar inderdaad, hij is er! Wat lijkt me dat bijzonder!

@ Tabel, ik ben eigenlijk een beetje tabel moe… Ik heb hem bij de ‘probeerders’ erg lang bijgehouden en ik merk dat ik de laatste tijd niet zo enorm actief ben met schrijven, maar meer met lezen (ik ga hier niet weg hoor meiden ). Maar is het een idee dat de zwangere dames zelf af en toe hun status in de tabel een beetje updaten?

@ Piena, Eetstokje en Millen, hoe is het met jullie?
Yes lavendel!!! Gefeliciteerd meis! Wat een super nieuws en wat fijn dat je echt wel geniet. Straks als je de baby gaat voelen wordt t nog leuker (vond ik zelf). Heerlijk de magische grens voorbij!

Gaat ineens snel nu!

Vermoeidheid heb ik niet heel erg gehad, maar ik ging wel echt op tijd naar bed. Neem t er lekker van zou ik zeggen.

Ja bezig bijtje ben ik wel ;) zit in de familie. Mijn zus heeft op haar 36e nog een hbo studie afgerond en mijn moeder zelfs op haar 50e!

2e wil ik wel, maar hopenman (nog) niet. Toevallig op fb pas over gehad. Er komen weer 3 baby's aan daar en ik zou t ook erg leuk vinden om een 2e te mogen krijgen. Maar als manlief echt niet wil, dan leg ik mij daar bij neer. We hebben een lieve en gezonde zoon mogen krijgen en daar ben ik heel dankbaar voor. Als er een 2e komt, dan pas als D* wat groter is hoor en misschien zelfs al naar school gaat. Dan kan ik weer volop genieten en ben ik ook klaar met school

Tabel komt wel goed joh, ik doe t stiekem ook nog wel eens.

ik ben mega toe aan vakantie! Nog 5x werken zeker nu alle collega's lekker gaan is t fijn dat ik ook bijna mag! Even chillen met ons gezinnetje. Man is er ook aan toe.

Tot snel!
@Lavendel: wat fijn dat alles goed is! Ik ben heel blij voor je! En wat leuk ook al die reacties en kadootjes.

Dat medische traject komt ook bij mij af en toe boven, was een heftige tijd, maar het zakt wel nu de zwangerschap vordert.

@Hopen: geniet van je vakantie! Lekker met zijn drietjes op pad.

Gaan jullie nog de zon opzoeken? Of lekker niet al te ver rijden?

Misschien is Hopen man nog te bewerken en verandert hij van gedachten over een tweede. Opnieuw dat medische circus is natuurlijk ook wel heftig, hoewel het misschien wat gerichter (en sneller) kan als je een tweede keer het traject in gaat.

@Oempa: jeetje wat een heftige bevalling moet dat geweest zijn.

Fijn dat hij er nu is en jullie lekker met zijn drietjes zijn.

Fijn dat het voeden wel goed gaat! En wat een stevige kerel.

Heeft Oempa-man nog vrij? Of is hij alweer aan het werk?

Hier 20-weken echo gehad! Alles was goed en ben helemaal gelukkig

Weet nu officieel niet wat het gaat worden, netjes andere kant op gekeken, dus nog 20 weken geduld.

Ik voel hem nu ook schoppen, dus erg fijn.
Gefeliciteerd Nordic! Super fijn en leuk dat je de baby voelt!! Straks is t disco en kermis in je buik. Heel gezellig ;)

Later meer hoor!
@ Hopen, lastig dat je kan nog niet wil en misschien wel nooit wil? Ik snap dat je heel erg blij bent met D (terecht ) , maar het is wel heel fijn als je samen op 1  lijn komt. Komen er baby's aan van Kroes, Sproet en Ava? Of heb ik het niet goed onthouden?

Ik kijk idd ook erg uit naar het moment dat ik de baby kan voelen!

Succes met de laatste weken werken!

@ Nordic, wat super dat de echo goed was! Een hele mijlpaal en geruststelling! Leuk dat je niet weet wat het wordt, ik ben nog aan het twijfelen of ik het wil weten En super dat je hem kan voelen! Hoe vaak is dat op een dag? Wat moet ik me er bij voorstellen?
Klopt lavendel! Goed onthouden. Ook anderen praten over nummer 2, dus de 2e lichting doorstromers komen eraan

Het zal ons vast lukken er samen uit te komen. Voor nu is ons mannetje heel makkelijk, maar wie weet wat er nog komt en dan wil ik misschien ook wel niet meer :D

Voelen van de baby is leuk! Ik voelde met 13 weken al een soort tennisbal door mijn buik rollen, heel apart, dan voelde ik echt een bolletje strak worden als ik mijn hand op mijn buik legde. Later echt gekriebel, alsof iemand de binnenkant van je buik aait zo leuk! En nog weer later echt klopjes en schopjes en toen kon mijn man t ook voelen. Maar onze draak stopte graag met bewegen als papa in de buurt was! Hihi en als man op mijn buik kuste dam schrok hij en schoot hij echt omhoog. Hahahaha! Dan hadden we zo'n lol! Arm kind

Echt lavendel, je gaat het vast heel leuk vinden. Ik heb nergens last van gehad met slapen, of zere ribben enzo dus ik kon echt genieten. Ik zette mijn wekker ook vroeg om nog even met de baby te 'spelen'. Alleen daarom zou ik wel 10 kinderen willen. Ik heb daarmee echt geluk gehad!
Oempa: gefeliciteerd

Lavendel: wat super dat termijnecho goed was
De zijn veranderd zie ik, prima natuurlijk!! Maar bij Oceanne staat een gezichtje bij t geslacht, wat betekend dat? Zou alles wel goed gaan? Ik hoop t wel!!

Hoe is t met de anderen?

Nena, leuk je berichtje! Hopelijk gaat met jullie ook alles goed!
Huh? Ligt t aan mijn telefoon misschien? Iig is er iets raars
@ Hopen, dat lijkt me ook zo speciaal! Je omschrijft het prachtig!  Heerlijk dat je dit al met 13 weken kon voelen! Ik kijk echt uit naar dat moment! Met mij gaat het gelukkig erg goed! Heb alleen nog last van vermoeidheid en slaap wat minder goed, m.n. omdat ik vaker naar de wc moet. Maar prima te doen dus, dat maakt het genieten makkelijk

Over het algemeen heb ik ook heel veel vertrouwen dat het goed komt, dat is ook fijn. Maar af en toe komt de onzekerheid opspelen en dan kan ik niet wachten om het hartje weer te horen! Maar dat lijkt me ook niet gek ;)

Ik vind af en toe en kleine update van de fb schrijfsters wel erg leuk hoor, dus als dat 'van ze mag', lees ik het graag

De tabel ziet er bij mij trouwens gewoon nog hetzelfde uit hoor

@ Nena, dank je voor je berichtje! Hoe is het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven