Dromen over een kindje

04-02-2013 15:02 2434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een groep meiden die dromen over/van een (tweede, derde, vierde) kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.

Droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !

Dit topic is vol, we hebben een nieuw deel!
Hey lieve Janna, twee dagen ben ik ongesteld geweest (denk ik). Donderdag en vrijdag.. Snap nog steeds niet hoe dat kan op cyclusdag 12/13

Ik heb nog nooit een uitstrijkje laten maken, nee.

21 juni was mijn MBD, wat denk je?! Testen als ik niet ongesteld wordt?

Thanks!
@syllie Woooow, dat klinkt als een heeeeeerlijke prachtige geweldige dag!!!!Lekker nagenieten!!

@Loveisdancing ow dat heb ik vorig jaar een periode gehad; elke nacht droomde ik dat ik een kind had/zwanger was! heel irritant werd het na een paar keer, vond ik!

Maar het was wel duidelijk bij mij waar het vandaan kwam; ik zat toen midden in de boeken van Heleen van Royen (de gelukkige huisvrouw, Godin van de jacht etc) ....

wow Klaprooss, je hebt al een heel geboorteplan klaar! haha! goed bezig! Ik wist tot voor kort niet eens dat zo'n plan er was en dat je die moest maken in bad, hmmmmm heeerlijk, maar of ik er ook in zou willen bevallen.... en hypnobirthing? breng je jezelf in een bepaalde concentratie of doet iemand anders dat voor je?

(even geen zin om te googlen, haha)

Dank voor je lieve woorden, het opvoeden zal ook vast wel goed komen :-)

lekker dat het goed gaat met je vriend en dat hij het licht heeft gezien, joepiieeeeeee!!!! :-D

@lor hoe is het met de misselijkheid? Testdag komt dichterbij!

Vind het zo spannend voor je! Zou de dagen wel voor uit willen trekken!

Jij ook thanxx voor de lieve woorden :-) xx

Wauw janna! Zou wel gaaf zijn NYC of Aus!!! hihi, nou....als je in

aus zit en je mag niet meer terug vliegen....ik kan me vervelender plekken voorstellen hoor om vast te zitten

cheery, klinkt goed jullie romantische roadtrip!

Fijn dat je schoonzusje na al die tijd zwanger is geworden!

Gefeliciteerd met je baan Mila!!
Wat is er ineens weer veel geschreven!

@lor spannend hoor! Maar zoals janna zegt misselijkheid komt pas als je hcg erg hoog is,en dit is vaak pas vanaf week 4,en zeker al niet voordat je "ongesteld"moet worden..daarom zijn er vaak nog witte tests of met een licht streepje omdat het hcg nog minimaal aanwezig is!

Dus zou het proberen een beetje los te laten en op zijn beloop te laten anders maak jezelf gek haha!

@mila fijn zeg! Gefeliciteerd met je baan!

@janna leuke bestemmingen hoor! Maar inderdaad niet de goedkoopste bestemmingen! Wij willen ook evt dit jaar nog naar new-york! Even bekijken hoe het met de financieen zit na de bruiloft hahaha

@floepert welkom!
Hebben jullie toevallig de docu gezien gisteren ADHD op de ncrv.

Meisje krijgt label ADHD terwijl ik haar als ik haar beoordeel op wat je ziet op tv echt geen ADHD kind vind, zelfde trouwens bij het jongetje.

Ik denk dat er veel te winnen valt bij de opvoeding.. Dus toevallig gezien dames ?
@ klaproos... ja heb t gezien... met kromme tenen! Duidelijk beeld van te weinig aandacht bij t meisje en doe jongen werd hyper van zn moeder...zou ik ook worden trouwens!

@ lor wanneer ga je testen? Duimen

Zijn jullie allemaal getrouwd of lekker samenwonend?

Hier getrouwd 2 jaar....aan alle bruidjes in spe en newly weds geniet van deze tijd... vond t tot nu toe mooiste dag van me leven, en pas op voor de after honeymoon dip..... die maakt ook iedereen mee geloof ik
hm, kan me geen after-honeymoon dip herinneren eigenlijk

Nee die docu niet gezien! ik heb weinig ervaring met adhd, weet dat mijn oude buurjongetje die diagnose had en dat het een stuk beter met hem ging toen hij medicatie kreeg...

meiden, ik hou het kort, ik moet zo dringend naar m'n bedje!

Ik ben er een paar weken tussenuit en weet niet hoe 't met internet gaat ....

*zwaaaaaai* Tot snel meiden! xxxxx
Mila, gefeliciteerd!

Klaproos, nee niet gezien..

Volgende week eerst op vakantie, daar zal wellicht onze baby plannen nog wel besproken worden. In onze vakantie in augustus wil ik naar de huisarts om te bespreken.
@klaproos niet gezien,maar vind tegenwoordig wel dat een kind snel de diagnose ADHD krijgt,als het wat drukker is,vroeger hoorde je dat niet zomaar,vaak vinden ouders het dan ook wel "makkelijk" om te kunnen zeggen ja hij heeft ADHD..

Het is hier maar rustig de laatste dagen!

Hier zijn we goed bezig tussen de lakens,en het is indd waar hoe vaker je het doet hoe meer zin je krijgt(iemand hier of in ander topic zei het ook pas)
Het is hier zeker rustig isabella.

Dit leek me voor mij het beste topic aangezien we nog niet weten wanneer we gaan beginnen.

Het topic wat ver weg is, was starten in augustus maar dat is voor ons (denk ik) nog te snel..
Eerst was het mooi weer en toen heb ik alle dingen die ik wel moest doen maar niet perse meteen toen, uitgesteld. En die moeten dus nu...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Hey meiden, daar ben ik weer even!!

@Janna: Nog geen contract binnen, maar goed, het zal wel goed zitten na 1.5 week werken, hahaha. Ik heb de stress daarover niet meer in ieder geval!

Bedankt voor de info over baarmoederhalskankeronderzoek en de misselijkheid… Het blijft aanhouden, heel vreemd!

Wat gaaf, je reisplannen! Enne, je moet je ergens op focussen he, en dromen is altijd leuk, hahaha!

@Floepert: welkom hier! Spannende tijd ga je tegemoet!

@Syllie: Wat fijn dat je even wat laat horen!! Ga je nu op huwelijksreis?

@Cheery: Lekker dat je iets moois in het vooruitzicht hebt met je trip! Zeker gegund na al je harde werk!

Wat fijn dat je blij voor haar kan zijn! Scheelt weer een hoop nare gevoelens voor jou! Hoe is het nu met jou en je zus?

Heel spannend hier inderdaad, hahaha

@Mila: wat goed nieuws joh! Gefeliciteerd!

@Droom: De reden dat ik ooit aan de pil ben gegaan is omdat ik ernstig last had van dit soort klachten. Moet zeggen dat het wel een tijdje heeft geduurd nadat ik gestopt was met de pil voordat dit terugkwam. Het is nog altijd minder als toen, maar merk wel met elke ongesteldheid dat ik me weer minder goed voel.

Blijven delen hoor meis, daarvoor zijn we hier! Denk dat als dit topic er niet was, man mij helemaal zat zou zijn, hahaha.

Ik denk dat ik vrijdag ga testen, tenzij ik daarvoor ongesteld word natuurlijk…

Wij zijn binnenkort 4 jaar getrouwd, 11 jaar samen inmiddels en ik zou niets anders meer willen. Het is gewoon zo leuk samen.

@Bloem: is wel erg raar…. Van de dokter moest je een nieuwe ongesteldheid afwachten toch? Snap dat je het allemaal maar niks en verwarrend vindt… Dikke knuffel voor jou!

@Nearly: Hahaha, nou, trek die dagen naar voren dan!! Ik word hier langzaam aan wel een beetje simpel hoor, hahaha…

Flink afleiding zoeken steeds, maar het is niet makkelijk. Nooit verwacht dat mijn lichaam zulke verschillende signalen zou geven….

@Isabella: Help me met loslaten, hahahaha

Lekker van genieten, van al die seks joh!

@Klaproos: ik ga dat eens even bekijken als ik tijd heb, helemaal interessant vanwege mijn vakgebied!

Nou….. Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet…. Vorige week donderdagavond in de auto voor het eerst misselijk, vrijdagavond weer.

Zaterdag overdag een aantal keer, zondag iets minder. Maandag op de fiets bijna overgegeven en de dag door kwam het af en toe opzetten.

Gister hetzelfde, iets meer lijkt het wel. Ook leken mijn borsten gespannen.

Vanmorgen misselijk wakker en toen ik me afveegde na het plassen zat er wat bruine afscheiding op het toiletpapiertje. Daarna nog een keer geplast en toen niks meer bij het afvegen.

Normaal kan ik een hele rol chocokoekjes op, nu heb ik bij 2 a 3 genoeg (koekjes he, geen rollen, hahaha).

Gisteren de 2 voor 5 euro testen gehaald bij Kruidvat en in overleg met man besproken om vrijdag te testen ipv zondag als ik niet ongesteld word.

Manmanman, wat kan ik hier slecht tegen. Nooit verwacht dat ik

me er zo door zou laten beinvloeden. Wat een stomme neurotische geit ben ik toch ook!
Dank je wel Lorelay!

Jeetje spannend voor jou ook zeg..Hopen op een gunstige uitslag vrijdag.
Nou lieve dames, test kan de kast weer in, loeiende ongesteld geworden. Best wel teleurgesteld en was ook echt even van slag. Net even naar de bieb geweest voor een flinke stapel chicklits. Ga de komende dagen lekker lezen! Vanavond me maar even troosten met heeeel slecht avondeten!

Echt, hoe kan je jezelf zooooo voor de gek houden. Bizar gewoon.

Willen jullie over een week of 3 me weer even met mn voeten op de grond zetten?
Volgens mij heeft iedereen dat, zeker de eerste paar keer, Lor. Las net even op het juni topic en daar zie je het nu ook weer gebeuren bij iemand. Niets raars dus. Alleen kan je jezelf er best gek mee maken en dus ook verdrietig over worden...
@lorelay Jeetje dikke knuffel voor jou! Vertroetel jezelf maar flink
Jammer Lorelay, hopelijk de volgende keer. Een knuf voor jou.

welkom floepert
Oh, en wat er nu daar aan reacties komen is precies waarom een starten in ... topic mij onder druk zou zetten.

Want degene die nu zwanger hoopt te zijn is net gestopt met de pil en nog niet ongesteld geweest (op een natuurlijke manier, dus alleen de laatste onttrekkingsbloeding). Nu zou dan bij een cyclus van 28 dagen binnenkort haar 'nod' zijn. Ze heeft nu getest, maar test is negatief. Tweede test ook negatief. Dan zijn de (lieve) reacties: misschien toch te vroeg getest. Dat zou idd kunnen. Maar ik denk dat de kans groter is dat je cyclus nog niet in orde is, zo kort na het stoppen met de pil. Terwijl zij nu misschien best veel hoop heeft op toch zwanger maar te vroeg getest...

Ik zou meer 'down to earth' reacties nodig hebben, anders wordt het steeds erg zwaar, denk ik....
@floepert en Mila: dankjulliewel lieverds! Doet me goed! Knuffel terug!

@Janna: dat is ook precies wat mij tegenhoud. Beetje valse hoop zeg maar. Al geef ik mijzelf die genoeg hahaha. Nee, ik voel me hier met jullie op mijn plek. Er wordt meegehoopt maar ook realistisch gezegd als iets wel of niet kan. Jullie zijn allemaal kanjers!
Ja, precies, dat heb ik dus ook. Ik denk dat ik mezelf al gek genoeg kan maken, dus dan is het handiger als jullie tzt gewoon zeggen waar het op slaat en dat het net zo goed iets anders kan zijn, ofzo.

En soms komt dat misschien een beetje hard over, maak ik zou er zelf meer aan hebben dan dat ik in mijn hoop bevestigd zou worden en het daarna nog meer tegen zou vallen.
Dat lijkt mij inderdaad ook. Wij denken aan januari maar straks wordt het november of februari, dan heb ik geen zit om naar een ander topic te moeten verhuizen.

tegen die tijd kan ik altijd kijken of ik daar mee ga schrijven. Voor nu schrijf ik lekker met jullie mee (of jullie het nu leuk vinden of niet) :-)
Haha, gezellig hoor Floepert.
Cheery (en anderen die medicatie moeten gebruiken), misschien heb je nog wat aan deze site: Klik daarin kun je je medicatie opzoeken en kijken wat ze erover zeggen icm zwangerschap.
Interessante site! Ik ga eens kijken. Dank je wel Janna
Lorelay, balen zeg! Dat je jezelf zo voor de gek kan houden hè..

Ik vermoed dat ik ook rond die tijd wel weer met mijn voetjes op de grond gezet moet worden. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De huwelijksreis doen wij eind augustus. Waarschijnlijk een eiland van griekenland of de canarische eilanden. Zolang het maar palmbomen heeft en we lekker met de auto kunnen rondscheuren

Pijnstilling, hier geen lage pijngrens, maar zou wel pijnstilling willen. Sowieso medische indicatie, dus bevallen in het ziekenhuis. Welke vorm van pijnstilling heb ik mij nog niet in verdiept.

Tulp, wat vervelend dat het baby onderwerp opeens niet meer besproken kan worden.. Man (haha, typte eerst vriend) heeft dat ook een periode gehad, wat nu weer over is. Het werd hem toen even teveel allemaal

Welkom floepert! Gezellig dat je mee komt schrijven.

Mila, fijn dat je weer even uit de ww bent!

Klaprooss, ik had die docu wel willen zien. Werk regelmatig met pubers met adhd en in sommige gevallen waren er echt jongeren die zoveel verbeterden door medicatie! Meer concentreren, minder uit hun slof schieten, beter te sturen, rustiger.in sommige gevallen merkt de jongere het minder, maar als je doorvraagt merken ze het toch. Maar ook zat zonder medicatie, maar die van zichzelf al beter te sturen zijn. Ik ga die docu maar eens opzoeken

Droom, die after honeymoon dip had ik de tweede nacht. Nou ja, dip, alle emoties van de dag kwamen er even uit. Even gejankt, geknuffeld met man en weer goed wij zijn nu 5 dagen getrouwd en bijna 11 1/2 jaar samen.

Wij hebben het er nogmaals over gehad, man zegt nu dat we toch gewoon in september beginnen en kijken hoe het loopt! Wat spannend!! Haha, nu nog wachten hoe we er beiden over denken rond die tijd, maar komt vast goed!
@janna hahaha moest wel lachen om je topic,ik ''schrijf'' mee in het topic zwanger worden vanaf juni en ik zie inderdaad ook verhalen dat ik denk,lees je eens in over hoelang zoiets kan duren en hoe het in zijn werk gaat..hou me daar ook wat meer afzijdig omdat je jezelf helemaal gek maakt op die manier,en je dan alles als zwangerschaps-kwaaltjes gaat zien! maar je wilt ook niet iemand te negatief benaderen..

@lorelay jammer! volgende ronde beter..

vind dit in vergelijking met andere topics echt een fijn topic iedereen steunt elkaar maar geeft ook zijn eerlijke soms minder leuke mening! (om het realistisch te houden) houd ik wel van ;)

meisjes bedankt voor alle gezelligheid ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven