Dromen over een kindje

04-02-2013 15:02 2434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een groep meiden die dromen over/van een (tweede, derde, vierde) kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.

Droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !

Dit topic is vol, we hebben een nieuw deel!
Ja, hehe, net een ietsiepietse bloed bij het afvegen, dus volgens mij komt het op gang;-) Een dag te laat dus, nou, daar kan ik wel mee leven. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt even begon te twijfelen. Maar ik kon me ook niet voorstellen dat het raak zou zijn, geen seks gehad in de vruchtbare periode en ik voel ook helemaal niets.

Ik ben wel blij hoor, na deze menstruatie gaat het dan toch echt beginnen!
Uhm... stuff... and things
Oh nearly wat heerlijk ! Hoe ver ben je ook al weer?

Ik voel nog steeds weinig. Wel erg veel honger en af en toe een zeer pijnlijke kramp in m'n vagina.. En ik plas meer maaaar ik drink nu ook aanzienlijk meer nu ik weet dat ik zwanger ben.

Net de kadotjes gehaald om het te vertellen. Heb er echt zinin!

En Janna het is idd snel! Het was nog een heel gedoe. Verloskundige praktijk waar ik onder controle wilde doet geen bevallingen in het ziekenhuis waar ik mogelijk zou willen bevallen. Flink wezen rond bellen en een gelukkig een praktijk gevonden die me wel wou hebben, wel ietsje verder maar ach!

Spannend hoe lang dat gaat duren kruidenthee!
@janna ja misschien zijn het al wel melkklieren in ontwikkeling of zo, geeeen idee; t'doet in elk geval een beetje zeer haha

ik moet dinsdag voor een intakegesprek naar de verloskundige, vandaag had ik alleen de termijn echo...

heb me vandaag ook aangemeld bij moeders voor moeders, benieuwd wanneer ik er wat van hoor!

@klap ik ben zondag exact 9 weken! fijn dat je al zo snel voor een echo kan zeg!!
Leuk zeg!! Ik had vanochtend de VK aan de telefoon en die meld me aan voor moeders voor moeders! Super lief , nu wachten op t telefoontje dus!

dag lieverds
Wat goed dat jullie mee gaan doen met moeders voor moeders!!

Wat houdt een intakegesprek daar eigenlijk in? Gaan ze dan vragen over erfelijke belasting stellen enzo? Over of er ziektes in de familie voorkomen?

Waar hebben jullie op gelet bij het uitzoeken van een verloskundigepraktijk?
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Klopt Janna, soort van medische scan haha! Of je medicijnen gebruikt en levensstijl en idd erfelijke belasting.

Ik wilde een praktijk die ervaring had met bad bevallingen en ik wil in een specifiek ziekenhuis bevallen dus ook of ze daar mee samen werkte, niet te ver van huis, of de website compleet voelt/is, vriendelijk worden geholpen aan de telefoon en ik heb ze ook op de foto's op de website geselecteerd haha heel dom, maar wilde wel 'vriendelijke' ogende verloskundige!
de mevrouw van de echo vroeg ons vanmorgen al over erfelijke dingen bij geboorte in de familie, of ik gezond ben, medicijnen slik etc. ..ik denk dat dit bij de intake nog wat uitgebreider gebeurd..

Verder moet ik sowieso aangeven of wij een combinatietest willen, dus bloedonderzoek & met 12 weken een nekplooi meting op downsyndroom en nog een paar andere chromosoomafwijkingen. We weten al dat we daarvoor gaan kiezen. Wel lastig, want het blijft een kansberekening en wat is je grens he; wanneer beslis je om verdere onderzoeken te laten doen met het risico op een miskraam en zo zijn er nog meer van dat soort vragen. niet leuk om over na te denken, maar wel verstandig..

@waar op gelet bij keus verloskundigepraktijk; mijn huisarts, raadde me deze aan; is heel goed en ook nog eens het dichtste bij, daarnaast is een familielid er ook bevallen en zij was erg te spreken over de lieve mensen daar..

ik ga me ook aanmelden bij dezelfde kraamhulp als zij denk ik, had ze ook goeie ervaringen mee...

@mvm; als ik kan bijdragen aan een medicijn enkel door het afgeven van mijn urine, dat ik anders zelf door de wc spoel..lijkt me een kleine moeite op zich..

haha wat leuk dat vk jou aanmeld voor mvm Klaproos! ik kreeg een foldertje mee met informatie toen ik vanmorgen zei dat ik me wou aanmelden...maarja, die info staat ook gewoon online en had ik al gelezen

verder kreeg ik nog folder mee over de 20 weken echo, noooooit geweten dat die 20 weken echo een keus is; ik dacht altijd dat deze altijd werd gedaan! en nog een folder over de screening op down....

Kruidentheetje wat spannend! hoop dat je menstruatie dan vandaag door gaat zetten!
Och meiden, ik ben helemaal verdrietig.

Hebben jullie het topic van maatje gevolgd?

Tjee wat vreselijk zeg... Had zo gehoopt dat ze het zouden redden.

Pfffff, lieve zwangere meiden en ooit wordende zwangere meiden: geniet er van en wat bijzonder is het toch als het allemaal lukt en goed gaat!

Kus voor allemaal!
Verschrikkelijk hè, Soshanna

Ik ben er helemaal stil van.

En helemaal eens, het is een wonder dat het zo vaak goed gaat.

Alle dreamgirls een dikke knuf, zwanger of nog dromend....
Getsie, nou.. Dat is echt vreselijk!

Genieten doen we zeker, en ook het stil staan bij dit soort momenten! Grrr, oneerlijk kan het leven zijn
ik hield het topic van Maatje stilletjes een beetje bij, hier ook nu geen woorden, vind het vreselijk en kreeg er een brok van in m´n keel toen ik het nieuws las..
Oh wauw! Ik zie mn jompel in de tabel! Jullie zijn lieverds

Ik zit nog even op de roze wolk, sorry daarvoor. Als ik weer een beetje met beide voeten op de grond sta zal ik weer lekker voor en met jullie mee dromen! En natuurlijk weer met jullie schrijven.

Cheery: hoe is je tentamen gegaan?!
Ja het is echt vreselijk voor Maatje, ik vind het zo dapper, ik heb echt met tranen zitten lezen.

Mooi klaprooss de allereerstje juichende in de tabel, hopelijk volgen er snel meer dames!

Ik begin vanavond aan mijn een-na-laatste strip. Gaat allemaal snel ineens.

Herkennen jullie je erin dat je afentoe wel even voelt dat het best wel spannend is wat er in zicht komt?

Ik heb dat heel erg, dat ik denk, jeetje over 2 maanden slik ik geen pil meer.

Heb ik dan toch 13 jaar gedaan!

Voor de dames die al gestopt zijn, merkte je veel aan je lichaam?

(ik ben daar best bang voor!)
Hi Meiden,

Dank voor alle succeswensen! Ik weet het nog niet hoor.. Ik ben ook altijd zo na een tentamen. We krijgen over een paar weken de uitslag dus we zulken zien... Dan moet ook mijn scriptie af zijn! Das best spannend!!

Klaprooss, ik vond het leuk om te lezen hoe je je verloskundigenpraktijk hebt gekozen. Zo wil ik het ook doen. Ik zal je, deo volente, nog komen raadplegen later.

Kruidentheetje, volgens mij gaan wij ongeveer tegelijk beginnen. Ik heb nu ook over een paar weken mijn eerste weer echte ongesteldheid...

Ik heb trouwens wel al sinds anderhalve week gevoelige tepels, ik weet niet of ik dat hier nou al gezegd had, heel irritant. We doen het trouwens niet helemaal safe allemaal. I sincerely hate rubbers!! Maar goed... Nu doe ik de laatste tijd dus iets wat kan bijdragen aan het voorkomen van zwangerschapsvergiftiging. Vindt vriendlief errrug leuk.

Ik zal even een linkje plaatsen, met TMI-alert

http://www.kennislink.nl/ ... zwangerschapsvergiftiging

Dan weten jullie dat ook weer.

Fijne dag allemaal!!

Cheer
Interessant Cheery! Kan me voorstellen dat je vriend er blij mee is;-) Mijn vriend heeft pech, ik kan dat echt niet.

Ik ben zoooo blij! Mijn vriend is gisteren geslaagd voor zijn rijbewijs! In een keer, ik ben zo trots op hem. Ook fijn dat we nu die kosten niet meer hebben, het kost echt een vermogen! Het ging de laatste tijd al vlot met sparen, maar nu wordt het nog makkelijker.

@druifje, ik herken het hoor, wij gaan starten als mijn menstruatie voorbij is en ik vind het heel spannend. Het is niet niks, een kindje. En zal het allemaal wel lukken, kan ik het wel enz. Maar dat heeft iedereen volgens mij.
Fijn kruidenthee! Ik weet hoe hey voelt, heb 3 weken terug m'n rijbewijs gehaald en de kosten schelen al enorm! Fijn he!

@cheery: nog ff afwachten dus! Rubbers zijn ook vreselijk! Blegh, en dan ook al die hormonen die weer hun eigen gang gaan. Hopelijk kunnen jullie snel lekker voor t echie
Oh, dat wist ik helemaal niet klaproos! Nog gefeliciteerd!

Ik vind het ook fijn dat ik niet altijd meer hoef te rijden. Weet alleen nog niet hoe ik het uit moet gaan leggen aan familie en vrienden als ik straks toch de bob ben, want nu hoeft het niet meer toch? Nou ja, gelukkig niet al te veel verjaardagen/feestjes de komende tijd, dus ik zie het wel.
kruidentheetje, maar je kan toch het rijden afwisselen? Doen wij hier nu ook al en als ik rij, drink ik geen druppel alcohol. Hier dus ook meteen een goede smoes

Geld sparen, hier ook meer kans op een mooiere bankrekening, vooral omdat de bruiloft nu geheel betaald is. We hebben precies genoeg geld gespaard en zijn nu lekker aan het kijken naar huwelijksreizen. Mauritius trekt ons wel, maar weet niet of we daar geld genoeg voor hebben. Och, als het maar warm is, palmboompjes, eventueel een huurauto, dan zijn wij tevreden

Druifje, herkenbaar hier. ik mag nog ruim een week de pil slikken en dan stop ik er mee.. na ruim 11 jaar.. en eng dat het is! We beginnen niet direct, maar waarschijnlijk pas in september, wat ook alweer over twee maandjes is! Zo spannend! En dan denk ik, we redden het niet, we kunnen het niet betalen etc. En dan denk ik weer aan hoe wij samen onze bruiloft bij elkaar gespaard hebben.. en dat dat ook ging. En toch is het eng.

Hier weer een positievere insteek dus, heb er ergens wel vertrouwen in dat alles wel goedkomt. En ik zoek soms op internet lekker naar kinderwagens (wat een keuze!) en kamertjes..

Wat ik mij afvroeg, moet je een badje hebben voor een baby? (als in, voor kraamzorg). Ik hoor allemaal mensen zeggen dat ze zo'n ding niet gebruiken..
Syllie, tuurlijk kunnen we afwisselen, maar ik weet nu al dat het lastig uit te leggen valt. Bovendien drink ik ook wel een wijntje als ik moet rijden, geen druppel is niemand van me gewend snap je? Al heb ik een paar weken terug een tijdje helemaal niets gedronken om te kijken hoe dat was en toen dachten mensen dat ik zwanger was. Dat was dus niet zo, dus ik hoop eigenlijk dat het straks wat minder op gaat vallen.

Een badje, tja, geen idee eigenlijk. Lijkt me niet toch? Je hebt toch ook van die emmers, weet ff niet hoe ze heten. Ik geloof niet dat ik een badje wil, lijkt me zo'n gedoe. In de badkamer kunnen we onze kont niet keren en gesjouw met een badje naar een andere kamer lijkt me ook geen succes.
Ik vind een badje prettiger dan een tummytub. Maar het is vooral erg persoonlijk. Je kan je kindje ook wassen in de wasbak maar dan moet deze wel groot genoeg zijn, hier thuis gaat dat niet zo makkelijk. Dus mee met papa in de douche o.i.d

Ik denk wel dat ik het uiteindelijk aanschaf. Merk dat ik het prettig vind tijdens werk. En het badje laten wij trouwens in de babykamer staan en vullen dezemet een schone emmer en laten hem ook daar weer leeglopen
Een tummytub, ja, die bedoelde ik;-) Ik vind een badje zo groot. Maar ach, wie weet;-)

Hoe zouden jullie eigenlijk willen bevallen? En dan bedoel ik de houding. De meeste vrouwen bevallen volgens mij liggend, maar dat lijkt mij zo onnatuurlijk! Ik heb een keer een verloskundige op tv gezien die zelf altijd half hurkend/hangend aan de rand van het bed bevallen was (ze had 4 kinderen geloof ik) terwijl haar man haar onder haar armen vasthield. Dat lijkt me ook wel wat. Of een baarkruk ofzo. Iig niet liggend, maar meer rechtop met het idee dat de zwaartekracht mee kan helpen ofzo.
Ik wil met een braarkruk of bad bevalling hebben. Liggende positie kan het wat moeilijker maken. Het geboortekanaal heeft dan meer een 'knikje'.

Maar wie weet veranderd m'n wens wel door al die hormonen haha
Heb ik ook druifje..! Zo spannend allemaal! Alleen het stoppen met de pil inderdaad al!

Ik heb vorige week zondag mijn laatste geslikt en vanaf aanstaande maandag dus echt pilloos..

Heel benieuwd hoe we ons gaan voelen zonder pil! En syllie, jullie beginnen september? Ik in oktober, dus ook nog even met condooms..

Dat is dan weer minder he!
Badbevalling lijkt mij echt niets. Het ergste van een bevalling lijkt mij dat je ook poep eruit perst en dat wil ik zeker niet in een bad zien drijven haha.
En bevallen... Uuhm.. Nooit echt over nagedacht.. Bad lijkt me beetje vies, aangezien het water waar je in ligt vast niet heel schoon blijft, hihi. Eigenlijk liggend in mijn hoofd, maar als dat het moeilijk maakt..

Nog maar eens bekijken tzt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven