Dwarsligger......

11-06-2020 13:24 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoor, net groei/liggingsecho gehad (35 weken), en meneer ligt in ene overdwars, in plaats van "hoe het hoort" :facepalm: (vrijdag lag 'ie wel nog goed, zeg maar...)
Handig, not. Maar goed. Als 'ie niet goed komt te liggen, wordt het een keizersnee, and so be it. Dat is dan niet iets waar ik per se van baal of van wakker lig, de baby moet er veilig uit, klaar :)

Maar ik weet hier (nog) vrij weinig van. Stuit ken ik, en "gewoon" ook, maar ondanks dat ik van het bestaan van dwars weet, is het even schakelen om te horen dat hij, op dit moment, ook zo blijkt te liggen. (en ja, ik besef me dat ie nog anders kan gaan liggen, maar ik ben ook echt reuze nieuwsgierig over dit "fenomeen", en weet graag veel, haha).

Ik ga straks uiteraard de verloskundige bellen (de echo doen zij niet zelf) om even kort te sluiten hoe en wat (ik weet dat ie nog tot eind volgende week heeft om goed te gaan liggen voordat er "harde" afspraken worden gemaakt hoor), maar ik vroeg me af of er hier moeders zijn die hun ervaring zouden willen delen? Heb je dit ook meegemaakt en ging de baby (gelukkig) toch nog "netjes" liggen? Zijn er dingen die handig zijn om te vragen aan de verlos zometeen? Moet ik al ergens over nadenken?
Ik heb (uiteraard...) al gegoogled, en één en ander gelezen, maar ben nieuwsgierig naar verhalen uit 2020 :)

Wat ik heb gelezen, en me afvroeg; ik las dat, mocht m'n vruchtwater plotseling breken, ik moet gaan liggen omdat de navelstreng kan inzakken? Ik snap het gevaar van die navelstreng, maar aangezien de echoscopiste daar niks over heeft gezegd, had ze dat beter wel even moeten zeggen al? Ik weet dat de kans dat het al met 35 weken gebeurt niet zo heel groot is, maar goed; als het best een ding kan zijn, had ik het liever al geweten, zeg maar :) En uiteraard vraag ik het zo aan m'n verloskundige! Maar ik was benieuwd wat jullie hier van weten :)
Ahhh wat super zeg! Mooi nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn dat het is gelukt en dat het zo is meegevallen! Nu duimen dat hij niet meer draait!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven