Een tweede kindje

06-06-2020 11:57 9 berichten
Hallo allemaal , ik ben nieuw hier en het lijkt mij leuk om vrouwen te ontmoeten die net zoals mij zwanger willen worden van een tweede kindje!

Wij zijn gezegend met een zoon van 2 jaar en 3 maanden en wij zijn er klaar voor om nogmaals te proberen om een wonder op de wereld te zetten!

Allereerst onze zoon. Wij hebben 18 maanden erover gedaan om zwanger te worden. Ik vond deze tijd enorm spannend en voor mijn gevoel was iedereen in een keer zwanger en ik niet . Achteraf weet ik beter en is 18 maanden natuurlijk acceptabel maar in die periode zelf voelde wij ons daar wat minder fijn onder en zijn na +- 13 maanden naar het ziekenhuis doorverwezen om te controleren of alles ‘’ goed ‘’ met ons was. In het ziekenhuis werd eerst mij man gechecked en dit was in orde. De dag dat wij een afspraak hadden in het ziekenhuis om mij te checken middels een inwendige echo zag de gynaecoloog opeens iets zitten. Ik was zwanger !!!! De zwangerschap is geweldig verlopen en zijn dan ook gezegend met een heerlijk , vrolijk , lief en gezond kereltje


Eerlijk gezegd hebben wij altijd geroepen om meteen door te gaan voor een eventuele tweede kindje maar hoe mooi en geweldig ik moeder zijn ook vind was dat gevoel meteen weg bij de geboorte van onze zoon .

Ik had het gevoel optimaal te willen genieten van dit mannetje en alle volle aandacht aan hem te geven en daarnaast vond ik het ook best wel pittig en was ik vaak moe. Het idee dat er nog een klein babytje bij zou komen heb ik echt een hele tijd niet zien zitten omdat onze zoon de nodige aandacht vraagt.

Nu hij 2 is heb in eindelijk het gevoel klaar te zijn voor een nieuw avontuur. Dus mijn man en ik hadden eindelijk besproken om vanaf de 2e verjaardag van onze zoon te stoppen met de pil maar toen kwam het corona virus.....

Opnieuw ben ik gaan twijfelen of ik deze tijd wel zwanger wil gaan worden en ook vooral omdat de papa’s niet mee mochten naar de echo’s en andere afspraken. Aangezien wij het waarschijnlijk bij 2 kindjes willen houden wil ik toch optimaal gaan genieten van deze zwangerschap omdat het misschien wel de laatste keer zal zijn . Nu het coronavirus langzaam een plaatsje krijgt in onze samenleving en wij allemaal weten dat dit niet zomaar weg is en met de nodige maatregelen toch een soort van door moeten willen wij het toch gaan proberen om zwanger te worden.
Om het nog langer uit te stellen en te wachten tot het corona virus helemaal verdwenen is zijn we waarschijnlijk jaren verder en wanneer is nu het juiste moment?? Er is altijd wel iets natuurlijk...

Echter hoor ik van vriendinnen om mij heen dat deze zwangerschap anders zal zijn en ik wil toch proberen dat te voorkomen en optimaal genieten van een nieuw wonder in mijn buik.
Daarnaast zijn er eerlijk gezegd wat meer angsten om zwanger te worden en een baby te krijgen. Ik was vrij naïef mijn vorige zwangerschap alles ging goed , elke afspraak was perfect en uiteindelijk een gezond kind op de wereld gezet. Echter lijkt het wel of ik nu meer besef heb wat er allemaal mis kan gaan en kijk ik er toch anders tegen aan..... misschien is het omdat ik nu zelf moeder ben en dingen anders bekijk ik weet het niet....

Hopelijk zijn er andere vrouwen die het leuk vinden om met mij in contact te komen !

Ik ben benieuwd hoe andere vrouwen denken over zwanger worden in deze corona tijd , persoonlijke ervaringen , onzekerheden en noem maar op !
Alle reacties Link kopieren
Weet je, de perfecte tijd is zo beetje nooit. En hoewel wij ook een pauze in wilde lassen wegens corona bleek ik onverwachts zwanger. Helaas werd dat een miskraam. Maar het was wel helder voor mij, ik wil te graag een 2e kindje. We doen er al zo lang over, we gaan niet nog langer wachten.
Dus ondanks corona gaan wij onverminderd door. We zijn alleen nog niet bij de artsen geweest vanwege corona.
Ik wens je succes en hoop dat je snel een positieve test mag hebben. Ik hoop het voor mijzelf ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta niet op hetzelfde punt want ik heb net een tweede gekregen, maar even over zwanger in Corona tijd...

Ik ben bevallen tijdens de piek van alle Corona ellende (begin april). En echt, Corona als reden om nu niet zwanger te worden is echt overdreven. Ik heb er heel even spanning van gehad toen het gerucht ging dat partners niet meer bij bevallingen mochten zijn als ze verkouden zouden zijn. Maar toen bleek dat dat echt niet zo zou gaan, en hij er dus gewoon bij zou mogen zijn, was er verder vrijwel niets anders dan bij mijn eerste zwangerschap. Op het handen geven aan de vk/gyn na, maar dat is geen ramp. Ik was al wel wat verder in mijn zwangerschap toen Corona begon dus kreeg evenveel controles als normaal. Op dit moment krijgen zwangere vrouwen door de hele zwangerschap iets minder controles, maar dat neemt toch niks af van het genieten van je zwangerschap?

Verder klinkt het heel rot dat in je kraamtijd niemand langs mag komen, maar t was eigenlijk echt heerlijk! Zo veel rust om aan onze nieuwe gezinssituatie te wennen.

Als er ooit een derde zou komen, zou ik het zelfs weer zo doen. Alleen misschien ouders en broers/zussen in de kraamweek maar echt zo min mogelijk. Ik heb veel meer tijd gehad om gewoon te herstellen en te genieten van mijn baby dan bij de eerste.

Kortom.. gewoon lekker voor gaan en hopelijk ben je snel weer zwanger!
little_angel89 schreef:
06-06-2020 13:35
Weet je, de perfecte tijd is zo beetje nooit. En hoewel wij ook een pauze in wilde lassen wegens corona bleek ik onverwachts zwanger. Helaas werd dat een miskraam. Maar het was wel helder voor mij, ik wil te graag een 2e kindje. We doen er al zo lang over, we gaan niet nog langer wachten.
Dus ondanks corona gaan wij onverminderd door. We zijn alleen nog niet bij de artsen geweest vanwege corona.
Ik wens je succes en hoop dat je snel een positieve test mag hebben. Ik hoop het voor mijzelf ook!
Allereerst sterkte wat vreselijk om te horen dat je zwangerschap met een miskraam is geëindigd.

Het feit dat de tijd nooit perfect is ben ik het volkomen mee eens maar ik had even de tijd nodig om dat te realiseren . Ik zoek altijd het perfecte moment uit voor alles maar niet alles is te regisseren en misschien is dat ook maar goed ook dat je soms niet in de toekomst kan kijken.

Mag ik vragen hoelang jullie al bezig zijn met zwanger worden van een tweede kindje ? En of de eerste zwangerschap ook wat langer heeft geduurd?

Lief van je dankjewel hopelijk mogen jullie snel weer een positieve test hebben met een betere afloop!
Minik schreef:
06-06-2020 13:39
Ik sta niet op hetzelfde punt want ik heb net een tweede gekregen, maar even over zwanger in Corona tijd...

Ik ben bevallen tijdens de piek van alle Corona ellende (begin april). En echt, Corona als reden om nu niet zwanger te worden is echt overdreven. Ik heb er heel even spanning van gehad toen het gerucht ging dat partners niet meer bij bevallingen mochten zijn als ze verkouden zouden zijn. Maar toen bleek dat dat echt niet zo zou gaan, en hij er dus gewoon bij zou mogen zijn, was er verder vrijwel niets anders dan bij mijn eerste zwangerschap. Op het handen geven aan de vk/gyn na, maar dat is geen ramp. Ik was al wel wat verder in mijn zwangerschap toen Corona begon dus kreeg evenveel controles als normaal. Op dit moment krijgen zwangere vrouwen door de hele zwangerschap iets minder controles, maar dat neemt toch niks af van het genieten van je zwangerschap?

Verder klinkt het heel rot dat in je kraamtijd niemand langs mag komen, maar t was eigenlijk echt heerlijk! Zo veel rust om aan onze nieuwe gezinssituatie te wennen.

Als er ooit een derde zou komen, zou ik het zelfs weer zo doen. Alleen misschien ouders en broers/zussen in de kraamweek maar echt zo min mogelijk. Ik heb veel meer tijd gehad om gewoon te herstellen en te genieten van mijn baby dan bij de eerste.

Kortom.. gewoon lekker voor gaan en hopelijk ben je snel weer zwanger!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede kindje Het is zoiets magisch en het grootste wonder wat er is !

Ik vind het fijn om deze ervaring te lezen van iemand die mij er meer over kan vertellen.
Het feit dat iniedergeval de partner bij de bevalling mag zijn is een enorme gerust stelling . Ik moet er niet aan denken om dit zonder mijn man te doen hij was de vorige bevalling een enorme steun voor mij .

Mijn vorige bevalling ben ik ingeleid met 38 weken vanwege te hoge bloeddruk het feit dat er nu minder controles zijn vind ik misschien een beetje eng maar ik verwacht dat ik om deze reden wellicht toch onder controle blijf staan al is dit van mij een aanname. Ik ben ook bang dat ik weer een te hoge bloeddruk zou hebben waardoor ik meteen word doorverwezen naar het ziekenhuis ipv verloskundige. Ik weet dat de corona maatregelen in het ziekenhuis wat strenger zijn dan bij een verloskundige praktijk of is jou ervaring anders ?

Wat fijn om te horen dat je hebt genoten van je kraamtijd. Ik kan mij dit zeer zeker indenken. Ik vond het in mijn kraamtijd heerlijk om alleen te zijn met mijn kers verse gezinnetje maar aan de andere kant ben je ook zo trots dat je het wil delen met de hele wereld. Ik ben eerlijk gezegd nog niet zover gaan denken hoe het zou zijn in mijn kraamtijd ...
Alle reacties Link kopieren
Ik liep vanaf het begin van Corona in het zkh ivm groeiachterstand. En eigenlijk vind ik het zkh veel prettiger dan mijn eigen vk. Het zijn wel veel meer verschillende gezichten die je ziet dus je kent lang niet iedereen die je behandelt, maar ik vond dat alle vk/gyns in het zkh juist heel normaal deden. Geen gedoe over afstand en heel nuchter over alles. Ze zeiden ook dat Corona allemaal heel vervelend is, maar geboortezorg mocht daar absoluut niet onder lijden. Dus ik kreeg gewoon alle tijd en aandacht en onderzoeken die nodig waren. Ik ben nooit telefonisch afgescheept, kreeg elke week een echo (ook al ging t op een gegeven moment al wekenlang prima) en mocht altijd extra komen bij twijfel. Dus ook daar zou ik me echt niet druk om maken als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel ruim 32 weken zwanger van mijn tweede kindje, en loop ook in het ziekenhuis sinds de 20 weken echo. Mijn ervaring is ook dat ze juist in het ziekenhuis nog heel relaxed zijn. Partner mag in het ziekenhuis ook nog gewoon bij alle controles mee. Bij de verloskundige mag dit nu overigens ook weer voor de echo's las ik, alleen de normale controles nog niet. Er is me verzekerd dat zelfs wanneer mijn partner corona zou hebben, hij nog bij de bevalling mag zijn. Het kraambezoek zal wel wat anders zijn dan de vorige keer maar daar zie ik ook wel de positieve kanten van in. Zo hebben we echt de tijd om te wennen als gezin van vier.
Alle reacties Link kopieren
Rejaja2 schreef:
06-06-2020 14:23
Allereerst sterkte wat vreselijk om te horen dat je zwangerschap met een miskraam is geëindigd.

Het feit dat de tijd nooit perfect is ben ik het volkomen mee eens maar ik had even de tijd nodig om dat te realiseren . Ik zoek altijd het perfecte moment uit voor alles maar niet alles is te regisseren en misschien is dat ook maar goed ook dat je soms niet in de toekomst kan kijken.

Mag ik vragen hoelang jullie al bezig zijn met zwanger worden van een tweede kindje ? En of de eerste zwangerschap ook wat langer heeft geduurd?

Lief van je dankjewel hopelijk mogen jullie snel weer een positieve test hebben met een betere afloop!
Bij de eerste was ik met 7 maanden zwanger. Super relaxed.
Voor de 2e waren we 14 maanden bezig, dat werd een miskraam en nu zijn we daar 2 maanden van weg.
little_angel89 schreef:
07-06-2020 04:49
Bij de eerste was ik met 7 maanden zwanger. Super relaxed.
Voor de 2e waren we 14 maanden bezig, dat werd een miskraam en nu zijn we daar 2 maanden van weg.
Hoop dat jullie snel weer een positieve test zullen hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven